Sonda: Czy zmieniałeś/aś olej w ASB, czy nie?
#1 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 14:22
Pytanie bierze się stąd, że niektórzy jak zmienili pierwszy raz po stu kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, to mieli problemy i musieli od razu robić remont. Więc może lepiej dać sobie spokój i jak działa to nie ruszać. Zawsze lepiej wywalić kasę na remont np. za 2 lata niż teraz.
#2 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 17:50
W poprzedniej nie zmieniałem a miała przelatane ponad 260 tys i żadnych niepokojących znaków.
W obecnej była zmieniana skrzynia, bo z tego co mi wiadomo "mechanicy" za mało oleju wleli lub wcale go nie było
#3 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 17:56
A co do sondy. To trzeba być klubowiczem ;-)
#4 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 18:06
uważam że powinno się zmieniac olej...
chyab że ktoś jeżdzi bez ...tak jak MArylka... to nie musi zmienać
oj Marylka taka wtopa zeby bez oleju jeździć...
#5 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 18:09
Sprawdzone ze 3 razy na skrzyni kolegi. Za niski stan był i omega ledwo się kulała, po dolaniu odpowiedniej ilości dopiero chciała jeździć i to też chwilkę zajęło zanim wszystkie zawory załapały.
Ale wracając do tematu ja u siebie jeszcze nie zmieniałem ale poprzedni właściciel mówił, że świeżo wymieniony (ciekawe ;>). Mam zamiar zmienić po 20.
#6 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 18:12
Ale wracając do tematu ja u siebie jeszcze nie zmieniałem ale poprzedni właściciel mówił, że świeżo wymieniony (ciekawe ;>). Mam zamiar zmienić po 20.
A ile masz na liczniku?
#7 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 18:16
#8 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2009 - 18:28
Pisałem, że nie w moich rękach...taka wtopa zeby bez oleju jeździć...
#9 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 11:23
Olej to płyn eksploatacyjny, w skrzyni pracuje w bardzo wysokich temperaturach i pod ciśnieniem i normalnym jest że jego właściwości smarne tracą na wartości.
Przed wczoraj byłem u fachury od skrzyń automatycznych właśnie w celu zmiany oleju, powiedział mi że rozsądnym jet zmieniać co 40 000km lub co dwa lata.
Po wymianie oleju automat chodzi dużo lepiej, nie wiem praktycznie kiedy zmienia biegi, czuć wyraźnie że lżej mu się jedzie.
Między bajki można włożyć to, że oleju się nie wymienia.
Osobiście nie kupiłbym takiego auta, jak bym wiedział że w automacie nie był zmieniany olej.
Pozdrawiam.
#10 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 12:38
Wymieniłem w swojej maszynie-olej był czarny! Po wymianie nie stwierdziłem TOTALNIE żadnej różnicy. Przed wymianą konsultowałem się z kolegą Kczechem i popieram jego zdanie że skrzynie są wytrzymałe, a wymianie oleju podlegają te które pracowały w cięzkich warunkach-taxi lub w policji.
Jeżeli nie ma różnicy to po co przepłacać:-)
Mój zawód związany z wymiana oleju spotęgował fakt obecności podkładki plaskikowej-zmielonej oczywićie, w małej misce olejowej. To dopiero mnie zdenerwowało!
Pozdrawiam
#11 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 13:21
To po co wymieniasz olej w silniku, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe? Hamuje na ztartych klockach? Hamuje, a to, że piszczy, to mało istotne tak? Tak samo z silnikiem, nie wymienisz oleju, będzie chodził, ale jak długo? A skrzynia to co? Tam są jeszcze większe obciążenia jak w silniku, ale po co wymieniać olej, skoro jeździ? Płyn hamulcowy... Jest w układzie? Jest, więc jak nie wycieka, to po co wymieniać? Co z tego, że kiedyś pojedziesz i Ci noga wpadnie w podłogę, gdy akurat będziesz musiał awaryjnie zahamować, Ale wszytsko do czasu! A później klnięcie, bo Omega zła, bo Omega głupia, albo, że nigdy więcej automatu... Ale jak się dba, tak się ma...Nie ma potrzeby wymieniania oleju w ASB-takie jest moje zdanie. To że trzeba wymieniać zazwyczaj mówią mechanicy którzy się tym trudnią i zarabiają na tym pieniądze. Uważam to bardziej jako zagrywkę psychlogiczną....
Wymieniłem w swojej maszynie-olej był czarny! Po wymianie nie stwierdziłem TOTALNIE żadnej różnicy. Przed wymianą konsultowałem się z kolegą Kczechem i popieram jego zdanie że skrzynie są wytrzymałe, a wymianie oleju podlegają te które pracowały w cięzkich warunkach-taxi lub w policji.
Jeżeli nie ma różnicy to po co przepłacać
Mój zawód związany z wymiana oleju spotęgował fakt obecności podkładki plaskikowej-zmielonej oczywićie, w małej misce olejowej. To dopiero mnie zdenerwowało!
#12 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 13:23
czyli gdybyś nie wymieniał to byś nie wiedział że podkładka padła i w niedługim czasie skrzynia pa paMój zawód związany z wymiana oleju spotęgował fakt obecności podkładki plaskikowej-zmielonej oczywićie, w małej misce olejowej. To dopiero mnie zdenerwowało!
Pozdrawiam
#13 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 13:25
Ale jak się dba, tak się ma...
Stary no ale człowiek chciałby dbać, tylko strach oddać niunię w ręce tych wszystkich partaczy. Wiesz, lepsze bywa wrogiem dobrego. No i kwestia, że gdyby producent przewidział wymianę, to chyba byłby elegancki korek spustowy, nie? Ale nie wkurzaj się. Może masz rację. Ja już po prostu nic nie wiem.
#14 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 13:27
#15 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 13:28
to musiał by byc sporych rozmiarów aby przez niego filtr wyjąćNo i kwestia, że gdyby producent przewidział wymianę, to chyba byłby elegancki korek spustowy, nie?
#16 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 13:33
Stary no ale człowiek chciałby dbać, tylko strach oddać niunię w ręce tych wszystkich partaczy. Wiesz, lepsze bywa wrogiem dobrego. No i kwestia, że gdyby producent przewidział wymianę, to chyba byłby elegancki korek spustowy, nie? Ale nie wkurzaj się. Może masz rację. Ja już po prostu nic nie wiem.
producent przewiduje wymiane oleju, a mit ze sie go nie wymienia bierze sie z faktu, ze wymiana przewaznie nie jest wpisana w ksiazce( pierwsza wymiana zalecana po ok. 120 tys km czyli przewaznie po gewarancji), wiec i pracowanicy aso przez to moga nie wiedziec itp itd. fakt jest taki ze olej to plyn eksploatacyjny tak jak juz wicek pisal i podlega wymianie.
#17 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 16:05
To po co wymieniasz olej w silniku, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe? Hamuje na ztartych klockach? Hamuje, a to, że piszczy, to mało istotne tak? Tak samo z silnikiem, nie wymienisz oleju, będzie chodził, ale jak długo? A skrzynia to co? Tam są jeszcze większe obciążenia jak w silniku, ale po co wymieniać olej, skoro jeździ? Płyn hamulcowy... Jest w układzie? Jest, więc jak nie wycieka, to po co wymieniać? Co z tego, że kiedyś pojedziesz i Ci noga wpadnie w podłogę, gdy akurat będziesz musiał awaryjnie zahamować, Ale wszytsko do czasu! A później klnięcie, bo Omega zła, bo Omega głupia, albo, że nigdy więcej automatu... Ale jak się dba, tak się ma...
Wicek, jakie to obciążenia panują w skrzyni biegów a w silniku nie?? Całe życie myślałem że olej silnikowy bardziej dostaje w kość...nie wiem może na uczelni kłamią....Wracając do tematu, i tu dodam że to jest moje zdanie-jak ktoś chce mieć spokojne sumienie to nie widze przeciwskazań do zmieniania oleju w skrzyni razem z silnikowym.
...A olej w silniku zmieniam co 10 tyś:-)
#18 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 16:11
jak ktoś chce mieć spokojne sumienie to nie widze przeciwskazań do zmieniania oleju w skrzyni razem z silnikowym.
...A olej w silniku zmieniam co 10 tyś
no w silniku co 10 tys to tak ale w skrzyni to trochę za często można spokojnie zrobić 60tys (i finansowo będzie lżej )
#19 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 19:34
Ja zmienilem i mam spokoj.
#20 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2009 - 20:29