Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana czujnika walu korbowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   robi6

robi6
  • 101 postów
  • Dołączył: 26-03-2010
  • Skąd: Tomaszów Maz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 maja 2012 - 20:34

czyli 70 zyla w błoto
oryginalny 175 przynajmniej u mnie
Z ty topranem mogę jeździć ?

#42 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 maja 2012 - 21:03

czyli 70 zyla w błoto
oryginalny 175 przynajmniej u mnie
Z ty topranem mogę jeździć ?


ponieważ po wymianie nadal odcina przy 4.500 i świeci się check


Sam sobie odpowiedziałeś zanim zadałeś pytanie... Oryginały tyle tez kosztują. Zagadaj do kolegi kczech albo zadzwoń do GSI Goszczyński (chyba na hasło OKP jest rabat). W GSI kupowałem czujnik wałka do X20XEV kilka lat temu, goście bardzo kumaci, doradzą i szybko wyślą kuriera.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#43 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2012 - 21:22

czujnik topran błąd ten sam 0340


Kolega TomEkWRO juz Ci wszystko wyjasnil. Zakup oryginalny czujnik i wyleczysz omege.

#44 OFFLINE   turbo250

turbo250
  • 48 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: katowice

Napisany 11 maja 2012 - 22:09

witam.to odcina przy 4500 obr. jak padnie czujnik walu czy wałków?bo u mnie padł czujnikwału i też odcina.

#45 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 11 maja 2012 - 22:23

A jaka masz błąd?????
Normalnie odpala samochod????

#46 OFFLINE   turbo250

turbo250
  • 48 postów
  • Dołączył: 16-04-2011
  • Skąd: katowice

Napisany 11 maja 2012 - 22:47

A jaka masz błąd?????
Normalnie odpala samochod????


błąd 0335
wlasnie ciężko odpalał.jak go kręcilem kilka sekund to tak jakby już załapywal i chodzil na trzy gary.jak już odpalil to odcinal przy 4500.czujnuk wymienilem na urzywke orginał .odpalil bez problemu (kontrolka zgasla)a po kilku minutach odciecie przy 4500 i znowu ten sam błąd.znowu padł czujnik wału?

i jeszcze błąd 1230-Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika

#47 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 11:12

Kaganiec na 4500RPM jest w trybie awaryjnym ECU, a tryb ten jest powodowany glownie przez czujnik walu i czujnik walkow - zalezy ktory zdechnie.

#48 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 12 maja 2012 - 11:26

No i czujnik wału założony - używka ale orginał SIMENS - autko wróciło do życia, odpala od strzału, wolne obroty stabilne, ale... dalej niedosyt.:(
Przy gwałtownym przyspieszeniu nie zbiera się (terkocze jakby na 3 garach) i strzela w gaźnik:oonie:
Powolne przyspieszanie ok - na wszystkich garach. Podczas jazdy potrafi nawet przerywać jakby paliwa mu brakowało lub tracił iskrę na którymś cylindrze - dzieje się tak i na benzynie i na gazie.
Czyżby znowu jakiś czujnik?
Może ten włożony nie jest tak do końca sprawny??

PS.
Faktycznie da się wymienić czujnik wału w 20 min. - sam to zrobiłem na parkingu w pracy.
Na zimnym silniku odchylamy miarkę oleju, potrzebny THORX 10E z przedłużką, sprawne paluchy i cierpliwość...no i oczywiście trzeba wiedzieć gdzie to siedzi i co odkręcać :-)

#49 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 11:30

Może ten włożony nie jest tak do końca sprawny

Jak uzywka to moze tez tak byc, nawet jak przed zdjeceim z dawcy dzialal poprawnie :p Czasem wystarczy "odpowiednio" ruszyc kablem i izolacja sie sypie.
Strzela na Pb czy na LPG?

#50 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 12 maja 2012 - 11:36

...
Strzela na Pb czy na LPG?

I tak i tak jednakowo chodzi (może na benzynie troszkę lepiej):(
Może ma to coś wspólnego z czujnikiem wałków, choć na popsutym czujniku wału odpalał i chodził z niego??

#51 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 11:48

I tak i tak jednakowo chodzi (może na benzynie troszkę lepiej)

Swiece i kable WN na poczatek, potem na kompa zrobic reset adaptacji i BEZ DOTYKANIA LPG troche pojezdzic na Pb - jak nie wyskoczy zadna nowa usterka czujnikow to wyregulowac instalacje LPG dopiero.

#52 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 12 maja 2012 - 11:55

Swiece i kable WN na poczatek, potem na kompa zrobic reset adaptacji i BEZ DOTYKANIA LPG troche pojezdzic na Pb - jak nie wyskoczy zadna nowa usterka czujnikow to wyregulowac instalacje LPG dopiero.

Świece i kable to było pierwsze co wymieniłem przed wymianą czujnika wału :)
Błędów nie wykasowałem - nie mam czym, ale myślę, że same zginą po 20-30 uruchomieniach ( dopiero kilka razy odpalałem po tym remonciku):p
Chyba jednak trzeba będzie na kompa jechać (50PLN), bo CHECK na wyświetlaczu daje po oczach, a spinaczem nie wszystko się zrobi:(

#53 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 12:13

nie mam czym, ale myślę, że same zginą po 20-30 uruchomieniach

W nowym simtecu nie zgina.

CHECK na wyświetlaczu daje po oczach

Jezeli to jest napis CHECK na MIDzie a nie pomaranczowa kontrolka z piorunem w zegarach to Ci sam wyswietlacz napisze co jest nie tak - albo malo jakiegos plynu, albo spalona zarowka itp, itd.

#54 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 12 maja 2012 - 12:21

W nowym simtecu nie zgina.

Jezeli to jest napis CHECK na MIDzie a nie pomaranczowa kontrolka z piorunem w zegarach to Ci sam wyswietlacz napisze co jest nie tak - albo malo jakiegos plynu, albo spalona zarowka itp, itd.


Czyli jeżeli błędy nie zginą, to może być przyczyną kaprysów samochodu??
CHECK pali na MIDzie i faktycznie po uruchomieniu zawsze muszę kasować 2 komunikaty : coś o sprawdzeniu hamulców i stanie płynu - hamulce wiem dlaczego, bo urwany z przodu przewód elektryczny od klocka, ale płyny są ok, więc nie wiem, skoro jak tylko go kupiłem ta było od zawsze...:pokoj:

#55 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 12:52

Czyli jeżeli błędy nie zginą, to może być przyczyną kaprysów samochodu

Nie zgina same. Jezeli sie nie pali "piorun" podczas pracy silnika to te bedy co sa w pamieci sa nieaktywne i tylko sie beda wyswietlaly na spinacz albo po podlaczeniu kompa (jako nieaktywne). Zeby je skasowac z pamieci ECU to tylko wizyta na kompie.

płyny są ok, więc nie wiem, skoro jak tylko go kupiłem ta było od zawsze...

Pewnie masz coolant level/kuhmitel stand - uwalony czujnik w zbiorniczku wyrownawczym, wystarczy albo naprawic czujnik/wymienic zbiorniczek na taki ze sprawnym czujnikiem albo zrobic zworke we wtyczce i juz tego komunikatu nigdy nie zobaczysz.

#56 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 12 maja 2012 - 16:52

...

Pewnie masz coolant level/kuhmitel stand - uwalony czujnik w zbiorniczku wyrownawczym, wystarczy albo naprawic czujnik/wymienic zbiorniczek na taki ze sprawnym czujnikiem albo zrobic zworke we wtyczce i juz tego komunikatu nigdy nie zobaczysz.


"piorun" sie nie pali (tzn. na chwilę przy przejściu z B/G lub odwrotnie).
Na MIDzie po włączeniu wali za to :
- Brakelight
Check
-Brake Pad
-Wash.
Fluid Level

Spinacz dalej pokazuje:
- 0335 (czujnik wału pomimo wymiany i znacznej poprawy pracy)
- 1690 - jakaś lampka
- 0100 przepływka - zawsze to pokazywało, ale tam "optycznie" wszystko ok i przeczyszczone...

Ogólnie po tym co miałem dziś się zrelaksowałem :hihi: (piwko i glill) - nie ten sam samochód...tylko brak tego przyspieszenia jeszcze...:confused:

#57 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 20:05

Spinacz dalej pokazuje

Pojedz na kompa skasowac bledy i zobacz co znowu wyskoczy. Przy okazji podpiecia od razu zrobic pelna diagnostyke i moze cos nowego sie zauwazy.

#58 OFFLINE   PiotrDHL

PiotrDHL
  • 22 postów
  • Dołączył: 18-02-2011

Napisany 12 maja 2012 - 20:58

Pojedz na kompa skasowac bledy i zobacz co znowu wyskoczy. Przy okazji podpiecia od razu zrobic pelna diagnostyke i moze cos nowego sie zauwazy.

>przybek< Twoje rady naprawdę są pomocne...jesteś fachowcem....szacun... :)
Dla JASNOŚCI DLA INNYCH...czy wykasowanie błędów z komputera pokładowego zmieni coś w kulturze pracy silnika??
Pytanie zasadnicze,... czy po naprawie wadliwego elementu komputer zapamiętuje poprzednie wady i mimo dobrego elementu z uporem maniaka pokazuje poprzedni błąd??
Czy jeżeli nawet komputer pokładowy zapamiętał poprzedni błąd to zmusza cały układ do h...wej pracy pomimo wszystkiego na Ok??
Czy wykasowanie błędów z kompa może poprawić pracę silnika??
Nie dziwcie się, ale kończyłem Samochodówkę 27 lat temu gdzie palec rozdzielacza był "bogiem" w układzie WN... :masakra:

#59 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2012 - 21:02

czy po naprawie wadliwego elementu komputer zapamiętuje poprzednie wady i mimo dobrego elementu z uporem maniaka pokazuje poprzedni błąd

ECU simtek 56.5 ma pamiec "absolutna".

Czy wykasowanie błędów z kompa może poprawić pracę silnika

Nie.

czy wykasowanie błędów z komputera pokładowego zmieni coś w kulturze pracy silnika

NIe. Komp pokladowy czuwa tylko nad stanem plynow, oswietlenia, liczy spalanie itp.

#60 OFFLINE   thestig18

thestig18
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-08-2013

Napisany 30 czerwca 2014 - 11:59

Witam miałem troszke problemów z omegą przestawała palic jak sie nagrzewała pozniej wcale nie paliła na KTS 515 wywaliło mi kilka razy błąd 19 Czujnik prędkości obrotowej Porównanie nie jest prawidłowe właśnie jak kręciłem tak jak by czujnik raz działał a raz nie czy to jest na pewno czujnik ? wziąłem sie za wymiane mam bardzo niski kanał więc nie jest to łatwe srubki odkręciłem a czujnik ani drgnie żadne ciągniecie nie daje efektu kombinerkami próbowałem to rozwaliłem obudowę czujnika wygląda to tak ma ktoś jakis sposob na to może jakoś podgrzać ?