Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

automatic gearbox = błąd 62


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GIORGIO

GIORGIO
  • 25 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 04 lipca 2009 - 20:43

Witam. szukałem cos co mogłoby przyblizyc mi mój problem z autkiem, ale nie znalazłem, jeżeli źle szukałem to sorrki ;]

wyswietla mi sie "automatic gearbox"., Pojechałem na komuter , podłączyli autko do techa i wyskoczył błąd 62 :eek: z tegp co wiem to 62= "Za wysokie napięcie zaworu odpowietrzającego zbiornika".Nie wyświetliło żądnych innych błędółw. był jeszcze jakis stary "44" ale już nieaktywny.
Podpowiedzcie czy to mozliwe że błąd 62 ma cos do skrzyni biegów, bo juz zgłupiałem.

Aha...wcześniej byłem u "złotej rączki" , podłączył moje autko pod jakieś kompa ;) i wyskoczył mu błąd (numeru nie pa,mnętam) od jakiegoś czujnika ABS-u i powiedział że jest to związane własnie z tym.Skasował mi błąd i wszystko było cacy, do dzisiaju kiedy musiałem mocno zachamowac i włączył mi się ABS.Po chamowaniu znów mam tryb awaryjny i nic nie daje odłączanie akumulatora.


Jeżeli możecie to pomóżcie.Dzięki

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lipca 2009 - 22:37

a) odczytałeś kody silnika a nie skrzyni.
b) sprawdź dokładnie jaki masz błąd i napraw ASB. Tu masz poradę jak zrobić samemu http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#3 OFFLINE   GIORGIO

GIORGIO
  • 25 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 04 lipca 2009 - 23:25

Dzięki bardzo, no to teraz mam co robić w wolnej chwili ;), dobrze, żelubie dłubać przy autkach.Będę opisywał co udało mi sie zepsuć a co naprawić :D

#4 OFFLINE   GIORGIO

GIORGIO
  • 25 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 06 lipca 2009 - 19:10

Byłem dzisiaj na badaniu komputerowym.Wyszły mi błędy 62 / 44 / 58.Fachowiec, powiedział, że może to być zużycie skrzyni.jutro jadę do niego aby posprawdzał całąelektronikę, bo wg niego to też może być przyczyna.

Doadam też , żę jak odpalam i jade po nocy (tz, autko jest zimne) to biegi wchodza normalnie, pronlem nastepuje w momęcie nagrzania się skrzyni.

Doradzcie chłopaki cos mądrego abym nie został nabity w butelkę.Jedna z jego wersji to wymiana skrzyni ...:eek:

jak możecie to napiszcie też co oznaczają te kody (są to kody ze skrzyni ar25/35

#5 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2009 - 21:02

Jest w Sprawdzonych Poradach :szukaj: nie gryzie
W ramach promocji
http://forum.omegakl...ead.php?t=22095

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#6 OFFLINE   GIORGIO

GIORGIO
  • 25 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 06 lipca 2009 - 21:43

[quote name='marek_kloss']Jest w Sprawdzonych Poradach :szukaj: nie gryzie
W ramach promocji
Dziękuję, ale to znalazłem.Niestety ale nie znam na tyle języka angielskiego, z włoskim nie miałbym problemów;).
Narażę się jeszcze raz:cool:, ale jeżeli ktoś może to niech mi przetłumaczy te kody 62/44/58 :)

#7 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2009 - 21:46

http://translate.goo...uit malfunction

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#8 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2009 - 21:59

Ten błąd który tłumaczy Marek to uszkodzenie sterownika (przekaźnika sterownika) lub przerwanie zasilania do zaworów.
Podaj resztę kodów to Ci przetłumaczę. NA początek szukaj na kablach.

#9 OFFLINE   GIORGIO

GIORGIO
  • 25 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 06 lipca 2009 - 22:29

kod 58 - Engine control module (ECM), torque reduction signal - voltage low Wiring short to earth, ECM, TCM

kod 44 - Shift solenoid (SS) 3, band apply - open circuit Wiring, shift solenoid

Dzięki Marek z info z "tłumaczem" - nie wiedziałem , ze coś takiego jest :D

#10 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2009 - 22:36

Proszę
"google" twoim przyjacielem ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2009 - 22:50

kod 58 - Engine control module (ECM), torque reduction signal - voltage low Wiring short to earth, ECM, TCM

kod 44 - Shift solenoid (SS) 3, band apply - open circuit Wiring, shift solenoid

Dzięki Marek z info z "tłumaczem" - nie wiedziałem , ze coś takiego jest :D


No to pełna elektryka ma albo spięcie, albo kiepską masę.
Błąd 58 jest od sterownika ECU do sterownika skrzyni, niskie napięcie/brak masy.
44 - brak styku na zaworach zmiany biegów i taśmy

Sprawdź napiecie ładowania, masy, kable do skrzyni, do komputera skrzyni (nogi pasażera, ale wyżej w desce, bo przy nogach masz centralkę alarmy) i komputera silnika (komora silnika, prawa strona, pod trójkątnym plastikiem)

#12 OFFLINE   GIORGIO

GIORGIO
  • 25 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 06 lipca 2009 - 22:56

No to pełna elektryka ma albo spięcie, albo kiepską masę.
Błąd 58 jest od sterownika ECU do sterownika skrzyni, niskie napięcie/brak masy.
44 - brak styku na zaworach zmiany biegów i taśmy

Sprawdź napiecie ładowania, masy, kable do skrzyni, do komputera skrzyni (nogi pasażera, ale wyżej w desce, bo przy nogach masz centralkę alarmy) i komputera silnika (komora silnika, prawa strona, pod trójkątnym plastikiem)



No to mnie zatkało ...;), ale pozytywnie.Jak sam się z tym uporam, to Ci wyslę browara pocztą :kumple:
Jeszcze raz bardzo dziekuję.

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipca 2009 - 23:03

Wg mnie skrzynia działa, tylko elektryka klęka. O browara się nie martw.

#14 OFFLINE   GIORGIO

GIORGIO
  • 25 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: BIAŁYSTOK

Napisany 07 lipca 2009 - 17:38

byełm dzisiaj u mechaniora , rozkręcił skrzynię i okazało się , ze jest w niej brak 2.5 litra oleju !!!:mad:,a wymieniali mi go 5000 km temu, nie było oznak żądnych wycieków.Mechanik stwierdził, iz leli go na zgaszony silnik i zwyczajnie nie znali sie natym.Efekt... połamane ślizgi (tak stwierdził) i skrzynia do naprawy koszt ok 2000 zł :zdziwnienie:, albo trzeba kupić drugą...

Jednym słowem, załamka...takj się kończy wymiana oleju w opcym mieście, ale pocieszam się że za tydzień tam będę i delikatnie mówiąc, pogadam sobie z właścicielem.
(zakład jest w Parczewie, woj. lubelskie)

#15 OFFLINE   waldi 1

waldi 1
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 09 kwietnia 2010 - 07:46

sory że przerywam umnie oplu w automacie na D jest tylko 1 bieg i sie niepali śnierzynka ani niezałacza sportówka byłem na tacho i wyskoczył błąd 62 i pisało że za niskie napięcie jest na przekażnik czy ktoś wie gdzie jest ten przekażnik opel omega 2.5 śilnik bmw prosze o rade

#16 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 15:54

dołączam sie do pytania - wymieniony komputer skrzyni, sprawdzone obwody zaworow w skrzyni, a blad 62 caly czas sie wyswietla
na zaworze 2-3 okolo 20ohm (znalazlem info ze powinno byc 17,5-18,5 ohm)

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 września 2010 - 18:36

dołączam sie do pytania - wymieniony komputer skrzyni, sprawdzone obwody zaworow w skrzyni, a blad 62 caly czas sie wyswietla
na zaworze 2-3 okolo 20ohm (znalazlem info ze powinno byc 17,5-18,5 ohm)


O ile pamiętam to opór coś koło 17 18 miałem tego elektrozaworu ale i tak był uszkodzony, podłącz go do prądu i zobacz czy działa, uszkodzony był tenże zawor spalone tarcze sprzęgłowe i wyświetlało usterkę hydrauliczną.

#18 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 19:54

u mnie nic poza bledem 62 nie wyswietla. przeczyscilem wszystkie styki pomiedzy kompem a skrzynia i poki co odpukac jest dobrze

#19 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 września 2010 - 22:44

na zaworze 2-3 okolo 20ohm (znalazlem info ze powinno byc 17,5-18,5 ohm)


A tak z ciekawości, te 20ohm to gdzie mierzone? na kablach od zewnątrz czy bezpośrednio na stykach zaworu w misce czy gdzieś dalej?

#20 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 23:44

mierzone na wtyczce przy komputerze, dokladnie tak - jak to napisano w wg mnie bardzo obszernej instrukcji obslugi tejze skrzyni -> http://chomikuj.pl/d...er?fid=43975778. pozostale opory zaworow 1-2, 3-4 i tamtych dwoch (tcc oraz band apply solenoid) byly takie jak powinny byc...