

Czy można wymienić pierścienie bez ściągania głowicy?
#21
OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 17:58
Wszystko miało być pieknie ładnie, głowice kupiłem drugie i oddałem do sprawdzenia. Koleś znajomy zresztą- "gowicowiec", wymienił uszczelniacze prowadnice, na wydechowych i splanował 0,2. (koszt roboty- 240 zł + 50 uszczelniacze + 12*7 za prowadnice). Mechanior przed złożeniem zadzwonił po mnie, żebym obejrzał progi, wegług niego były ok. tj nie były wyczuwalne. Po złożeniu mówi, że mierzył ciśnienie i 3 i 4 ma po 5 at. Nie wiem czy robił tę próbę olejową, ale stwierdził że pierścienie. Jak się olej rozgrzewa to tak poniżej 500 obr. zapala się kontrolka. Co ja mam teraz zrobić na noże iśc z mecheniorem, że zawalił sprawę i niech naprawia, powiedział że tego nie dało się przewidzieć.. Teraz tak myślę bo samochód stał z tyg. ze zdiętymi głowicami, czy nie powinien sprawdzić ich szczlności poprzez nalenie czegoś do gładzi?
#22
OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 20:55
Nie liczył bym na taki manewr, po pierwsze musisz zrzucić skrzynie żeby wywalić wał korbowy i nie jest powiedziane że tłoki wyjdą w dół poza tym jak się to uda to cholernie ciężko będzie je wsadzić z powrotem z pierścieniami to cylindrów.Czy da się wymienić pierścionki w V6 od dołu, i ile może kosztować taki zabieg
#23
OFFLINE
Napisany 23 marca 2009 - 18:30
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 15:25
#26
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 16:19
#27
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 18:55
#28
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 19:40
ps spytaj Beast-a ile za silnik chce napewno wyjdzie cie taniej
ps to nie reklama;)
#29
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 21:06

#30
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 21:08
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#31
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 21:08
#32
OFFLINE
Napisany 29 marca 2009 - 21:13
160 tyś przez 12 lat to masz 13 tyś rocznie ?? nie wierzę w to !
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#33
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 12:40


tłoków nie sciągniesz od dołu!! na 100% a kolega dał zdjecie z rzędowej 3 litrowki a nie V-ki
nie cza sciagac zawieszenia by miske wykrecic...odkrecasz kolektor ten główny wykrecasz sruby z poduszek dobrym i prostym lewarkiem lub podnosnikiem do silnikow podnosisz silnik az dotknie podszybia lub nawet troche wygnie wykrecasz śruby i miske sciagasz i masz dostep do walu tak mozesz stwierdzic jak panewki wygladaja ale dla dalszej pracy proponuje wyciagnac silnik bo ten sposób to troche za bardzo kombinacji...
jestem ciekaw czy docierał zawory i dziwi mnie to ze jest taki spadek cisnienia w 3 i 4 tłoku bo to są tłoku nad 2 głowicami a nie pod jedną głowicą moze on nie wie jaki tłok jaki numerek

PS ja mam 200tys mam 98 rok i przez rok nie działała mi pompa sterownik abs i licznik sie nie krecił więc pytania ?

#34
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 16:31

Dziś drugi mechanik zalał przed wyjeciem silnika i wymianą pierścieni, nafty (tak mu poradziłem bo się już dość naczytałem:))


Co do uszczelniaczy to oczywiście zostały wymienione na wszystkich zaworach, a prowadnice tylko na wydechowych...
#35
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 21:03


aha jeśli mogę doradzić to wydaj 75złoty na jeszcze jedna uszczelke i na 3 komplety pierscieni i wymien od razu wszystkie 6 bedziesz miał na przyszłosc pewnosc ze druga strona jest ok...wiem jak to jest robic ome v-ke i szczerze to nie radze robic jej tak zwane na "raty" ze raz jedno a za 10dni drugie
#36
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 21:21
Nie wiem co wyjdzie lepiej
Bez reklamy innych kolegów ale mamy na forum tylu sprzedających cześci że tylko wybierać
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#37
OFFLINE
Napisany 30 marca 2009 - 23:28
+ komplet śrub na głowice i korbowody a jeśli piszesz, żeby nie robić na raty to i panewki. Wymiana pierścieni tylko z honowaniem gładzi, bo inaczej sie nie dotrą. I tak dalej i dalej składa się kwota na używany silnik a to o czym piszemy, to tylko sklecanie starocia. Jeśli kupno silnika to od kogoś pewnego i sprawdzona jednostka, najlepiej w aucie - cisnienie, praca, popychacze itd.aha jeśli mogę doradzić to wydaj 75złoty na jeszcze jedna uszczelke i na 3 komplety pierscieni i wymien od razu wszystkie 6 bedziesz miał na przyszłosc pewnosc ze druga strona jest ok...wiem jak to jest robic ome v-ke i szczerze to nie radze robic jej tak zwane na "raty" ze raz jedno a za 10dni drugie
W tym jednak przypadku, na początek, jak słusznie zauważyłeś - sprawdzenie głowic. Doloty można sprawdzić po zdjęciu kolektora.
Sprawdź czy rozrząd poprawnie ustawiony i zmień mechanika albo kłóć się ze starym o zwrot pieniędzy bo z tego ci piszesz nie usunął usterki a jedynie skasował za swoją pracę i części. Jeżeli auto ma powyżej 200k a bliżej 300k km to przy reobieniu uszczelek pod głowicami warto jest wyremontować głowice, ale w pełni (docinanie i docieranie zaworów, wymiana prowadnic, uszczelniacze itd). Nie musi tego robić mechanik, jest mnóstwo zakładów i czasami lepiej się opłaca oddać głowice samemu do naprawy.
#38
OFFLINE
Napisany 31 marca 2009 - 11:14


#39
OFFLINE
Napisany 31 marca 2009 - 12:05
