Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dymi na czarno . tak ma być


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Przemek771

Przemek771
  • 82 postów
  • Dołączył: 17-06-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 30 czerwca 2009 - 20:53

no i właśnie dzisiaj przy wyprzedzaniu zobaczyłem wieeeelka czarna kupe dymu czy to normalne???:eek:

#2 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:39

hm, może i mam ciut nowszy samochodzik, ale mi nie kopci, myślę że tak średnio dymi, kopceniem tego na pewno nie można nazwać...
Osobna para kaloszy - że diesel pod obciążeniem ma prawo kopcić...


Pytanie czy to kopcenie czy sadza... (Kiedyś takie miałem pytanie, jak zobaczyłem lekki ciemny dymek z mojego wydechu)

#3 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:48

przy wyprzedzaniu zobaczyłem wieeeelka czarna kupe dymu

Jak dałeś mu porządnie w rurę to zakopcił.
Panowie Ikarus ruszający z przystanku też kopci.;)

#4 OFFLINE   Przemek771

Przemek771
  • 82 postów
  • Dołączył: 17-06-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 30 czerwca 2009 - 21:54

sadza na wydechu tez jest , no właśnie a przy przyspieszeniu buchneło strasznie czarnym

#5 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 01 lipca 2009 - 06:47

To na moje oko nie jest poprawnie. (Ale to moje oko :p)

Co robić, nie chcę proponować nic, bo ja bym zaciągał języka. Więc proponuję poczekać, jak koledzy coś napiszą więcej.

#6 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 01 lipca 2009 - 09:17

Wielkiej czarnej chmury napewno ma nie byc,co najwyzej delikatny dymek. Moja tak kiedys kopcila ze trudno bylo w to uwierzyc. Okazalo sie ze tlumik byl zabity caly sadza. Wystarszczylo pare razy ostrzej potraktowac auto na prostych odcinkach i po problemie...

#7 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 03 lipca 2009 - 22:59

zasyfiony dolot.......... a może jeszcze katalizator się "zachował" :)

#8 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 lipca 2009 - 16:21

no i właśnie dzisiaj przy wyprzedzaniu zobaczyłem wieeeelka czarna kupe dymu czy to normalne???:eek:


Jeśli kopci tak, że w dzień widzisz własny dym w lusterkach, to zdrowym objawem to nie jest...

#9 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 06 lipca 2009 - 20:29

Chmura czarnego dymu jest dosyc typowa przy niesprawnym dolocie ( przytkany, niesprawny EGR, nieszczelnośc.) Wszystko to można sprawdzic niewielkim nakładem sił i kosztów.

#10 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 06 lipca 2009 - 20:48

Chmura czarnego dymu jest dosyc typowa przy niesprawnym dolocie ( przytkany, niesprawny EGR, nieszczelnośc.) Wszystko to można sprawdzic niewielkim nakładem sił i kosztów.


powiedz coś więcej...

że masło jest żółte to wiadomo, ale co i jak...

Trochę szczegółów... co znaczy niewielki nakład sił i kosztów...

#11 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 06 lipca 2009 - 21:02

klekot to klekot, każdy kopci jak się mu wstawi i te budzące się bociany...

#12 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 06 lipca 2009 - 21:12

najprosciej rzecz ujmując......Każdy z nas pamięta zajęcia z fizyki, czyli świeczka, a na siweczkę szklanka. Dopóki płomień miał tlen , swieca paliła się jasno i spokojnie. kończył sie tlen, świczka kopciła jak parowóz.

Silniki doładowane, z powodu specyficznej konstrukcji głowicy ( kanały dolotowe) w razie awarii turbozespołu, dziury w dolocie, szwankującego ( zawieszonego w pozycji otwartej) EGR, a więc przypadości ograniczające dostarczanie własciwej ilości tlenu , nie są same w stanie zassac sobie tyle ile potrzebują. Tak samo w przypadku awarii zaworu EGR, kiedy spaliny w dolocie skutecznie ograniczają ilośc tlenu w dolocie, oraz przytkanego wylotu( zapchany kat, niewłaściwa średnica rur wydechowych.) Silnik nie zdąrzy w pore wydalic spalin, powietrze zasysane z zewnątrz miesza sie ze spalinami.

Przytkaj sobie trochę łapką rure z napisem turbodiesel, po zdjęciu przewodu powietrza prowadzącego z intercoolera, i daj mu troche po garach. Wtedy dopiero cuda zobaczysz. Niedobór tlenu niezbędnego do prawidłowego spalania mieszanki, i z auta robi sie mała ciuchcia.

Zapłon w naszych bestyjach dieslach jest samoczynny, i bez własciwej ilosci powietrza samozapłon będzie dośc marny.

Ale............ lejące wtryski tak samo powodują chmurkę dymu z rury, ponieważ mieszanka powietrze paliwo nie ma wtedy własciwych proporcji i spala się wtedy nadmiar paliwa. a powodów niwłaściwego rozpylania wtryskiwacza jest co najmniej kilka.

#13 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lipca 2009 - 22:09

powiedz coś więcej...

że masło jest żółte to wiadomo, ale co i jak...

Trochę szczegółów... co znaczy niewielki nakład sił i kosztów...


Niewielki nakład sił i kosztów zanczy prawdopodobnie: użyj szukajki :D. Hasła: czyszczenie EGR, intercooler.
W piątek przerabiałem temat czyszczenia dolotu u siebie. Wymieniłem wszystkie opaski, wyczyściłem IC i wszystkie rury z oleju. EGR nie ruszałem, bo i tak zaślepiony.

#14 OFFLINE   drivers

drivers
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-02-2009
  • Skąd: lubuskie

Napisany 04 sierpnia 2009 - 06:35

tak jak pisal kolega uszatek mozliwe jest, ze silnik nie dostaje odpowiednia ilosc tlenu, co powoduje 1° kopcenie, 2° spadek mocy.

Mialem uszkodzony element z napisem "turbo diesel", znajdujacy sie za chlodnicami. Element ten mial pekniecie, przez ktore to powietrze uciekalo, a nie bylo w pelni dostardzane do kolektora.

Po wymianie samochod ma wiecej mocy i nie kopci.










najprosciej rzecz ujmując......Każdy z nas pamięta zajęcia z fizyki, czyli świeczka, a na siweczkę szklanka. Dopóki płomień miał tlen , swieca paliła się jasno i spokojnie. kończył sie tlen, świczka kopciła jak parowóz.

Silniki doładowane, z powodu specyficznej konstrukcji głowicy ( kanały dolotowe) w razie awarii turbozespołu, dziury w dolocie, szwankującego ( zawieszonego w pozycji otwartej) EGR, a więc przypadości ograniczające dostarczanie własciwej ilości tlenu , nie są same w stanie zassac sobie tyle ile potrzebują. Tak samo w przypadku awarii zaworu EGR, kiedy spaliny w dolocie skutecznie ograniczają ilośc tlenu w dolocie, oraz przytkanego wylotu( zapchany kat, niewłaściwa średnica rur wydechowych.) Silnik nie zdąrzy w pore wydalic spalin, powietrze zasysane z zewnątrz miesza sie ze spalinami.

Przytkaj sobie trochę łapką rure z napisem turbodiesel, po zdjęciu przewodu powietrza prowadzącego z intercoolera, i daj mu troche po garach. Wtedy dopiero cuda zobaczysz. Niedobór tlenu niezbędnego do prawidłowego spalania mieszanki, i z auta robi sie mała ciuchcia.

Zapłon w naszych bestyjach dieslach jest samoczynny, i bez własciwej ilosci powietrza samozapłon będzie dośc marny.

Ale............ lejące wtryski tak samo powodują chmurkę dymu z rury, ponieważ mieszanka powietrze paliwo nie ma wtedy własciwych proporcji i spala się wtedy nadmiar paliwa. a powodów niwłaściwego rozpylania wtryskiwacza jest co najmniej kilka.



#15 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 05 sierpnia 2009 - 22:01

napisz kolego dokładniej, co dziwnego jeszcze dzieje sie pomijając chmurę dymu.

Czy autko zbiera się z dolnego zakresu obrotów? jesli nie, a kopa dostaje dopiero przekroczeniu ok. 2200-2500 rpm do regulacji jest dawka paliwa poprzez nastawnik . Pozostaje Ci wizyta u kumatego mechanika ( dobry program diagnostyczny jest niezbędny) albo kukanie w Mida i ustawianie dawki pod wskazanie kompa pokładowago.

Jestem właśnie po regulacji dawki u kolegi z klatki obok, objawy pasowały by do twoich. Chmura sadzy za autem i muł totalny do 2500 rpm. Wskazanie kompa na gorącym silniku 1.2 . Po ustawieniu na 0.9 - 1,0 poprawa dynamiki o 80% wedle odczucia właściciela i praktycznie zero dymu.

#16 OFFLINE   marek112

marek112
  • 18 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Sulęcin

Napisany 15 sierpnia 2009 - 17:00

Mój też kopci jak dołożę do pieca, czasami nic nie widać na mną. Byłem u kilku mechaników. Wszyscy mówią, że te silniki tak mają.

#17 OFFLINE   Przemek771

Przemek771
  • 82 postów
  • Dołączył: 17-06-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 15 sierpnia 2009 - 17:17

Mój też kopci jak dołożę do pieca, czasami nic nie widać na mną. Byłem u kilku mechaników. Wszyscy mówią, że te silniki tak mają.


juz przestałem sie przejmować ten samochód żyje swoim życiem raz ma kopa i nie dymi innym razem kopci i nie chce jechać , pogodzilem sie juz z tym:>

#18 OFFLINE   misiek1126

misiek1126
  • 54 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Nysa

Napisany 16 sierpnia 2009 - 09:18

ten dodatek do paliwa zmniejsza troche kopcenie,
u znajomego bmw 525 tds po wlaniu tego dodatku kopcenie prawie zanikło,
u siebie jeszcze nie wlewałem ale będe wlewał bo znajomy ma zamówic dwie butelki więcej

LIQUI MOLY DIESEL RUSS STOP

http://moto.allegro....a_kopceniu.html

#19 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 16 sierpnia 2009 - 20:14

Diagnostyke se panowie zróbcie ale taką od serca i u mechanika z powołania a nie przymusu.

Jakoś mi nie kopci, pomimo przebiegu rzędu 400 000. I mam tak jak większośc problem z pompą.

Najgorsi są kretyni w kombinezonach, co maja we łbach smar grafitowy, i głupawym uśmiechem twierdza że ten typ tak ma.

#20 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 18 sierpnia 2009 - 13:00

juz przestałem sie przejmować ten samochód żyje swoim życiem raz ma kopa i nie dymi innym razem kopci i nie chce jechać , pogodzilem sie juz z tym:>


Nie pamiętam teraz Twoich poprzednich wypowiedzi... ale jak kopci i brak kopyta... to problem z EGR'em przypadkiem nie jest ??

Możliwe że w innych przypadkach, ale u mnie mechanik od diesli mówił, że kopcenie i brak mocy... tak właśnie się dzieje, jak jest problem z EGR. - rozwiązanie ... zaślepić.

Próbowałeś?