Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zaprawki jak to zrobic?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2009 - 19:31

Cugiek, u mnie w mieszalni śa takie dyski ale ich nie używam, i nie wiem czy ktoś ich u nas używa. Robiłem w trzech warsztatach i wszędzie się używało albo zwykłych tarcz albo tych papierowych.

#22 OFFLINE   woody

woody
  • 94 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 listopada 2009 - 19:36

http://www.allegro.p..._naprawczy.html
to link kupiłem to wcześniej i sprawdziłem jak było jeszcze ciepło a teraz dopiero zabrałem się za to poważnie

#23 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2009 - 19:37

Cugiek, u mnie w mieszalni śa takie dyski ale ich nie używam, i nie wiem czy ktoś ich u nas używa. Robiłem w trzech warsztatach i wszędzie się używało albo zwykłych tarcz albo tych papierowych.


ja to jestem tak do tego przyzwyczajony ze roboty bez tego sobie nie wyobrazam a wogole jak mam bardzo owrzodziale cos to piaskuje jak by nie bylo najpewniejsza metoda tylko ze czest sie dziury robia jak sa grube parchy :p

http://www.allegro.p....naprawczy.html
to link kupiłem to wcześniej i sprawdziłem jak było jeszcze ciepło a teraz dopiero zabrałem się za to poważnie


i wszystko jasne
ten bezbarwny jest bez utwardzacza i jest to dobry zestaw jak chcesz odpryski po kamieniach zrobic a nie wiekszy kawalek
jak wieksza powiezchnie tym zrobisz to ci sie tak bedzie robic a wogole po jakims czasie to najprawdopodobniej popeka i sie zrobi pajeczyna

#24 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2009 - 19:41

tylko ze czest sie dziury robia jak sa grube parchy

Oj tak, a parchów jest najwięcej.

#25 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 14 listopada 2009 - 17:45

najprawdopodobnie wystawil auto na dwor albo zrobil to na dworze:D


Ja właśnie kupiłem oryginalny oplowski zestaw lakier szybkoschnący + bezbarwny,
żeby zająć się odpryskami po kamieniach.

To mówicie, że na dworze teraz nie da rady?

#26 OFFLINE   woody

woody
  • 94 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2009 - 17:54

a gdzie to kupiłeś

#27 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 14 listopada 2009 - 18:04

a gdzie to kupiłeś


w ASO

#28 OFFLINE   woody

woody
  • 94 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2009 - 18:23

a ile cię kosztowało za ile

#29 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 14 listopada 2009 - 18:27

a ile cię kosztowało za ile


Wiesz co, nie wiem. zostawiłem w samochodzie.
Mam nadzieję, że mróz temu nie szkodzi. To są takie 2 buteleczki wielkości szminki do ust, tyle że trochę grubsze. 27 zł.

#30 OFFLINE   woody

woody
  • 94 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2009 - 18:35

to całkiem przyzwoicie

#31 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2009 - 19:13

Ja właśnie kupiłem oryginalny oplowski zestaw lakier szybkoschnący + bezbarwny,
żeby zająć się odpryskami po kamieniach.

To mówicie, że na dworze teraz nie da rady?


jesli na same odpryski i zrobisz to w dobra pogode to nie ma problemu najgorzej jakbys to robil w deszcz albo pod wieczor tak zeby wilgoc to zlapala zanim wyschnie too wtedy jaja by wyszly
a tak wogole w tych zestawach z aso te lakiery sa inne(przynajmniej od WV)
a takie zestawy z allegro to sa lakiery wymagajace utwardzacza ktorego juz nie ma w zestawie:p

ale przypominam ze to jest na male zaprawki a nie na malowanie calych łat po duzym wrzodzie

#32 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 maja 2011 - 21:13

witam
odgrzeje trochę kotleta:D
mam do zrobienia zaprawki z tego co wyczytałem po kolei powinno być tak:
· Wyczyścić rdze
· Podkład reaktywny
· Po 30 min. Podkład epoxydowy lub akrylowy
· Na drugi dzien. szpachla
· Podkład akrylowy
· Zetrzeć podkład papierem 600-800 na mokro
· Lakier „baza”
· Lakier bezbarwny
jeżeli coś źle proszę mnie poprawić.
Do tego pytanie czy dostane gdzieś lakier w spraju a nie na pędzelek???
i tak samo z podkładami czy SA dostępne w spraju.Bo pędzel zostawia nierówności.
czy polecacie jakieś konkretne firmy szpachli i podkładów??czy wyczyszczone miejsce z rdzy przetrzeć jeszcze rozpuszczalnikiem czy sucha szmatka wystarczy??i czy do podkładu zawsze potrzebny jest utwardzacz???pozdrawiam.

#33 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 22 maja 2011 - 09:33

Podkład, szpachel i klar kupuję motipa i jestem zadowolony. Bazę dobiorą w lakierni i nabija w spray.
Wszystko jedno składniowe iw sprayu. Powierzchnia musi być dobrze odtluszczona. Lakiernie mogę Ci polecić, ale w Tczewie, babka ma naprawę dobre oko, zawsze powie co było malowane:p

Sent from my Desire HD using Tapatalk

#34 OFFLINE   marcel3miasto

marcel3miasto
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Gdynia City

Napisany 25 maja 2011 - 19:04

Podzielę się moimi planami co do napraw purchli w mojej klusce.
Mój plan jest taki:
- w garażu zabezpieczyć podłogę folią żeby się nie kurzyło,
- umyte auto odtłuszczam purchle i okolice
- maskuję taśmą i folią elementy zdrowe (czyli większość auta :-))
- purchle, rysy, odpryski itp traktuję papierem gradacji 150 potem 240 do gołej blachy
- sąsiednie miejsca matuję papierem 320; 380
- całość odtłuszczam i traktuję Odrdzewiaczem PIKKO (z kwasem fosforowym 30%) i właśnie nie wiem jak delikatnie z nim postępować żeby nie popaprać lakieru bo nie wiem jak może reagować
- szpachluję miejsca ubytków szpachlówka Novol UNI - Universal Putty
- po wyschnięciu szlif p240 p320
- odtłuszczam, odpylam
- podkład szybkoschnący NOVOL Protect 370 w spraju 3 warstwy co 10 minut
- po 30 minutach matuję powierzchnię papierem p600
- odtłuszczam, odpylam
- spray baza Opla 549 RA3381 (metalic) w 3 warstwach
- kiedy ostatnia warstwa stanie się matowa na to bezbarwny MIPA Akrylowy połysk
- po godzince usuwam maskowanie, pojazd czeka conajmniej 24h
- po 72h pasta Farecla G3 i polerka całego auta, mycie i twardy wosk

Co o tym sądzą fachowcy?? Jestem laikiem i "instrukcję" sporządziłem na podstawie porad w internecie i informacji ze sklepu z lakierami :D

#35 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 25 maja 2011 - 19:51

wydaje mi sie ze jak tasmę maskująca zdejmniesz to bedzie widac kante nowego lakieru. polerka moze doprowadzic do tego ze kante zniwelujesz ale tez uszkodzisz stary lakier co może spowodawac przebijanie sie podkładu i kanta nadal bedzie widoczna ale gładka.
nie wiem po co tyle warstw podkładu??
co do maskowania możesz odsłonić wiecej miejsca a wtedy możesz deliatnie prysknąc na stary lakier co by zcieniowac i wtedy kanty nie bedzie. ja tak zrobiłem i jest ok.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#36 OFFLINE   marcel3miasto

marcel3miasto
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Gdynia City

Napisany 25 maja 2011 - 20:44

wydaje mi sie ze jak tasmę maskująca zdejmniesz to bedzie widac kante nowego lakieru. polerka moze doprowadzic do tego ze kante zniwelujesz ale tez uszkodzisz stary lakier co może spowodawac przebijanie sie podkładu i kanta nadal bedzie widoczna ale gładka.
nie wiem po co tyle warstw podkładu??
co do maskowania możesz odsłonić wiecej miejsca a wtedy możesz deliatnie prysknąc na stary lakier co by zcieniowac i wtedy kanty nie bedzie. ja tak zrobiłem i jest ok.


Właśnie mam zamiar "zamaskować" elementy dość szeroko, żeby była możliwość psiknięcia bezbarwnym w 3 warstwach a każda kolejna nieco szerzej, żeby uniknąć "schodka".
Z tym podkładem to masz rację, ale też chciałem go nakładać w 3 warstwach coraz szerzej żeby zniwelować "schodki"

Postaram się zrobić fotorelację z tych moich postępów może komuś się przyda :-)

#37 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 25 maja 2011 - 20:53

Z tym podkładem to masz rację, ale też chciałem go nakładać w 3 warstwach coraz szerzej żeby zniwelować "schodki"

z nabitej puchy to nie wyjdzie. nie zakryjesz potem dokładnie podkładu lakierem. a tak pozatem to nie ma sensu kłaść podkład na lakier. zmatowiały lakier sam w sobie jest podkładem. podkład dajesz telko na miejsce gdzie znajduje sie szpachel. gdybys lakierował odrazu szpachel bez podkładu to go lakier nie zkryje, bedzie przebijał. zrób tak ze zamaskujesz całośc zostwisz tylko to co masz w spachli. psiknij to podkładem. następnie zdejmnij maskownice i daj tyle ile bedziesz lakierował. zamotowiec musisz całość pozostałego lakieru. nastepnie lakier dokładnie nanies na miesce gdzie masz podkład rozpylajac delikatnie na stary przedtem zmatowiały lakier. ale nie całość nie maluj całości bo schodek wyjdzie. musisz to precyzyjnie zniwelować. po wyschnieciu spoleruj nowy i stary pozostały zmatowiały, nie zakryty lakier. wtedy bedzie ok bedziesz to miał ładnie zcieniowane. jedynie bedzie róznica w odcieniu lakieru bo napewno bedzie.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#38 OFFLINE   marcel3miasto

marcel3miasto
  • 7 postów
  • Dołączył: 08-09-2010
  • Skąd: Gdynia City

Napisany 25 maja 2011 - 21:04

podkład dajesz telko na miejsce gdzie znajduje sie szpachel.

czyli podkład tylko na szpachel i blachę gołą. Reszta po wyschnięciu podkładu baza metalic i potem bezbarwny. A pomysł na psiknięcie bezbarwnym w 3 krokach - coraz szerzej dobry??

#39 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 czerwca 2011 - 12:27

witam
mam pytanie dzis zabieram sie za zaprawki
kupiłem juz szpachle, podkład reaktywny, podkład akrylowy w spreju czy do niego musze miec utwardzacz??
jeszcze mam pytanie jak mam małe rysy jak sie ich pozbyc czy malowac kolorem bezposredno na jakis kawałek czy musze zmatowic najpierw papierem??
ajk scoagne uszczelki z drzwi te przy szybie czy bedzie mozna załozyc je jeszcze raz czy bede do wyrzutu??
jezeli juz porobie zaprawki a nie mam jeszczelakieru bazy ani bezbarwnego to moge jezdzic samochodem z tymi zaprawkami zamalowanymi podkładem akrylowym??jezeli tak to czym potem przed malowaniem baza przejechac wszystkie zaprawki aby wyczyscic z kurzu itd??

#40 OFFLINE   gruby667

gruby667
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-08-2012

Napisany 19 kwietnia 2013 - 14:27

Witam po zimie pojawiło się kilka małych ognisk rudej na alledrogo znalazłem taki zestaw http://allegro.pl/du...3161098502.html . Co o tym myślicie i czy ktoś stosował coś podobnego