Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy można wymienić pierścienie bez ściągania głowicy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2009 - 19:06

a co to za mechanik że dziury w tłoku nie zauważył ? ponoć sprawdzał dokładnie tuleje ale na tłokach oka jakoś nie zawiesił CIEKAWE ?:confused:

#42 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 14 kwietnia 2009 - 16:07

Panowie brak mi słów!!!!!
Dziura w tłoku była.ok. kupiłem uzywkę pasuje idealnie wymiar i.t.p... Mechanior założył nowe pierścienie, panewki no i lipa. Dokręca 5 korbowodów z siłą 8nm i poprzez klucz pokręca wałem, wszystko luks, zakłada 6 korbowód doktęca lekko ok. Bieże klucz z dynamen dokręca jak pozostałe i lipa nie daję się obrócić, przekłada korbę na inny czop to samo:(( Jadę z korbowodem do zakłady regeneracyjnego, biorę drugi na wzór, pomiary obmiary i wszystko w tolerancji, może 0,01 mniejsza średnica. Mechanik w płacz, że korba musi być zła i.t.p. Cóż może być przyczyną takigo stanu rzeczy?

#43 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:18

a panewki sprawdzali?
bo "setka" to praktycznie błąd pomiarowy
więc nasuwa mi się tylko że panewka jest jakaś na wał po szlifie, albo coś...

#44 OFFLINE   brooklin

brooklin
  • 9 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: wwa

Napisany 14 kwietnia 2009 - 22:42

Panowie brak mi słów!!!!!
Dziura w tłoku była.ok. kupiłem uzywkę pasuje idealnie wymiar i.t.p... Mechanior założył nowe pierścienie, panewki no i lipa. Dokręca 5 korbowodów z siłą 8nm i poprzez klucz pokręca wałem, wszystko luks, zakłada 6 korbowód doktęca lekko ok. Bieże klucz z dynamen dokręca jak pozostałe i lipa nie daję się obrócić, przekłada korbę na inny czop to samo:(( Jadę z korbowodem do zakłady regeneracyjnego, biorę drugi na wzór, pomiary obmiary i wszystko w tolerancji, może 0,01 mniejsza średnica. Mechanik w płacz, że korba musi być zła i.t.p. Cóż może być przyczyną takigo stanu rzeczy?


Cóż, może to być zbyt duża owalizacja czopu wału korbowego, może to być także zadzior na otworze olejowym a także może to być niewłasciwa stopa korbowodu, pamiętaj każdy korbowód ma swoją stopę której nie powinno się zamieniać, może być tak ze stopa do korbowodu nie licuje odpowienio i podczas dokręcania się zacieśnia. wiem może to co napiszę jest dla niektórych złem koniecznym lecz z doświadczenia mechanika wiem , ze połśrodki w sensie zmiana panewek to tylko połśrodki. zawsze należy oddac wał do zmierzenia, czopy ew. do przepolerowania jak się nie kwalifikują do szlifu a blok do honowania, tak aby olej mógł się utrzymać odpowiednio na gładzi cylindrowej i aby przypadkiem po wymianie pierścieni silnik nie brał oleju. nie daj się tylko namówić , ze "to się rozrusza" bo długo nie pojezdzisz.

#45 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 15 kwietnia 2009 - 08:40

Stopka pasuję idealnie, ma ten sam nr. co korbowód, brak zadziorów na wale... Jedyna różnica w tym, że ten korbowód jest mniej owalny od innych, ale skoro wał zrobił się owalny, to chyba powinien zmniejszyć swoją średnicę a nie przybrać z jednej strony, a z drugiej zgubić..No chyba, że się zpłaszczył:(( jutro przyjdą mi nowe panewki i będzie mechanior na nowych próbował....

#46 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2009 - 20:04

Jedyna różnica w tym, że ten korbowód jest mniej owalny od innych


nie bardzo rozumię co chciałeś przez to powiedzieć... :D


dlaczego nie możesz zastosować swojego korbowodu???

#47 OFFLINE   seba_omega

seba_omega

    S E B A

  • 12 postów
  • Dołączył: 31-08-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 15 kwietnia 2009 - 22:02

Witam powiem ci tak są 2 wyjścia albo panewka jest nad wymiar niech zmierzy grubość panewki którą zakłada albo korbowód jest złom.
A powiedź z ciekawości za ile panewki kupujesz ??
Jak co to mam doświadczenie od 17-lat składam silniki i naprawiam.

#48 OFFLINE   czessio

czessio
  • 70 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 15 kwietnia 2009 - 23:21

Znowu ostry zonk okazała się, żed 5 panewek jest po 3 szlifie a jedna po 5 tym(, Panowie mam wielką prośbę powiedżcie mi, czy wał korbowy z calibry 2,5 V6 jest taki sam jad do omegi 3.0 V6?

#49 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2009 - 22:18

Jak co to mam doświadczenie od 17-lat składam silniki i naprawiam.


seba - co byś powiedział na panewki z brązu lub mosiądzu?
- do "ilu" powinien być wyważony układ korbowotłokowy taki jak X30XE?


czy wał korbowy z calibry 2,5 V6 jest taki sam jad do omegi 3.0 V6?


wały X25XE i X30XE się różnią wysokością wykorbienia ale niewiem czym się różnią X25XE a C25XE ;)