Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Check - pomarańczowa kontrolka silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 17 marca 2009 - 22:24

Witam

Pojawiła mi się taka lampka na desce. zero komunikatów z kompa

Objawy jak jadę wolno powiedzmy w granicach do 3tys. obr. wszystko ok. lampka się nie zapala, po przekroczeniu 4tys.obr. włącza się CHECK i z reguły święci się a cały czas chyba że się zatrzymam i wyłączę silnik i po krótkiej chwili uruchomię i znów nie przekroczę 4tyś.obr. Wczoraj zapalił mi się check ale po przejechaniu następnego kilometra i z obrotami w granicach 5tys.obr. Na IVbiegu lampka zgasła i sie nie zapaliła mimo żę była ganiana i po 6tys.obr.

Jeśli zapali się Check auto na wolnych obrotach się trzęsie i nierówno pracuje obroty skaczą 400-700 i temp około 95st. płyn chłodniczy czysty na korku oleju masło ale robię krótkie odcinki i kręcę autko do 3tyś.obr. czasami podkręcę mocniej ale rzadko. Poziom olej i płynu chłodniczego sprawdzam regularnie podczas tankowania na stacji. Auto mam od lutego to 1 moja omega :)

#2 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 marca 2009 - 22:48

komunikaty z komputera pokladowego to nie sa komunikaty z samodiagnostyki komputera sterujacego silnikiem. albo spnacz, albo podlacz auto do kompa i bedzie mniej wiecej wiadomo co go boli
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#3 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 17 marca 2009 - 22:54

Chodziło mi ze komp nie pokazuje żadnych błędów ze jakiś płynów brakuje albo cóś takowego

spinacz na pin 5 i 6 lecę na dół

#4 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 marca 2009 - 22:58

no bo jedno do drugiego sie nie tyczy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#5 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 17 marca 2009 - 23:25

odczytałem ale nic nie czaje mrugało to tak 12 12 12 73 73 73 31 31 31 ktoś mi to przetłumaczy ?

czy dobrze wnioskuje ze chodzi o to ?

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

#6 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 17 marca 2009 - 23:32

odczytałem ale nic nie czaje mrugało to tak 12 12 12 73 73 73 31 31 31 ktoś mi to przetłumaczy ?


kolego P@tyk...

spis kodów błędów jest powszechnie dostępny na forum...
wystarczy tylko poszukać...
wpisz w szukajce- kody błędów
jest kilka obszernych list...

a to mruganie to trzykrotnie powtarzany każdy kod błędu...
gdybyś czasem nie zdążył zanotować...
pozdrawiam

#7 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 17 marca 2009 - 23:46

spis kodów błędów jest powszechnie dostępny na forum...
wystarczy tylko poszukać...
wpisz w szukajce- kody błędów
jest kilka obszernych list...


czy dobrze wnioskuje ze chodzi o to ?

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie).... Ostatnio edytowane przez P@tyk; Dzisiaj o godzinie 23:31 .....


możesz co bardziej konstruktywnego napisać

#8 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 17 marca 2009 - 23:55

Cytat: Napisał P@tyk Zobacz post czy dobrze wnioskuje ze chodzi o to ? 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie).... Ostatnio edytowane przez P@tyk; Dzisiaj o godzinie 23:31 ..... możesz co bardziej konstruktywnego napisać


tak... bo spóźniłem się z wypowiedzią o kilka sek... i tak wyszło jak wyszło...
więc:
tak... masz rację, dobrze wnioskujesz:
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)....
dość konstruktywnie?? pozdrawiam

#9 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 18 marca 2009 - 00:04

a możesz jakąś rada służyć ?
sądzę ze kod 12 i 31 mogę sobie odpuścić ale co mam zrobić z 73 jakieś zwarcie, styki zabrudzone ? o co kaman ? nic mi to nie mówi na forum narazie tez nic nie znalazłem sensownego :(

2 dni temu miałem spięcie w gnieździe zapalniczki ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym błędem

#10 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 18 marca 2009 - 00:11

hmm kolego...

kod 12 to na pewno możesz sobie odpuścić... bo to jest zawsze przy sczytywaniu, nie ma innej opcji...
ale 73 i 31...???
też rozejrzałem się z ciekawości za tym po forum ale nic nie mam...
szkoda że beasta nie ma z Nami, ma koleś głowę na karku!!!:)
nie pomogę dzisiaj... jak coś znajdę dam znać...
może beast się zjawi...;)

pozdrawiam i sorki za złośliwości!!!

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2009 - 08:09

73 oznacza że przepływka ma za niskie napięcie, czyli w kolejności - styki, przewody do przepływki, sama przepływka i ewentualnie sprawdzić altka

I co beasta potrzeba?? :D



 


#12 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 18 marca 2009 - 08:19

I co beasta potrzeba??


:) no wiadomo że nie tylko jego:) ale przeważnie pisze "mądre rzeczy" jak się zjawi...:)!!!
nie mówię, że Ty nie...:)!!!

pozdro Roozga
:piwo:

a może wiesz jaki jest do omy 2.0 16v włącznik termiczny wentylatora??? widzę że masz taką jak ja...
bo dodałem temat ale jak na razie nikt i nic i zero...:(
byłbym wdzięczny gdybyś w moim temacie coś tam pisnął...:piwo:

#13 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2009 - 09:15

Pojawiła mi się taka lampka na desce. zero komunikatów z kompa

A idealnie było by, gdybyś miał możliwość podmiany na względnie z tego samego rocznika. Mimo, że pewnie kontr. silnika nie zgaśnie ale odczujesz różnicę w pracy silnika.

#14 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 18 marca 2009 - 09:34

Pany a moze mi ktos powie gdzie to sie znajduje ? tak lopatologicznie bo mechanik ze mnie cienki

#15 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 marca 2009 - 09:47

Pany a moze mi ktos powie gdzie to sie znajduje ? tak lopatologicznie bo mechanik ze mnie cienki



z obudowy filtra powietrza wychodzi gruby waz tam jest czujnik zasysanego powietrza a zaraz pod nim jest przeplywka

a możesz jakąś rada służyć ?
sądzę ze kod 12 i 31 mogę sobie odpuścić ale co mam zrobić z 73 jakieś zwarcie, styki zabrudzone ? o co kaman ? nic mi to nie mówi na forum narazie tez nic nie znalazłem sensownego :(

2 dni temu miałem spięcie w gnieździe zapalniczki ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym błędem


wyslalem wiadomosc na GG

#16 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 18 marca 2009 - 11:01

a co z błedem 31 mam sie nim nie przejmowac ?

#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2009 - 11:09

Nie przejmuj sie :hehe:

#18 OFFLINE   P@tyk

P@tyk
  • 110 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Łódź - Olechów

Napisany 24 marca 2009 - 16:11

a więc wydłubałem przepływkę i przeczyściłem ją oraz wydłubałem jeszcze krokowca (dzisas ale bym zasyfiony ) i też go wyczyściłem.Wszystkie kostki i styki popsikałem kontaktem (aż sie gotowało) wszystkie dolegliwości ustały dzieki wielkie za podpowiedzi.

#19 OFFLINE   kogut123

kogut123
  • 10 postów
  • Dołączył: 08-02-2013

Napisany 17 lutego 2013 - 21:06

witam mam taki problem z moją omegom 3.0v6 pali mi się kontrolka check gdy rano ją odpalę i gdy chodzi na ssaniu ma 100% mocy a jak się zagrzeje to się dusi dławi słabo wchodzi na obroty co to może być

I gdy jadę i dodaję delikatnie gazu to się zbiera a gdy daję cały gaz to się dławi i strzela w kolektor ssący pomocy

#20 OFFLINE   marek.n

marek.n

    Marek

  • 94 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: NBR
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2013 - 21:06

błędy kolega sprawdzi na spinacz jak jest opisane w poradach ;)