Czy można wymienić pierścienie bez ściągania głowicy?
#1 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 13:14
Mam ważne pytanie jak w tytule... Ponieważ ostatnio zrobiłem w swojm aucie głowicę - strzelił rozrząd i był bałagan, całkowity koszt przekroczył 2 tyś. Po złożeniu wszystkiego do kupy mechanik poinformował mnie, że mam przedmuch na dwóch cylindrach tj. 3 i 4 i ciśnienie ok. 5 at. (. W związku z powyższym mam niemały problem, bo ściąganie głowicy uszczlki , pierścienie + roboizna wyjdzie mi znowu ok. 2 tyś. Czy da się wymienić pierścionki w V6 od dołu, i ile może kosztować taki zabieg. Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi.
#2 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 13:28
#3 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 15:00
i niejestem pewiec czy uda ci się ładnie tłok wprowadzić w cylinder bez przyżądu / powód mało miejsca
#4 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 15:16
Nie wyjdzie na 100%,prościej i taniej ściągać głowiceczy korbowód z tłokiem wyjdzie ci w dół jak masz wał przykręcony chyba niema tam tyle miejsca choć moge się mylic
#5 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 15:17
#6 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 20:48
może nie prościej ale taniej tylko trzeba zwalić zawieszenie i wał i tłoki wyjdą w dół co do wkładania z powrotem trochę więcej zabawy niż od góry ale da sie zrobićNie wyjdzie na 100%,prościej i taniej ściągać głowice
#7 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 20:59
#8 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:04
Chcecie zdjęcia z mojej R6?
http://forum.omegakl...1&pictureid=645
http://forum.omegakl...1&pictureid=647
Tędy włąsnie wyciągałem tłoki z korbami
#9 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:07
No ok,ale czy to będzie taniej? bo o to się tu rozchodzi...i z Vki chyba wału z korbowodami nie da rady...popatrzałem na allegro na bloki i cholernie ciasno tam.Jak wyjmie silnik, rozbierze go od dołu to wyciągnie wał z tłokami i tak samo go powkłada.
Chcecie zdjęcia z mojej R6?
#10 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:14
może u ciebie ale zauważ że kolega ma v-kę i tu koszta rosną a jak pisał wcześniej nie dawno górę robił i po co znowu takie kosztaNadal uważam że prościej jest od góry...ale jak kto woli
Ponieważ ostatnio zrobiłem w swojm aucie głowicę - strzelił rozrząd i był bałagan, całkowity koszt przekroczył 2 tyś.
#11 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:14
No ok,ale czy to będzie taniej? bo o to się tu rozchodzi...i z Vki chyba wału z korbowodami nie da rady...popatrzałem na allegro na bloki i cholernie ciasno tam.
popatrz na zdjęcia...
Nie wiem czy będzie taniej .. zależy ile ktoś liczy robocizne.
Tak czy inaczej musi rozkręcić doł, zeby wyciągnąć tłoki (bo musi odkręcić korby od wału).
Jesli więc odkręci wał ... to wyjmie korby dolem .. a góra pozostanie na miejscu
#12 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:22
Tak to jak najbardziej,ale sposobem tak jak u Ciebie,czyli wał razem z korbami to nie da rady.Tyle że dochodzą koszty zdjęcia zawieszenia ,skrzyni i tak jak piszesz zależy jak to mechanior policzy...Jesli więc odkręci wał ... to wyjmie korby dolem .. a góra pozostanie na miejscu
#13 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:28
jak wyjmie silnik to nie musi zwalać zawiechy a choćby nawet to i tak o połowę (albo i więcej ) taniej niż glowiceTyle że dochodzą koszty zdjęcia zawieszenia ,skrzyni i tak jak piszesz zależy jak to mechanior policzy...
a druga sprawa jak nie wyjmie silnika to to aby odkręcić górną miskę to i tak zawiecha w dół
#14 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:30
Tyle że dochodzą koszty zdjęcia zawieszenia ,skrzyni i tak jak piszesz zależy jak to mechanior policzy...
ee tam ... to jest kilka sróbek (mniej niż w głowicy )
http://forum.omegakl...1&pictureid=570
#15 OFFLINE
Napisany 21 marca 2009 - 21:34
#16 OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 12:20
A może należy zmienić mechanika.
Powiem uczciwie, że mechanik jednak powinien sprawdzić stan cylindrów po rozbebeszeniu głowicy.
Jeśli po złożeniu masz na 2 cylindrach takie ciśnienie to chyba przed złożeniem powinno widać jakieś ślady na obrzeżach cylindra.
Skąd pewność że to wina pierścieni?
Jeśli podejrzewa pierścienie to znaczy że sprawdzał ciśnienie też przy pomocy zalaniu komór delikatnie olejem.
A może źle splanował głowicę, albo wcale tego nie zrobił.?
Ja na twoim miejscu jednak robiłbym to od góry, aby potem się znowu nie okazało że puszczają ci uszczelniacze popychaczy itd itp.
#17 OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 13:27
Czessio
A może należy zmienić mechanika.
Powiem uczciwie, że mechanik jednak powinien sprawdzić stan cylindrów po rozbebeszeniu głowicy.
racja
Jeśli po złożeniu masz na 2 cylindrach takie ciśnienie to chyba przed złożeniem powinno widać jakieś ślady na obrzeżach cylindra.
półracja
Na to samo sie złapałem.
Mialem 11barów na każdym cylindrze, a 4 na jednym.
Pomyslalem głowica. Zrobilem głowice i zabierałem sie do skręcania, kiedy przy dokladnym oglądnięciu cylindra okazało sie, ze tuleja jest pęknięta... ale w srodku
http://forum.omegakl...1&pictureid=646
Nie ma pewności, ze to pierścienie ale są zawsze pierwszym podejrzanym. Jesli wyjmie tłoki i pierścienie będą zapieczone, albo popękane .. to sprawa jasna.Skąd pewność że to wina pierścieni?
Jeśli podejrzewa pierścienie to znaczy że sprawdzał ciśnienie też przy pomocy zalaniu komór delikatnie olejem.
Jak nie .. to wtedy trzeba szukać dalej.
A może źle splanował głowicę, albo wcale tego nie zrobił.?
Ja na twoim miejscu jednak robiłbym to od góry, aby potem się znowu nie okazało że puszczają ci uszczelniacze popychaczy itd itp.
Mało prawdopodobne jest, zeby głowica była źle zrobiona, bo nie robi tego (zwykle) maechanior, a inny zaklad, a Ci raczej robią to tak jak trzeba.
To ja już sie pogubiłem,czy mówimy o wyjęciu silnika czy o wyciaganiu wału na silniku w aucie...ale gdybać o kosztach to nie ma co,mechor i tak na swoje wyjdzie:D
Mówimy o wymianie pierścieni bez zdejmowania głowicy a najprostrzą drogą wyjęcia tłoków z korbami dołem - jest wyjęcie wału od spodu, a zeby to zrobic, trzeba mieć dostęp .. wiec albo zrzucisz zawieche i grzebać będziesz od dołu, albo wyjmiesz silnik górą/dołem i zrobisz to w dużo wygodniejszy sposob wcale dużo bardziej sie napracowując
#18 OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 16:24
Mało prawdopodobne jest, zeby głowica była źle zrobiona, bo nie robi tego (zwykle) maechanior, a inny zaklad, a Ci raczej robią to tak jak trzeba.
Cita wiem że to robi inny warsztat, ale czy jest pewność że wogóle oddał głowicę do planowania?
półracja
Na to samo sie złapałem.
Mialem 11barów na każdym cylindrze, a 4 na jednym.
Pomyslalem głowica. Zrobilem głowice i zabierałem sie do skręcania, kiedy przy dokladnym oglądnięciu cylindra okazało sie, ze tuleja jest pęknięta... ale w srodku
Chodziło mi nie o oglądanie samego ranta cylindra, tylko dokładne sprawdzenie stanu cylindrów przed złożeniem głowicy do korpusu.
Jeśli pierścienie są zapieczone to też widać tego skutki na ściankach cylindra.
Cita właśnie pierwszym sprawdzeniem braku ciśnienia z winy pierścieni to jest wtedy kiedy wlejemy odrobinę oleju do cylindrów i wtedy sprawdzimy ciśnienie. Jeśli ciśnienie wzrośnie to można odrazu mieć pewność że jest coś nie tak z pierścieniami.I o to mi chodziło.Nie ma pewności, ze to pierścienie ale są zawsze pierwszym podejrzanym.
Jest kilka możliwości sprawdzenia braku ciśnienia na cylindrach i co może być tego przyczyną, chyba sam o tym wiesz.
#19 OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 16:27
...
1. no niestety całkiem mozliwe
2. zgadzam sie
3. zgadzam sie
#20 OFFLINE
Napisany 22 marca 2009 - 16:33
Porządny mechanik jeśli po złożeniu wszystkiego widzi brak ciśnienia na cylindrach to szuka przyczyny bo wie że coś pominął i nie powinnien brać ponownie kasy za rozebranie i złożenie głowicy do silnika.
Najwyżej jeśli to wina pierścieni to dodatkowa zapłata za robotę tego, ale za ponowne złożenie wszystkiego to już nie.
Takie jest moje zdanie.