

Nie działa prędkościomierz
#41
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 23:05
jak komp też ci pokazuje non stop spalanie/h to sygnału prędkości na pewno nie masz. tak samo ci pewnie tempomat nie zadziała....
czujniki jeśli chodzi o opór to mają w tych granicach: 1k4 do 1k5.
same czujniki to mógłbyś jeszcze sprawdzić oscyloskopem ale nie każdy ma taką możliwość.
Co do pompy, w razie czego, to nie wymieniaj całej, podmień tylko elektronikę...
pozdr.
#42
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 23:48
#43
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2010 - 21:52
Pozdrawiam.
#44
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 16:39
Pomierzyłem na wtyczce od radia (masa i pin 5 nieb-czerw.)
Bez kluczyka 0,0 V
po przekręceniu kluczyka (bez odpalania) 9,53-9,65 V
po odpaleniu ~10,72 V
po ruszaniu przód, tył bez zmian ~10,72 V
#45
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 22:24
Pozdrawiam
#46
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2010 - 07:20
prędkość na obrotomierzu nie jest wypadkową wszystkich czujników. Odpowiada za nią czujnik tylnego lewego koła. Sygnał z niego jest podawany na elektronikę pompy abs. z niej po wzocniej jest podawany na 6 pin we wtyczce i jest to SYGNAŁ PRĘDKOŚCI do wszystkich układów wymienionych we wcześniejszym moim poście. I faktycznie jak padną pozostałe czujniki to prędkość będzie pokazywana, ale jak one będą dobre, a walnie czujnik tylnego lewego koła to licznik nic nie pokaże, zresztą prędkościomierz też. Elektronika Abs kształtuje ten sygnał i zamienia jego wartość z impulsów czujnika indukcyjnego, poprzez wzmacniacze i komparator do sygnału o przebiegu prostokątnym, coś na wzór TTL. Każdy z czujników ma swoje wyjście, które może być wykorzystywane do diagnozy i naprawy, ale informacja o prędkości dla wszystkich modułów jest brana z pinu 6. Jak ci nie działa prędkościomierz to sprawdź połączenia, czujnik lewego tylnego koła i układ abs, jeśli kontrolka abs i ewentualnie trakcji nie świeci to problem w połączeniu pomiędzy pomą abs i deską, ewentualnie sama deska. Jeżeli deska sprawdziłbym układ zasilacza.
pozdrawiam.
dodaje numeracje wtyczki aby było łatwiej...[ATTACH]4469[/ATTACH]
Pytanie lewego tylnego koła tzn. stojąc przodem do auta czy np. siedząc w aucie??
#47
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2010 - 12:35
-nie liczy kilometrów
-nie pokazuje prędkości
-nie działają ABS i TC
-świecą się kontrolki ABS i TC
-kłopoty ze wspomaganiem (jeśli jedziemy autkiem i w czasie jazdy nawali moduł to wspomaganie zostaje zapamiętane i usztywnione do danej prędkości pojazdu. wtedy musimy czekać, aż liczniki itp zaczną działać wspomaganie wraca. Najlepiej gdy moduł wyłączy się na postoju wtedy wspomaganie działa jak na parkingu )
TO NA BANK moduł ABS TC nawalił
przećwiczyłem 2 takie moduły i udało mi się je naprawić.
Wczoraj moduł został zamontowany do mojej omci i śmiga aż miło.
#48
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2010 - 14:35
(46) -RR czujnik abs,
(25) oś takiego ( tooth of wheel intermitt speed sensor is ent incorrect)
na początku abs działal normalnie ,potem podczas jazdy normalnie,ale gdy auto stało w miejscu po naciśnięciu na hamulec załączał się abs,(po paru postojach wywalało błąd abs),
i prędkościomierz szalał,
teraz abs nie działa wcale,od kopa mam błąd abs i kontrolka świeci(abs naturalnie nie działa),
prędkościomierz też,obrotomierz czasami też nie działa.
z prędkościomierzem zauważyłem coś takiego, do wczoraj przy starcie wskazówa zasówała na 25km/h i tak do póki nie wyłączyłem silnika,
jednak wczoraj wymieniałem ogumienie i teraz licznik stoi na zero .
#49
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 17:21
przećwiczyłem 2 takie moduły i udało mi się je naprawić.
Wczoraj moduł został zamontowany do mojej omci i śmiga aż miło.
A co zrobiłeś w tych modułach, jak je naprawiłeś? Najlepiej jakbyś fotki wrzucił.
#50
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 18:06
Pytanie lewego tylnego koła tzn. stojąc przodem do auta czy np. siedząc w aucie
a Ty masz lewą ręke z różnych stron w zależności od tego skąd sie na Ciebie patrzy?
Czy omega ma dwa przody i dwa tyły?
Czy jestes w stanie powiedziec, gdzie omega ma przód, a gdzie tył?
Teraz już, jak ustaliłeś, gdzie jest przód, a gdzie tył, to masz jeszcze jakies wątpliwości, po ktorej stronie siedzi kierowca a po ktorej pasażer?
Czy teraz masz jeszcze wątpliwości, ktore koło jest kołem lewym, a ktore prawym?
#51
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 20:55
Kolega Cita bardzo dobrze odpowiedział koledze Axk. tak przy okazji ciekawe jak kolega kupuje wahacze, końcówki drążka kierowniczego i inne taile gdzie jest L i R (P).
Jak będę miał chwile wrzucę fotkę jak ja naprawiłem swój moduł, przy czym moja usterka wywalała początkowo błąd przekaźnika pompy powrotu (35), wtedy ABS i TC działało jak chciało: raz tak, raz nie. Jak już mi się kontrolki zaświeciły na stałe i nie gasły po włączeniu zapłonu to odczytałem jeden błąd: Przekaźnika zaworów (numeru nie pamiętam) po schemacie widać, iż ten przekaźnik jest ważniejszy i z niego jest zasilany przekaźnik pompy. Wyrwałem nie wymienialne przekaźniki i okazało się, że napięcie "30" które dochodzi do modułu nie dochodzi jednak do styków przekaźników. Ta naprawa zlikwidowała tylko ten ostatni błąd, a problem obwodu pompy pozostał. Po sprawdzeniu czujników, uwiozłem się jednak obwodu prądowego pompy. Sprawdziłem wartość napięcia pod obciążeniem i masę - wszystko OK. w usterkę trafiłem jak dokręciłem mocniej śrubę masy, która wchodzi do pompy i do której przykręcany jest przewód gleby.
#52
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 21:32
że napięcie "30" które dochodzi do modułu
Od którego idzie na przekaźniki ?
#53
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 22:38
pisałem dlatego tak, bo mi wysiadł czujnik prawego koła i prędkościomierz mi nie działa,a parę postów niżej ktoś ( Aroag) napisał że czujnik lewego tylnego koła odpowiada za prędkościomierz!
ale dzięki chłopaki za robienie ze mnie durnia .
#54
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 22:43
Pytanie lewego tylnego koła tzn. stojąc przodem do auta czy np. siedząc w aucie
Siedząc w aucie.
#55
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 09:48
a parę postów niżej ktoś ( Aroag) napisał że czujnik lewego tylnego koła odpowiada za prędkościomierz!
bo ja, i nie tylko ja, nadal twierdze, ze za prędkość nie jest odpowiedzialny tylko jeden czujnik
po włączeniu zapłonu to odczytałem jeden błąd
Tyle, ze Ty z pompą mogłeś sie połączyc. Zwykle, kiedy pada DX to nie ma w ogole komunikacji z ABSem.
Poza tym podaj jakąś fotke rozebranego modułu. Ja wlasnie przerabiam wymiane pompy (mam już kupioną drugą). Swoją starą rozebrałem i próćz tego, ze samo otwarcie plastikowej puszki nie jest takie proste, to pod spodem wszystko jest tak zalutowane, ze zeby to wyciągnąć trzebaby naprawde nieźle sie pobawic.
Wylutowywałeś tą płytke, zeby dostać sie do modułu?
#56
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:53
#57
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 22:29
Kolego Zenek501 mam przeedytowane Twoje zdjęcie z moją naprawą (była naprawdę prosta), ale jak chce wstawić obrazek to wywala mi jakiś "Please enter the URL of your image:" jak ktoś mi wyjaśni o co chodzi to wrzucę, przecież to zdjęcie mam nakompie a nie pod jakimś adresem http:/coś.coś.
Jak będzie ciepło to sprawdzę z tymi czujnikami do prędkości, ale na podstawie schematu ja nadal będę twierdził, że tylnego lewego koła, jak na tym śniegu wyłączę TC, i kręci mi się lewy tył to jadę mimo, że stoję w miejscu, a jak prawy tył się kręci a lewy nie to i prędkościomierz jakoś też widzi, że nie jadę...
Ja podlutowałem przewodem 2,5 mm2 od blaszki koło złącza do przekaźnika (cześć ścieżki zaznaczona na żółto) i to była moja naprawa.
#58
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 22:43
Kolego Zenek501 mam przeedytowane Twoje zdjęcie z moją naprawą (była naprawdę prosta), ale jak chce wstawić obrazek to wywala mi jakiś "Please enter the URL of your image:" jak ktoś mi wyjaśni o co chodzi to wrzucę, przecież to zdjęcie mam nakompie a nie pod jakimś adresem http:/coś.coś.
Wysłalem Ci na PW jak dołączyć obrazek
#59
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 22:48
Nie wiem jak wy rozebraliscie ten moduł .. ale ten co ja mialem na stole do rozebrania wymagał wylutowania sporej ilości nóżek, zeby w ogole wyjąć płytke drukowaną, ktora zasłania całą reszte modułu.