Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Skora

Skora
  • 162 postów
  • Dołączył: 19-08-2007
  • Skąd: Mokrzyca Mała
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2010 - 11:34

Własnie miałem tez podać ten link do mojego problemu. Panowie jeśl wymiana świec ma pomóc przy silniku z LPG to trzeba KONIECZNIE ustawic przerwę między elektrodami na 0,7 do 0,8 mm orginalny Bosch ma 1,2mm. Tak mi doradził kczech i pomogło w moim przypadku. Zreszta polecam zakupy świec u kczecha bo są napewno ORGINALNE a różnie to bywa u sprzedawców.

#62 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 19:05

Skora, ta przerwa dotyczy również silników 3,0? Mam swiece NGK i smigam na gazie?

#63 OFFLINE   Skora

Skora
  • 162 postów
  • Dołączył: 19-08-2007
  • Skąd: Mokrzyca Mała
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2010 - 19:28

Ja też mam silnik 3.0 i ta przerwa dotyczy modułów zapłonowych (listwy) które były montowane w silnikach 2.6 / 3.2 / 3.0 Catera, nie wiem dokładnie jak jest w silnikach z jedną cewką i kablami ale myślę że podobnie

#64 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2010 - 20:08

ja mam standardową przerwę i nie mam żadnych błędów wypadania zapłonu

#65 OFFLINE   kwieczorek

kwieczorek
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-04-2010

Napisany 02 kwietnia 2010 - 12:05

Witam, mam problem z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze ale tylko na bęzynie a na gazie pali na wszystkich cylindrach czy ktoś wie. Świece wymienione i cewki

#66 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 kwietnia 2010 - 17:53

Podejrzany wtryskiwacz benzyny.

#67 OFFLINE   kwieczorek

kwieczorek
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-04-2010

Napisany 02 kwietnia 2010 - 18:18

Czy pokaże jako błąd - wtryskiwacza???? byłem na sksowaniu błędów i gość kliknął, zaczeło pracować na wszystkich cylindrach,ale następnego dnia było to samo.
Praca jest na 5 cylindrach

#68 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:02

Jak wtryskiwacz jest uszkodzony mechanicznie (uszczelnienie wtryskiwacza) to kliknięciem go nie naprawisz.
Wiesz jaki był błąd i co klikną?

#69 OFFLINE   szali

szali
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2010

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:37

udało mi sie opanować moją omegą panowie była tuningowana w szwajcarii i nie wytrzmał sterownik mało tego pozamieniali kable żeby chodziła na tamtym sterowniku tak że lipa nie wiem jak dojść gdzie powinny być odpowiednie piny bo to też zamienili żeby samochód dostawał więcej paliwa jakiś schemat mi potrzebny żeby to działało pozdro

#70 OFFLINE   kwieczorek

kwieczorek
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-04-2010

Napisany 03 kwietnia 2010 - 09:59

Nie wiem jaki to był błąd ale jade po świętach jeszcze raz i zabiore wydruk ze sobą bo chodzi na 5 cylindrach

#71 OFFLINE   kwieczorek

kwieczorek
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-04-2010

Napisany 10 kwietnia 2010 - 14:39

Dziwna sprawa samochód zaczął pracować na wszystkich cylindrach? zrobiłem mocną przygazówkę i trochę przeciągłem w trakcie jazdy. Dzięki za porady temat zmknięty

#72 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 10 kwietnia 2010 - 15:13

temat zmknięty


Oby, ale nie wydaje mi się.

#73 OFFLINE   kwieczorek

kwieczorek
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-04-2010

Napisany 11 kwietnia 2010 - 19:44

Myślałem że to koniec ale znów się zaczeło to samo przechwaliłem ,raz chodzi na wszystkich cylindrach na bęzynie a potem na pięciu ,niewim ? podejrzewam że to jakiś czujnik.Oddam go na dokładną diagnostykę komputerową bo mnie nerwy biorą!!!!!

#74 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 kwietnia 2010 - 20:11

Myślałem że to koniec ale znów się zaczeło to samo przechwaliłem ,raz chodzi na wszystkich cylindrach na bęzynie a potem na pięciu ,niewim ? podejrzewam że to jakiś czujnik.Oddam go na dokładną diagnostykę komputerową bo mnie nerwy biorą!!!!!


raczej nie czujnik tylko uklad zaplonowy




 


#75 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2010 - 20:39

ja miałem taki numer że komp z lpg nie przekazywał sygnału na wtryskiwacz ale to objawiało się równierz błędem...

#76 OFFLINE   kwieczorek

kwieczorek
  • 6 postów
  • Dołączył: 01-04-2010

Napisany 21 kwietnia 2010 - 10:26

Witam
Samochód został zrobiony,padły 4 wtryski gazu , zbyt duża dawka podawana do cylindra powodowała błędne odczyty kompa w samochodzie.
Po wymianie wszystkich wtrysków praca silnika jest równa na wszystkich cylindrach benzyny i LPG . Dziękuje wszystkim za pomoc

#77 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 grudnia 2010 - 11:58

To i jak się dodam coś od siebie.U mnie z wypadaniem zapłonu jest tak:
Wypada tylko na LPG przy większych obciążeniach (jadąc na trasie np.130km/h i jak się depnie robi kickdown-a jeszcze jest ok. ale jak wrzuca czwórke to się zaczyna) miga check zachwile świeci ciągle i szarpie jak się zapłon wyłączy i załączy to jest ok. do następnego razu.Zaznaczam że na LPG mam zrobione około 20tys. i nie było żadnych problemów reduktor ma zapas mocy wielozawór odpowiedni średnica przewodu od butli do reduktora jest ok. itd. Wypadanie zaczeło soę tej zimy jak przywaliło -15st. Podejrzewałem np. marznące wtryskiwacze gazu ale będąc u gazownika tydzień temu na przeglądzie gwarancyjnym powiedział mi że listwy podgrzewające wtryski montuje sie tylko do wtryskiwaczy wyposażonych w jakieś metalowe blaszki a te które mam VALTEK 34 są na gumkach i do nich nie stosuje sie listew.Czytając temat postanowiłem zajrzeć do świec jakie mam no i NGK ale 3-elektrodowe postanowiłem wymienić na cztero tak jak pisaliście na wcześniejszych postach,po świętach jadę je kupić http://moto.allegro....1341524410.html oczywiście jak wymienie to dam znać czy pomogło tylko zastanawia mnie jedno że zrobiłem blisko 20tys. i było ok. a noge mam dosyć ciężką.Może gaz na zime jakiś tandetni albo ...I jeszcze jedna sprawa nie wyobrażam sobie wyjęcia cewki bez odpinania przewodów paliwowych jak pisał kolega "rumak"(a to przecież jest banał tylko dwie śruby) bo pod cewką są dosyć długie fajki i nie ma możliwości dzwignąć do góry bo blokują wspomniane przewody, a jako porada do wymieniających świece to po odkręceniu i wyjeciu dwóch śrub trzymających cewki w cewkach są wgrzane gwinty M8 które służą jaki ściągacz. Zapomniałem jeszcze dodać że ku mojemu zdziwieniu fajki były czyste ani kropli oleju pokrywy są uszczelnione czymś pewnie silikon w szarym kolorze

#78 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2010 - 12:14

To i jak się dodam coś od siebie.U mnie z wypadaniem zapłonu jest tak:
Wypada tylko na LPG przy większych obciążeniach (jadąc na trasie np.130km/h i jak się depnie robi kickdown-a jeszcze jest ok. ale jak wrzuca czwórke to się zaczyna) miga check zachwile świeci ciągle i szarpie jak się zapłon wyłączy i załączy to jest ok. do następnego razu.Zaznaczam że na LPG mam zrobione około 20tys. i nie było żadnych problemów reduktor ma zapas mocy wielozawór odpowiedni średnica przewodu od butli do reduktora jest ok. itd. Wypadanie zaczeło soę tej zimy jak przywaliło -15st. Podejrzewałem np. marznące wtryskiwacze gazu ale będąc u gazownika tydzień temu na przeglądzie gwarancyjnym powiedział mi że listwy podgrzewające wtryski montuje sie tylko do wtryskiwaczy wyposażonych w jakieś metalowe blaszki a te które mam VALTEK 34 są na gumkach i do nich nie stosuje sie listew.Czytając temat postanowiłem zajrzeć do świec jakie mam no i NGK ale 3-elektrodowe postanowiłem wymienić na cztero tak jak pisaliście na wcześniejszych postach,po świętach jadę je kupić http://moto.allegro....1341524410.html oczywiście jak wymienie to dam znać czy pomogło tylko zastanawia mnie jedno że zrobiłem blisko 20tys. i było ok. a noge mam dosyć ciężką.Może gaz na zime jakiś tandetni albo ...I jeszcze jedna sprawa nie wyobrażam sobie wyjęcia cewki bez odpinania przewodów paliwowych jak pisał kolega "rumak"(a to przecież jest banał tylko dwie śruby) bo pod cewką są dosyć długie fajki i nie ma możliwości dzwignąć do góry bo blokują wspomniane przewody, a jako porada do wymieniających świece to po odkręceniu i wyjeciu dwóch śrub trzymających cewki w cewkach są wgrzane gwinty M8 które służą jaki ściągacz. Zapomniałem jeszcze dodać że ku mojemu zdziwieniu fajki były czyste ani kropli oleju pokrywy są uszczelnione czymś pewnie silikon w szarym kolorze


ze swiec kup oryginaly GM. w katalogach sa blady odnosnie swiec do 2.6 i 3.2




 


#79 OFFLINE   omeszka

omeszka
  • 13 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Skąd: Mała Wioska

Napisany 25 grudnia 2010 - 12:15

kolego wymień świece na 4elektrodowe najlepiej GM. Ja w serwisie dostałem po dobrej cenie po 30zł za sztukę. Kiedyś też miałem to samo co Ty ale teraz u mnie jest wszystko ok. Jeżeli wtedy nie pomoże to odczytanie błędów na których cylindrach jest wypadanie i wymiana wtedy całej cewki wchodzi w grę. Ale na początek wymień świece. A tą cewkę od strony przewodów paliwowych da rade wyjąć bez ich zdejmowania.

#80 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 grudnia 2010 - 12:42

kolego wymień świece na 4elektrodowe najlepiej GM. Ja w serwisie dostałem po dobrej cenie po 30zł za sztukę. Kiedyś też miałem to samo co Ty ale teraz u mnie jest wszystko ok. Jeżeli wtedy nie pomoże to odczytanie błędów na których cylindrach jest wypadanie i wymiana wtedy całej cewki wchodzi w grę. Ale na początek wymień świece. A tą cewkę od strony przewodów paliwowych da rade wyjąć bez ich zdejmowania.


Dzięki za błyskawiczną odpowiedź,znalazłem coś takiego:

http://moto.allegro....1376280337.html

A z tymi przewodami to może 2,6 a 3,2 jakos się różni.