Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie oponki-rozmiar


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
626 odpowiedzi na ten temat

#401 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2013 - 10:07

Regulacji tam żadnej nie ma więc już wiem co mnie czeka przy kolejnym serwisie.

jest regulacj pochylenia tylnych kół. Jedziesz na geometrię i przy usawianiu przodu powinni ustawić też przód.




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#402 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2013 - 10:10

jest regulacj pochylenia tylnych kół.

:hmmm: jesteś w stanie mi to wyjaśnić ?? wg. moich informacji nie ma regulacji na tylnej osi, jest drążek od regulacji zbieżności i trochę może wpłynąć na kąt pochylenia, ale typowej regulacji to nie ma.

#403 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2013 - 10:23

jesteś w stanie mi to wyjaśnić wg. moich informacji nie ma regulacji na tylnej osi, jest drążek od regulacji zbieżności i trochę może wpłynąć na kąt pochylenia, ale typowej regulacji to nie ma.

o to mi chodziło, ale drążek regulacji zbieżności wpływa na kąty pochylenia koła. Może nie tak drastycznie że z 0* zrobi się hellaflush czy inne badziewie amatorów tuningu gdzie koło stoi w 45*...




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#404 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 07 maja 2013 - 12:12

przy usawianiu przodu powinni ustawić też przód.

a to mozesz mi wyjasnic ;)

#405 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 07 maja 2013 - 21:30

u siebie mam kąt pochylenia tylnych kół po 3.5* każde i bardzo dobrze się jeździ. na koleinach ani nigdzie nic mi nie rzucalo nigdy, przynajmniej nic nie czulem. a jezdzilem na 245/40/18 z tylu i 215/45/18 z przodu.

Quote Napisał siwysarbinowo Zobacz post
przy usawianiu przodu powinni ustawić też przód.

a to mozesz mi wyjasnic


mnie tez chcieli ustawiac zbieznosc z tylu jak zobaczyli po 3.5* z tylu, ale zapieczone drazki mialem :D

#406 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2013 - 22:00

a to mozesz mi wyjasnic

powiem szczerze że trochę mi się nie chce...:dziura: było to już wcześniej wałkowane dość długo. Ogólnie rozchodzi się o to że powinno się najpierw ustawić tył żeby później ustawić prawidłowo przód i żeby auto "nie latało po koleinach" :)




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#407 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 maja 2013 - 05:12

powiem szczerze że trochę mi się nie chce...:dziura: było to już wcześniej wałkowane dość długo. Ogólnie rozchodzi się o to że powinno się najpierw ustawić tył żeby później ustawić prawidłowo przód i żeby auto "nie latało po koleinach" :)


nie wiem czy ominalem temat?!ale jakie maja byc wartosci zbieznosci? bo bym pojechal sprawdzic czy mam dobrze ustawione.

#408 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2013 - 08:12

nie wiem czy ominalem temat?!ale jakie maja byc wartosci zbieznosci? bo bym pojechal sprawdzic czy mam dobrze ustawione.

http://forum.omegakl...light=geometria

1 minuta szukania ;)

#409 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 maja 2013 - 16:33

http://forum.omegakl...light=geometria

1 minuta szukania ;)


dzieki...niestety zdjecie jakies baby a nie zbieznosci :)

#410 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2013 - 07:54

dzieki...niestety zdjecie jakies baby a nie zbieznosci :)

Ty na serio czy jaja se robisz ??
2 post Marka_Klossa ---> http://img209.images...chowek01km6.jpg

#411 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 maja 2013 - 08:09

Ty na serio czy jaja se robisz ??
2 post Marka_Klossa ---> http://img209.images...chowek01km6.jpg


wtedy byla baba.teraz spoko.dzieki.pozdrawiam.
Ps:czasami robie <jaja> ;)

#412 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 11 maja 2013 - 22:36

nie wiem czy ominalem temat?!ale jakie maja byc wartosci zbieznosci? bo bym pojechal sprawdzic czy mam dobrze ustawione.


Jak pojedziesz gdzieś sprawdzić to każdy zakład zajmujący sie zbiernością ma dokładne dane w ksiażce lub w komputerze w zalerzności od stopnia zaawansowania technicznego warsztatu. a jak nie maja takich danych to auto na plecy i spierdzielaj jaknajdalej

#413 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 maja 2013 - 23:17

Koledzy, a jak wygląda sprawa z oponami w rozmiarze 225/55/16? Są jakieś dobre opony w niewygórowanych cenach? Zależy mi na dobrych warunkach jezdnych oraz komforcie podróżowania ale też aby nie uszczupliły bardzo portfela :p

Mam obecnie Hankooki VentusPrime2 niby są 2letnie ale bieżnika maja bardzo mało (takie dostałem z autem od poprzedniego właściciela) Więc będzie trzeba na następny sezon się już rozejrzeć.

Warto w ogóle brać coś z niższej półki czy omijać szerokim łukiem?

#414 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 maja 2013 - 09:01

dobre firmy to misiolen, continent i najlepsze goodYear resta to kwestja na co trafisz

#415 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 maja 2013 - 15:19

zależy, co rozumiesz przez niższą półkę. Jak masz na myśli bieżnikowane, to ja takich opon się nie dotykam, ale znajdziesz takich co je sobie chwalą. Również chińczyków omijam z daleka.
Co by nie pisał, opony to jest ta JEDNA, JEDYNA rzecz, która trzyma auto na drodze. Ja wolałbym, żeby tak pozostało i nie będę eksperymentował i sępił na podstawowym elemencie bezpieczeństwa. To tak, jakby zamiast pasów zapinać się sznurkiem, w końcu na co dzień spełni swoją funkcję identycznie. Problem może zaistnieć w sytuacji 1 na 1000 i wtedy wolałbym mieć pas, nie sznurek. Tak samo z oponami - na co dzień da się jeździć nawet na łysych i o różnym rozmiarze na każdym kole. W sytuacji awaryjnej okaże się na co je (nie)stać...

#416 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 maja 2013 - 16:36

Oczywiście nie piszę tu o bieznikowanym badziewiu. Miałem raczej na myśli opony marek typu nankang itp. Różnica na sztuce ponad 100zl a opinie pozytywne. Chociaż opinia jest jak d***, każdy ma swoją...
A teraz pytanie, lepiej brać kierunkowe czy asymetryczne?
Co myśli cię o tych rainsportach? A może coś jest lepszego w podobnej lub niższej cenie?

Czy te nokiany http://www.oponeo.pl...-55-r16-99-w-xl byłyby ok jak za taką cenę?

Myślicie, że na koniec sezonu ceny spadną?

#417 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 maja 2013 - 17:06

nie chce być tu tępiony ale uważam że urzywana markowa opona jest lepsza.
Przekonałem się o tym na przykładzie zimowych opon. Znajomy kupil na zimę nowe opony tak się składa Nokian wygladały ok ale ja na moich starych wysłurzonych goodyerach wyjechałem pod gurkę bez jednego ślizgnięcia a on na nowych oponach nie podjechał nawet do połowy a że często tam jeździliśmy i był początek zimy to wystawił je na allegro i kupił używane 5mm goodYeary i od tego czasu przestał ze sobą zabierać łańcuchy. Od tego czasu jestem utwierdzony że wole kupić używane ale najlepsze w klasie opony zamiast nowych jakichś mało popularnych marek.
Zawsze sie znajdzie jakiś gosć co zimą jeździ tylko po odśnieżonych drogach i powie że hinczury są tańsze i tak samo skuteczne.

I mimo że mój przykład dotyczy zimy to opony letnie są równie ważne bo zimą podejrzewamy każdy odcinek drogi że może nam d*pę zarzucić a latem jeździmy po suchym i nigdy nie wiadomo kiedy spadnie deszcz.

Ten twój nokian ma skopiowany bierznich z continentala ale nie wierz z jaką dokładnością jest nalorzony względem całej oopony i w końcu z jakiej gumy jest zrobiony oraz w jakiej technologi

#418 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 maja 2013 - 17:31

:masakra: SScafe, zainwestuj w słownik ortograficzny, albo używaj modułu sprawdzania pisowni, bo czytanie twoich postów przyprawia o ból zębów...

Co do opon używanych, to skąd wiesz, że opona nie pochodzi z auta po wypadku i nie ma pękniętej osnowy, lub nie jest wyząbkowana? Ja naciąłem się 2 razy i dałem sobie spokój. Kupuję nowe i mam problem z głowy na kilka sezonów. A jak kogoś nie stać na utrzymanie auta...

Nokian jest akurat sprawdzoną firmą i ich opony brałbym bez obaw, ceny za opony letnie będą spadać, ale jesienią

#419 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 maja 2013 - 17:34

ślepy nie jestem i oglądam każdą oponę przed zakupem. trzeba się albo kompletnie nie znać albo być ślepym żeby tego nie zauważyć.

#420 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 12 maja 2013 - 17:44

:masakra: SScafe, zainwestuj w słownik ortograficzny, albo używaj modułu sprawdzania pisowni, bo czytanie twoich postów przyprawia o ból zębów...

Co do opon używanych, to skąd wiesz, że opona nie pochodzi z auta po wypadku i nie ma pękniętej osnowy, lub nie jest wyząbkowana? Ja naciąłem się 2 razy i dałem sobie spokój. Kupuję nowe i mam problem z głowy na kilka sezonów. A jak kogoś nie stać na utrzymanie auta...

Nokian jest akurat sprawdzoną firmą i ich opony brałbym bez obaw, ceny za opony letnie będą spadać, ale jesienią


SScafe w 100% masz racje, wyząbkowaną opone widac z 1km, a jesli ktoś jest "....." to ją kupi. A co do utrzymania auta.. pff smiech za Twoja wypowiedz, jeśli kogoś nie stać na nowe opony tzn, że ma nie mieć samochodu? Tak wynika z Twojej wypowiedzi.. bardzo ciekawa teoria, nigdy nie kupiłem choć jestem młody nowych opon i kupuje używane w dobrym stanie i nigdy mnie nie zawiodły, jeżdżę na conti. Równie dobrze możesz kupować opony nizszej klasy ale NOWE i mieć gorsze własciwości.