Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

simering uszczelniacz pomiedzy skrzynia a silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 października 2011 - 20:31

Żeby wymienić poduszke pod skrzynia w cale nie trzeba zdemontować skrzyni,tylko podpiera sie ja od strony wału i odkreca łape z poduszkami.skroił cie niezłe.bo taka robota jest nie warta wiecej niz 30 zł.

#42 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 20:52

Nie będę się wymądrzał dwóch mechaników stwierdziło, że długa jazda z uszkodzonym simmeringiem uszkadza wał. Swego czasu Beast też przychylił się do takiej diagnozy. Wymieniłem dwa simeringi i oba miały być dobrej firmy. Teraz Mała stoi u innego gościa który robi mi blachę i mam nadzieje, że uszczelni.


dluzsza jazda z cieknacym uszczelniaczem powoduje to ze powstaje rowek w miejscu styku uszczelniacz - wal. i niczym tego nie uszczelnisz. mozna troche podkrecic sprezynke na uszczelniaczu ale to rozwiazanie dorazne. wiec jesli zaczyna ciec to trzeba to zrobic. chyba ze ktos chce wal wymieniac.




 


#43 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2011 - 18:27

Żeby wymienić poduszke pod skrzynia w cale nie trzeba zdemontować skrzyni,tylko podpiera sie ja od strony wału i odkreca łape z poduszkami.skroił cie niezłe.bo taka robota jest nie warta wiecej niz 30 zł.

nic nie skroili. Wymienili 2 simeringi. ta poducha to przy okazji.:stop:

#44 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 12 października 2011 - 06:07

siepator jak ty masz takie podejscie do tematu to nic nie rob tylko dolewaj olej i po sprawie :)

#45 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 października 2011 - 14:18

jak byś napisał tak od razu to wszystko było by jasne.czyli rozumiem ze z przodzu na wale tez wymieniony.to w takim razie mało zapłaciłeś,bo przecież z przodu trzeba było rozrząd ściągać a to kosztuje średnio 300 zł.nieliczac czesci i tylu do rozebrania

#46 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 października 2011 - 14:32

jak byś napisał tak od razu to wszystko było by jasne.czyli rozumiem ze z przodzu na wale tez wymieniony.to w takim razie mało zapłaciłeś,bo przecież z przodu trzeba było rozrząd ściągać a to kosztuje średnio 300 zł.nieliczac czesci i tylu do rozebrania


Ja uważam ,że chodziło o simering na wale korbowym od strony skrzynki i na wałku skrzynki przekładniowej

#47 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2011 - 17:14

Ja uważam ,że chodziło o simering na wale korbowym od strony skrzynki i na wałku skrzynki przekładniowej

oczywiście, masz rację. pozdrawiam

#48 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 15 października 2011 - 08:19

Witam.
Podepne się pod temat,potrzebuje simering skrzynia-wał napędowy,numer,cena i gdzie kupić.Poci mi sie też, chyba to jakiś czujnik w małej misce skrzyni od strony kierowcy.Jest tam jakiś oring aby to uszczelnić?

#49 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 października 2011 - 09:18

Witam.
Podepne się pod temat,potrzebuje simering skrzynia-wał napędowy,numer,cena i gdzie kupić.Poci mi sie też, chyba to jakiś czujnik w małej misce skrzyni od strony kierowcy.Jest tam jakiś oring aby to uszczelnić?



Jest uszczelniacz w małej misce pod złączem elektrycznym, jak również mały oring na wałku wybieraka trybu pracy skrzyni. Co do simeringu po stonie skrzyni, to wystarczy zapytać w którymś ze sklepów motoryzacyjnych. Polecam STACHOWIAK w poznaniu lub OPEL-SHOP lub poprostu ASO.

#50 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2011 - 09:39

Ja za simering na wał dałem 100zł a za ten na wałek ( takie mniejszy przykręcany na 3 srubeczki) 140zł.
Pozdrawiam

#51 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 16 października 2011 - 14:22

Jakiej firmy kupiłeś?

#52 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2011 - 16:37

Kupuję tylko GM.

#53 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 października 2011 - 17:51

Ja za simering na wał dałem 100zł a za ten na wałek ( takie mniejszy przykręcany na 3 srubeczki) 140zł.
Pozdrawiam


To normalna cena oryginału, i tylko takie jak kolega Siggi zakładajcie.

#54 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 16 października 2011 - 18:09

wars smialo tez mozna erlinga zalozyc. GM nie jest producentem dla GM ktos robi i nie zdziwilbym sie gdyby to byl erling lub corteco

#55 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 października 2011 - 13:10

wars smialo tez mozna erlinga zalozyc. GM nie jest producentem dla GM ktos robi i nie zdziwilbym sie gdyby to byl erling lub corteco


Pewnie masz rację, jednak jeżeli tego nie wiemy to lepiej kupować "oryginały". Erling jest bardzo dobry i można go śmiało polecić ina pewno będzie dobrze się spisywać, jednak ja osobiście wolę założyć uszczelniacz serwowany przez GM, ot takie zoboczenie :). Może dla tego ,że uwielbiam Omegę i chciał bym żeby jak najdłużej jeździły po naszych ulicach. Jak będziemy kładli dobre części to kolejni kupcy będą zadowoleni.

Odbiegając od tematu, trochę smutnym jest fakt ,że dużo osób wkłada do naszych aut słabej jakości części. Kolejni nabywcy nie mają pola do zadowolenia z takiego zakupu niestety

#56 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2011 - 19:54

Mnie nie stac na tanie częsci. Moje auto musi zapie**** non stop. Juz sie nauczyłemże tanie częsci to częste wizyty u mechanika.

#57 OFFLINE   janos-mac

janos-mac
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: SkOkI/Poznań/Swarzędz

Napisany 18 października 2011 - 01:02

Mnie też to troche nauczyło,przykład tulei na wachaczach kupiłem tańsze i pojeździłem,nie cały rok.

#58 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 listopada 2011 - 20:36

Czy to prawda że jak leci uszczelniaczem na wale już dłuższy czas to może mi wał rozwalić?A cieknie mi dość mocno.wiosną chce zrobić remont,ale dopiero wiosną

#59 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 listopada 2011 - 22:23

Czy ktoś ma pomysł jak można uszczelnić wał przy tylnym simmeringu? Problem w tym że wał jest lekko wytarty w tym miejscu i nowe simmeringi nie zdają egzaminu? Można je jakoś zacieśnić, ew. zastosować jakąś inną część? Nie chce robić samochodu drutexem, ale raz prawie nic nie kapie, a czasem pół litra na 100 km.


Jest prosta metoda. Wystarczy zeszlifować równo simering tak około 1mm. Wchodzi przez to głębiej i część uszczelniająca styka sie z niewytartą częścią wału. Metoda sprawdzona, działa.

#60 OFFLINE   MikuL1986

MikuL1986
  • 26 postów
  • Dołączył: 26-10-2011
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 16 maja 2013 - 17:55

Witajcie panowie. Dzisiaj to robione było w mojej Omedze. Teraz pytanko, czy uszczelniacz marki Victor-Reinz jest zdatny?? Mechanik mnie zapewniał że część porządna. Ma racje?