

Jakie oponki-rozmiar
#281
OFFLINE
#283
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 12:45
Omega fabrycznie wychodziła na oponach asymetrycznych i takie zakładaj. Opony kierunkowe maja większa tendencję do ząbkowania co za tym idzie zaczynają huczeć podczas jazdy. Lepiej dołożyć i kupić coś markowego z asymetrycznym bieżnikiem.Czy może ktoś ma takie opony i może cos o nich napisac?
http://allegro.pl/op...3075693015.html
Dlaczego szukasz 15 cali skro bfl-ki szły na 16 calowych felach.
#284
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 13:26
Tu nie o cenach a o rozmiarach.

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#285
OFFLINE
#286
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 15:46
Dlaczego szukasz 15 cali skro bfl-ki szły na 16 calowych felach.
stąd cały mój temat, wszędzie gdzie nie sprawdzę w sklepach oponiarskich dla 2.2 BFL katalogi przewidują 195/65R15. Moje pytanie: jak ta opona pasuje do 225/55/R16 na której Oma ma opuściła fabrykę (te rozmiary katalogi przewidują do Omeg z większymi silnikami, od 2.5). Nie chcę teraz zmieniać metalowych felg i kołpaków bo mam prawie nowe i nie przeszkadza mi wyższy profil na zimę, co wiecej w moim przypadku to tylko zaleta.
#287
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 15:49
bo to były rozmiary do omegi B do bodajże 98r195/65R15
Później 99' wersje na 100-lecie były seryjnei na 16" z opona 225/55
B FL wychodziły na 16" 225/55 - choć mi się wydaje że jak do 2.0 / 2.2 na przód to trochę szeroko


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#288
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 16:15
bo to były rozmiary do omegi B do bodajże 98r
Później 99' wersje na 100-lecie były seryjnei na 16" z opona 225/55
B FL wychodziły na 16" 225/55 - choć mi się wydaje że jak do 2.0 / 2.2 na przód to trochę szeroko
Oryginalnie w wersji sport szły asymetryczne 225/55/16. Mam silnik 2.2 16V i takie koła wyszły z fabryki. Rozmiar ten jest za duży zdecydowanie teraz zamieniłem na 205/60/16 i prowadzi się o wiele lepiej. Polecam.
Pietrek nie kupuj 15 cali to za mala felga do omy źle się prezentuje. Zdecydowanie najmniejszy ładnie wyglądający rozmiar felgi to 16 cali. Na 15 auto będzie bujać bo profil wysoki.
#289
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 18:34

#290
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 18:42
Wielkość koła z felgą 15'' czy 17" jest taka sama.Nie może być inny prześwit chyba,że są źle opony dobrane.gorzej jest na 17' przy zbyt niskim profilu kiedy jest duży prześwit przy nadkolu.
#291
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 19:14
#292
OFFLINE
Napisany 28 marca 2013 - 19:36
Właśnie o takim przypadku piszę. Np. 205/50/17 średnio już wygląda a taki zestaw ostatnio widziałem w omce, szczególnie jak fele też nie są zbyt udanie dobrane - po prostu imho nie wszystkie alusy (nawet te najlepsze) pasują do omki. Ale to inny temat.
205/50/17 nie nadaje się do omegi. Wskazanie licznika będzie zaniżane. Powinna być opona 205/55/17.
#293
OFFLINE
#294
OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 09:01
205/50/17 nie nadaje się do omegi. Wskazanie licznika będzie zaniżane. Powinna być opona 205/55/17.
akurat dla 195/65/15 rozmiar 205/50/17 jest idealnym odpowiednikiem, opona którą podajesz jako lepszą będzie miała niewiele ale jednak większe przekłamania :bredzisz:
"...stąd cały mój temat, wszędzie gdzie nie sprawdzę w sklepach oponiarskich dla 2.2 BFL katalogi przewidują 195/65R15..." instrukcja obsługi pewnie też, ale jako rozmiar podstawowy,
15 lat temu to były jeszcze dosyć duże koła, ale katalogi jak i instrukcja przewidują też inne (większe) rozmiary nawet dla najsłabszych silników (strony 158/159 instrukcji)
"...Fakt, 225/55/16 to trochę szeroko. Wygląda git ale na koleinach..."
jak już było napisane chyba setki razy na tym i nie tylko na tym forum, nawet przy oponach szerszych na 18" felgach przy sprawnym zawieszeniu Omegi nie nosi w koleinach
nie rozumiem uporu niektórych kolegów, opona 195/65/15 ma praktycznie taką samą wysokość jak 225/55/16 (różnica aż 3mm:masakra:) a szersze 16" wbrew pozorom zapewniają więcej komfortu (bo nie mylmy komfortu z bujaniem na 15")
zakładając, że każdy powinien posiadać sprawny samochód absolutnie jedynym argumentem do wyboru kół 15" z oponami 195 jest moim zdaniem ekonomia,
jak chcecie mieć tylko wygodnie to 215/65/15(jeśli się zmieści), a jeśli i tak jest twardo to o ile podejdą to 14" z Omegi A z oponą 185r14, jeśli nadal za twardo to Opel Senator B z 14" (dużo wygodniejszy niż Oma B), a jak nadal twardo to Citroen DS z 1955r czy jakiś inny amerykański wynalazek, pozatym można wymienić amortyzatory "gazowe" na olejowe..... bo już nie wiem co mam napisać

#295
OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 12:25
Różnica wynosi 3% a nie 3mm, a to w pytkę dużo.nie rozumiem uporu niektórych kolegów, opona 195/65/15 ma praktycznie taką samą wysokość jak 225/55/16 (różnica aż 3mm:masakra:)
#296
OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 13:42
Różnica wynosi 3% a nie 3mm, a to w pytkę dużo.
Zgadza się to jest aż 20mm..... 225/55/16 to zamiennik 195/70/15 a to już spory balon.
Nie, bardziej zbliżony jest 225/50/17to nie lepiej 215/50/17 ?
#297
OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 13:48
To co mnie teraz zaciekawiło to opcja z węższymi przednimi oponami np. 205/60R16. Tył zostanie bez zmian 225.
#298
OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 14:00
W przyszłym tygodniu bede zmieniał laczki na letnie (oczywiście jesli prognozy sie sprawdzą bo dziś znów sypie), postaram sie zrobic zdjęcia omki na jednych i na drugich. Naprawde różnica jest widoczna. To jakie kto wybiera opony i dlaczego pozostaje w jego gestii bo sam wie najlepiej po jakich drogach, jak i ile jeździ. W tym temacie chodzi mi glownie o znalezienie najlepszej opcji zimowego zamiennika 15" do letniej serii 225/55/16. Taj jak wcześniej pisałem będe skłaniał się do 215 lub 205/65/15.
To co mnie teraz zaciekawiło to opcja z węższymi przednimi oponami np. 205/60R16. Tył zostanie bez zmian 225.
Ja wymieniłem teraz swoje letniaczki z bieżnikiem 5 mm rozmiar 225/55/16 na bridgestone turanza er300 205/60/16. Powód, za szerokie gumy i w koleinach się nie mieści. Teraz nic nie rzuca, zmień na 205 na obu osiach. O dziwo spadł śnieg i nawet się nie ślizgają.
#299
OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 15:06
#300
OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 18:55