Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana czujnika walu korbowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 01 stycznia 2007 - 18:14

witam! ostatnio wyszla mi uszkodzona sonda.. dzis ja wykrecilem wyczyscilem wydmuchalem i przeczyscilem styki... 15km i wszystko pieknie.. podjezdzam pod blok i zas moja "ulubiona" kontorolka sie zaswiecila.. no to spinacz i czytam bledy.. wyszlo jak ostatnio 13,38 i dzis pokazal sie blad nr 19 ;/ wedle tabeli dla simteca 56,0;1 nr 19 oznacza:
Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) .. czyli ze w slepo moge juz nowy czujnik kupic? czy moze pierw gdzies jakies styki wyczyscic? czy tez moze blad ten spowodowany jest falowaniem obrotow przez zwalona jednak sonde?

P.S a tak bo mnie ciekawi czy ktos moglby opisac +- jak wyglada wymiana takiego czujnika? bo w przypadku czujnika walka rozrzadu to ponoc chwilka.. a jak to sie ma w tym przypadku? z gory dzieki za objasnienie sprawy :) pozdrawiam


CARPE DIEM

#2 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2007 - 18:20

kuchar, sprawdź kable, może się przetarły ?? ja tak miałem z tym kabelkiem co leci po obudowie paska

#3 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 01 stycznia 2007 - 21:23

Jak nie masz klimy to podobno zero problemów , ale jak masz już klime to zaczynają się schody :mad: .Mi wymieniali jak auto było na podnośniku, można też z kanału :wink: .Pozdro.

#4 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 01 stycznia 2007 - 21:43

a takie pytanie.. bo znajomy mi mowil ze jkaby czujnik padl faktycznie to by sie nie dalo auta uruchomic w ogole.. ze on mial uszkodzony i auto mulilo na maxa i byly problemy z paleniem.. u mnie tych objawow tylko czemu mi ten blad wywalilo?
CARPE DIEM

#5 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 01 stycznia 2007 - 23:09

sygnal z czujnika polozenia walka rozrzadu jest podstawa do nadawania impusow przez aparat zaplonowy. Jesli czyjnik jest uszkodzony - nie masz w ogole iskry na swiecach i tym samym nie zapalisz silnika. Jesli natomiast czujnik niedomaga to iskara raz jest raz nie ma i sa rozne dziwne objawy. Jeszcze dawniej jak mialem Corse to telepalo silnikiem bo nie bylo iskry na 1 swiecy - pomoglo przeczyszczenie wtyczki tego czujnika. Ponoc w X20XEV te czujniki padaja standardowo po 100 000 km.

#6 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:24

dextran mnie chodzi o czujnik walu korbowego ;p bo mialem taki blad:
Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor)
CARPE DIEM

#7 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 stycznia 2007 - 22:57

Witam :mrgreen:

Też miałem z tym problem - i nie mogłem w ogóle auta uruchomić :evil: Wymiana czujnika i autko chodzi bez problemów :wink:

Ale czytałem gdzieś, że jak auto nie jest zapalone, to zawsze wywala ten błąd.

Być może w Twoim przypadku, jest tak że sonda daje jakieś głupie znaki i dlatego wywala ten błąd. Ale jeśli byłby to faktycznie ten błąd i walnięty czujnik - to wg. mnie - auta byś nie uruchomił... :neutral:

Twoje błędy:

13- Sonda lambda - brak sygnału
19-Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
38-Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji

Wg mnie masz walnięta sondę... czy autko kręci np do 5tyś ? nie ma trybu awaryjnego ? nie muli Ci trochę ?

Koszt czujnika prędkości wału korbowego to +/- 150-300zł.
Ja kupiłem za 235zł Helli, wymiana u kolegi - flaszka :razz:

Wymiana - jeśli masz wersję z klimą to jest trochę ciężko :razz:
Czujnik wchodzi w spód listwy od wtryskiwaczy (przewód biegnie stamtąd w poprzek bloku - jest on tuż obok czujnika wałka rozrządu) i chowa się za pompą od wspomagania, którą też musisz zdjąć. Również musisz odkręcić sprężarkę od klimy. Końcówka czujnika wchodzi w blok silnika. :mrgreen:

Czy falowanie jest spowodowane walniętym czujnikiem w.k. - wg mnie nie - głównym winowajcą falowania jest silnik krokowy ( :szukaj2: ) też mam z tym problem... :twisted:

To chyba tyle :mrgreen:

Pozdrawiam :mrgreen:

#8 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 03 stycznia 2007 - 07:28

Seanzzz wilkie dzieki za konkret odpowiedz:) temat mozna zamknac bo padla wyczerpujaca odpowiedz:) p.s odnosnie kodu 38 to chyba zbyt wysokie napiecie jesli chodzi o simtec 56.0 :


Siemens Simtec 56.0/56.1 Code Chart: To the top
Code: Item:

Fault:
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor Open circuit
14 Coolant temperature sensor Voltage low
15 Coolant temperature sensor Voltage high
16 Knock sensor signal circuit No change in voltage
19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor
21 Throttle position sensor (TPS) Voltage high
22 Throttle position sensor (TPS) Voltage low
23 Knock control module signal Out of range
24 Vehicle speed signal (VSS) No signal
25 Injector valve 1 Voltage high
26 Injector valve 2 Voltage high
27 Injector valve 3 Voltage high
28 Injector valve 4 Voltage high
37 Check light (fault code lamp) Voltage low
38 Oxygen sensor circuit Voltage high
39 Oxygen sensor circuit Voltage low
44 Oxygen sensor Lean exhaust (weak mixture)
45 Oxygen sensor Rich exhaust (rich mixture)
48 Battery Voltage low
49 Battery Voltage high
52 Check light (fault code lamp) Voltage high
53 Fuel pump relay Voltage low
54 Fuel pump relay Voltage high
55 Engine Control Unit (ECU) faulty Check chassis earth and ECU connector.
56 Idle air control Voltage high
57 Idle air control Voltage low
61 Fuel tank vent valve Voltage low
62 Fuel tank vent valve Voltage high
69 Intake air temperature sensor Voltage low
71 Intake air temperature sensor Voltage high
73 Mass air flow temperature Voltage low
74 Mass air flow temperature Voltage high
75 Torque control (automatic) Voltage low
76 Torque control (automatic) Continuous signal, ignition retard long
81 Injector valve 1 Voltage low. Injector short circuit to ground.
82 Injector valve 2 Voltage low. Injector short circuit to ground.
83 Injector valve 3 Voltage low. Injector short circuit to ground.
84 Injector valve 4 Voltage low. Injector short circuit to ground.
87 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage low
88 Air Conditioning (A/C) cut-off relay Voltage high
91 Oxygen sensor heater Voltage high
92 Camshaft sensor Incorrect signal
98 Oxygen sensor heater Voltage low, open circuit
CARPE DIEM

#9 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 stycznia 2007 - 07:56

kuchar nie ma sprawy :wink:
Po to jesteśmy aby sobie pomagać :piwo2:

Pozdrawiam :mrgreen:

PS. Napisz nam jeszcze tutaj jak coś powymieniasz :mrgreen:

#10 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 03 stycznia 2007 - 14:00

spokojna wasza rozczochrana Panowie:) ostatnio ludzac sie wyczyscilem sonde hmm a moze pomoze i wyczyscilem styk.. dzis podepne kompa (musze calego z domu tachac do garazu) i wykasuje bledy.. jak zas mi sonda wyjdzie to od razu nowa zamowie i zdam relacje co i jak:) pozdrawiam wszystkich i do uslyszenia :)
CARPE DIEM

#11 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 04 stycznia 2007 - 06:56

sygnal z czujnika polozenia walka rozrzadu jest podstawa do nadawania impusow przez aparat zaplonowy. Jesli czyjnik jest uszkodzony - nie masz w ogole iskry na swiecach i tym samym nie zapalisz silnika. Jesli natomiast czujnik niedomaga to iskara raz jest raz nie ma i sa rozne dziwne objawy. Jeszcze dawniej jak mialem Corse to telepalo silnikiem bo nie bylo iskry na 1 swiecy - pomoglo przeczyszczenie wtyczki tego czujnika. Ponoc w X20XEV te czujniki padaja standardowo po 100 000 km.


jakie objawy wystepuja jeszcze przy uszkodzonym czujniku polozenia walka rozrzadu i czujniku polozenia walka korbowego.mam problem z odpalaniem na benzynie na zimnym i cieblym silniku a jak juz zapali to go muli zeby wejsc na wieksze obroty , na gazie duzo lepiej

#12 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 stycznia 2007 - 07:25

Tutaj jest dłuższy post na temt problemów z odpalaniem:

Dla kolegów co mają problem z odpalaniem silnika

Mam nadzieję, że Ci pomoże :wink:

Pozdrawiam

#13 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 05 stycznia 2007 - 08:05

ceny z aso
czujnik walka korbowego-235zl :???:
czujnik walka rozrzadu - 406 zl :shock:
czujnik temper. plynu chlodzac. silnika- 80 zl :roll:
kupilem zamiennik 27 zl :mrgreen:
czujnik temper.zewnet -45 zl : :???:
kupilem za39 zl
dobra cena to tylko czujnik polozenia walka korbowego.
zamiennik od 160 -do 360 w sklepach.

#14 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 stycznia 2007 - 08:57

Witam :smile:

Spróbuj tu ---> Firma Rafał Stachowiak

Są tam czujniki w cenach 85zł i 150zł zależy od tego jaki masz nr silnika - a dokładnie wtyczkę w gniazdo :wink:

Ja płaciłem za czujnik położenia wałków rozrządu - tez ok 200zł - Hella.

A na allegro są od 70zł :smile: z tym, że na innym forum ktoś napisał zeby uwazać na prodróby właśnie tych czujników (szczególnie firmy siemens) :???:

wojteksz a wiesz dokładnie co masz do wymiany ?

Pozdrawiam :mrgreen:

#15 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 06 stycznia 2007 - 07:08

wielkie dzieki za stronki pomocy ,bo nie musialem szukac i bardzo mi pomogly.problem chwilowo rozwiazany przez znany preparat do czyszczenia wtryskow,,wynn,s,,.koszt ok 11zl a skutek ,, miodzo,,jezdze narazie na benzynie dla testu,ale pali na rys czy zimny czy cieply.jest troche przymulony na niskich obrotach ale to prawdopod.jest winny czujnik poloz.walu korbowego. wtryskiwacze mozna takze wyczysczic ultradzwiekami ale koszt to ok 40zl +robocizna. no to nara !

#16 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 06 stycznia 2007 - 18:41

objawy padnietego czujnika wału korbowego, to problemy z odpaleniem gorącego silnika, potem problemy już są nawet na zimnym, jeśli wogóle odpali, to licz się z tym, że to może być ostatnia jego droga. U mnie ten czujnik padł w ciągu 24godz, miałem tak w dwóch omegach. Jeśli tylko coś jest nie tak, to komp od razu wywala błąd. U mnie po zmianie czujnika, błedu juz nie ma.

ps. ostatnio zmieniałem taki czujnik w mojej omedze, mam klime, roboty jest dużo, trzeba mieć jakieś 3-4godz, mi zajeło to wsumie 6godz. Od razu załatw sobie narzędzia, przedewszystkiem klucze nasadowe, różne redukcje, drążdki, przeguby, bo jest tam ciężkie dojście. Potrzebne są jeszcze klucze nasadowe z serii E, jest to Torx, a raczej jego odbicie lustrzane w nasadkowym kluczu. Z góry wygląda jak kwiat (obrys wewętrzny).
Oczywiście większość roboty jest od dołu, czyli albo kanał, albo kombinacie z cegłami pod koła itp.
Czujnik możesz kupić w tej firmie, rafał stachowiak z poznania, ja od niego kupiłem, koszt 85zł + przesyłka 21zł

#17 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • 89 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: strefa slask :)

Napisany 17 stycznia 2007 - 17:32

witam! obiecalem ze zdam relacje co i jak z moim problemem:) wiec oficjalnie jak narazie nie chcac zapeszyc oglaszam iz moja ulubiona pomaranczowa kontrolka juz sie nie zapala :) w kazdym razie wymienilem w koncu sonde na funkiel nowke GM i autko smiga jak tralala :) prawdopodobnie blad 19 od walu korbowego spowodowany byl zlym odczytem sondy bo jak narazie skasowalem bledy i nic nie wyskakuje... no w kazdym razie moj portfel jest ubozszy o 213 zl z przesylka, ale mimo to i tak jestem uchachany jak male dziecko:)

P.S za to moj tata sie zbytnio nie cieszy bo mu przedwczoraj za***ali spod auchana w sosnowcu VW Passata 2002r. 1,9 TDI (dobrze chociaz ze AC placi...)
CARPE DIEM

#18 OFFLINE   Grzester

Grzester
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-05-2008
  • Skąd: Legnica

Napisany 31 maja 2008 - 14:40

Witam koledzy ,mam taki problem kupiłem Omege b 2.0 16 v ,jednak był w niej wymieniany silnik i podobno był wstawiony od Vectry taki sam jednak ktos poszedł na łatwizne i przełorzył silnik z komputerem lecz zostawił całą instalacje i tu sie zaczynają kłopoty ,ostatnio wymieniłem czujnik połozenia wału i wałka rozrządu ,po próbie odpalanie auta "NIC" :evil: .Komputer obecnie sie znajdujący w aucie to SIMTEC 56/02 ,wcześniejszy czyjnik położenia wału był totalnie przerobiony .tzn powstał od nowa .I właśnie zwracam sie do was posiadacze OMEGI co robić ,co moze być walniete ?? Dodam ,ze auto po kręceniu i dodaniu gazu jako tako pali ;/ .Prosze o odpowiedz ....

#19 OFFLINE   Grzester

Grzester
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-05-2008
  • Skąd: Legnica

Napisany 31 maja 2008 - 14:43

Grzester, Dodam jeszcze ,ze pali sie ciągle kontrolka silnika ;/////

#20 OFFLINE   Grzester

Grzester
  • 5 postów
  • Dołączył: 31-05-2008
  • Skąd: Legnica

Napisany 31 maja 2008 - 14:51

Witam koledzy ,mam taki problem kupiłem Omege b 2.0 16 v ,jednak był w niej wymieniany silnik i podobno był wstawiony od Vectry taki sam jednak ktos poszedł na łatwizne i przełorzył silnik z komputerem lecz zostawił całą instalacje i tu sie zaczynają kłopoty ,ostatnio wymieniłem czujnik połozenia wału i wałka rozrządu ,po próbie odpalanie auta "NIC" .Komputer obecnie sie znajdujący w aucie to SIMTEC 56/02 ,wcześniejszy czyjnik położenia wału był totalnie przerobiony .tzn powstał od nowa .I właśnie zwracam sie do was posiadacze OMEGI co robić ,co moze być walniete ?? Dodam ,ze auto po kręceniu i dodaniu gazu jako tako pali ;/ .Prosze o odpowiedz ....Dodam jeszcze ,że ciągle pali sie kontrolka silnika ;//////