wymiana czujnika walu korbowego
#21 OFFLINE
Napisany 31 maja 2008 - 16:08
#22 OFFLINE
Napisany 31 maja 2008 - 20:26
SIMTEC 56 02 ??????
#23 OFFLINE
Napisany 31 maja 2008 - 20:40
mam jeszcze jedno pytanie czy wie ktoś moze w czym był montowany komp
SIMTEC 56 02 ??????
Opel Vectra, ale to jest Simtec 56 - te 02 na końcu to tylko jakieś oznaczenie - to jest Simtec 56 numer GM 90492433
#24 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2008 - 09:03
Pytań nie ma końca
Mam kolejne pytanko , chodzi mi o czujnik połozenia wału czy jest jakaś różnica pomiędzy tym co ma dwa "ząbki na górze" a tym co ma "jeden" ??? bo z instalacji wychodzącej z samochodu to wtyczka ma wejście na jeden a ja kupiłem ten drugi wariant czyli ten co ma dwa ....
Scalilem, kolego uzywaj funkcji edytuj zamiast pisac jednego posta pod drugim.
#25 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 09:02
Menda która ostatnio umila mi wolny czas to omega 2 litry 16V 136KM silnik ECOTEC rocznik 97 B/G.
Wymienione świece, przewody WN, uszczelniony dopływ powietrza od filtra
Objawy:
brak mocy, spalanie ok. 18l/100km, pracuje nieraz na 2-3 cylindrach, strzela w filtr przy nagłym przyspieszaniu, nieraz trudny rozruch (po 5-10 sek. kręcenia non stop), ale odpala (po ruszeniu przewodami od czujników potrafi normalnie zagadać).
Zdjęcie tego przewodu TUTAJ
Na benzynie świeci kontrolka Check Engine, na gazie kontrolka gaśnie, ale trzeba jeździć "na emeryta" - inaczej zaraz strzela pod machą i koniec jazdy.
Na spinaczu pokazuje błędy:
- 0100 - czyli przepływomierz (pomijam to, bo przy innych błędach często to wywala)
- 0335 - czujnik wału
- do tego jakiś sygnał o słabym napięciu lampki???
Początkowo pokazał też błąd 0340, więc myślałem, że załatwię to prosto i sympatycznie wymianą czujnika wałków (20 min. roboty) .
Jakaś podróbka kupiona za 59 PLN uświadomiła mi, że mam dobry akumulator - wytrzymał 15 min. kręcenia z przerwami a suka nie odpaliła - wymiana z powrotem na ten który w niej siedział (SIMENS) - po naładowaniu baterii odpaliła :jump: .
Zamówiony czujnik wału (orginał GM - 150 PLN).
Tu zaczyna się problem...
Lecąc po przewodzie nawet nie widać jak dolatuje tam w dole do czujnika i ani z wierzchu, ani od spodu czujnika nie widać - to ten czarny przewód TUTAJ :pokoj:
Niektórzy piszą, że wystarczą chude sprawne łapska, ale z tego co widzę, jeżeli nawet się uda, to ręki żaden chirurg nie złoży...
Może ktoś podpowie, czy wymontować klimę, czy wspomaganie, bo bez tego chyba się nie obejdzie (o miarce oleju już czytałem, ale też dostępu tam nie ma).
I jeszcze jedno pytanie..
Napisano gdzieś, że błędy można również wyświetlić przyciskając równocześnie 2 przyciski na przełączniku wycieraczek :confused: - ciekawy jestem to tak zrobiłem.
Wywaliło COŚ TAKIEGO
Czy ktoś wie o co chodzi??
#26 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 09:45
http://forum.omegakl...read.php?t=9693
#27 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 10:24
Wielkie dzięki, choć humor wcale mi się nie poprawił... czuję, że weekend mam przechlapany
Dam foty z tej katorgi bo to jest podobne do wymiany pierścieni przez kolektor wydechowy.. - ochhhh niemiaszki.
#28 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 11:33
powodzenia
#29 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 11:38
Odkrecasz bagnet (jedna srubka) i masz dostep do czujnika, klimy i wspomy nie ruszasz.Może ktoś podpowie, czy wymontować klimę, czy wspomaganie, bo bez tego chyba się nie obejdzie (o miarce oleju już czytałem, ale też dostępu tam nie ma).
A ten "trudny" rozruch masz dlatego ze silnik nie odpalal z czujnika walu tylko z czujnika walkow rozrzadu.
#30 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 14:41
nawet prz kreceniu pow 10sek
#31 OFFLINE
Napisany 03 maja 2012 - 17:07
Bo ten fjuczer ma tylko Simtek 56.5 (bledy czterocyfrowe).no moja mala nigdy nie odpalila z czujnika walkow...
nawet prz kreceniu pow 10sek
#32 OFFLINE
Napisany 08 maja 2012 - 05:39
Odkrecasz bagnet (jedna srubka) i masz dostep do czujnika, klimy i wspomy nie ruszasz.
A ten "trudny" rozruch masz dlatego ze silnik nie odpalal z czujnika walu tylko z czujnika walkow rozrzadu.
No i teraz konsternacja... czyżby teoria została podważona??
Po zmarnowanym weekendzie przez założenie czujnika wału nie odpala wogóle.
Czujnik który mi sprowadzili i zamontowałem to VEMO V40-72-0305 - nówka, podobno orginał.
Jeżeli czujnik jest uszkodzony, lub VEMO to jakaś kiepska podróbka, to czemu nie chce teraz zagadać z czujnika wałków skoro wcześniej byle jak ale odpalał??
Co zatem może być przyczyną :oonie:
PS.
Ten co w nim siedział to SIMENS i żadnych przetarć kabla nie miał i faktycznie dostęp przesrany, a miejsce w które wpadają nasadki i inne kluczyki, czy śrubki (pomiędzy pompą wspomagania i sprężarką klimy - taka dziura w podstawie pomiędzy obydwoma - nie daje żadnych szans aby je stamtąd wyciągnąć i odkręcenie podstawy sprężarki i pompy jest wtedy konieczne - trudne, ale mamy czujnik wtedy na talerzu.
#33 OFFLINE
Napisany 08 maja 2012 - 09:09
Jak odepniesz wtyczke czujnika walu korbowego i zapali to masz odpowiedz.Jeżeli czujnik jest uszkodzony, lub VEMO to jakaś kiepska podróbka, to czemu nie chce teraz zagadać z czujnika wałków skoro wcześniej byle jak ale odpalał
#34 OFFLINE
Napisany 08 maja 2012 - 09:18
Jak odepniesz wtyczke czujnika walu korbowego i zapali to masz odpowiedz.
Faktycznie...odpalił:jump: w awaryjnym, czyli z wałków i po odmówieniu różańca, z oporami odpalił.
Czyli VEMO to szajs, czy czujnik nie od tego? (wtyczki takie same - prostokątne). ??
#35 OFFLINE
Napisany 08 maja 2012 - 09:31
Wtyczki takie same w starym i nowym typie. Jaka masz podstawe czujnika? Plastik czy metal? Jak metal to czujnik starego typu, jak plastik to czujnik dobrany prawidlowo tylko oma ma go gleboko w powazaniu Ori siemens nowy kosztuje w granicach 200 zeta a ten VEMO w okolicach 150 w intercarsie, sensu oszczednosci nie widze zadnegoCzyli VEMO to szajs, czy czujnik nie od tego? (wtyczki takie same - prostokątne).
EDIT: tu masz ori w dobrej cenie http://allegro.pl/cz...2329758108.html
#36 OFFLINE
Napisany 08 maja 2012 - 10:02
I od nowa robota...
PS
Za poradą kolegów z elektrody sprawdziłem z ciekawości stary czujnik pod względem impulsów metodą "na klucz"- podłączam pod instalację, włączam zapłon i w podbliżu czujnika przejeżdżam kilkanaście razy kluczem np.17-19.
Przekaźnik zaczął cykać, pompka paliwa przy impulsach podawała, ale tylko pierwsze 10-15 razy/impulsów - potem cisza. Wyłączenie stacyjki i od nowa to samo.
Czy tak powinno być, że potem coś go odcina, czy faktycznie czujnik był uwalony??
#37 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 18:40
Dzis wymieniłem czujnik walka rozrządu czy po tym zabiegu muszę skasować błąd ?
ponieważ po wymianie nadal odcina przy 4.500 i świeci się check
#38 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 19:43
Witam
Dzis wymieniłem czujnik walka rozrządu czy po tym zabiegu muszę skasować błąd ?
ponieważ po wymianie nadal odcina przy 4.500 i świeci się check
Jaki czujnik zalozyles?? I jaki blad wywala?? Odczytales??
#39 OFFLINE
#40 OFFLINE
Napisany 11 maja 2012 - 20:23
czujnik topran błąd ten sam 0340
Topranu to nawet nikt nie poleci zaworu trójdrożnego... Omega nie lubi zamienników. Szukaj oryginału
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd