

Jakie oponki-rozmiar
#421
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 18:20
W ogóle do omegi jakie indeksy do 2.2?
V wystarczy? Czy lepiej W?
#422
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 18:31
Znajomy kupil na zimę nowe opony tak się składa Nokian wygladały ok ale ja na moich starych wysłurzonych goodyerach wyjechałem pod gurkę bez jednego ślizgnięcia a on na nowych oponach nie podjechał nawet do połowy a że często tam jeździliśmy i był początek zimy to wystawił je na allegro i kupił używane 5mm goodYeary i od tego czasu przestał ze sobą zabierać łańcuchy.
Tak się składa że ja też miałem nowe Nokiany na zime i z miejsca ciężko miałem ruszyć teraz mam GoodYear i jest o niebo lepiej (naprawde zaskakuje mnie przyczepność), w omie sobie nie radzą w inny aucie nam na zime Nokiany i jest ok.
#423
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 18:46
majtki też kupisz używane? W końcu swoją funkcję spełnią w 100%, prawda? Co do innych podzespołów w aucie, no może poza klockami i tarczami, to nie widzę problemu ze stosowaniem używek. Ale co kto lubikupuje używane w dobrym stanie i nigdy mnie nie zawiodły
#424
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 19:48

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#425
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 05:59
przeczytaj sobie jeszcze raz to co napisałem - nie mam nic do używanych części w aucie, czy do samych aut. Pisałem o używanych oponach i chodziło mi o opony o niewiadomej przeszłości. Gdybym posiadał opony, co do których mam pewność, że nie pochodzą z wypadku, to nie miałbym obiekcji. Dobra, kończę OT.
W temacie dodam, że jeździłem na Bridgestone Potenza i są świetne opony, jednak wystarczy trochę śniegu i auto tańczy, jakby występowało w rewii na lodzie. Obecnie mam 4x Vredestein Ultrac Sessanta i są niezłe, ale nie bez wad. Co do GY Eagle, to miałem i wg mnie to bardzo kiepskie opony. Miękkie ścianki boczne, przez co auto wyjeżdża za bardzo na zakrętach. Będę chciał sprawdzić jeszcze Conti, bo wiele osób je chwali. Wszystkie opony były w rozmiarze 235/45/17
witam.z racji tego ze miales tyle oopn to jakie polecasz na lato 235/40/18 moze jakies linki.pozdrawiam

#426
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 17:51

Poczytaj ten temat i może coś Ci się rozjaśni

#427
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 18:08
witam.z racji tego ze miales tyle oopn to jakie polecasz na lato 235/40/18 moze jakies linki.pozdrawiam
http://www.oponeo.pl...ntal/235/40/r18
ja bym Ci te polecił
#428
OFFLINE
Napisany 13 maja 2013 - 19:59
http://www.oponeo.pl...ntal/235/40/r18
ja bym Ci te polecił
tanszych nie zauwazyles? tak zeby sie zamknacw 2 tysiakach

Tyle opon? Raptem w Omedze sprawdziłem 4 modele, do tego tylko 17, a 18" może zachowywać się nieco inaczej
Poczytaj ten temat i może coś Ci się rozjaśni
a ja myslalem ze stado cale wyprobowales..ja troche wiecej skosztowalem. ale dzieki :hihi:
#429
OFFLINE
#430
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 21:32
Czy ktoś może konkretnie powiedziec jak duza jest różnica na + lub na - przy jednym i drugim wymiarze?
Aktualnie mam 225 i fajnie sie przelatuje po dziurach, duża bedzie różnica na 205? Mam po prostu pare ładnych kompletow w tym rozmiarze za dobrą kase a nie wiem czy w ogole sie w to pakować

#431
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 21:48

#432
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 21:51
22 mm
Różnica wskazań prędkościomierza: plus 3.4 %
Jeśli chodzi o te co używasz z oryginalnymi :
Różnica średnic podanych kół wynosi
6 mm
Różnica wskazań prędkościomierza: minus 0.9 %
A te co chcesz założyć :
Różnica średnic podanych kół wynosi
16 mm
Różnica wskazań prędkościomierza: plus 2.5 %
#433
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 22:16
#434
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 22:17
225 lepiej trzymają się jezdni, auto jest stabilniejsze przy wyższych prędkościach i ciaśniejszych zakrętach. Na minus z kolei ciężej manewrować, szczególnie na parkingach oraz czasem trudniej wyrwać się z koleiny, szczególnie jak są mokre. 205 - wiadomo odwrotnie. Pomijam efekt wizualny (każdy ma swój gust) oraz zużycia paliwa (tego nigdy nie sprawdzałem). Co do różnicy o którą zapytałeś, ja jeżdżąc częściej w mieście preferuję 205, lżej mi się jeździ. Na koniec moje osobiste zdanie - jeśli faktycznie cena jest dobra to warto brać.
#435
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 22:22
Ja kupilem komplet nowych opon continental 205/50 i zdecydowanie lepiej mi się jeżdzi po koleinach, niż na 225/55. Mimo, że róznica między 225/55 a 205/50 jest nie duża, to zauważyłem, że na 205/50 dużo prościej o kwadratową felge na dziurach...
Różnica średnicy między 225/55/16 a 205/50!!/16 to ponad 4cm :pokoj:
#436
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 22:30
Ja kupilem komplet nowych opon continental 205/50 i zdecydowanie lepiej mi się jeżdzi po koleinach, niż na 225/55. Mimo, że róznica między 225/55 a 205/50 jest nie duża, to zauważyłem, że na 205/50 dużo prościej o kwadratową felge na dziurach...
jak masz zaniedbane zawieszenie i układ kierowniczy to tak masz
ja m am 235/35/18 i 265/35/18 i uwierz mi że przy ogarniętym aucie to ciąga tylko na za***iście głebokich koleinach
zaniedbaj dalej to za rok będziesz się cieszył 195 i tak dalej
#437
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 22:33
Różnica średnicy między 225/55/16 a 205/50!!/16 to ponad 4cm :pokoj:
Taka różnica to kosmiczna różnica

Wygląd wyglądem, balony balonami.
Nie widze omegi na 205/50/16...

Myśle że na balonowych 225/55 źle nie wygląda, ale oponki mam już nadające sie do driftu pod lidlem a nie na drogi.
No i dziwi mnie że na wiekszym balonie ktoś tam u góry pisze że lepiej sie prowadzi w zakretach. No raczej nie lepiej bo sie bardziej opona ugina i auto sie przechyla. Im niższy profil tym lepiej sie auto prowadzi.
#438
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2013 - 22:37
Taka różnica to kosmiczna różnica
Wygląd wyglądem, balony balonami.
Nie widze omegi na 205/50/16...
Myśle że na balonowych 225/55 źle nie wygląda, ale oponki mam już nadające sie do driftu pod lidlem a nie na drogi.
No i dziwi mnie że na wiekszym balonie ktoś tam u góry pisze że lepiej sie prowadzi w zakretach. No raczej nie lepiej bo sie bardziej opona ugina i auto sie przechyla. Im niższy profil tym lepiej sie auto prowadzi.
no właśnie przy balonie lepiej się prowadzi bo to jak poduszkowiec nawet bo bagnach pociśnie, a potem: KUPIĘ SPRĘŻYNY OBNIŻAJĄCE


#439
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2014 - 22:27
Ja kupiłem 205/55 R16 teraz dlaczego. Przeglądając informacje, również dane wg Opla standardowe gumy Kulski to 195/65 R15 , po przeliczeniu na 16 najbliższym odpowiednikiem jest właśnie opona 205/55 R16 różnica wskazań na prędkościomierzu to plus 0.5% czyli 3 mm różnicy pomiędzy średnicami.
Idąc od drugiej strony zmieniając 225/55 R16 na 205/55 R16 różnica wskazań na prędkościomierzu to plus 3.4% czyli 22 mm na średnicy.
Porównując jednak typowe oryginalnie montowane opony w Kluskach 225/55 R16 do 195/65 R15 różnica wskazań na prędkościomierzu to plus 2.9% 19 mm różnicy pomiędzy średnicami. Idąc takim torem to 15stki standardowo powinny być 195/70 R15 w tedy wartość różnicy jest 0%.
Idąc od najczęściej wymienianych jako standard tj 195/65 R15 to opona 225/50 R16 jest najbardziej zbliżona rozmiarowo z przekłamaniem plus 0,6% i różnicą na średnicy 4 mm.
Nie wiem czy ma to faktyczne przełożenie na wskazania prędkościomierza skoro prędkość pojazdu zbierana jest z czujników które nie zmieniają swojego położenia, a jeżeli już ma to jakiś wpływ to najprawdopodobniej będzie on na tyle niewielki, że producent to pomija/uwzględnia w błędzie licznika. Tak mi się wydaje.
#440
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2014 - 22:51
Liczniki sporo zawyżają i dopiero przy oponie około 670mm średnicy pokazują prawidłowo.
Tak jest ze względu na unijne dyrektywy
