Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy można wymienić pierścienie bez ściągania głowicy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 21 marca 2009 - 13:14

Witam wszystkich!!!!
Mam ważne pytanie jak w tytule... Ponieważ ostatnio zrobiłem w swojm aucie głowicę - strzelił rozrząd i był bałagan, całkowity koszt przekroczył 2 tyś. Po złożeniu wszystkiego do kupy mechanik poinformował mnie, że mam przedmuch na dwóch cylindrach tj. 3 i 4 i ciśnienie ok. 5 at. :((. W związku z powyższym mam niemały problem, bo ściąganie głowicy uszczlki , pierścienie + roboizna wyjdzie mi znowu ok. 2 tyś. Czy da się wymienić pierścionki w V6 od dołu, i ile może kosztować taki zabieg. Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi.

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2009 - 13:28

no da sie .. ale w zasadzie chyba trzeba wyciągnąć silnik. Jak silnik wyjmiesz, rozbierasz dół i mozesz wyjąć tłoki razem z korbami i wałem dołem .. i je tam z powortem wsadzić.

#3 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 15:00

na upartego da się tylko od groma i ciut ciut bedzie zabawy przy tym niejestem pewien czy korbowód z tłokiem wyjdzie ci w dół jak masz wał przykręcony chyba niema tam tyle miejsca choć moge się mylic

i niejestem pewiec czy uda ci się ładnie tłok wprowadzić w cylinder bez przyżądu / powód mało miejsca

#4 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 marca 2009 - 15:16

czy korbowód z tłokiem wyjdzie ci w dół jak masz wał przykręcony chyba niema tam tyle miejsca choć moge się mylic

Nie wyjdzie na 100%,prościej i taniej ściągać głowice

#5 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 21 marca 2009 - 15:17

Wlasnie tylko jak potem wlozysz spowrotem te tloki.Bez sciagania glowicy sie nie obejdzie.A pozatym po co ruszac wal jesli nie ma takiej potrzeby.

#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 20:48

Nie wyjdzie na 100%,prościej i taniej ściągać głowice

może nie prościej ale taniej tylko trzeba zwalić zawieszenie i wał i tłoki wyjdą w dół co do wkładania z powrotem trochę więcej zabawy niż od góry ale da sie zrobić

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 marca 2009 - 20:59

Nadal uważam że prościej jest od góry...ale jak kto woli

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2009 - 21:04

Jak wyjmie silnik, rozbierze go od dołu to wyciągnie wał z tłokami i tak samo go powkłada.
Chcecie zdjęcia z mojej R6?

http://forum.omegakl...1&pictureid=645
http://forum.omegakl...1&pictureid=647

Tędy włąsnie wyciągałem tłoki z korbami

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 marca 2009 - 21:07

Jak wyjmie silnik, rozbierze go od dołu to wyciągnie wał z tłokami i tak samo go powkłada.
Chcecie zdjęcia z mojej R6?

No ok,ale czy to będzie taniej? bo o to się tu rozchodzi...i z Vki chyba wału z korbowodami nie da rady...popatrzałem na allegro na bloki i cholernie ciasno tam.

#10 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 21:14

Nadal uważam że prościej jest od góry...ale jak kto woli

może u ciebie ale zauważ że kolega ma v-kę i tu koszta rosną a jak pisał wcześniej nie dawno górę robił i po co znowu takie koszta

Ponieważ ostatnio zrobiłem w swojm aucie głowicę - strzelił rozrząd i był bałagan, całkowity koszt przekroczył 2 tyś.



#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2009 - 21:14

No ok,ale czy to będzie taniej? bo o to się tu rozchodzi...i z Vki chyba wału z korbowodami nie da rady...popatrzałem na allegro na bloki i cholernie ciasno tam.


popatrz na zdjęcia...

Nie wiem czy będzie taniej .. zależy ile ktoś liczy robocizne.
Tak czy inaczej musi rozkręcić doł, zeby wyciągnąć tłoki (bo musi odkręcić korby od wału).
Jesli więc odkręci wał ... to wyjmie korby dolem .. a góra pozostanie na miejscu

#12 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 marca 2009 - 21:22

Jesli więc odkręci wał ... to wyjmie korby dolem .. a góra pozostanie na miejscu

Tak to jak najbardziej,ale sposobem tak jak u Ciebie,czyli wał razem z korbami to nie da rady.Tyle że dochodzą koszty zdjęcia zawieszenia ,skrzyni i tak jak piszesz zależy jak to mechanior policzy...

#13 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2009 - 21:28

Tyle że dochodzą koszty zdjęcia zawieszenia ,skrzyni i tak jak piszesz zależy jak to mechanior policzy...

jak wyjmie silnik to nie musi zwalać zawiechy a choćby nawet to i tak o połowę (albo i więcej ) taniej niż glowice
a druga sprawa jak nie wyjmie silnika to to aby odkręcić górną miskę to i tak zawiecha w dół

#14 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2009 - 21:30

Tyle że dochodzą koszty zdjęcia zawieszenia ,skrzyni i tak jak piszesz zależy jak to mechanior policzy...


ee tam ... to jest kilka sróbek (mniej niż w głowicy :p )

http://forum.omegakl...1&pictureid=570

#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 marca 2009 - 21:34

To ja już sie pogubiłem,czy mówimy o wyjęciu silnika czy o wyciaganiu wału na silniku w aucie...ale gdybać o kosztach to nie ma co,mechor i tak na swoje wyjdzie:D

#16 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 12:20

Czessio
A może należy zmienić mechanika.
Powiem uczciwie, że mechanik jednak powinien sprawdzić stan cylindrów po rozbebeszeniu głowicy.
Jeśli po złożeniu masz na 2 cylindrach takie ciśnienie to chyba przed złożeniem powinno widać jakieś ślady na obrzeżach cylindra.
Skąd pewność że to wina pierścieni?
Jeśli podejrzewa pierścienie to znaczy że sprawdzał ciśnienie też przy pomocy zalaniu komór delikatnie olejem.
A może źle splanował głowicę, albo wcale tego nie zrobił.?
Ja na twoim miejscu jednak robiłbym to od góry, aby potem się znowu nie okazało że puszczają ci uszczelniacze popychaczy itd itp.

#17 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 13:27

Czessio
A może należy zmienić mechanika.
Powiem uczciwie, że mechanik jednak powinien sprawdzić stan cylindrów po rozbebeszeniu głowicy.


racja

Jeśli po złożeniu masz na 2 cylindrach takie ciśnienie to chyba przed złożeniem powinno widać jakieś ślady na obrzeżach cylindra.


półracja ;)
Na to samo sie złapałem.
Mialem 11barów na każdym cylindrze, a 4 na jednym.
Pomyslalem głowica. Zrobilem głowice i zabierałem sie do skręcania, kiedy przy dokladnym oglądnięciu cylindra okazało sie, ze tuleja jest pęknięta... ale w srodku
http://forum.omegakl...1&pictureid=646

Skąd pewność że to wina pierścieni?
Jeśli podejrzewa pierścienie to znaczy że sprawdzał ciśnienie też przy pomocy zalaniu komór delikatnie olejem.

Nie ma pewności, ze to pierścienie ale są zawsze pierwszym podejrzanym. Jesli wyjmie tłoki i pierścienie będą zapieczone, albo popękane .. to sprawa jasna.
Jak nie .. to wtedy trzeba szukać dalej.

A może źle splanował głowicę, albo wcale tego nie zrobił.?
Ja na twoim miejscu jednak robiłbym to od góry, aby potem się znowu nie okazało że puszczają ci uszczelniacze popychaczy itd itp.


Mało prawdopodobne jest, zeby głowica była źle zrobiona, bo nie robi tego (zwykle) maechanior, a inny zaklad, a Ci raczej robią to tak jak trzeba.


To ja już sie pogubiłem,czy mówimy o wyjęciu silnika czy o wyciaganiu wału na silniku w aucie...ale gdybać o kosztach to nie ma co,mechor i tak na swoje wyjdzie:D


Mówimy o wymianie pierścieni bez zdejmowania głowicy a najprostrzą drogą wyjęcia tłoków z korbami dołem - jest wyjęcie wału od spodu, a zeby to zrobic, trzeba mieć dostęp .. wiec albo zrzucisz zawieche i grzebać będziesz od dołu, albo wyjmiesz silnik górą/dołem i zrobisz to w dużo wygodniejszy sposob wcale dużo bardziej sie napracowując ;)

#18 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 16:24

Mało prawdopodobne jest, zeby głowica była źle zrobiona, bo nie robi tego (zwykle) maechanior, a inny zaklad, a Ci raczej robią to tak jak trzeba.


Cita wiem że to robi inny warsztat, ale czy jest pewność że wogóle oddał głowicę do planowania?

półracja
Na to samo sie złapałem.
Mialem 11barów na każdym cylindrze, a 4 na jednym.
Pomyslalem głowica. Zrobilem głowice i zabierałem sie do skręcania, kiedy przy dokladnym oglądnięciu cylindra okazało sie, ze tuleja jest pęknięta... ale w srodku


Chodziło mi nie o oglądanie samego ranta cylindra, tylko dokładne sprawdzenie stanu cylindrów przed złożeniem głowicy do korpusu.
Jeśli pierścienie są zapieczone to też widać tego skutki na ściankach cylindra.

Nie ma pewności, ze to pierścienie ale są zawsze pierwszym podejrzanym.

Cita właśnie pierwszym sprawdzeniem braku ciśnienia z winy pierścieni to jest wtedy kiedy wlejemy odrobinę oleju do cylindrów i wtedy sprawdzimy ciśnienie. Jeśli ciśnienie wzrośnie to można odrazu mieć pewność że jest coś nie tak z pierścieniami.I o to mi chodziło.
Jest kilka możliwości sprawdzenia braku ciśnienia na cylindrach i co może być tego przyczyną, chyba sam o tym wiesz.

#19 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 16:27

...


1. no niestety całkiem mozliwe :(
2. zgadzam sie
3. zgadzam sie

:)

#20 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2009 - 16:33

Na koniec powiem tylko tyle:
Porządny mechanik jeśli po złożeniu wszystkiego widzi brak ciśnienia na cylindrach to szuka przyczyny bo wie że coś pominął i nie powinnien brać ponownie kasy za rozebranie i złożenie głowicy do silnika.
Najwyżej jeśli to wina pierścieni to dodatkowa zapłata za robotę tego, ale za ponowne złożenie wszystkiego to już nie.
Takie jest moje zdanie.