Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Błąd 39 i tylko ten błąd


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 kwietnia 2009 - 23:37

Taa... Również mam podobny problem - z obiema sondami (błędy 13 i 89). Samochód bez LPG.
Check świeci się tylko po rozgrzaniu i pod obciążeniem podczas jazdy ze stałymi obrotami (tak powyżej ok. 2tyś, gaśnie po odpuszczeniu gazu); czyli spełnione warunki z TIS.
Wyeliminowałem już:
- sondy (podstawione ze 3 komplety);
- czujniki temperatur;
- przepływomierz;
- ECU;
- przewody sond, czujników itd...;
- regulator ciśnienia paliwa;
- filtr paliwa;
- szczelność dolotu i wylotu.
Została do sprawdzenia pompa paliwa i... sam silnik. Jeszcze raz sprawdzę masy, ale kiedyś sprawdzałem i były OK. Spaliny też nie najczystsze (HC 240ppm, CO 1,5%, O2 0,05%, lambda 0,95-0,96). Ogólnie silnik pali i jeździ normalnie, oleju nie ubywa, temp. w normie, średnie spalanie w normie. Sprawdzając pracę sond (na postoju):
- bieg jałowy: sinusoida, choć w niepełnym zakresie (do ok. 700mV);
- 3000 obr/min: zamierają w okolicy 0,5V, niewielkie odchyłki rzędu 100mV.
Mechanikom/elektrykom i częściowo ASO pomysły dość szybko się skończyły. Mi również pomału się kończą :) Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł?

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2009 - 23:42

Taa... Również mam podobny problem - z obiema sondami (błędy 13 i 89). Samochód bez LPG.
Check świeci się tylko po rozgrzaniu i pod obciążeniem podczas jazdy ze stałymi obrotami (tak powyżej ok. 2tyś, gaśnie po odpuszczeniu gazu); czyli spełnione warunki z TIS.
Wyeliminowałem już:
- sondy (podstawione ze 3 komplety);
- czujniki temperatur;
- przepływomierz;
- ECU;
- przewody sond, czujników itd...;
- regulator ciśnienia paliwa;
- filtr paliwa;
- szczelność dolotu i wylotu.
Została do sprawdzenia pompa paliwa i... sam silnik. Jeszcze raz sprawdzę masy, ale kiedyś sprawdzałem i były OK. Spaliny też nie najczystsze (HC 240ppm, CO 1,5%, O2 0,05%, lambda 0,95-0,96). Ogólnie silnik pali i jeździ normalnie, oleju nie ubywa, temp. w normie, średnie spalanie w normie. Sprawdzając pracę sond (na postoju):
- bieg jałowy: sinusoida, choć w niepełnym zakresie (do ok. 700mV);
- 3000 obr/min: zamierają w okolicy 0,5V, niewielkie odchyłki rzędu 100mV.
Mechanikom/elektrykom i częściowo ASO pomysły dość szybko się skończyły. Mi również pomału się kończą :) Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł?



heh. dziwne jest to ze na wolnych sondy pracuja a wyzej wala otwartym obwodem. nie sadze zeby pompa paliwa miala tu wplyw - tak samo jak sam silnik. podmien z kims kompa i sprawdz to na innym kompie. moze byc nawet z 2.5




 


#23 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2009 - 00:34

Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł?

jedyne czego nie napisales to egr, tez warto sprawdzic.

#24 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 kwietnia 2009 - 20:24

Komp był podmieniany. EGR jeszcze nie... chyba można zaślepić na próbę?

#25 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2009 - 22:02

No i jak - zwloki, poradziłeś sobie?
Przy okazji odświeżenia tematu mam pytanie - czy normą jest pulsowanie lampki check przy zapalonym silniku w tej wersji ECU? Nie mam porównania, więc pytam; w poprzedniej łamadze (v6 z 94r) check jak się zapalał, to świecił normalnie, a tu pulsuje.

#26 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2009 - 23:37

świecąca stale lampka oznacza usterkę z którą można jeździć bez większych problemów. Jeśli lampka pulsuje - oznacza to, że jazda może spowodować trwale uszkodzenie katalizatorów

#27 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2009 - 07:46

Wiem po co świeci się lampka :) Pytanie tylko mam, czy w ECU AF lampka po wykryciu usterki świeci się światłem ciągłym, czy szybko mruga (pulsuje z f~6Hz). Np. jeśli czytam kody "na spinacz" na zgaszonym silniku, to lampka normalnie je wymiguje, jednak jeśli robię to na uruchomionym silniku, to miga, ale faza świecenia jej nie jest ciągła, tylko pulsująca. Dlatego zapytałem, czy to normalne. Może ktoś wypnie np. wtyczkę od regulatora wolnych obrotów albo od EGR i sprawdzi :)
Pozdrawiam!

#28 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2009 - 07:49

Kurde już sam nie wiem o co chodzi - jakiś dziwny numer się robi

Teraz całymi dniami jeżdżę po mieście i nic. A wczoraj zrobiłem trasę i się znowu check włączył. Przejechałem się na checku teraz kawałek i zgasł całkiem i znowu jest ok.



 


#29 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2009 - 09:50

Wiem po co świeci się lampka :) Pytanie tylko mam, czy w ECU AF lampka po wykryciu usterki świeci się światłem ciągłym, czy szybko mruga (pulsuje z f~6Hz). Np. jeśli czytam kody "na spinacz" na zgaszonym silniku, to lampka normalnie je wymiguje, jednak jeśli robię to na uruchomionym silniku, to miga, ale faza świecenia jej nie jest ciągła, tylko pulsująca. Dlatego zapytałem, czy to normalne. Może ktoś wypnie np. wtyczkę od regulatora wolnych obrotów albo od EGR i sprawdzi :)
Pozdrawiam!


przecież napisałem
jak świeci ciągle - układ wykrył usterkę, która może powodować przekroczenie norm emisji spalin, ale nie jest groźne dla silnika
Gdy miga - układ wykrył usterkę, która może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora.

Tak piszą w instrukcji

#30 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2009 - 13:53

przecież napisałem
jak świeci ciągle - układ wykrył usterkę, która może powodować przekroczenie norm emisji spalin, ale nie jest groźne dla silnika
Gdy miga - układ wykrył usterkę, która może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora.

Tak piszą w instrukcji


Kolego, ale ten opis chyba nie dotyczy X30XE, raczej Y32SE.
Zapytam inaczej: czy jeśli czytacie błędy na spinacz podczas pracy silnika (ważne!) to czy podczas fazy świecenia lampki świeci ona światłem ciągłym, czy pulsującym?

#31 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2009 - 21:08

Dobra... kwestia lampki już mnie nie interesuje; problem rozwiązany - brak było masy na pin. 10 ECU. Przewód z tego pinu leci w ekranie do podstawy cewki zapłonowej, gdzie jest przykręcony. Na oko wyglądał OK. Odczyty z sond są teraz w normie, błędów brak, check nie świeci.
Pozdrawiam.

#32 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 02 listopada 2009 - 21:07

Heh.U mnie po zmierzeniu tez wyskakuje ten błąd i świeci non stop kontrolka silnika.Ten od kogo kupowałem auto powiedział ze sonda jest odłączona dlatego swieci ta kontrolka.Załatwiłem 2 sondy obydwie dobre...Niestety kontrolka nie zgasła.....A kupic powiedział ze odłączył sondę dlatego iż obroty świrowały.Niestety podłączałem 2 sondy i żadnej różnicy..NIe wiem juz sam...Czy kompa muszę wymienić czy sprawdzić styki.

A także sie zapytam::: Gdzie jest ECU w omedze 2 litry 136 km ????

#33 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 listopada 2009 - 21:13

Maniek6600 a błędy odczytałeś, tak jak miałes podane w innych Twoich postach? Czy będziesz dalej po omacku wszystko zmieniał i denerwował adminów?

#34 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 02 listopada 2009 - 21:16

oczywiscie ze zczytałem i pokazało błąd 39.sondy wymieniałem już 2 razy i nic...Ciągle świeci się kontrolka sinika .Nie wiem czy więcej pali bo jak narazie mam sporo gazu i paliwa....

#35 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2009 - 21:20

ECU masz pod trójkątną pokrywą w komorze silnika.



 


#36 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 02 listopada 2009 - 21:23

Ok dziękuję kolego jutro wyciągnę ECU i sprawdzę stan styków.
A dajmy na to styki będa w porządku za czym mam się rozejrzeć?

P.S A swoja droga myślałem iż komputer znajduje sie pod podłokietnikiem (u siebie coś tam mam)...

#37 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2009 - 21:26

sterownik airbagów

dzwoń kabel



 


#38 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 listopada 2009 - 21:28

A dajmy na to styki będa w porządku za czym mam się rozejrzeć?


wtyczka sondy, kable do sondy, wpięcie przekaźnika emulacji sondy....

p.s. dlaczego większość problemów z sondami przypada na auta z gazem? ;)

#39 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2009 - 21:29

no zgadnij

Gazownik jak grzebie to spieprzy - jak nie wie :)



 


#40 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 listopada 2009 - 21:33

Gazownik jak grzebie to spieprzy - jak nie wie


A jak widać - większość nie kuma o co biega w autkach takich jak nasze lalunie..;)

Dobra, to było pytanie retoryczne... koniec OT :piwo: