

lakierowanie / malowanie samemu - jak?
#21
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2009 - 12:43
#22
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2009 - 23:05

#23
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 11:48
#24
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 12:33
wypylic to delikatnie pistoletem, ale to juz trzeba umiec.
no właśnie ale kolega pierwszy raz będzie malował, a do wypylenia trzeba praktyk. no i porządnego pistoletu. a nie wiem czy się opłaca kupować taki na parę elementów, a te tanie przeważnie plują farbą i mają tylko dwa pokretła do regulacji. chyba że pożyczy od jakiegoś kogoś!
#25
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 12:49
#26
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2009 - 13:02
bo spray to półśrodek.
Jak lubisz swoje autko zafunduj mu profesjonalne malowanko kilka elementów
nie powinno szokować cenowo
#27
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 21:54

#28
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2009 - 15:42
#29
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2009 - 12:31
#30
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2009 - 14:12
Panowie a jak mam element igielke tylko chce inny kolor to co trzeba (zmatowić) przed malowaniem czy nie czy jakimś podkładem może. Jestem laikiem
jak jest igła, to matujesz i malujesz - ale założe sie, ze jak już pomalujesz, to stwierdzisz, ze jednak igła nie był

#31
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2009 - 16:14
Panowie a jak mam element igielke tylko chce inny kolor to co trzeba (zmatowić) przed malowaniem czy nie czy jakimś podkładem może. Jestem laikiem
proponował bym profilaktycznie tak:
- cały element zmatować papierem zwykłym 600-800
- prysnnąć podkładem
- zmatować papierem wodnym 800-1200
- i dopiero malować(baza+klar lub akryl)
jak napisał kolega CITA to co może wydawać sie ze jest "idealne" nie bedzie takie, a tak bedziesz miał pewność że bedzie dobrze

a tak wogóle to jaki element masz do malowania?
#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2009 - 22:47
Maskę błotnik i zderzaki.
na masce i zderzakach napewno znajdzie sie jakiś odprysk


#34
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2009 - 15:58
Rashii, jeżeli kolega Easy nie jest lakiernikiem to proponuje pisac dokładniej. Ty i ja wiemy o co biega ale on może to zle zrozumiec i podkład zamiast idealnie zetrzec tylko zmatuje, a wiesz zapewne jak to będzie wyglądało po położeniu bazy;-)proponował bym profilaktycznie tak:
- cały element zmatować papierem zwykłym 600-800
- prysnnąć podkładem
- zmatować papierem wodnym 800-1200
- i dopiero malować(baza+klar lub akryl)
#35
OFFLINE
Napisany 03 maja 2009 - 23:42
Ciekawy temat prowadzicie gdyż również jestem w czasie malowania ... tzn. próby malowania

Mam Omeszkę A i progi po zimie zrobiły się lekko brązowe. Wiem, że dziewczyny lubią brąz, ale chłopcy już nie


Dopiero wtedy postanowiłem zagłębić się w temat i z tego co poczytałem dochodzę do wniosku, że lakierowanie samemu to nie jest mądra rzecz


Dobra wracając do problemu ... mam progi w podkładzie, na stole leży mi biały lakier (0.5 l ) oraz utwardzacz. Czy jestem w stanie z tym coś zrobić ??
Chciałbym dodać, że nie mam pistoletu i myślałem o wałku ( gdzieś tam wyczytałem, że można tym narzędziem też coś zdziałać

Z góry dzięki za pomoc koledzy:)
Omesia A to mój pierwszy samochód i jak dotychczas prawie wszystkie naprawy udawało mi się zrobić samemu ( w końcu to czołg - jak mówi mój zaprzyjaźniony mechanik

Pozdrawiam.
#36
OFFLINE
Napisany 04 maja 2009 - 16:54
Jedz do lakierni i powiedz żeby Ci nabili lakier w spray, zawsze to lepsze niż ten wałek. I niech nabiją Ci też bezbarwny, bo jak prysniesz bazą to czekasz aż wyschnie i musisz baze prysnąc bezbarwnym. Tylko że jak to omega A to lakier może byc akryl i wtedy nie trzeba bezbarwnego. W lakierni Ci powiedzą.
#37
OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 19:11
Ale wcześniej może trochę podkładu???dalej,jesli chodzi o samo malowanie.lakier mieszasz z rozpuszczalnikiem
Najlepiej jak ciemne auto ciemny podkład, jasne auto jasny podkład;)
A jeśli mieszasz lakier w "Motipie" to mieszaj podkład u nich (baza bez perły i metaliku), bo później lakier nie kryje zbyt dobrze i dużoooo warstw należy położyc:mad:
Ździeraj to dziadostwo do gołej blachy, bo później normalny lakier będzie Ci się warzył, lub wyjdą plamy:(Dobra to już wiem że sprayem sie nie maluje, pędzlem też nie bo wychodzi inny kolor, ale co mam teraz zrobić z tym fantem ? skoro już tak mi to wyszło

#38
OFFLINE
Napisany 29 maja 2009 - 21:33
Panowie a powiedzcie jak to wychodzi cenowo ? Np. szpachla+podklad+lakiery dolnej czesci drzwi od kranca do listwy ? Nie mam pojecia ile kosztuje wymieszanie odpowiedniego koloru i jaka ilosc tego idzie.
#39
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2009 - 22:41
#40
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2013 - 11:06
każdy właściciel opla wie jak wyglądają pryszcze na nadwoziu i co to korozja
w związku z koniecznością pomalowania kilku elementów postanowiłem spróbować zrobić to samemu a że nie mam o tym zielonego pojęcia to proszę o porady znających temat
sprężarkę mam 180l i pompuje, dokupiłem dzisiaj nowy reduktor żeby było wszystko OK
następną rzeczą jaką mam w planie jest pistolet
i tu moje pierwsze pytanie
co kupić?
profesjonalistą nie jestem, ale mam w planie się nauczyć malować i korzystać od czasu do czasu z tych umiejętności i sprzętu więc nie chce kupić jednorazowego g..na
czy pistolety których pełno w cenach 50-100zł są coś warte?
na co zwrócić uwagę przy zakupie?
może są jakieś sprawdzone marki albo modele pozwalające perfekcyjnie malować amatorom

druga sprawa to czy potrzebuje coś jeszcze ze sprzętu pomiędzy sprężarką a pistoletem (poza wężem) typu jakieś filtry, odwadniacze itp czy coś specjalistycznego jest potrzebne?