Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tłumik przelotowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
238 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   tomek77

tomek77
  • 1 postów
  • Dołączył: 18-10-2011

Napisany 18 marca 2012 - 20:28

Witam serdecznie,koledzy co może być przyczyną,że auto pracuje jak Polonez Borewicza,doslownie pierdzi i brzeczy,szlak mnie trafia,myślałem że to wina tłumika końcowego,zakonczyl on swoj żywot,latały w nim poupalane rurki,kupiłem dedykowany tłumiczek Remusa,i "zonk" żadnej różnicy,wprawdzie ten dziwny dzwiek wydobywa sie jakby bardziej z środkowej częsci ukladu wydechowego,tłumiki środkowe wydają sie być w dobrym stanie,zastanawia mnie też czy nie mają na to wpływu katalizatory,ktore chyba ktoś powycinal i wspawal jakieś pseudo strumienice,z góry dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi.Pozdrawiam.

#202 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2012 - 23:30

zastanawia mnie też czy nie mają na to wpływu katalizatory,ktore chyba ktoś powycinal i wspawal jakieś pseudo strumienice

Tutaj szukaj przyczyny dziwnych hałasów.

#203 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 marca 2012 - 00:07

podkleję się tez pod ten temat panowie jak bym zostawił końcowy a zamiast środkowych wstawił tlumniki przelotowe a zamiast katów strumienice co wy na to jak by to chodziło teraz nie mam katów mam wstawione jakie mosty


Jak koniecznie chcesz zgubić trochę mocy to droga wolna. Głośny wydech != większa moc. W silniku wolnossącym w praktycznie każdym przypadku zbytnie odetkanie wydechu = pogorszenie parametrów. Dlaczego? Ze względu na fakt że brak należytego ciśnienia w układzie wydechowym pogarsza napełnianie cylindrów. Wyjątkiem są np. silniki B serii Hondy, które z fabryki mają śmieszne średnice układów wydechowych - tam kompletny dedykowany wydech np. Supersprinta daje >25KM przyrosty mocy. Z resztą ogólnie kompletny wydech Supersprint'a do Fiat'owskiego Fire'a 1242cm3 potrafi dodać 14KM - wiem bo sprawdzałem osobiście na Punto (74KM->88KM).

#204 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 27 maja 2012 - 17:30

Ja w związku z potrzeba zakupu nowego wydechu , (stary się posypał) postanowiłem zrobic eksperyment , teraz zamiast katów i srodkowych tłumików mam rury , efekt , takiego ***** to si ni spodziewałem samochód zmólony , potem nie idzie w środku wytrzymac bo się drze jak zarzynana swinia do tego w ciagu tygodnia rozleciał się tłumik końcowy , absolutnie nikomu takiego zabiegu nie polcam ( jeden plus mozna ludzi w tunelach fajnie straszyc .)

#205 OFFLINE   OMESIOR

OMESIOR
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-03-2009
  • Skąd: DĘBNO

Napisany 18 czerwca 2012 - 21:11

ja mam filtr powietrza k&n i do tego by było jak należy końcowy wydech przelotowy = miły dzwięk co najważniejsze niegłośny , spalanie troszku jakby mniejsze z tego co komputer wykazuje a spadku mocy nie czuje tak wiec gites :)

#206 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 czerwca 2012 - 22:02

Ja właśnie jestem po wycięciu kata i w puszkę po nim wspawałem rurę ale grubościenną w niej wspawałem skręconą blachę żeby wprowadzić zawirowanie spalin jak również delikatnie spowolnić spaliny resztę wydechu standard Efekt rewelacja cicho auto nie ryczy jak niektórzy piszą możne powodem jest gruba rura (przerobiona rura dwu calówka)autko jest bardziej elastyczne od dolnych obrotów jakby dostało drugą młodość naprawdę jestem zadowolony :D:D:D:D

#207 OFFLINE   sokolasty

sokolasty
  • 85 postów
  • Dołączył: 03-02-2012
  • Skąd: Lublin

Napisany 14 sierpnia 2012 - 10:02

witam dołączam się do tematu, zakupiłem 2 końcówki irmiego, i teraz nie wiem jak zrobić, bo zamiast katów mam strumienice, reszta dalej seria, chciałem wspawać te końcówki ale wiadomo ze one dźwięku nie zmienia, co zrobić żeby bestie było bardziej słychać (ale bez przesady) czy wywalić środkowe czy wybebeszyć ostatni. nie chce żeby to pierdziało tylko fajnie mruczało.

#208 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 sierpnia 2012 - 10:08

Musisz kupic jakis tlumik sportowy koncowy a nie same koncowki.

#209 OFFLINE   sokolasty

sokolasty
  • 85 postów
  • Dołączył: 03-02-2012
  • Skąd: Lublin

Napisany 14 sierpnia 2012 - 10:16

no tak ale końcowy tłumik irmiego ciezko znalezc a jak juz jest to ceny sa dośc duze, tak nie da sie nic zrobic, jaki bedzie efekt jak zamiast srodkowych wstawie przelot, albo np oststani rozkroje i wywale bebechy

#210 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2012 - 11:07

jaki bedzie efekt jak zamiast srodkowych wstawie przelot, albo np oststani rozkroje i wywale bebechy

Zrób to i to, w połączeniu ze strumienicami powinieneś uzyskać fajne mruczenie, bez buczenia i pierdzenia
:]

#211 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2014 - 21:38

jaki tłumik przelotowy z dławikiem (przewężeniem gwiazdkowym czy jakoś tak) zamiast kata najlepiej się sprawdzi w 2.0 ? czy są jakieś gorsze, lepsze i najlepsze? głównie chodzi o hałas o raczej o brak hałasu... czy jakiś RM byłby dobry i ile powinien kosztować?

chciałbym uniknąć metalicznego odgłosu poloneza... czy można taki tłumik np. obłożyć jakąś matą wygłuszającą i dospawać zewnętrzną dodatkową puchę?

#212 OFFLINE   zamor89

zamor89
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-08-2011
  • Skąd: Okolice Zgorzelca

Napisany 14 września 2014 - 23:48

Dołączam się do tematu, po wywaleniu katalizatorów w 3.0 jest straszy dźwięk typu polonez. Jaki kupić tłumik przelotowy aby było cicho? Takie coś będzie dobre?? http://allegro.pl/tl...4578390309.html

#213 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 września 2014 - 07:01

Pisane już wielokrotnie. Kupujcie RM01 i będziecie zadowoleni. Wszystko inne wytrzyma krótko lub będzie podobny dźwięk. U mnie AWG bez upalania auta wytrzymało rok z kawałkiem.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#214 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2014 - 22:30

@TomEK WRO: dzięki za info. pytanie jeszcze jedno - jakie przetłoczenie powinienem zamówić do 2.0 16V?

cytat: "możemy wykonać wewnątrz tłumika przetłoczenie znacząco poprawiające tłumienie ( dopłata 20zł )

mniej lub bardziej restrykcyjne"

jak do nich zadzwonię to sami podpowiedzą jak wybrać kompromis pomiędzy odpowiednim ciśnieniem spalin, metalicznym hałasem a np. jakimś pomrukiem tego tłumika?

#215 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 września 2014 - 07:09

Przetłoczenie spowoduje, że będzie troszkę ciszej. Ja mam RM01 bez przetłoczenia i nie mam porównania do wersji z przetłoczeniem. U siebie zadowolony jestem z wydechu. Na sam dźwięk ma jeszcze wpływ stan środkowego i trochę ostatniego tłumika.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#216 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2014 - 22:38

a jaki masz silnik? przetłoczenie zdaje się przede wszystkim ma utrzymać odpowiednie ciśnienie spalin w silniku wolnossącym bo zbyt gwałtowne rozprężenie da efekt odwrotny do zamierzonego. miałem zwykłą przelotówkę z pojedynczym przetłoczeniem gwiazdkowym. auto minimalnie lepiej chodziło ale dźwięk często był za bardzo metaliczny.

najpierw muszę wstawić tego RM-01 zamiast katalizatora a później nie mam pojęcia jak delikatnie zmienić dźwięk wydechu w 2.0 16V... metodą prób i błędów? szkoda kasy trochę...

#217 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2014 - 07:30

Ogólnie cały wydech i jakiekolwiek modyfikacje powinny być wyliczone. Zadzwoń do RM Motors to miły pan wytłumaczy Tobie dlaczego nie polecają (mimo, że sprzedają) strumienice.

najpierw muszę wstawić tego RM-01 zamiast katalizatora

będzie ok

a później

Albo odrazu wstaw drugie RM01 w miejsce środkowego tłumika. Słyszałem jak Vka chodzi na czterech RM01 i seryjnym ostatnim tłumiku. Efekt mega piękny i przyjemny.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#218 OFFLINE   lotusso

lotusso
  • 74 postów
  • Dołączył: 27-07-2011
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2014 - 20:29

dzwonię, dzwonię już kilka dni i nie odbierają telefonu... V-ka sama z siebie ładnie brzmi a w R4 2x RM01 jak zadziała nikt nie wie...

#219 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 września 2014 - 11:25

Pany potrzebny jest rozmiar tłumika przelotowego jaki trzeba zamówić zamiast puszek środkowych ;) Nie mam możliwości zmierzenia. Dodatkowo jeżeli w omie jest 50 lub 55mm wydech to trzeba zamówić 60mm aby zostawić troche miejsca na "nadlanie"?

#220 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 30 września 2014 - 12:24

Nie, zamów 55 tak jak seria i spawa się do czoła panie kolego ;p

Dodany obrazek