Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 V6 wymiana uszczelek pokrywy zaworów POMOCY


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   k2stepien

k2stepien
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Żarnów

Napisany 29 maja 2009 - 17:49

Witam, przekopałem forum ale niestety nic nie znalazłem. Pilnie potrzebuje informacji czy aby wymienić uszczelki pokrywy zaworów konieczy jest demontarz kolektora ssącego, rozebrałem wszystko aż do kolektora i tu problem (brak odpowiednich kluczy, torksy które mam nie mieszczą się), wydaje się ze pokrywy powinny zejsc bez zdejmowania kolektora ale czy uda mi się założyć uszczelki?

Pomocy bo moja omcia stoi rozkrecona a ja musze jeździć francuzem (bllleeeeee, nigdy w życiu francuza).

#2 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 maja 2009 - 17:59

Może i zdjąć by się jakoś dało, ale na 100 procent nie złożysz poprawnie pokryw.
Nie kombinuj, tylko kup sobie odpowiednie klucze i odkręć kolektor.
Pamiętaj, że zanim zaczniesz cośrobić, powinieneś się upewnić, że będziesz miał wszystkie potrzebne narzędzia i materiały.

#3 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 29 maja 2009 - 18:01

a zciagles
gore kolektora? nie musisz odkrecac koniecznie torksami wystarczy klucz oczkowy lub nasadka

#4 OFFLINE   Jelonek

Jelonek
  • 55 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: Trzebnica

Napisany 29 maja 2009 - 18:04

No jeśli uda Ci się wymienić bez ściągania kolektora uszczelkę to jesteś WIELKI:D
Powiem tak ja nigdy bez ściągania bym nie wymienił i nie widziałem takiego magika który by to zrobił:o:o
Kto ma OPLA to ma [SIGPIC][/SIGPIC]hopla na jego punkcie;):dziura:

#5 OFFLINE   k2stepien

k2stepien
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Żarnów

Napisany 29 maja 2009 - 18:06

dyfuzor juz zdjalem zawor recyrkulacji tez a co to tego ze moje torksy sa za szerokie to niestety nie mialem pojecia, rozmiar sprawdzilem "12" ale sie nie mieszczą bo są na "duża" grzechotkę, w takim razie pytanie jeszcze jedno, czy konieczna jest po odkreceniu kolektora wymiana uczczelki pod nim?

#6 OFFLINE   Jelonek

Jelonek
  • 55 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: Trzebnica

Napisany 29 maja 2009 - 18:10

Nie końecznie ocen ich stan i będziesz wiedział ;)
Kto ma OPLA to ma [SIGPIC][/SIGPIC]hopla na jego punkcie;):dziura:

#7 OFFLINE   k2stepien

k2stepien
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Żarnów

Napisany 29 maja 2009 - 18:40

narobilem troche paniki, po odrobinie kombinacji alpejskich da sie odkrecic kolektor "dużą grzechotką", ide rozkrecac dalej i dziekuje za pomoc

#8 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 maja 2009 - 18:49

Kolektor trzeba zdjąć. Tak gwoli podpowiedzi - jak nie masz pokryw aluminiowych od vectry to oprócz kleju najnormalniej wklej je na silikon lub klej. Moje po wymianie uszczelek na nowe (elring) ciekły i wkleiliśmy je z kolegą na klej (oprócz uszczelek) i teraz nie cieknie.

#9 OFFLINE   k2stepien

k2stepien
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Żarnów

Napisany 29 maja 2009 - 19:03

dziekuje za podpowiedz, silikon juz mam:D,

PS. chyba jutro juz nie bede misial wsiadac do francuza:D

#10 OFFLINE   lonczyn

lonczyn

    Silnik zrobiony w 100%

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Skąd: wołomin

Napisany 31 maja 2009 - 19:48

witam
jestem posiadaczem omegi od 2 tygodni. kupiłem ja z cieknącymi deklami. w dekle było naładowane tyle sylikonu ze aż bokami wyłaził (czarny). po po zdjęciu lewego dekla okazało się ze naładowali tyle silikonu na stare uszczelki ze aż dekiel pękł. drugi był cały ale troszkę zdeformowany. mój mechanik który nie pierwsze mv6 robi, kazał przywieść drugi dekiel (używka) oraz komplet uszczelek tych dekli (oryginał z serwisu, bo podróbki erlinga czy getza nadają się tylko na smar do czołgu) do tego specjalny klej do dekli (oryginalny gm). wyczyścił dekle głowicę założył nowe uszczelki, kleju położył tylko trochę w rogi uszczelek i ich załamania samochód postał 12h żeby się wszystko ułożyło, wyschło. potem samochód pracował na wolnych obrotach 40min. NIC NIE CIEKNIE. także jak czytam opisy jakiś magicznych sposobów na naprawę tych dekli przy użyciu ton silikonu i innych magicznych środków to wydaje mi się ze to tylko kolejne metody podcierania tyłka szkłem. zakupy w serwisie nie muszą w cale bolec koszty może nie są najniższe, ale to także nie majątek, a efekt naprawdę jest bardzo dobry.

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2009 - 20:55

NIC NIE CIEKNIE. także jak czytam opisy jakiś magicznych sposobów na naprawę tych dekli przy użyciu ton silikonu i innych magicznych środków to wydaje mi się ze to tylko kolejne metody podcierania tyłka szkłem

CZyli jakies 2 tygodnie temu miales uszczelniane i jest sucho -normalne.

Jak po roku napiszesz, ze dalej jest sucho to znaczy, ze masz dobrze zrobione.

#12 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maja 2009 - 21:06

bo mądrość w tym, aby zdejmować i zakładać pokrywy na ZIMMNYM silniku... i to jest Woo Doo mechaniorów

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 maja 2009 - 21:10

bo mądrość w tym, aby zdejmować i zakładać pokrywy na ZIMMNYM silniku... i to jest Woo Doo mechaniorów


od siebie dorzuce 8 Nm dynamometrem przy dokrecaniu :)




 


#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2009 - 21:28

Witam, proponował bym przy okazji przeczyścić odmę, aby nie było nadmiernego ciśnienia w komorze silnika, bo to jest główna przyczyna wycieku oleju pod tymi deklami.

#15 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2009 - 13:22

Jak czytam te przykazania jak przykrecac zeby po roku nie cieklo to mnie szlag trafia. milion zasad i kazdemu po max 2 latach znow cieknie...

Zalozylem w koncu pokrywy od Vectry, jedna na stara uszczelke, druga zwykla ze skepu Elringa, dalem tylko zywkly silikon tam gdzie trzeba (minimalnie na polksiezyce) i skrecilem na oko. Zrobilem ok 2000km przez kilka miesiecy i nic sie nawet nie poci. W Vectrze mam juz pol roku skrecone bez silikonu i na stare uszczelki i tak samo.

#16 OFFLINE   lonczyn

lonczyn

    Silnik zrobiony w 100%

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Skąd: wołomin

Napisany 01 czerwca 2009 - 14:34

w samochodzie ktory ma 14 lat, rok moze dwa bez wycieku to naprawde dobry wynik, nic przeciez nie jest wieczne, a i tak uwazam ze duzo lepszym rozwiazaniem jest uszczelnic to jak fabryka przykazala, niz klasc tony silikonu. jedno jest pewne plastikowe pokrywy zaworow sa nieporozumieniem. jedyne co to przesiasc sie na te od vectry. co do mechanikow i ich roznych teorii, to uwazam ze kazdy sklada na swoja modłe tak jak zostal nauczony. ja swojego bardzo cenie, nie przejechalem sie na nim nigdy (pamietajmy nikt nie jest alfą i omega). w ich pracy szczerosc i solidnosc uwazam za cnote.

#17 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 09:26

Czyli najlepiej wymieniać uszczelki razem z deklami (na aluminiowe z Vecrty).
I tak właśnie zrobię

 


#18 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 12:37

kilka dni temu zalozylem pokrywy od vectry nowe uszczelki i z jednej delikatnie sie saczy wszystko zrobione jak trzeba czy to mozliwe ze dalej sie saczy bo skladalem na cieplym silniku??

#19 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 13:55

kilka dni temu zalozylem pokrywy od vectry nowe uszczelki i z jednej delikatnie sie saczy wszystko zrobione jak trzeba czy to mozliwe ze dalej sie saczy bo skladalem na cieplym silniku??


Aluminiowe pokrywy dokręca się większą siłą niż plastikowe więc może po prostu dokręć.

#20 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2009 - 14:14

dokrecilem na 10 Nm.