Sonda: Czy zmieniałeś/aś olej w ASB, czy nie?
#41 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 14:42
#42 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 14:48
wymiana oleju w skrzyni automatycznej powinna być przeprowadzona po przebiegu 60 tyś km.wraz z filtrem i należy przeprowadzić ją w warsztacie który się tym zajmuje.nieprawidłowa wymiana powoduje uszkodzenie skrzyni
jesli auto jest wykorzystywane w ciezkich warunkach (np taxi albo przy jezdzie w gorach max 30 000 km)
#43 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 14:52
wymiana oleju w skrzyni automatycznej powinna być przeprowadzona po przebiegu 60 tyś km.wraz z filtrem i należy przeprowadzić ją w warsztacie który się tym zajmuje.nieprawidłowa wymiana powoduje uszkodzenie skrzyni
No w ASO chyba się znają(?) Mają te swoje instrukcje serwisowe i w ogóle.
Co to znaczy, że nieprawidłowa wymiana powoduje uszkodzenie.
Bardzo mnie ten temat interesuje. Na czym polega "nieprawidłowa wymiana"?
Bo koledzy podawali tu procedurę i wygląda ona na bardzo prostą.
moje zdanie - wymieniac
Ale jak nie był wymieniany od nowości do przebiegu 175 tys., to też byś ruszał?
#44 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 15:03
Ale jak nie był wymieniany od nowości
do przebiegu 175 tys., to też byś ruszał?
a cos sie dzieje ze skrzynia ? jesli chodzi dobrze to wymieniaj ale jesli masz jakie szarpania stuki czy cos to ja bym nie ruszal - tylko szukal skrzyni.
#45 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 15:05
a cos sie dzieje ze skrzynia ? jesli chodzi dobrze to wymieniaj ale jesli masz jakie szarpania stuki czy cos to ja bym nie ruszal - tylko szukal skrzyni.
Nic się nie dzieje, wszystko cacy.
#46 OFFLINE
#47 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2009 - 20:43
zmieniaj
Jestem już po. Olej zmieniony w ASO. Była to pierwsza wymiana po przebiegu 175 tys. (realnym). Stary olej wcale nie wyglądał źle. Zero opiłków, zero niespodzianek w miskach. Tym samym mam do sprzedania poprzedni oryginalny filtr, jakby ktoś chciał sobie wyczyścić. Założyli mi nowy filtr i uszczelki, wyczyścili miski i zalali statycznie Dexronem VI (bo III już nie ma, a VI jest z nimi "kompatybilny"). Zrobiłem 120 km. Wszystko hula.
Przy okazji przyszło mi do głowy takie pytanie, a zapomniałem ich zapytać. Bo sprawdzali mi przy wymianie na kompie temperaturę skrzyni, czy jest właściwa i w ogóle.
Czy jeśli chodzi o właściwy poziom oleju, to jest jakaś tolerancja? Bo przecież olej rozszerza się pod wpływem temperatury. I teraz który stan jest właściwy - przy 35 stopniach, 60, 85? W każdym z tych przypadków skrzynia jest nagrzana, ale ilość oleju dająca "odpowiedni" poziom (na granicy przelania) jest inna.
#48 OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2009 - 19:32
Jest to o tyle ciekawe, że dzisiaj bawiłem się termometrem przemysłowym i na przykład jak się go włoży do szklanki z zagotowaną wodą to pokazuje 100 stopni, a jak dotknie się nim tej szklanki od zewnątrz, to pokazuje już tylko 80 stopni. Wynika stąd, że szkło jest dość dobrym izolatorem cieplnym. Nie wiem, z czego wykonana jest miska olejowa - jaką przewodniość cieplną ma ten materiał. Konkretnie ta pod asb. I jak przełożyć temperaturę miski na temperaturę oleju w środku. Jak Wam się wydaje?
#49 OFFLINE
Napisany 08 sierpnia 2009 - 23:59
Dał rade wyssał przez wlewowy ok. 0.8 l. Wlał nowy 1.0.l(most) skrzynia ok. 2.0.l.
Koszt w ASO to ok. 150 zł Teraz mogę pomykać z pewnością :D:D:D:D:D
#50 OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2009 - 08:02
Witam panowie sam nie byłem pewien wymieniać czy nie ????skrzynia manual przejechane 185 tys. km.W ASO mówią producent nie zaleca!!! To po co w skrzyni korek spustowy ???? w moscie go nie ma rozumie!Po namowie kirownika ASO wymieniłem skrzynia żaden problem tylny most (schody) brak korka spustowegoi???
Dał rade wyssał przez wlewowy ok. 0.8 l. Wlał nowy 1.0.l(most) skrzynia ok. 2.0.l.
Koszt w ASO to ok. 150 zł Teraz mogę pomykać z pewnością :D:D:D:D:D
Ale to jest temat o wymianie oleju w Automatycznej Skrzyni biegów a nie manualu.
#51 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2009 - 20:46
#52 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 19:09
#53 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 19:45
Przyszło mi do głowy takie pytanie. Jeżeli temperatura miski olejowej wynosi x, to czy można przyjąć, że temperatura oleju też wynosi x?
Jest to o tyle ciekawe, że dzisiaj bawiłem się termometrem przemysłowym i na przykład jak się go włoży do szklanki z zagotowaną wodą to pokazuje 100 stopni, a jak dotknie się nim tej szklanki od zewnątrz, to pokazuje już tylko 80 stopni. Wynika stąd, że szkło jest dość dobrym izolatorem cieplnym. Nie wiem, z czego wykonana jest miska olejowa - jaką przewodniość cieplną ma ten materiał. Konkretnie ta pod asb. I jak przełożyć temperaturę miski na temperaturę oleju w środku. Jak Wam się wydaje?
1 pytanie jak na moje oko nie w tym dziale
2 po co Ci to wiedzieć ?:confused:
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#54 OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 11:00
Także akcja wstrzymana, jutro mają przywieźć uszczelniacz i będzie zabawa z wymianą...
A co do cen filtrów to w Focie zapłaciłem 130zł (netto) za wkład filtra oleju silnika, filtr oleju do skrzyni i filtr paliwa. Także wymiana wcale nie jest droga i wg mnie warta!
ps. wymiana oleju pod korek?? czy może jakaś konkretna ilość??
#55 OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 18:34
#56 OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 19:01
#57 OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 19:03
Ja wymienilem tak z 1000 km temu i jest spoko przedostatnio wymieniany byl ze 40 tys temu
a po wymianie czuc jakas roznice???
#58 OFFLINE
Napisany 08 września 2009 - 19:12
#59 OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 07:34
#60 OFFLINE
Napisany 09 września 2009 - 18:27
konkrety masz w sprawdzonych poradach krok po krokups. wymiana oleju pod korek?? czy może jakaś konkretna ilość??