iszmer sesese:)
8.5 przód i 9 tył czy jak??
zgadza się
Napisany 14 stycznia 2013 - 22:16
Napisany 14 stycznia 2013 - 22:23
Chcialbym zauwazyc, ze profil 30 nie jest rowny drugiemu profilowi 30, np. opona 215/45/17 bedzie miala mniejasza srednice i profil niz 235/45/17, poniewaz profil opony jest to procent z szerokosci opony. Czyli 215x45%=96.75-rzeczywisty profil opony, a w przypadku 235x45%=105.75.
Napisany 14 stycznia 2013 - 22:26
W teorii nic Twojemu wywodowi nie można zarzucić. Weź tylko kilka różnych opon o takim samym rozmiarze i porównaj ich szerokość
Przy oponach 225 różnice przekraczają 15mm!!
Napisany 14 stycznia 2013 - 22:44
No ja się spotkałem z taka przypadłością. Wcześniej miałem na tyle 285/30 Michelin'a i było wszystko jak należy, kupiłem następne Pirelli PZero ten sam rozmiar i są szersze. Po głębszym zbadaniu tematu u źródła wszystko się wyjaśniło. Pirelli robi dwa rodzaje PZero: normalne 285/30/18 i dla Porsche 285/30/18 w specyfikacji N4 i te porszakowe są szersze. I ja takie se kupiłem, a że amatora na takie opony trudno znaleźć i sprzedać ciężko to se na nich jeżdżę aż się mie nie zużyją. Specjalnie musiałem ranta sklepać, bo haczyły france.Weź tylko kilka różnych opon o takim samym rozmiarze i porównaj ich szerokość
Napisany 14 stycznia 2013 - 22:58
Napisany 14 stycznia 2013 - 23:44
Odpicuj swoją omegę xd
Napisany 14 stycznia 2013 - 23:59
W przypadku tych PZero, sprawa wygląda tak: normalna 285/30 ma cała 285mm szerokości, a ta dla Porsche w tej specyfikacji N4 ma 285mm szerokości samego bieżnika. Żeby była taka sama szerokość jak ma Michelin 285/30, to PZero w specyfikacji N4 jest 265/35. Osobiście to sprawdzałem miarką.Gdzie ona ma być szersza?
Napisany 15 stycznia 2013 - 09:19
Odpicuj swoją omegę xd
Napisany 15 stycznia 2013 - 15:04
Napisany 15 stycznia 2013 - 17:07
Ale co tu zauważać, jak to oczywista oczywistość jestTylko jeden zauważył, że profil opony np. 40 czy 45 to nie jest oznaczenie wysokości profilu opony tylko stosunku do szerokości
A mnie osobiście się nie widzi 18" i koza nadrobiona dużym profilem opony :nie:Mi się podoba
Napisany 15 stycznia 2013 - 17:33
Ale co tu zauważać, jak to oczywista oczywistość jest
Teraz mam z przodu 205/60/16 i z tyłu 215/55/16 i raczej ten profil 55 to dla mnie taki magiczny. Muszę kurde się przejechać i ocenić czy da radę tak jeździć na niższych oponach.
A mnie osobiście się nie widzi 18" i koza nadrobiona dużym profilem opony :nie:
Boję się też trochę o dziury, a jak tylko przyjdzie wiosna to na pewno będzie ich dużo ...
Napisany 15 stycznia 2013 - 17:39
Wreszcie samochody będą fajnie wyglądałyMożemy montować felgi 20cali, glebę i pospawać sprężyny bo teraz wszędzie będzie ograniczenie do 30km/h i fotoradar co 300 metrów
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:22
No może źle napisałem, bo akurat wiem, że wysokość jest brana z szerokości. Natomiast przy felgach 18", 19" i większych to wiadomo, że profil opony musi być niższy niż w felgach 16" lub 17", a mi generalnie o to chodziło.Mam wrażenie, że nie wszyscy to wiedzą. ZeusSs pisze, o profilu 55 jak by to zawsze oznaczało mniejszy ogólny profil opony, a zasadniczo 215/55 ma mniejszą średnicę od 205/60.
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:28
No może źle napisałem, bo akurat wiem, że wysokość jest brana z szerokości. Natomiast przy felgach 18", 19" i większych to wiadomo, że profil opony musi być niższy niż w felgach 16" lub 17", a mi generalnie o to chodziło.
Napisany 15 stycznia 2013 - 20:48
No dobra, ale jak mam na 16" założone opony 205/60 to na 18" takie opony mi nie wejdąNo właśnie nie do końca musi, w Omedze wejdzie więcej niż seria.
Napisany 15 stycznia 2013 - 21:38
Napisany 15 stycznia 2013 - 23:42
Zawsze więcej dziur jest bliżej pobocza, dlatego łożyska i sprężyny częściej padają po stronie pasażera.dwie na raz i po stronie pasażera
Napisany 16 stycznia 2013 - 19:36
Ja mam 17" 235/45/17 przejazd przez koleiny tragiczny poza tym nie wiem dlaczego ale z jednej strony mam duży prześwit nad kołem a z drugiej ok 3-4 cm mniejszy. Diagnosta powiedział mi że to sprężyny, ale dwie na raz i po stronie pasażera ??