Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Błąd 39 i tylko ten błąd


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:42

No i nie wiem już co robić:

Sonda nowa, okablowanie czyste i bez zakłóceń, regulator ciśnienia w listwie wymieniony, a wciąż mam za bogatą mieszankę - czego wina jeszcze to być może - zostaje już tylko komp??

Niech mi ktoś coś podpowie bo już mnie kur**ca strzela jak na ten samochód patrze - tylko proszę o konkretne podpowiedzi, a nie o "***** marynie", bo wystarczająco wkur** jestem



 


#2 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:43

tak jak piszesz podmien kompa

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:54

Kurde najgorsze ze mam tylko od Vecktry - i nie wiem czy zatrybi

Czytając TISa ale w oparciu o błąd P0130 wychodzi że jeśli przewód jest cały i nie ma zwarcia to zostaje tylko ECU.

Prześledzę ten kable jeszcze raz, ale już kompletnie tracę nadzieję.



 


#4 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:58

teoretycznie powinien zartybic a wiazke zostaiwales swoja czy dawales nowa byc moze kabel w wizce jest umarniety

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:04

No właśnie nie jest bo przemierzyłem go całego i wyginając na kilkaset sposobów



 


#6 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 03 kwietnia 2009 - 18:27

Czy sprawdzałeś czujnik temperatury wody? Jeżeli jest uszkodzony, ECU dostaje taki sygnał jakby silnik cały czas był zimny,czyli,że potrzebuje wzbogaconej mieszanki paliwowo-powietrznej.

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2009 - 06:44

No dobrze, ale skoro dostaje taki sygnał to powinno dostawać taką mieszankę - więc dlaczego wyskakuje ten błąd?? Jeśli ECU chce podać taką mieszankę nie podaje, na zimnym silniku działa to super, tylko nagle wyłącza mi sondę labda, wyskakuje błąd, przejadę tak z 3 minuty i błąd znika a wszystko pracuje poprawnie i dalej już się nie pojawia



 


#8 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 05 kwietnia 2009 - 16:31

Błąd wyskakuje dlatego, że sonda pracuje zbyt długo w stanie wysokim. Normalnie ECU powinien zubożyć mieszankę przez zmniejszenie dawki paliwa, nie robi tego, być może, dlatego, że otrzymuje informację o zimnym silniku.Przemierz czujnik temperatury cieczy-w stanie zimnym powinien mieć 2,2-2,3kilooma, ciepły ok.300 omów.Jeżeli jest o.k. to nie ma się go co czepiać.Sprawdź przepływomierz. Czy sonda, którą wmontowałeś jest na pewno sprawna, a przede wszystkim właściwa? Przemierz ją na ciepło bez rozłączania złącza. Między zaciskami A i C powinno być od 4,5 do 5,5 oma, na zaciskach B i D od 0,6 do 4,9 V, między D i masą- napięcie akumulatora. Jeżeli jest o.k.,rozepnij złącze i zmierz napięcie ze sterownika-powinno być ok.2,5 V.

#9 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 23:34

ja skolei mam podobny problem , tylko ze z jedna sonda , bo ja mam vke,
obie sondy sa dobre , tylko komp podaje na jedna sonde nonstop 4.5 volta, a druga dziala bez problemu, kable sa dbre zadnych przebic , jak podlacze sondy odwrotnie to niema roznicy,
tylko ze jak odepne sonde numer 2 to komp nie wywala bledu, blad wyskakuje dopiero po dluzszym postoju auta na biegu jalowym. wiec ja tez podejzewam komputer.
spróbuj odlaczyc sonde i zobaczyc czy sie checj zapali , jak nie to stawiam na komputer.

#10 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:40

ja skolei mam podobny problem , tylko ze z jedna sonda , bo ja mam vke,
obie sondy sa dobre , tylko komp podaje na jedna sonde nonstop 4.5 volta, a druga dziala bez problemu, kable sa dbre zadnych przebic , jak podlacze sondy odwrotnie to niema roznicy,
tylko ze jak odepne sonde numer 2 to komp nie wywala bledu, blad wyskakuje dopiero po dluzszym postoju auta na biegu jalowym. wiec ja tez podejzewam komputer.
spróbuj odlaczyc sonde i zobaczyc czy sie checj zapali , jak nie to stawiam na komputer.


4,5V? Czy 0,45V? Po włączeniu zapłonu bez odpalania na obu sondach powinno być 0,45V (czarny przewód). Który błąd Ci wyświetla?

#11 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2009 - 13:57

4,5V? Czy 0,45V? Po włączeniu zapłonu bez odpalania na obu sondach powinno być 0,45V (czarny przewód). Który błąd Ci wyświetla?

0.45 zle wpisalem,
prolem wyglada naspepujaco, zimny silnik obie sondy 0.45 odpalam silnik , sonda numer jeden budzi sie do zycia po okolo 20 sekundach, a sonda numer 2 dalej 0.45 wymienilem sonde na nowa, dalej to samo, odlaczylem sonde zaden blad nie wyskoczyl, jak dam mu po garach to sonda sie delikatnie ruszy ,ale jak odpuszcze to wraca do 0.45 zamienilem sondy stronami , i to samo, jak juz blad sie pokaze , to wyskakuje brak sygnalu sondy .

#12 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwietnia 2009 - 13:32

Kolego roozga a moze to nie jest problem elektryki tylko bardziej mechaniczny może już wytryski koncza zywot i zaczeły swirować.

#13 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2009 - 07:11

Dzisiaj jeszcze raz siądę i sprawdzę to wszystko. ale na kompie pokazuje parametry książkowe (o ile sonda działa i nie mam błędu 39). Mam drugą sondę na podmiankę ale i na tej tak samo było więc sonda ok - bynajmniej jak błąd nie występuje sinusoida jest piękna



 


#14 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 10 kwietnia 2009 - 20:43

W każdym razie daj znać jak do czegoś dojdziesz.

#15 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 07:36

No i wychodzi na to że problem nie leży w sondzie a raczej w dawkowaniu paliwa. Że wyskakuje błąd sondy to tylko i wyłącznie dlatego że dawka paliwa jest dziwna. Najprawdopodobniej padła albo pompa paliwa, ale listwa wtryskowa. Regulator wymieniony i większych zmian nie ma. Oczywiście wciąż pozostaje szansa na pad kompa ECU, ale to już ostateczność.

Najlepsze jest to że jak zrobiłem trasę (jakieś 100 km) to od tamtej pory nic się nie dzieje. Ale już tak miałem że długo długo nic i nagle znowu więc nie ryzykuje i sprawdzam dalej. Dobrze że jeszcze tylko te 3 elementy mogą siedzieć :)



 


#16 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 14 kwietnia 2009 - 20:57

0.45 zle wpisalem,
prolem wyglada naspepujaco, zimny silnik obie sondy 0.45 odpalam silnik , sonda numer jeden budzi sie do zycia po okolo 20 sekundach, a sonda numer 2 dalej 0.45 wymienilem sonde na nowa, dalej to samo, odlaczylem sonde zaden blad nie wyskoczyl, jak dam mu po garach to sonda sie delikatnie ruszy ,ale jak odpuszcze to wraca do 0.45 zamienilem sondy stronami , i to samo, jak juz blad sie pokaze , to wyskakuje brak sygnalu sondy .


No i miałem identyczny przypadek a winne temu było złe połączenie obudowy sondy z masą pojazdu. Gwint sondy trochę się utlenił i sonda nie pracowała. Po oczyszczeniu wszystko śmiga książkowo. Kolego "zwłoki"-spróbuj połączyć obudowę nie pracującej sondy bezpośrednio z masą auta kawałkiem przewodu i zobacz co się będzie działo.

#17 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 21:10

Kolego "zwłoki"-spróbuj połączyć obudowę nie pracującej sondy bezpośrednio z masą auta kawałkiem przewodu i zobacz co się będzie działo.

tez myslalem ze nie masuje, ale sonda jest nowa i wszystko czyszczone, ponadto jak podlaczysz sonde pod drugie gniazdo to smiga jak glupia , wiec masa jest, ale sprobuje zrobic jak mowisz

#18 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 16 kwietnia 2009 - 06:02

Kolego złącze to nie wszystko. w naszym przypadku sonda jest tzw trójprzewodowa -dwa białe to grzałka, czarny przewód jest jednym z zacisków sondy, drugim jest metalowa obudowa.Wystarczy trochę korozji i czujnik tlenu przestaje działać, nie musi to być jednak korozja samego połączenia gwintu sondy z rurą wydechową, może nie być masy na całym wydechu.

#19 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2009 - 11:18

Kolego złącze to nie wszystko. w naszym przypadku sonda jest tzw trójprzewodowa -dwa białe to grzałka, czarny przewód jest jednym z zacisków sondy, drugim jest metalowa obudowa.Wystarczy trochę korozji i czujnik tlenu przestaje działać, nie musi to być jednak korozja samego połączenia gwintu sondy z rurą wydechową, może nie być masy na całym wydechu.


tak ale napisal ze przepinajac zlacze sondy ta zaczna pracowac czyli nie jest to masa wydechu. albo cos z wiazka ale ta jest przemierzona albo komp




 


#20 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2009 - 12:08

tak ale napisal ze przepinajac zlacze sondy ta zaczna pracowac czyli nie jest to masa wydechu. albo cos z wiazka ale ta jest przemierzona albo komp


dokladnie, pozatym jakby sonda nie masowala to komp wywalalby blad caly czas , a on tylko od czasu do czasu jak mu sie uwidzi, mozesz ja nawet odlaczyc a komp nie zauwazy