Sonda: Czy zmieniałeś/aś olej w ASB, czy nie?
#21 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2009 - 09:55
omega do 280 tys nie miała zmienianego oleju tylko był uzupełniany - wycieki itp..
po wymianie juz pierwszego dnia skrzynia potrafiła się zawiesić
po roku całkiem się posypała...
różnie można sobie to tłumaczyć...
#22 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2009 - 10:51
ja miałem tak
omega do 280 tys nie miała zmienianego oleju tylko był uzupełniany - wycieki itp..
po wymianie juz pierwszego dnia skrzynia potrafiła się zawiesić
po roku całkiem się posypała...
różnie można sobie to tłumaczyć...
Ano właśnie tego się boję. Mówię, najlepiej wymieniać jak ktoś ma od razu na ewentualną naprawę. A ile wyniósł Cię remont?
#23 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 15:29
ja miałem tak
omega do 280 tys nie miała zmienianego oleju tylko był uzupełniany - wycieki itp..
po wymianie juz pierwszego dnia skrzynia potrafiła się zawiesić
po roku całkiem się posypała...
różnie można sobie to tłumaczyć...
A masz pewność, że nalali Ci właściego oleju i we właściwej ilości?
#24 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 21:03
FPL wiesz co nie wymieniaj tego oleju może w tedy będzie ci łatwiej podjąć decyzję bo albo kupisz nową skrzynie albo będziesz jezdził dalej dobrze że producenci są bardziej zdecydowani bo w dalszym ciągu jeździli byś my kadetem :confused:A masz pewność, że nalali Ci właściego oleju i we właściwej ilośc
#25 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 21:10
FPL wiesz co nie wymieniaj tego oleju może w tedy będzie ci łatwiej podjąć decyzję bo albo kupisz nową skrzynie albo będziesz jezdził dalej dobrze że producenci są bardziej zdecydowani bo w dalszym ciągu jeździli byś my kadetem :confused:
Zmieniam, zmieniam, już jestem umówiony, ale boję się jak cholera.
#26 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 21:30
Zmieniam, zmieniam, już jestem umówiony, ale boję się jak cholera.
A czego się tu bać. W silniku też nie zmieniasz, bo się boisz, albo masz sentyment do starego oleju :-D
#27 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 21:42
A czego się tu bać. W silniku też nie zmieniasz, bo się boisz, albo masz sentyment do starego oleju :-D
No już dajcie spokój. Jadę na wymianę.
#28 OFFLINE
#29 OFFLINE
#30 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 21:50
#31 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 21:53
Napisz co jak ile i za ile
W ASO. Oryginalny filtr, uszczelki i olej. W sumie około 760 zł.
Wiem, że można taniej, ale nikt nie wskazał żadnego zakładu godnego uwagi w Łodzi, a kowalowi nie oddam.
Ja u siebie zmieniłem ,sprzedałem i się posypała
Opowiedz dokładnie, jak to było.
Ja znalazłem na internecie kilkanaście wypowiedzi osób, którym po wymianie oleju posypała się skrzynia. W sumie niewiele jak na cały kraj. Audi, Mercedes, Omega - różne auta. Opowieści o wypłukiwaniu nagaru, że jak długo nie było zmieniane, to lepiej nie ruszać itd.
Z drugiej strony ja przy poprzednim aucie przeszedłem z mineralnego na półsyntetyk i nie brał ani grama. Może to jest tak, że jak silnik/skrzynia jest w dobrym stanie, to nic mu nie będzie, a jak i tak jest do remontu, to olej niczego tu nie zmieni.
Nie wiadomo, czy tamtym ludziom nalali dobrego oleju, do dobrego poziomu itd.
No i czy skrzynia i tak nie była już padaczka, a wymiana oleju tylko przyspieszyła objawy.
U mnie skrzynia wygląda na idealną, przebieg mam mały, więc na zdrowy rozsądek warto zmienić. Bo jak się nie zmieni, to się kiedyś zatrze. Ale strach jest, żeby coś nie padło przy tej wymianie. Bo trzeba by od razu szykować się na spory wydatek. A tak to może można by i z 5 lat jeździć bez wymiany. Ale to też ma plusy bo jak coś jest nie tak, to im szybciej naprawisz, tym taniej. I takie to są dylematy.
A każdy zakład od ASB radzi, żeby wymieniać. Może to racja, bo olej - jak wszystko - się zużywa. A może mówią tak, bo na tym zarabiają. Z kolei, jak ktoś słusznie zauważył, Opel też twierdził, że pasek rozrządu wymienia się co 100 000, a potem się z tego wycofał, bo strzelały i teraz mówi, że co 60. Inne marki miały podobnie z olejem w ASB. Najpierw twierdzili, że się nie zmienia (chyba w Tiptronicach Mercedesa), a po paru latach, że jednak tak, bo mieli reklamacje. A że Omy już się nie produkuje, to nikomu nie zależy na aktualizowaniu instrukcji.
Poza tym Opel pisze, że w trudnych warunkach eksploatacji. Ale skoro można zmienić w trudnych warunkach, to chyba tym lepiej w dobrych. Ważne, żeby zrobili to jak trzeba.
#32 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 22:01
Opowiedz dokładnie, jak to było.
to musisz sie dokładniej zapytać Beasta , wymieniłem olej , zrobilem pewnie ze 2-3tys.km sprzedalem i skończył sie wsteczny
Moze beast tu wpadnie i opisze co i jak
#33 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 22:02
Ja tez zmienilem i teraz cieknie mi spod uszczelki na duzej misce wydalem na to kupe kasy i teraz bede to musial robic jeszcze raz... tym razem na szczescie juz w Polsce wlasnie jestem po dolewce oleju wiec na podroz do Polski wystarczy. musze jednak przyznac, ze bylo czuc roznice w pracy skrzyni po taj wymianie.
A założyli Ci nowe, oryginalne uszczelki GM?
ja zapłaciłem 300zł za fullopcje tutaj http://www.samko.pl/
Miałeś olej GM? Filtr i uszczelki też oryginalne? Raczej nie, bo sam filtr kosztuje 270 zł. Może to dlatego?
to musisz sie dokładniej zapytać Beasta
Beast od Ciebie kupił, tak?
Ale ja pytam, jak wyglądała wymiana. Czy dałeś olej GM itd.
#34 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 09:30
#35 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 12:57
Ja u siebie zmieniłem ,sprzedałem i się posypała
u ciebie tarczki byly tak zjechane ze gdyby nie wsteczny to pewnie zaraz na przedzie zaczela by sie slizgac. Niestety wina OPLA ktory zamontowal AR25 do diesla - przez co nie miala lekkiego zycia i brak wymian oleju powoduje jej pad
Ja tez zmienilem
ja w swojej pierwszej tez zmienilem - przebieg licznikowy 240 000 km. po wymianie zaczela ladniej pracowac - potem ja zdemontowalem i sprzedalem (przelozylem sobie z anglika taka z malym przebiegiem) i z tego co wiem jezdzi do dzis. Teraz znow przekladam skrzynie na AR35 - wymusila to zmiana silnika - i mam ar35 z przebiegiem 80 000 km
#36 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 13:07
ps.omega CD 2.5v6 KAMEI 245/45/17
lato- YOKOHAMA S-DRIVE
zima- MICHELIN PILOT ALPINE +
#37 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 13:54
ja w swojej pierwszej tez zmienilem - przebieg licznikowy 240 000 km.
No i jakie jest Twoje osobiste zdanie? Bo widzę, że parę tych skrzyń już rozebrałeś. Czy uważasz, że jest coś, co sprawia, że nowy, odpowiedni olej może w jakiś sposób zaszkodzić skrzyni?
Teraz znow przekladam skrzynie na AR35 - wymusila to zmiana silnika - i mam ar35 z przebiegiem 80 000 km
Skąd Ty bierzesz takie cacka?
Swoją drogą, gdybym kiedykolwiek potrzebował, jaka jest cena i ile kosztuje przekładka?
#38 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 14:01
No i jakie jest Twoje osobiste zdanie? Bo widzę, że parę tych skrzyń już rozebrałeś. Czy uważasz, że jest coś, co sprawia, że nowy, odpowiedni olej może w jakiś sposób zaszkodzić skrzyni?
moje zdanie - wymieniac ale nie jak sie cos zacznie dziac bo to juz z reguly za pozno i zbedny wydatek - tylko w zaleznosci od warunkow jazdy co 30000-60000 km. koszt nie wielki a jesli masz skrzynie sprawna to napewno dluzej ci posluszy
Skąd Ty bierzesz takie cacka?
Swoją drogą, gdybym kiedykolwiek potrzebował, jaka jest cena i ile kosztuje przekładka?
wyszukuje w UK takie V6 z niewielkim przebiegiem. Rekordem byl bfl 2001 rok z przebiegiem 49 000 km wszystko jak nowe. w tej 80 000 tez praktycznie kazdy element jak nowy
#39 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 14:25
wyszukuje w UK takie V6 z niewielkim przebiegiem. Rekordem byl bfl 2001 rok z przebiegiem 49 000 km wszystko jak nowe. w tej 80 000 tez praktycznie kazdy element jak nowy
Widzę, że pytanie o ceny strategicznie pominąłeś
Ale ja nie pytam, za ile Ty kupujesz, tylko za ile sprzedajesz grupowiczom i czy orientujesz się, jaki jest koszt przekładki. Myślę, że wiele osób to zainteresuje.
#40 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 14:30
Widzę, że pytanie o ceny strategicznie pominąłeś
Ale ja nie pytam, za ile Ty kupujesz, tylko za ile sprzedajesz grupowiczom i czy orientujesz się, jaki jest koszt przekładki. Myślę, że wiele osób to zainteresuje.
skrzynia to od 800 do 1200 zalezy od przebiegu. - nie przekladam chyba ze sobie ale koszt max 300-500 pln zalezy od miasta i warsztatu