wymiana czujnika walu korbowego
#41 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 20:34
oryginalny 175 przynajmniej u mnie
Z ty topranem mogę jeździć ?
#42 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 21:03
czyli 70 zyla w błoto
oryginalny 175 przynajmniej u mnie
Z ty topranem mogę jeździć ?
ponieważ po wymianie nadal odcina przy 4.500 i świeci się check
Sam sobie odpowiedziałeś zanim zadałeś pytanie... Oryginały tyle tez kosztują. Zagadaj do kolegi kczech albo zadzwoń do GSI Goszczyński (chyba na hasło OKP jest rabat). W GSI kupowałem czujnik wałka do X20XEV kilka lat temu, goście bardzo kumaci, doradzą i szybko wyślą kuriera.
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#43 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 21:22
czujnik topran błąd ten sam 0340
Kolega TomEkWRO juz Ci wszystko wyjasnil. Zakup oryginalny czujnik i wyleczysz omege.
#44 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 22:09
#45 OFFLINE
#46 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 22:47
A jaka masz błąd?????
Normalnie odpala samochod????
błąd 0335
wlasnie ciężko odpalał.jak go kręcilem kilka sekund to tak jakby już załapywal i chodzil na trzy gary.jak już odpalil to odcinal przy 4500.czujnuk wymienilem na urzywke orginał .odpalil bez problemu (kontrolka zgasla)a po kilku minutach odciecie przy 4500 i znowu ten sam błąd.znowu padł czujnik wału?
i jeszcze błąd 1230-Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika
#47 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 11:12
#48 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 11:26
Przy gwałtownym przyspieszeniu nie zbiera się (terkocze jakby na 3 garach) i strzela w gaźnik:oonie:
Powolne przyspieszanie ok - na wszystkich garach. Podczas jazdy potrafi nawet przerywać jakby paliwa mu brakowało lub tracił iskrę na którymś cylindrze - dzieje się tak i na benzynie i na gazie.
Czyżby znowu jakiś czujnik?
Może ten włożony nie jest tak do końca sprawny??
PS.
Faktycznie da się wymienić czujnik wału w 20 min. - sam to zrobiłem na parkingu w pracy.
Na zimnym silniku odchylamy miarkę oleju, potrzebny THORX 10E z przedłużką, sprawne paluchy i cierpliwość...no i oczywiście trzeba wiedzieć gdzie to siedzi i co odkręcać :-)
#49 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 11:30
Jak uzywka to moze tez tak byc, nawet jak przed zdjeceim z dawcy dzialal poprawnie Czasem wystarczy "odpowiednio" ruszyc kablem i izolacja sie sypie.Może ten włożony nie jest tak do końca sprawny
Strzela na Pb czy na LPG?
#50 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 11:36
I tak i tak jednakowo chodzi (może na benzynie troszkę lepiej)...
Strzela na Pb czy na LPG?
Może ma to coś wspólnego z czujnikiem wałków, choć na popsutym czujniku wału odpalał i chodził z niego??
#51 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 11:48
Swiece i kable WN na poczatek, potem na kompa zrobic reset adaptacji i BEZ DOTYKANIA LPG troche pojezdzic na Pb - jak nie wyskoczy zadna nowa usterka czujnikow to wyregulowac instalacje LPG dopiero.I tak i tak jednakowo chodzi (może na benzynie troszkę lepiej)
#52 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 11:55
Świece i kable to było pierwsze co wymieniłem przed wymianą czujnika wałuSwiece i kable WN na poczatek, potem na kompa zrobic reset adaptacji i BEZ DOTYKANIA LPG troche pojezdzic na Pb - jak nie wyskoczy zadna nowa usterka czujnikow to wyregulowac instalacje LPG dopiero.
Błędów nie wykasowałem - nie mam czym, ale myślę, że same zginą po 20-30 uruchomieniach ( dopiero kilka razy odpalałem po tym remonciku)
Chyba jednak trzeba będzie na kompa jechać (50PLN), bo CHECK na wyświetlaczu daje po oczach, a spinaczem nie wszystko się zrobi:(
#53 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 12:13
W nowym simtecu nie zgina.nie mam czym, ale myślę, że same zginą po 20-30 uruchomieniach
Jezeli to jest napis CHECK na MIDzie a nie pomaranczowa kontrolka z piorunem w zegarach to Ci sam wyswietlacz napisze co jest nie tak - albo malo jakiegos plynu, albo spalona zarowka itp, itd.CHECK na wyświetlaczu daje po oczach
#54 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 12:21
W nowym simtecu nie zgina.
Jezeli to jest napis CHECK na MIDzie a nie pomaranczowa kontrolka z piorunem w zegarach to Ci sam wyswietlacz napisze co jest nie tak - albo malo jakiegos plynu, albo spalona zarowka itp, itd.
Czyli jeżeli błędy nie zginą, to może być przyczyną kaprysów samochodu??
CHECK pali na MIDzie i faktycznie po uruchomieniu zawsze muszę kasować 2 komunikaty : coś o sprawdzeniu hamulców i stanie płynu - hamulce wiem dlaczego, bo urwany z przodu przewód elektryczny od klocka, ale płyny są ok, więc nie wiem, skoro jak tylko go kupiłem ta było od zawsze...:pokoj:
#55 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 12:52
Nie zgina same. Jezeli sie nie pali "piorun" podczas pracy silnika to te bedy co sa w pamieci sa nieaktywne i tylko sie beda wyswietlaly na spinacz albo po podlaczeniu kompa (jako nieaktywne). Zeby je skasowac z pamieci ECU to tylko wizyta na kompie.Czyli jeżeli błędy nie zginą, to może być przyczyną kaprysów samochodu
Pewnie masz coolant level/kuhmitel stand - uwalony czujnik w zbiorniczku wyrownawczym, wystarczy albo naprawic czujnik/wymienic zbiorniczek na taki ze sprawnym czujnikiem albo zrobic zworke we wtyczce i juz tego komunikatu nigdy nie zobaczysz.płyny są ok, więc nie wiem, skoro jak tylko go kupiłem ta było od zawsze...
#56 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 16:52
...
Pewnie masz coolant level/kuhmitel stand - uwalony czujnik w zbiorniczku wyrownawczym, wystarczy albo naprawic czujnik/wymienic zbiorniczek na taki ze sprawnym czujnikiem albo zrobic zworke we wtyczce i juz tego komunikatu nigdy nie zobaczysz.
"piorun" sie nie pali (tzn. na chwilę przy przejściu z B/G lub odwrotnie).
Na MIDzie po włączeniu wali za to :
- Brakelight
Check
-Brake Pad
-Wash.
Fluid Level
Spinacz dalej pokazuje:
- 0335 (czujnik wału pomimo wymiany i znacznej poprawy pracy)
- 1690 - jakaś lampka
- 0100 przepływka - zawsze to pokazywało, ale tam "optycznie" wszystko ok i przeczyszczone...
Ogólnie po tym co miałem dziś się zrelaksowałem :hihi: (piwko i glill) - nie ten sam samochód...tylko brak tego przyspieszenia jeszcze...:confused:
#57 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 20:05
Pojedz na kompa skasowac bledy i zobacz co znowu wyskoczy. Przy okazji podpiecia od razu zrobic pelna diagnostyke i moze cos nowego sie zauwazy.Spinacz dalej pokazuje
#58 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 20:58
>przybek< Twoje rady naprawdę są pomocne...jesteś fachowcem....szacun...Pojedz na kompa skasowac bledy i zobacz co znowu wyskoczy. Przy okazji podpiecia od razu zrobic pelna diagnostyke i moze cos nowego sie zauwazy.
Dla JASNOŚCI DLA INNYCH...czy wykasowanie błędów z komputera pokładowego zmieni coś w kulturze pracy silnika??
Pytanie zasadnicze,... czy po naprawie wadliwego elementu komputer zapamiętuje poprzednie wady i mimo dobrego elementu z uporem maniaka pokazuje poprzedni błąd??
Czy jeżeli nawet komputer pokładowy zapamiętał poprzedni błąd to zmusza cały układ do h...wej pracy pomimo wszystkiego na Ok??
Czy wykasowanie błędów z kompa może poprawić pracę silnika??
Nie dziwcie się, ale kończyłem Samochodówkę 27 lat temu gdzie palec rozdzielacza był "bogiem" w układzie WN...
#59 OFFLINE
Napisany 12 maja 2012 - 21:02
ECU simtek 56.5 ma pamiec "absolutna".czy po naprawie wadliwego elementu komputer zapamiętuje poprzednie wady i mimo dobrego elementu z uporem maniaka pokazuje poprzedni błąd
Nie.Czy wykasowanie błędów z kompa może poprawić pracę silnika
NIe. Komp pokladowy czuwa tylko nad stanem plynow, oswietlenia, liczy spalanie itp.czy wykasowanie błędów z komputera pokładowego zmieni coś w kulturze pracy silnika
#60 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 11:59