

słabnie po rozgrzaniu 2.5 td
#21
OFFLINE
Napisany 27 maja 2009 - 18:54
#22
OFFLINE
Napisany 28 maja 2009 - 07:05
ustawilem sobie nastawnik pompy na 0.8l/h(wg mida) na silniku przy 89 stopniach Celcjusza(dmuchawy, swiatla itp. wylaczone) auto pieknie sie zbiera, ladnie schodzi z obrotow wszystko git.
Jak robi sie goraco 24 stopnie silnik ma wtedy ok 92 stopni dawka zmienia sie (rowniez przy wylaczonych swiatlach itp.) na nawet 1.3l/h (z klima 1.8l/h).
Problem w tym ze jak jest goraco to srasznie ciezko sie rusza(czesto gasnie) trzeba mocno obroty podkrecic aby ladnie ruszyc. ruszyc po gorke to juz jest wtedy wyzanie aby nie zgasl. jak sie ochlodzi to dawka znow jest 0.8l/h i znow wszystko pieknie smiga.
Jak ustawilem dawke w taki goracy dzien na 0.8l/h to jak sie ochlodzilo mid pokazywal 0.4l/h-0.5l/h i zaczal obroty przeciagac.
W sumie rok temu wymienialem ta glowiczke pompy ale jakos to nic nie zmienilo. Koles cos tam wymienic musial bo jechalem do niego potem bo zle uszczelnil pompe i ON sie lalo.
Mozna jakos za pomoca tego opelscannera jakos sprawdzic co w pompie jest walniete??
I czy zna ktos jakiegos dobrego pompiarza w Gdyni badz okolicach??
#23
OFFLINE
Napisany 28 maja 2009 - 16:18
#24
OFFLINE
Napisany 28 maja 2009 - 16:32
#25
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2009 - 06:40
szybki sposób sprawdzenia pompy wtryskowej ,gdy auto jest gorące i słabe lub nie zapala na gorącym(silnik x25dt-131 KM):police: Przy uruchomionym gorącym silniku patrzymy na chwilowe spalanie na wolnych obrotach,odkręcamy osłone wtrysków(czarny plastik),żeby mieć dostęp do pompy. z góry przeciągamy węża z zimną wodą i lejemy delikatnym strumieniem po głowiczce wysokiego ciśnienia(dochodzą tam rurki od wtrysków).w trakcie lania wody(teraz tego nie robie:D)obserwujemy chwilowe spalanie na kompie.czasem z 1,7 schodzi do 0.8 l/h.gasimy silnik,sprawdzamy czy jest różnica wpaleniu,siadamy i sprawdzamy czy jest mocniejszy przy ruszaniu z dolnych obrotów.jeżeli tak,to niestety "dól pompy" czyli ta głowiczka wysokiego ciśnienia do wymiany.:pijany:
elo zobilem jak mowisz czyli polalem woda ta czesc pompy i faktycznie spalanie na jalowym spadlo znaczaco. Jestes pewien ze zrobienie tej glowiczki zalatwi sprawe?? (glowiczke robilem rok temu ale koles widac byl naciagaczem)
#26
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2010 - 21:18
#27
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 08:58
#28
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 09:38
Może tak jest napisany algorytm w sterowniku, że jak temperatura (powietrza i paliwa) przekroczy "bezpieczny" poziom to komputer "obcina moc" chroniąc silnik przed "zarżnięciem", szczególnie że jak braciak miał "zapięte" wisco na sztywno to samochód nigdy nie przekraczał 90 stopni w upały i dawka się trzymała.
Musi to być sprawka softu


#29
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 09:38
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz-gwizdanie przy jezdzie z obrotami np 1300-2000 i lekko wcisnietym gazem. Co wiecej po odjeciu gazu gwizdanie ustepuje odrazu. Wczesniej tego nie bylo. podejrzewam nieszczelnosc na przewodach intercoolera ale jak to najprosciej sprawdzic?
#30
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 09:54
u mnie niestety tez w upalne dni daje sie we znaki ze auto nie idzie jak powinno. Jadac np. noca gdzie temp jest nizsza auto chodzi calkiem inaczej. Sam jestem ciekaw co jest tego przyczyna.
zabezpieczenie softem w sterowniku na bank. Silnik wysilony musi być zabezpieczony inaczej BMW miało by duże kłopoty w niemcowni

ciekawe czy ktoś ma tak zrobione, że przy wysokiej temperaturze mu nie słabnie oczywiście mając "fabryczny" sterownik

#31
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 08:29
a co do upalnych dni można zauważyć że podczas tych dni jest gorzej a to zależy od temperatury powietrza zasysanego jak jest chłodniej to więcej powietrza wędruje do komory spalania a jak jest gorąco to mniej tego powietrza.. po to jest IC aby schładzać powietrze ale może nie wydolić i po sprawie..
#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2010 - 18:54
#34
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2010 - 13:54
#35
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2010 - 20:31
#36
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2010 - 11:33
#37
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2010 - 11:54
#38
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2010 - 16:58
#39
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2010 - 18:52
#40
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2010 - 20:53