wymiana czujnika walu korbowego
#1 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2007 - 18:14
Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) .. czyli ze w slepo moge juz nowy czujnik kupic? czy moze pierw gdzies jakies styki wyczyscic? czy tez moze blad ten spowodowany jest falowaniem obrotow przez zwalona jednak sonde?
P.S a tak bo mnie ciekawi czy ktos moglby opisac +- jak wyglada wymiana takiego czujnika? bo w przypadku czujnika walka rozrzadu to ponoc chwilka.. a jak to sie ma w tym przypadku? z gory dzieki za objasnienie sprawy pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2007 - 18:20
#3 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2007 - 21:23
#4 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2007 - 21:43
#5 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2007 - 23:09
#6 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 22:24
Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor)
#7 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 22:57
Też miałem z tym problem - i nie mogłem w ogóle auta uruchomić :evil: Wymiana czujnika i autko chodzi bez problemów
Ale czytałem gdzieś, że jak auto nie jest zapalone, to zawsze wywala ten błąd.
Być może w Twoim przypadku, jest tak że sonda daje jakieś głupie znaki i dlatego wywala ten błąd. Ale jeśli byłby to faktycznie ten błąd i walnięty czujnik - to wg. mnie - auta byś nie uruchomił... :neutral:
Twoje błędy:
13- Sonda lambda - brak sygnału
19-Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
38-Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
Wg mnie masz walnięta sondę... czy autko kręci np do 5tyś ? nie ma trybu awaryjnego ? nie muli Ci trochę ?
Koszt czujnika prędkości wału korbowego to +/- 150-300zł.
Ja kupiłem za 235zł Helli, wymiana u kolegi - flaszka :razz:
Wymiana - jeśli masz wersję z klimą to jest trochę ciężko :razz:
Czujnik wchodzi w spód listwy od wtryskiwaczy (przewód biegnie stamtąd w poprzek bloku - jest on tuż obok czujnika wałka rozrządu) i chowa się za pompą od wspomagania, którą też musisz zdjąć. Również musisz odkręcić sprężarkę od klimy. Końcówka czujnika wchodzi w blok silnika. :mrgreen:
Czy falowanie jest spowodowane walniętym czujnikiem w.k. - wg mnie nie - głównym winowajcą falowania jest silnik krokowy ( :szukaj2: ) też mam z tym problem... :twisted:
To chyba tyle :mrgreen:
Pozdrawiam :mrgreen:
#8 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 07:28
Siemens Simtec 56.0/56.1 Code Chart: To the top
Code: Item:
Fault:
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor Open circuit
14 Coolant temperature sensor Voltage low
15 Coolant temperature sensor Voltage high
16 Knock sensor signal circuit No change in voltage
19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor
21 Throttle position sensor (TPS) Voltage high
22 Throttle position sensor (TPS) Voltage low
23 Knock control module signal Out of range
24 Vehicle speed signal (VSS) No signal
25 Injector valve 1 Voltage high
26 Injector valve 2 Voltage high
27 Injector valve 3 Voltage high
28 Injector valve 4 Voltage high
37 Check light (fault code lamp) Voltage low
38 Oxygen sensor circuit Voltage high
39 Oxygen sensor circuit Voltage low
44 Oxygen sensor Lean exhaust (weak mixture)
45 Oxygen sensor Rich exhaust (rich mixture)
48 Battery Voltage low
49 Battery Voltage high
52 Check light (fault code lamp) Voltage high
53 Fuel pump relay Voltage low
54 Fuel pump relay Voltage high
55 Engine Control Unit (ECU) faulty Check chassis earth and ECU connector.
56 Idle air control Voltage high
57 Idle air control Voltage low
61 Fuel tank vent valve Voltage low
62 Fuel tank vent valve Voltage high
69 Intake air temperature sensor Voltage low
71 Intake air temperature sensor Voltage high
73 Mass air flow temperature Voltage low
74 Mass air flow temperature Voltage high
75 Torque control (automatic) Voltage low
76 Torque control (automatic) Continuous signal, ignition retard long
81 Injector valve 1 Voltage low. Injector short circuit to ground.
82 Injector valve 2 Voltage low. Injector short circuit to ground.
83 Injector valve 3 Voltage low. Injector short circuit to ground.
84 Injector valve 4 Voltage low. Injector short circuit to ground.
87 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage low
88 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage high
91 Oxygen sensor heater Voltage high
92 Camshaft sensor Incorrect signal
98 Oxygen sensor heater Voltage low, open circuit
#9 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 07:56
Po to jesteśmy aby sobie pomagać :piwo2:
Pozdrawiam :mrgreen:
PS. Napisz nam jeszcze tutaj jak coś powymieniasz :mrgreen:
#10 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2007 - 14:00
#11 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 06:56
sygnal z czujnika polozenia walka rozrzadu jest podstawa do nadawania impusow przez aparat zaplonowy. Jesli czyjnik jest uszkodzony - nie masz w ogole iskry na swiecach i tym samym nie zapalisz silnika. Jesli natomiast czujnik niedomaga to iskara raz jest raz nie ma i sa rozne dziwne objawy. Jeszcze dawniej jak mialem Corse to telepalo silnikiem bo nie bylo iskry na 1 swiecy - pomoglo przeczyszczenie wtyczki tego czujnika. Ponoc w X20XEV te czujniki padaja standardowo po 100 000 km.
jakie objawy wystepuja jeszcze przy uszkodzonym czujniku polozenia walka rozrzadu i czujniku polozenia walka korbowego.mam problem z odpalaniem na benzynie na zimnym i cieblym silniku a jak juz zapali to go muli zeby wejsc na wieksze obroty , na gazie duzo lepiej
#12 OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2007 - 07:25
Dla kolegów co mają problem z odpalaniem silnika
Mam nadzieję, że Ci pomoże
Pozdrawiam
#13 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 08:05
czujnik walka korbowego-235zl ??:
czujnik walka rozrzadu - 406 zl :shock:
czujnik temper. plynu chlodzac. silnika- 80 zl :roll:
kupilem zamiennik 27 zl :mrgreen:
czujnik temper.zewnet -45 zl : ??:
kupilem za39 zl
dobra cena to tylko czujnik polozenia walka korbowego.
zamiennik od 160 -do 360 w sklepach.
#14 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2007 - 08:57
Spróbuj tu ---> Firma Rafał Stachowiak
Są tam czujniki w cenach 85zł i 150zł zależy od tego jaki masz nr silnika - a dokładnie wtyczkę w gniazdo
Ja płaciłem za czujnik położenia wałków rozrządu - tez ok 200zł - Hella.
A na allegro są od 70zł :smile: z tym, że na innym forum ktoś napisał zeby uwazać na prodróby właśnie tych czujników (szczególnie firmy siemens) ??:
wojteksz a wiesz dokładnie co masz do wymiany ?
Pozdrawiam :mrgreen:
#15 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2007 - 07:08
#16 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2007 - 18:41
ps. ostatnio zmieniałem taki czujnik w mojej omedze, mam klime, roboty jest dużo, trzeba mieć jakieś 3-4godz, mi zajeło to wsumie 6godz. Od razu załatw sobie narzędzia, przedewszystkiem klucze nasadowe, różne redukcje, drążdki, przeguby, bo jest tam ciężkie dojście. Potrzebne są jeszcze klucze nasadowe z serii E, jest to Torx, a raczej jego odbicie lustrzane w nasadkowym kluczu. Z góry wygląda jak kwiat (obrys wewętrzny).
Oczywiście większość roboty jest od dołu, czyli albo kanał, albo kombinacie z cegłami pod koła itp.
Czujnik możesz kupić w tej firmie, rafał stachowiak z poznania, ja od niego kupiłem, koszt 85zł + przesyłka 21zł
#17 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2007 - 17:32
P.S za to moj tata sie zbytnio nie cieszy bo mu przedwczoraj za***ali spod auchana w sosnowcu VW Passata 2002r. 1,9 TDI (dobrze chociaz ze AC placi...)
#18 OFFLINE
Napisany 31 maja 2008 - 14:40
#19 OFFLINE
Napisany 31 maja 2008 - 14:43
#20 OFFLINE
Napisany 31 maja 2008 - 14:51