Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy można wymienić pierścienie bez ściągania głowicy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 22 marca 2009 - 17:58

Panowie ,
Wszystko miało być pieknie ładnie, głowice kupiłem drugie i oddałem do sprawdzenia. Koleś znajomy zresztą- "gowicowiec", wymienił uszczelniacze prowadnice, na wydechowych i splanował 0,2. (koszt roboty- 240 zł + 50 uszczelniacze + 12*7 za prowadnice). Mechanior przed złożeniem zadzwonił po mnie, żebym obejrzał progi, wegług niego były ok. tj nie były wyczuwalne. Po złożeniu mówi, że mierzył ciśnienie i 3 i 4 ma po 5 at. Nie wiem czy robił tę próbę olejową, ale stwierdził że pierścienie. Jak się olej rozgrzewa to tak poniżej 500 obr. zapala się kontrolka. Co ja mam teraz zrobić na noże iśc z mecheniorem, że zawalił sprawę i niech naprawia, powiedział że tego nie dało się przewidzieć.. Teraz tak myślę bo samochód stał z tyg. ze zdiętymi głowicami, czy nie powinien sprawdzić ich szczlności poprzez nalenie czegoś do gładzi?

#22 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 20:55

Czy da się wymienić pierścionki w V6 od dołu, i ile może kosztować taki zabieg

Nie liczył bym na taki manewr, po pierwsze musisz zrzucić skrzynie żeby wywalić wał korbowy i nie jest powiedziane że tłoki wyjdą w dół poza tym jak się to uda to cholernie ciężko będzie je wsadzić z powrotem z pierścieniami to cylindrów.

#23 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 23 marca 2009 - 18:30

Dziś byłem w innym warsztacie, koleś powiedział, że przy zużytych pierścieniech nie będzie zapalać się kontrolka od oleju. Stawiał na pompę oleju bądż panewki... Czy ma rację?

#24 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2009 - 18:32

Czy ma rację?

tak
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#25 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 29 marca 2009 - 15:25

Znalazłem mechanika, który powiedział, ze zrobi to od dołu bez ściągania góry za 300 zł. Tylko rozbierze przód bryki... Czy wymiana samych pierścieni coś pomoże?

#26 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 29 marca 2009 - 16:19

Przecież mechanik ci powiedział że to nie wina pierścieni. Kolega wyżej też to potwierdza i ja też. Zacznij od panewek. Operacja dużo prostsza, da się zrobić od dołu i taniej. Jak ci nie dymi i ciśnienie jest ok to zostaw w spokoju te pierścienie. To są albo panewki albo pompa. Wywalisz kasę na pierścienie które są prawdopodobnie dobre a olej będzie się świecił dalej.

#27 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 29 marca 2009 - 18:55

Oprócz zapalania się kontrolki oleju, beirze dużo oleju-styłu chmura niebieska:(((. tylko czy wymiana samych pierścieni pomoże? silnik pracuje nierówno tak jakby nie palił na jakiś gar, czy to może być spowodowane obniżeniem do 5 ba ciśnienie na 2 garkach?

#28 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2009 - 19:40

jeżeli też pali tak duzo oleju to wina leży po stronie gumek zaworowych ,moim zdaniem to dowiedz się koncowe koszta remontu bo wymienisz panewki ,pompe i pierścienie a olej i tak bedzie palił

ps spytaj Beast-a ile za silnik chce napewno wyjdzie cie taniej

ps to nie reklama;)

#29 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 29 marca 2009 - 21:06

Pisałem góra jest ok. wymienione uszczelniacze, splanowane wszytsko ok. A chmura jest przy depnięciu gazu. Uszczelniacze z tego co wiem dawały by efekt tylko przy odpalaniu a nie przy dodaniu gazu, na ciepły motrze.... Teraz mam tylko dylemet czy można dokonać samej wymiany pierścieni i na ile to pomoże. Progów nie było, rys podobno też nie.... a więc może pierścionki w zamkch się zablokowały albo już ich tam nie ma, lub .,,!!???

#30 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2009 - 21:08

na pewno pierścienie jak masz górę robioną

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#31 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 29 marca 2009 - 21:08

A co do motoru to znalazłem takowy z gwarancją za 1500 zł z przesyłką 160 tyś najechane przez niemca....97 rok czyli młodszy od mojego, jak się zdecyduję to brać też ECU, czy nie ma to znaczenia?

#32 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2009 - 21:13

nie trzeba brać ECU a co do przebiegu pozostawia do myślenia

160 tyś przez 12 lat to masz 13 tyś rocznie ?? nie wierzę w to !

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#33 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 30 marca 2009 - 12:40

Jeśli dobrze przeczytałem to napisałeś że wymienił uszczelniacze tylko na wylotowych?? :/ jeśli tak to niezły kombinator z niego...gumki kosztują grosze!!! i może przez to ci dymi

tłoków nie sciągniesz od dołu!! na 100% a kolega dał zdjecie z rzędowej 3 litrowki a nie V-ki
nie cza sciagac zawieszenia by miske wykrecic...odkrecasz kolektor ten główny wykrecasz sruby z poduszek dobrym i prostym lewarkiem lub podnosnikiem do silnikow podnosisz silnik az dotknie podszybia lub nawet troche wygnie wykrecasz śruby i miske sciagasz i masz dostep do walu tak mozesz stwierdzic jak panewki wygladaja ale dla dalszej pracy proponuje wyciagnac silnik bo ten sposób to troche za bardzo kombinacji...

jestem ciekaw czy docierał zawory i dziwi mnie to ze jest taki spadek cisnienia w 3 i 4 tłoku bo to są tłoku nad 2 głowicami a nie pod jedną głowicą moze on nie wie jaki tłok jaki numerek :p

PS ja mam 200tys mam 98 rok i przez rok nie działała mi pompa sterownik abs i licznik sie nie krecił więc pytania ? :p

#34 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 30 marca 2009 - 16:31

Panowie zgłupiałem!!!
Dziś drugi mechanik zalał przed wyjeciem silnika i wymianą pierścieni, nafty (tak mu poradziłem bo się już dość naczytałem:))!!!! Po tym zbiegu pomiary wyszły następująco 5 cylindrów przedział od 10.5 do 11. 5 a jeden ten najblizszy kierowcy -0. Stwierdził, że jest coś spitolone z górą tzn. jakiś zawór się nie domyka, bo nafta w cylindrze stoji!!!! Dzwonię do tego pierwszego ażeby go op....ć a on mi na to że pewnie się zawór ukruszył i wina lezy po stronie glowicowca, bo on wszystko zrobił ok. Mam do was pytanko czy tzw. "sklanki są takie same na wydechowym i ssącym czy może coś pokiełbasił? i skąd ten dym olejowy za autem-czyżby przez to że chodził na 1 garnku, a przez zawór lał się olej?

Co do uszczelniaczy to oczywiście zostały wymienione na wszystkich zaworach, a prowadnice tylko na wydechowych...

#35 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 30 marca 2009 - 21:03

ten najbizszy kierowcy to 6... powiem szczerze jesli sie robi glowice do polowy to bez sensu nie zmieniac reszty w niej :/ nie potrafie pojąc tego jak mozna nie zauwazyc nie domykającegy sie zawór bo jesli jest zero to musi byc mocno otwarty bo wątpie ze nawet wskazuwka nie drgnie :p kieliszki są takiej samej budowy...a jeśli chodzi o posypany zawór to wątpie w to! raczej sie wygioł wewnątrz gdy pasek sie zerwał...głowica w górę a reszta się okaże

aha jeśli mogę doradzić to wydaj 75złoty na jeszcze jedna uszczelke i na 3 komplety pierscieni i wymien od razu wszystkie 6 bedziesz miał na przyszłosc pewnosc ze druga strona jest ok...wiem jak to jest robic ome v-ke i szczerze to nie radze robic jej tak zwane na "raty" ze raz jedno a za 10dni drugie

#36 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 marca 2009 - 21:21

Przelicz koszty remontu sinika i zakupu silnika używanego

Nie wiem co wyjdzie lepiej
Bez reklamy innych kolegów ale mamy na forum tylu sprzedających cześci że tylko wybierać

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#37 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2009 - 23:28

aha jeśli mogę doradzić to wydaj 75złoty na jeszcze jedna uszczelke i na 3 komplety pierscieni i wymien od razu wszystkie 6 bedziesz miał na przyszłosc pewnosc ze druga strona jest ok...wiem jak to jest robic ome v-ke i szczerze to nie radze robic jej tak zwane na "raty" ze raz jedno a za 10dni drugie

+ komplet śrub na głowice i korbowody a jeśli piszesz, żeby nie robić na raty to i panewki. Wymiana pierścieni tylko z honowaniem gładzi, bo inaczej sie nie dotrą. I tak dalej i dalej składa się kwota na używany silnik a to o czym piszemy, to tylko sklecanie starocia. Jeśli kupno silnika to od kogoś pewnego i sprawdzona jednostka, najlepiej w aucie - cisnienie, praca, popychacze itd.

W tym jednak przypadku, na początek, jak słusznie zauważyłeś - sprawdzenie głowic. Doloty można sprawdzić po zdjęciu kolektora.
Sprawdź czy rozrząd poprawnie ustawiony i zmień mechanika albo kłóć się ze starym o zwrot pieniędzy bo z tego ci piszesz nie usunął usterki a jedynie skasował za swoją pracę i części. Jeżeli auto ma powyżej 200k a bliżej 300k km to przy reobieniu uszczelek pod głowicami warto jest wyremontować głowice, ale w pełni (docinanie i docieranie zaworów, wymiana prowadnic, uszczelniacze itd). Nie musi tego robić mechanik, jest mnóstwo zakładów i czasami lepiej się opłaca oddać głowice samemu do naprawy.

#38 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 31 marca 2009 - 11:14

tak jak kolega wyżej dodał albo zmien silnik na jakis pewny sprawdzony itd no albo ze wolisz dołożyć jeszcze wiecej i zrobic kapitalny remont i to juz konkretny niby w tedy bedziesz miał pewny silnik ;) ale najwazniejsze to zmien mechanika!!! ja w swojej sam wymieniałem uszczelniacze i sam docierałem zawory więc wyszło mnie to o wiele mniej i teraz smiga i nie kopci...jesli sam tego nie zrobisz a nie masz pewnego mechanika to radzę zmienic silnik na inny a stary nadal sprzedasz za okoló tysiaka lub wiecej na czesci...zastanow sie!

#39 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 31 marca 2009 - 12:05

Tak myslałem nad sprzedażą pózniej gratów...ale powalczę jeszcze z tym jednym garkiem, może to jakiś banał:)))

#40 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 01 kwietnia 2009 - 18:51

Temat wniarę się rozjaśnił...Dziura w tłoku:(((