Check - pomarańczowa kontrolka silnika
#1 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 22:24
Pojawiła mi się taka lampka na desce. zero komunikatów z kompa
Objawy jak jadę wolno powiedzmy w granicach do 3tys. obr. wszystko ok. lampka się nie zapala, po przekroczeniu 4tys.obr. włącza się CHECK i z reguły święci się a cały czas chyba że się zatrzymam i wyłączę silnik i po krótkiej chwili uruchomię i znów nie przekroczę 4tyś.obr. Wczoraj zapalił mi się check ale po przejechaniu następnego kilometra i z obrotami w granicach 5tys.obr. Na IVbiegu lampka zgasła i sie nie zapaliła mimo żę była ganiana i po 6tys.obr.
Jeśli zapali się Check auto na wolnych obrotach się trzęsie i nierówno pracuje obroty skaczą 400-700 i temp około 95st. płyn chłodniczy czysty na korku oleju masło ale robię krótkie odcinki i kręcę autko do 3tyś.obr. czasami podkręcę mocniej ale rzadko. Poziom olej i płynu chłodniczego sprawdzam regularnie podczas tankowania na stacji. Auto mam od lutego to 1 moja omega
#2 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 22:48
#3 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 22:54
spinacz na pin 5 i 6 lecę na dół
#4 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 22:58
#5 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 23:25
czy dobrze wnioskuje ze chodzi o to ?
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
#6 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 23:32
odczytałem ale nic nie czaje mrugało to tak 12 12 12 73 73 73 31 31 31 ktoś mi to przetłumaczy ?
kolego P@tyk...
spis kodów błędów jest powszechnie dostępny na forum...
wystarczy tylko poszukać...
wpisz w szukajce- kody błędów
jest kilka obszernych list...
a to mruganie to trzykrotnie powtarzany każdy kod błędu...
gdybyś czasem nie zdążył zanotować...
pozdrawiam
#7 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 23:46
spis kodów błędów jest powszechnie dostępny na forum...
wystarczy tylko poszukać...
wpisz w szukajce- kody błędów
jest kilka obszernych list...
czy dobrze wnioskuje ze chodzi o to ?
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie).... Ostatnio edytowane przez P@tyk; Dzisiaj o godzinie 23:31 .....
możesz co bardziej konstruktywnego napisać
#8 OFFLINE
Napisany 17 marca 2009 - 23:55
Cytat: Napisał P@tyk Zobacz post czy dobrze wnioskuje ze chodzi o to ? 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie).... Ostatnio edytowane przez P@tyk; Dzisiaj o godzinie 23:31 ..... możesz co bardziej konstruktywnego napisać
tak... bo spóźniłem się z wypowiedzią o kilka sek... i tak wyszło jak wyszło...
więc:
tak... masz rację, dobrze wnioskujesz:
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)....
dość konstruktywnie?? pozdrawiam
#9 OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 00:04
sądzę ze kod 12 i 31 mogę sobie odpuścić ale co mam zrobić z 73 jakieś zwarcie, styki zabrudzone ? o co kaman ? nic mi to nie mówi na forum narazie tez nic nie znalazłem sensownego
2 dni temu miałem spięcie w gnieździe zapalniczki ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym błędem
#10 OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 00:11
kod 12 to na pewno możesz sobie odpuścić... bo to jest zawsze przy sczytywaniu, nie ma innej opcji...
ale 73 i 31...???
też rozejrzałem się z ciekawości za tym po forum ale nic nie mam...
szkoda że beasta nie ma z Nami, ma koleś głowę na karku!
nie pomogę dzisiaj... jak coś znajdę dam znać...
może beast się zjawi...
pozdrawiam i sorki za złośliwości!
#11 OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 08:09
I co beasta potrzeba??
#12 OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 08:19
I co beasta potrzeba??
no wiadomo że nie tylko jego:) ale przeważnie pisze "mądre rzeczy" jak się zjawi...!
nie mówię, że Ty nie...!
pozdro Roozga
:piwo:
a może wiesz jaki jest do omy 2.0 16v włącznik termiczny wentylatora??? widzę że masz taką jak ja...
bo dodałem temat ale jak na razie nikt i nic i zero...
byłbym wdzięczny gdybyś w moim temacie coś tam pisnął...:piwo:
#13 OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 09:15
A idealnie było by, gdybyś miał możliwość podmiany na względnie z tego samego rocznika. Mimo, że pewnie kontr. silnika nie zgaśnie ale odczujesz różnicę w pracy silnika.Pojawiła mi się taka lampka na desce. zero komunikatów z kompa
#14 OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 09:34
#15 OFFLINE
Napisany 18 marca 2009 - 09:47
Pany a moze mi ktos powie gdzie to sie znajduje ? tak lopatologicznie bo mechanik ze mnie cienki
z obudowy filtra powietrza wychodzi gruby waz tam jest czujnik zasysanego powietrza a zaraz pod nim jest przeplywka
a możesz jakąś rada służyć ?
sądzę ze kod 12 i 31 mogę sobie odpuścić ale co mam zrobić z 73 jakieś zwarcie, styki zabrudzone ? o co kaman ? nic mi to nie mówi na forum narazie tez nic nie znalazłem sensownego
2 dni temu miałem spięcie w gnieździe zapalniczki ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym błędem
wyslalem wiadomosc na GG
#16 OFFLINE
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 16:11
#19 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 21:06
I gdy jadę i dodaję delikatnie gazu to się zbiera a gdy daję cały gaz to się dławi i strzela w kolektor ssący pomocy
#20 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2013 - 21:06