Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

słabnie po rozgrzaniu 2.5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 27 maja 2009 - 18:54

szybki sposób sprawdzenia pompy wtryskowej ,gdy auto jest gorące i słabe lub nie zapala na gorącym(silnik x25dt-131 KM):police: Przy uruchomionym gorącym silniku patrzymy na chwilowe spalanie na wolnych obrotach,odkręcamy osłone wtrysków(czarny plastik),żeby mieć dostęp do pompy. z góry przeciągamy węża z zimną wodą i lejemy delikatnym strumieniem po głowiczce wysokiego ciśnienia(dochodzą tam rurki od wtrysków).w trakcie lania wody(teraz tego nie robie:D)obserwujemy chwilowe spalanie na kompie.czasem z 1,7 schodzi do 0.8 l/h.gasimy silnik,sprawdzamy czy jest różnica wpaleniu,siadamy i sprawdzamy czy jest mocniejszy przy ruszaniu z dolnych obrotów.jeżeli tak,to niestety "dól pompy" czyli ta głowiczka wysokiego ciśnienia do wymiany.:pijany:

#22 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 28 maja 2009 - 07:05

U mnie jest podobnie

ustawilem sobie nastawnik pompy na 0.8l/h(wg mida) na silniku przy 89 stopniach Celcjusza(dmuchawy, swiatla itp. wylaczone) auto pieknie sie zbiera, ladnie schodzi z obrotow wszystko git.
Jak robi sie goraco 24 stopnie silnik ma wtedy ok 92 stopni dawka zmienia sie (rowniez przy wylaczonych swiatlach itp.) na nawet 1.3l/h (z klima 1.8l/h).
Problem w tym ze jak jest goraco to srasznie ciezko sie rusza(czesto gasnie) trzeba mocno obroty podkrecic aby ladnie ruszyc. ruszyc po gorke to juz jest wtedy wyzanie aby nie zgasl. jak sie ochlodzi to dawka znow jest 0.8l/h i znow wszystko pieknie smiga.
Jak ustawilem dawke w taki goracy dzien na 0.8l/h to jak sie ochlodzilo mid pokazywal 0.4l/h-0.5l/h i zaczal obroty przeciagac.

W sumie rok temu wymienialem ta glowiczke pompy ale jakos to nic nie zmienilo. Koles cos tam wymienic musial bo jechalem do niego potem bo zle uszczelnil pompe i ON sie lalo.

Mozna jakos za pomoca tego opelscannera jakos sprawdzic co w pompie jest walniete??

I czy zna ktos jakiegos dobrego pompiarza w Gdyni badz okolicach??
din;)))))

#23 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2009 - 16:18

Dziwne wygląda to na to jakby kąt wtrysku tobie się przestawiał jakby był luźny, ale co ma do tego temp.? U mnie jak gorący silnik temp. powyżej 92 stopni do 100 to mam takie uczucie jakby załadowali mi cegły do kufra a wskazania spalania w normie tj. 0,9-1,0(bez świateł i klimy),myślę czasami czy mi gary nie puchną hehe

#24 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 maja 2009 - 16:32

U mnie jest podobny objaw, jak u kolegi din. Jak bardzo gorący motor to 1,6/min Jak ma normalną temperaturę roboczą to 1,1-1,2. Niedługo chcę spróbować ustawić na trochę bogatszą mieszankę. A jeśli chodzi o temperaturę, to wydaje mi się, że jak visco się sklei i wiatrak jest na sztywno to i spalanie będzie większe. Taki wentylatorek daje konkretny opór, co zresztą słychać przy zwiększaniu obrotów - szumi jak diabli (i nie jest tak tylko w omegach).

#25 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 czerwca 2009 - 06:40

szybki sposób sprawdzenia pompy wtryskowej ,gdy auto jest gorące i słabe lub nie zapala na gorącym(silnik x25dt-131 KM):police: Przy uruchomionym gorącym silniku patrzymy na chwilowe spalanie na wolnych obrotach,odkręcamy osłone wtrysków(czarny plastik),żeby mieć dostęp do pompy. z góry przeciągamy węża z zimną wodą i lejemy delikatnym strumieniem po głowiczce wysokiego ciśnienia(dochodzą tam rurki od wtrysków).w trakcie lania wody(teraz tego nie robie:D)obserwujemy chwilowe spalanie na kompie.czasem z 1,7 schodzi do 0.8 l/h.gasimy silnik,sprawdzamy czy jest różnica wpaleniu,siadamy i sprawdzamy czy jest mocniejszy przy ruszaniu z dolnych obrotów.jeżeli tak,to niestety "dól pompy" czyli ta głowiczka wysokiego ciśnienia do wymiany.:pijany:


elo zobilem jak mowisz czyli polalem woda ta czesc pompy i faktycznie spalanie na jalowym spadlo znaczaco. Jestes pewien ze zrobienie tej glowiczki zalatwi sprawe?? (glowiczke robilem rok temu ale koles widac byl naciagaczem)
din;)))))

#26 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2010 - 21:18

Koledzy piszecie gdy auto się nagrzeje traci moc to rozumiem bo u mnie jest tak samo, czyli temp. w te dni gorące wysiłek auta pod górkę nie mały,ale nie mam problemów ani z odpaleniem na gorącym silniku, a nawet dawka na kompie bez świateł i klimy 0,9 czyli ok, ale zauważyłem że na zimnym silniku przy szybszym ryszeniu bez dodawania gazu potrafi prawie zgasnąć i czarnym dymkiem puścić więc co to może być?

#27 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lipca 2010 - 08:58

zobacz czy nie masz zasyfionej przepływki..zdejmij obudowę filtra górną i sprayem sfukaj tą blaszkę ..u mnie podobnie było jak była zabrudzona..

#28 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 06 lipca 2010 - 09:38

Ja mam podobnie w TD. Jak temperatura przekroczy te 92,5 stopnia to spalanie na jałowym również spada z 0,9 do 1,1 l/h. Braciak ma to samo i uwaga: pompę ma idealną (po fabrycznej regeneracji w boschu).
Może tak jest napisany algorytm w sterowniku, że jak temperatura (powietrza i paliwa) przekroczy "bezpieczny" poziom to komputer "obcina moc" chroniąc silnik przed "zarżnięciem", szczególnie że jak braciak miał "zapięte" wisco na sztywno to samochód nigdy nie przekraczał 90 stopni w upały i dawka się trzymała.
Musi to być sprawka softu :) zabezpieczyli się - elektoniszen fantastiszen :)

#29 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 06 lipca 2010 - 09:38

u mnie niestety tez w upalne dni daje sie we znaki ze auto nie idzie jak powinno. Jadac np. noca gdzie temp jest nizsza auto chodzi calkiem inaczej. Sam jestem ciekaw co jest tego przyczyna.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz-gwizdanie przy jezdzie z obrotami np 1300-2000 i lekko wcisnietym gazem. Co wiecej po odjeciu gazu gwizdanie ustepuje odrazu. Wczesniej tego nie bylo. podejrzewam nieszczelnosc na przewodach intercoolera ale jak to najprosciej sprawdzic?

#30 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 06 lipca 2010 - 09:54

u mnie niestety tez w upalne dni daje sie we znaki ze auto nie idzie jak powinno. Jadac np. noca gdzie temp jest nizsza auto chodzi calkiem inaczej. Sam jestem ciekaw co jest tego przyczyna.


zabezpieczenie softem w sterowniku na bank. Silnik wysilony musi być zabezpieczony inaczej BMW miało by duże kłopoty w niemcowni :) Podobno w Beemkach też tak jest jak zaczyna temperatura rosnąć ponad normę to słabną ...... ewidentnie soft.
ciekawe czy ktoś ma tak zrobione, że przy wysokiej temperaturze mu nie słabnie oczywiście mając "fabryczny" sterownik :)

#31 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lipca 2010 - 08:29

u mnie jak rok temu pompa wody padła i temp rosła ponad 100st to omka miała dopiero muła po 105 stopniach..95 st to nie krytyczny stan..
a co do upalnych dni można zauważyć że podczas tych dni jest gorzej a to zależy od temperatury powietrza zasysanego jak jest chłodniej to więcej powietrza wędruje do komory spalania a jak jest gorąco to mniej tego powietrza.. po to jest IC aby schładzać powietrze ale może nie wydolić i po sprawie..

#32 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2010 - 21:17

zgadzam się w tej kwestii u mnie jest podobnie

#33 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2010 - 18:54

U mnie pompa wody wymieniona + wisco rok temu, ale wczoraj spr. błędy i mam 64 ale nie mam problemu z odpalaniem na zimnym czy gorącym silniku, aha jeszcze nie załacza wentylatorka IC. Zauważyłem jeszcze trochę oleju na przewodzie który idzie od filtra powietrza do turbiny w miejscu łączenia mniejszej rurki czyli nie szczelność czy to trzeba wymienić?

#34 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2010 - 13:54

ten olej w okolicy filtra powietrza to nie doby objaw jest tak być nie powinno u mnie bynajmniej nie ma.

#35 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2010 - 20:31

kolego redies czyli uważasz że turbinka jest bliska końcowi czy siatka w pokrywie zaworów która ma za zadanie skraplanie pyłku oleju jest zapchana? A może ktoś wie co może być przyczyną pojawienia się oleju w tym miejscu??

#36 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2010 - 11:33

tak ja bym stawiał na tyrbinę poprostu jest nieszczelna i wpycha olej własnie do filtra powietrza nie raz się z czymś takim spotykałem a wiem to bo jak miałem peugeota 405 to było podobnie po wymianie turbo było ok. ale może się mylę.

#37 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2010 - 11:54

Redies, tylko jak w tym Pugu miałeś odmę zastosowaną? Piter, wyczyść odmę, wyczyść dolot i będzie ok. Turbo zostaw w spokoju.

#38 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2010 - 16:58

Dzięki Wicek za radę, podpowiedz jeszcze co zrobić z błędem 64, czy warto pompę dać do pompiarza

#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2010 - 18:52

Nastawnik do roboty, jak masz głowę do takich rzeczy to dasz radę sam, a jak nie, to znajdź jakiegoś rzetelnego mechanika.

#40 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2010 - 20:53

wicuś ja u siebie odmy nie mam ale założyłem rurę zamiast plastika , dałem dodatkową masę do czujnika doładowania powietrza w kolektorze i wyczyściłem styki jak na razie nmie szarpie i w miarę normalnie się zbiera oby tak dalej.