

Czy można wymienić pierścienie bez ściągania głowicy?
#41
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2009 - 19:06
#42
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 16:07

Dziura w tłoku była.ok. kupiłem uzywkę pasuje idealnie wymiar i.t.p... Mechanior założył nowe pierścienie, panewki no i lipa. Dokręca 5 korbowodów z siłą 8nm i poprzez klucz pokręca wałem, wszystko luks, zakłada 6 korbowód doktęca lekko ok. Bieże klucz z dynamen dokręca jak pozostałe i lipa nie daję się obrócić, przekłada korbę na inny czop to samo:(( Jadę z korbowodem do zakłady regeneracyjnego, biorę drugi na wzór, pomiary obmiary i wszystko w tolerancji, może 0,01 mniejsza średnica. Mechanik w płacz, że korba musi być zła i.t.p. Cóż może być przyczyną takigo stanu rzeczy?
#43
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:18
bo "setka" to praktycznie błąd pomiarowy
więc nasuwa mi się tylko że panewka jest jakaś na wał po szlifie, albo coś...
#44
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:42
Panowie brak mi słów!
!!
Dziura w tłoku była.ok. kupiłem uzywkę pasuje idealnie wymiar i.t.p... Mechanior założył nowe pierścienie, panewki no i lipa. Dokręca 5 korbowodów z siłą 8nm i poprzez klucz pokręca wałem, wszystko luks, zakłada 6 korbowód doktęca lekko ok. Bieże klucz z dynamen dokręca jak pozostałe i lipa nie daję się obrócić, przekłada korbę na inny czop to samo:(( Jadę z korbowodem do zakłady regeneracyjnego, biorę drugi na wzór, pomiary obmiary i wszystko w tolerancji, może 0,01 mniejsza średnica. Mechanik w płacz, że korba musi być zła i.t.p. Cóż może być przyczyną takigo stanu rzeczy?
Cóż, może to być zbyt duża owalizacja czopu wału korbowego, może to być także zadzior na otworze olejowym a także może to być niewłasciwa stopa korbowodu, pamiętaj każdy korbowód ma swoją stopę której nie powinno się zamieniać, może być tak ze stopa do korbowodu nie licuje odpowienio i podczas dokręcania się zacieśnia. wiem może to co napiszę jest dla niektórych złem koniecznym lecz z doświadczenia mechanika wiem , ze połśrodki w sensie zmiana panewek to tylko połśrodki. zawsze należy oddac wał do zmierzenia, czopy ew. do przepolerowania jak się nie kwalifikują do szlifu a blok do honowania, tak aby olej mógł się utrzymać odpowiednio na gładzi cylindrowej i aby przypadkiem po wymianie pierścieni silnik nie brał oleju. nie daj się tylko namówić , ze "to się rozrusza" bo długo nie pojezdzisz.
#45
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 08:40

#46
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 20:04
Jedyna różnica w tym, że ten korbowód jest mniej owalny od innych
nie bardzo rozumię co chciałeś przez to powiedzieć...

dlaczego nie możesz zastosować swojego korbowodu???
#47
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 22:02
A powiedź z ciekawości za ile panewki kupujesz ??
Jak co to mam doświadczenie od 17-lat składam silniki i naprawiam.
#48
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2009 - 23:21
#49
OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2009 - 22:18
Jak co to mam doświadczenie od 17-lat składam silniki i naprawiam.
seba - co byś powiedział na panewki z brązu lub mosiądzu?
- do "ilu" powinien być wyważony układ korbowotłokowy taki jak X30XE?
czy wał korbowy z calibry 2,5 V6 jest taki sam jad do omegi 3.0 V6?
wały X25XE i X30XE się różnią wysokością wykorbienia ale niewiem czym się różnią X25XE a C25XE
