Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

simering uszczelniacz pomiedzy skrzynia a silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sebastian1

sebastian1
  • 27 postów
  • Dołączył: 23-11-2010
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 kwietnia 2011 - 16:59

zgadzam sie z kolega simering na wał drogi nie jest a skrzynie i tak musisz zwalic a na silikon to mozna uszczeelniac ale pokrywy itp.jesli nie chcesz drugi raz skrzyni sciągac to wymien simering i bedziesz miał spokój. ja jak wymieniałem slizg na pompie w skrzyni 2,5 v6 automat to tez wymieniłem sobie simering w skrzyni i na wale zeby poprostu 2 raz sobie roboty nie robic

#22 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 maja 2011 - 18:54

U mnie wyciek jest minimalny, umyłem silnik, przjechałem 400 km i pojawiły się pojedyncze krople na łączeniu silnik -skrzynia i przy rozrządzie. Może zmiana oleju na gęstszy rozwiąże problem. Aktualnie jeżdżę na półsyntetyku lotosu 10 w 40.
Może jest jakiś olej mineralny 10 w 40 który lekko uszczelnia.

#23 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2011 - 18:58

Może jest jakiś olej mineralny 10 w 40 który lekko uszczelnia.

tak, najlepiej nalej Motodoctora to rozwiąże sprawe :masakra:
juz Ci powiedzielismy co masz zrobic, a zrobisz jak bedziesz chciał
na ta przypadłosc nie ma półśrodków.

#24 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 maja 2011 - 21:44

tak, najlepiej nalej Motodoctora to rozwiąże sprawe :masakra:
juz Ci powiedzielismy co masz zrobic, a zrobisz jak bedziesz chciał
na ta przypadłosc nie ma półśrodków.



Widzisz tu zupełnie się nie zgadzam. Miałem już umierającego trupa (ford orion), który wyrzucał przez odmę prawie 1l olej na 100 km. Naprawa nie wchodziła w grę bo była zqa droga w stosunku do samochodu. Po zalaniu silnika najgorszym syfem jaki był dostępny, czyli selektol (nie polecam do niczego co ma dłużej podziałać) ford wypluwał dużo mniej oleju, mniej niż 100 ml. Łapałem olej do butli po mleku podłączonej do odmy więc było widać ile oleju wypluł.

W przypadku opla nie ma tak spektakularnych wycieków, ale jednak przejście na gęstszy olej powinno zadziałać podobnie. Przez minimalne nieszczelności gęstszy olej powinien wychodzić wolniej albo wcale.

Motodoktora już kiedyś testowałem, zero rezultatów.

#25 OFFLINE   sebastian1

sebastian1
  • 27 postów
  • Dołączył: 23-11-2010
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2011 - 22:26

własnie na tym zecz polega ze sobie raczej bym syfu nie wlał do silnika bo zazwyczaj to działa na krótsza mete ale kazdy robi jak uwaza i ma swoje zdanie

#26 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2011 - 23:02

tak, najlepiej nalej Motodoctora to rozwiąże sprawe :masakra:

siepator wypowiedź egona była sarkastyczna, zostało powiedziane co masz zrobić by zlikwidować wyciek...
zresztą pisze jeszcze...

juz Ci powiedzielismy co masz zrobic, a zrobisz jak bedziesz chciał
na ta przypadłosc nie ma półśrodków.

i to jest konkretna wypowiedź...

siepator albo wymieniasz simering albo jeździsz z kapiącym olejem... żaden gęstszy olej nie powstrzyma wycieku z pod wału. koniec i kropka.

#27 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 20 maja 2011 - 12:35

orientuje się ktoś może ile kosztuje mniej więcej (część + robocizna) wymiana simeringu walu korbowego skrzyni??

#28 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 06 września 2011 - 13:00

Czy ktoś ma pomysł jak można uszczelnić wał przy tylnym simmeringu? Problem w tym że wał jest lekko wytarty w tym miejscu i nowe simmeringi nie zdają egzaminu? Można je jakoś zacieśnić, ew. zastosować jakąś inną część? Nie chce robić samochodu drutexem, ale raz prawie nic nie kapie, a czasem pół litra na 100 km.

#29 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 28 września 2011 - 08:50

tez zauwazylem male nieszcelnosci po nocy spadlo okolo2 k kropel , jest sie czym martwic czy jezdzic poki co . moze by uszczelnml czyms od zewnatrz???

#30 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2011 - 09:01

Problem w tym że wał jest lekko wytarty w tym miejscu i nowe simmeringi nie zdają egzaminu?

a od czego wał jest wytarty?? :o

kupić odpowiedni zimering np. firmy Victor-Reinz i go właściwie założyć...

tez zauwazylem male nieszcelnosci po nocy spadlo okolo2 k kropel , jest sie czym martwic czy jezdzic poki co . moze by uszczelnml czyms od zewnatrz?

z biegiem czasu zacznie kapać coraz więcej i coraz więcej...
więc po prostu wymienić uszczelniacz.. tzw. zimering
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#31 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 28 września 2011 - 09:06

dzis sprawdze stan oleju i wezme sie do roboty

#32 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 28 września 2011 - 10:02

a od czego wał jest wytarty

kupić odpowiedni zimering np. firmy Victor-Reinz i go właściwie założyć...

Nie będę się wymądrzał dwóch mechaników stwierdziło, że długa jazda z uszkodzonym simmeringiem uszkadza wał. Swego czasu Beast też przychylił się do takiej diagnozy. Wymieniłem dwa simeringi i oba miały być dobrej firmy. Teraz Mała stoi u innego gościa który robi mi blachę i mam nadzieje, że uszczelni.

#33 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 października 2011 - 08:42

Witam kolegów.mam silnik po kapitalce(mianowicie remont głowicy,szlif cylindrow,wszystkie uszczelki nowe itp).kapie olej miedzy silnikiem a skrzynia,choć simeringi są nowe..olej skraplał sie na 2 srubach od miski olejowej i zaciekał od boków skrzyni.okazało się ze mechanik który skręcał wał korbowy nie dal na ostatniej panewce ktora trzyma simering silikonu lub specjalnej pasty która zaleca opel.aa wszyscy obstawiali własnie simering na wale.rada dla wszystkich jest taka zeby dobrze sprawdzic z kad leci a nie podejmowac pochopne decyzje bo po co tracic chajs i kupe nerwów.

#34 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 03 października 2011 - 07:38

Jakie są orientacyjne koszty wymiany tego uszczelniacza wału na silniku?

#35 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 03 października 2011 - 09:59

Jakie są orientacyjne koszty wymiany tego uszczelniacza wału na silniku?

w mojej okolicy biorą 200-300zł+koszt simmeringu bo ze ściągnięciem skrzyni jest trochę zabawy

#36 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 października 2011 - 10:34

Możesz mi wyjaśnić dlaczego trzeba wymienić uszczelniacz a silikon nie wystarczy?
Nie planuję jeździć omegą, którą mam do końca życia, tylko potrzebuję tymczasowego rozwiązania, do czasu zmiany na nową rakietę.
Rozumiem że możesz mi wyjaśnić ile wytrzyma uszczelniacz a ile silikon.

Nie rozumiem też co ma zwalanie skrzyni do wyjmowania silnika bo nie jestem mechanikiem.


Jest rozwiązanie jak kolega chce silikon użyć. Można silikonem z zewnątrz bez sciągania skrzyni zakleic na około całe łączenie :) . Wtedy olej będzie uciekać tak długo aż nie wypełni całego dzwonu od skrzyni i przestania znikać z silnika :D. No i sucho pod autem iii jakie smarowanie hahaha.

#37 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 03 października 2011 - 18:30

w mojej okolicy biorą 200-300zł+koszt simmeringu bo ze ściągnięciem skrzyni jest trochę zabawy


Mi mechanik powiedział 400zł plus simmering :o

#38 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 04 października 2011 - 12:01

Mi mechanik powiedział 400zł plus simmering :o

jak masz chęci, kanał, klucze i kogoś do pomocy to można śmiało robić samemu
największy problem wg. mnie to waga skrzyni

#39 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 października 2011 - 10:17

Mam kolesia który bierze 100zł +140zł orginalny simering

#40 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2011 - 18:49

ode mnie mechanik wziął 350 i z tego co widziałem to skrzyni wcale nie ściągał. musiał ja jednak lekko zsunąć bo wymieniał poduszkę pod skrzynią.