

Błąd 39 i tylko ten błąd
#1
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:42
Sonda nowa, okablowanie czyste i bez zakłóceń, regulator ciśnienia w listwie wymieniony, a wciąż mam za bogatą mieszankę - czego wina jeszcze to być może - zostaje już tylko komp??
Niech mi ktoś coś podpowie bo już mnie kur**ca strzela jak na ten samochód patrze - tylko proszę o konkretne podpowiedzi, a nie o "***** marynie", bo wystarczająco wkur** jestem
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:54
Czytając TISa ale w oparciu o błąd P0130 wychodzi że jeśli przewód jest cały i nie ma zwarcia to zostaje tylko ECU.
Prześledzę ten kable jeszcze raz, ale już kompletnie tracę nadzieję.
#4
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:58
#5
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:04
#6
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 18:27
#7
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2009 - 06:44
#8
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 16:31
#9
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 23:34
obie sondy sa dobre , tylko komp podaje na jedna sonde nonstop 4.5 volta, a druga dziala bez problemu, kable sa dbre zadnych przebic , jak podlacze sondy odwrotnie to niema roznicy,
tylko ze jak odepne sonde numer 2 to komp nie wywala bledu, blad wyskakuje dopiero po dluzszym postoju auta na biegu jalowym. wiec ja tez podejzewam komputer.
spróbuj odlaczyc sonde i zobaczyc czy sie checj zapali , jak nie to stawiam na komputer.
#10
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:40
ja skolei mam podobny problem , tylko ze z jedna sonda , bo ja mam vke,
obie sondy sa dobre , tylko komp podaje na jedna sonde nonstop 4.5 volta, a druga dziala bez problemu, kable sa dbre zadnych przebic , jak podlacze sondy odwrotnie to niema roznicy,
tylko ze jak odepne sonde numer 2 to komp nie wywala bledu, blad wyskakuje dopiero po dluzszym postoju auta na biegu jalowym. wiec ja tez podejzewam komputer.
spróbuj odlaczyc sonde i zobaczyc czy sie checj zapali , jak nie to stawiam na komputer.
4,5V? Czy 0,45V? Po włączeniu zapłonu bez odpalania na obu sondach powinno być 0,45V (czarny przewód). Który błąd Ci wyświetla?
#11
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2009 - 13:57
0.45 zle wpisalem,4,5V? Czy 0,45V? Po włączeniu zapłonu bez odpalania na obu sondach powinno być 0,45V (czarny przewód). Który błąd Ci wyświetla?
prolem wyglada naspepujaco, zimny silnik obie sondy 0.45 odpalam silnik , sonda numer jeden budzi sie do zycia po okolo 20 sekundach, a sonda numer 2 dalej 0.45 wymienilem sonde na nowa, dalej to samo, odlaczylem sonde zaden blad nie wyskoczyl, jak dam mu po garach to sonda sie delikatnie ruszy ,ale jak odpuszcze to wraca do 0.45 zamienilem sondy stronami , i to samo, jak juz blad sie pokaze , to wyskakuje brak sygnalu sondy .
#12
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2009 - 13:32
#13
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2009 - 07:11
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 07:36
Najlepsze jest to że jak zrobiłem trasę (jakieś 100 km) to od tamtej pory nic się nie dzieje. Ale już tak miałem że długo długo nic i nagle znowu więc nie ryzykuje i sprawdzam dalej. Dobrze że jeszcze tylko te 3 elementy mogą siedzieć

#16
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:57
0.45 zle wpisalem,
prolem wyglada naspepujaco, zimny silnik obie sondy 0.45 odpalam silnik , sonda numer jeden budzi sie do zycia po okolo 20 sekundach, a sonda numer 2 dalej 0.45 wymienilem sonde na nowa, dalej to samo, odlaczylem sonde zaden blad nie wyskoczyl, jak dam mu po garach to sonda sie delikatnie ruszy ,ale jak odpuszcze to wraca do 0.45 zamienilem sondy stronami , i to samo, jak juz blad sie pokaze , to wyskakuje brak sygnalu sondy .
No i miałem identyczny przypadek a winne temu było złe połączenie obudowy sondy z masą pojazdu. Gwint sondy trochę się utlenił i sonda nie pracowała. Po oczyszczeniu wszystko śmiga książkowo. Kolego "zwłoki"-spróbuj połączyć obudowę nie pracującej sondy bezpośrednio z masą auta kawałkiem przewodu i zobacz co się będzie działo.
#17
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 21:10
tez myslalem ze nie masuje, ale sonda jest nowa i wszystko czyszczone, ponadto jak podlaczysz sonde pod drugie gniazdo to smiga jak glupia , wiec masa jest, ale sprobuje zrobic jak mowiszKolego "zwłoki"-spróbuj połączyć obudowę nie pracującej sondy bezpośrednio z masą auta kawałkiem przewodu i zobacz co się będzie działo.
#18
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2009 - 06:02
#19
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2009 - 11:18
Kolego złącze to nie wszystko. w naszym przypadku sonda jest tzw trójprzewodowa -dwa białe to grzałka, czarny przewód jest jednym z zacisków sondy, drugim jest metalowa obudowa.Wystarczy trochę korozji i czujnik tlenu przestaje działać, nie musi to być jednak korozja samego połączenia gwintu sondy z rurą wydechową, może nie być masy na całym wydechu.
tak ale napisal ze przepinajac zlacze sondy ta zaczna pracowac czyli nie jest to masa wydechu. albo cos z wiazka ale ta jest przemierzona albo komp
#20
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2009 - 12:08
tak ale napisal ze przepinajac zlacze sondy ta zaczna pracowac czyli nie jest to masa wydechu. albo cos z wiazka ale ta jest przemierzona albo komp
dokladnie, pozatym jakby sonda nie masowala to komp wywalalby blad caly czas , a on tylko od czasu do czasu jak mu sie uwidzi, mozesz ja nawet odlaczyc a komp nie zauwazy