dymi na czarno . tak ma być
#21 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 16:35
#22 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 16:49
u mnie jest 0.5 i niewiem czy nie zamała
na zimnym jak odpale rano 1.0-1.1
dobre są te wskazania?
#23 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 16:54
Nie pamiętam teraz Twoich poprzednich wypowiedzi... ale jak kopci i brak kopyta... to problem z EGR'em przypadkiem nie jest ??
Możliwe że w innych przypadkach, ale u mnie mechanik od diesli mówił, że kopcenie i brak mocy... tak właśnie się dzieje, jak jest problem z EGR. - rozwiązanie ... zaślepić.
Próbowałeś?
nie
#24 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 06:32
Może warto?nie
misiek1126 poruszył temat spalania chwilowego...
na rozgrzanym, 2.5 TD - 0.8-0.9l/h. Zimny, od 2.5l/h w dół (szybko spada poniżej 2...) - Tak mam ja.
Wiem że rozgrzany 2.5 TD powinien mieć 0.8-0.9l/h (Też, że tak powiem, ktoś gdzieś pisał - nie chce mi się szukać w którym wątku... )
Na moje oko - 2.2 DTI nie powinien się aż tak różnić ...
#25 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 07:41
Na moje oko - 2.2 DTI nie powinien się aż tak różnić ...
Rozgrzany 0,5-0,6l/h. Naprawdę zimny to i ponad 3 potrafi pokazać po odpaleniu
#26 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2009 - 20:58
Rozgrzany 0,5-0,6l/h. Naprawdę zimny to i ponad 3 potrafi pokazać po odpaleniu
A widzisz... znaczy że tu raczej jest ok, jeśli Ty masz ok.
To jednak się różni - ach ta technologia.
#27 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2009 - 11:49
czasem zdarza się, ze już ruszajac z pod świateł zostawiam czarna chmurę. Podobnie przy wyprzedzaniu, czy rozpędzaniu. Dymek widoczny nawet w lusterku występuje tez podczas normalnej jazdy......Jednak jest jedno ale... czasem nie ma dymienia. Owszem podczas rozpedzania jest dymek, ale "normalny, dieslowski"... Podczas normalnej jazdy zero. Nawet podczas mocniejszego wciskania.
Dynamika auta i spalanie w normie. Auto idzie jak szalone. Do ruszenia nie potrzeba gazu, a 1,5 obrotów to juz start całkiem dynamiczny...
Zauważyłem też takie coś, że czasem jak wciskam gaz obroty rosną, auto przyśpiesza...gdzies tak pomiedzy 2, a 3 tysiacami jest taki "drygniecie" i wtedy auto wyrywa do przodu, a z tyłi ciemnica... widać tylko swiatła auta z tyłu. Dodam, ze taka historia potrafi się powtórzyć kilka razy podczas jednej jazdy, tzn. raz na swiatłach nie ma dymka, a nastepnym razem juz jest, itp...
Macie jakiś pomysł? Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Przepływka niby ok, odma nowa, filtry nowe, wymiana oleju za 2 tys., turbina po regeneracji z 11.2008.; EGR zaślepiony, elektrozawór turbiny wyczyszczony....
Myślę, ze to raczej jakieś niedomaganie ze strony mechaniki, a nie elektroniki... Może blaszki się przycinają, albo kolektor tak zawalony smołą już. Uszczelki pod kolektor odbieram dzisiaj, wiec wywale go na weekend, ale nie wiem naprawdę, co już o tym myśleć... Spotkaliście się z takimi objawami?
#28 OFFLINE
#29 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 11:43
:ksiadz:ostatni taki przypadek skończył na złomie
kolego, Twoja wypowiedź raczej nic nowego nie wnosi.....
jako uzupełnienie informacji dodam, ze: korekcja wtrysków prawidłowa, przepływka sprawna, ciśnienie doładowania prawidłowe... żadne błędy nie wyskakują.
Po konsultacji z paroma mechanikami, którzy naprawiają głównie ople i bmw wysnuliśmy pare hipotez:
1) zapchany kolektor ssący (wynik niezmienianej odmy), przez co utrudniony jest przepływa powietrza. Do tego mogą być (jeśli są jeszcze) zawalone "asfaltem" blaszki, przez co ich ruch jest spowolniony, ograniczony, itp.
2) zawór sterowania łopatami turbiny działa z opóźniem, ale wtedy raczej nie byłoby dymu, tylko problem z rozwijaniem mocy :confused:
3) cały wydech zawalony jest sadzą, a w momencie kiedy włącza się system wypalania sadzy pojawia się dymienie.
4) silnik łapie "lewe" powietrze.
Do blaszek przymierzam się na dniach... czekam, aż się troche ochłodzi. Przy okazji sprawdze szczelność układu doładowania. Z obserwacji wynika, że przyczyna tkwi gdzie w mechanice, a nie w elektronice. Tak jakby coś się blokowało, albo działało z opóźnieniem. Mam nadzieję, ze wkrótce znajde przyczynę. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, to proszę o sugestie.
#30 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 21:53
#31 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 00:47
#32 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2009 - 15:13
czyszczenie ( masz neta więc sobie poszukaj ) i ponowne ustawienie nastawnika za pomocą fejsa lub Mida jesli masz takowego.
Mnie pomogło. Zaczynało delikatnie telepac, a na klimie potrafił mi zgasnąc jak auto dostało w d*pę. Dodatkowo zaczynało cieknąc z pompy więc..... ku..a jego myslę se....
Porozbierałem, wyczysciłem, uszczelniłem.
Jest GIT.
#33 OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 06:42
X25TD - da się regulować nastawnik przez interface bądź midem ?? Nie jest tylko mechanicznie ustawiany ?i ponowne ustawienie nastawnika za pomocą fejsa lub Mida
#34 OFFLINE
Napisany 01 września 2009 - 15:50
Ale skąd niby masz wiedziec o dawce w danym momencie????? Wlaśnie z fejsa ( mlg\suw pracy) albo Mida ( l\h) . Ustawianie na słuch to ostatecznośc, i trzeba brac wiele okoliczności pod uwage. Mnie sie udało, ale dopiero za 3 razem. Pojezdziłem, pokukałem, powąchałem:D, dopiero przestawiłem ostatecznie.
Teraz mam 4.5 mlg i jest naprawdę ok.
#35 OFFLINE
Napisany 02 września 2009 - 08:35
i ponowne ustawienie nastawnika za pomocą fejsa lub Mida jesli masz takowego
zabrzmiało jakbyś miał "nimi" to ustawiać.
najważniejsze że jest jak jest
Apropo kopcenia - u mnie kopci jak wdepne na maxa... bądź kickdown. W innych okolicznościach, wdepnięcie na 80% na starcie przykładowo - dymek niewidoczny.
Dodam, że kopci najbardziej w większych prędkościach, gdy pedał w podłodze.
No, ale ciut przyczynić do tego mogło się:
wycięcie katalizatora
zaślepienie EGR
Zakładam że mam w porządku
pozdrowionka
#36 OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 14:55
#37 OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 15:31
#38 OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 16:05
#39 OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 16:13
Moja omcia prawie nie puszcza dymka, ale jezdze w myśl zasady, że daną prędkośc ( np do zmiany biegów) uzyskiwac jak najszybciej, wciskajac pedał gazu nawet do 3/4. Oczywiscie jak autko jest już ciepłe. Ja biegi zmieniam przy ok.2500 rpm . To jest rozsadny przedział pomiedzy max momentem a mocą. Autko nie jest nadmiernie obciążane i nie kopci.
Chyba że ma awarie dolotu, lub lejace wtryski.
#40 OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 21:00