

Tłumik przelotowy
#1
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 13:18
Ciekaw jestem efektu zamontowania np którychś z tych tłumików przelotowych:
http://moto.allegro....ting_interval=7
w miejsce tlumików srodkowych.
Jestem sklonny zaryzykowac i zrobic nawet probe wmontowania takowych w miejsce fabrycznych katow i dodatkowo tlumikow srodkowych (jesli nie bedzie za glosno juz po zastąpieniu tylko tlumikow srodkowych)
Jesli ktos ma cos takiego w swoim V6 w miejscu katow, badz tlumikow srodkowych, bardzo bym prosil o opinie, a jeszcze bardziej uradowalby mnie jakis filmik z dzwiekiem ukladu z takim tlumikiem (nawet jesli taki tlumik ktos wstawil w miejsce katalizatora).
Poki co w moim wydechu siedza fabryczne katy i tlumiki srodkowe, koncowy tlumik jest Walkera.
Pragne zaznaczyc, ze nie mowimy tu o strumienicach i chcialbym uniknac tu dyskusji na ich temat, interesuja mnie jedynie tlumiki przelotowe srodkowe, ew. glosnosc ich pracy w porownaniu do strumienic, czy fabrycznych tlumikow...
#2
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 13:48
#3
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 16:10
poki co praktycznie nie slysze swojego wydechu, w poprzedniej omie mialem jakas strumienice, i nie bylo problemu z glosnoscia, a zadaklam, ze tlumik przelotowy bedzie jednak choc delikatnie cichszy od strumienicy... powiedzmy, ze to eksperyment, i glosnosc wydechu pozniej zdecyduje, czy dane rozwiazanie pozostanie, czy wroce do oryginalu...Myślę że jak wsadzisz taką namiastkę tłumików to ci głowa spuchnie od huku
dolot nieco przerobiony (puszka, filtr), glowice ostro zplanowane, rozrzadem na razie nie bede mieszal, ale mysle, ze w takim wypadku wydech moze uwolnic pare kucy - widziales w linku wyykres z hamowni? gosciowi doszlo 15-20KM tylko po usunieciu srodka i zalozeniu remusa na koncu...Aby osiągnąć faktycznie odczuwalny wzrost mocy musiał byś osiągnąć efekt doładowania rezonansowego co wiąże się z fachowym przerobieniem dolotu, faz rozrządu i wydechu. Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, odtykając wydech możesz zyskać zupełnie nie odczuwalne pod pedałem parę koni ale przenosisz max moment obrotowy w wyższy zakres obrotów.
zawory, uszczelniacze calkiem swiezo wymieniane, gniazda opracowane - mysle, ze odpowiednio przygotowany silnik powinien dac rade, chocby te kilka lat...Poza tym słyszałem już o różnych komplikacjach po takich zabiegach, łącznie z wypalonymi zaworami. Moim zdaniem całkowicie nie warte.
Twoje uwagi biore sobie do serca, wszystkie sa cenne, i bede je mial na uwadze.
Ja po prostu lubie pokombinowac, w moim przypadku to nie jest auto do wozenia rodziny, lecz do sprawiania mi przyjemnosci, a kazde KM wiecej to dodatkowa przyjemnosc

#4
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 18:58
Jeszcze jedno, te 15-20 koni na tych wykresach to myślę że nie z samego wydechu.
#5
OFFLINE
Napisany 10 marca 2009 - 21:48
rozmawialem z gosciem, przekonywal mnie, ze to jedyne co zrobil...Jeszcze jedno, te 15-20 koni na tych wykresach to myślę że nie z samego wydechu.
#6
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 16:34
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tłumikami przelotowymi RM Motors?
http://www.allegro.p..._rm_motors.html
http://photos04.alle...48/19/678481973
Interesuje mnie głośność ich pracy...
#7
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 16:39
Sama zasada działania tłumika przelotowego jest taka że ograniczone tłumienie czyli robi się głośniej - może i na krótkie trasy pojeździć, ale dłuższa jazda jest bardzo męcząca. Miałem przelotowy wydech w UNO - był mega głośny
#8
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 17:31
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 17:52
#11
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2009 - 19:08
ale to v6 brzmi pieknie, i niektorzy lubia to slyszecSama zasada działania tłumika przelotowego jest taka że ograniczone tłumienie czyli robi się głośniej

tak na serio, to mialem okazje odsluchac seryjny wydech z koncowym irmchera (podwojnym) u kolegi Qiub. No i prawda jest taka, ze tego wydechu w ogole nie slychac! (po wlozeniu stozka odezwalaby sie bestia dopiero

Dodac moge jeszcze, ze ja te duze srodkowe tlumiki zastapilem przelotowymi AWG i co - ano praktycznie zero roznicy! Jakas delikatna roznica jest slyszalna, ale za autem, a nie w srodku...
Teraz mam zamiar zastapic katy przelotowymi tlumikami, i szukam mozliwie najlepszych
o widzisz, nie wiedzialem... teraz pytanie, czy te RM sa lepsze, jesli tak, to czy adekwatnie do roznicy w cenie (AWG 50zl, RM 120zl)to chyba wcześniej zwało się KM Malon: http://forum.vectrak....0
#12
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2009 - 00:05
No niestety nic więcej nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Odezwij się jeszcze ewentualnie na PW do Gachu.o widzisz, nie wiedzialem... teraz pytanie, czy te RM sa lepsze, jesli tak, to czy adekwatnie do roznicy w cenie (AWG 50zl, RM 120zl)
#13
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2009 - 17:33
ale to v6 brzmi pieknie, i niektorzy lubia to slyszec
tak na serio, to mialem okazje odsluchac seryjny wydech z koncowym irmchera (podwojnym) u kolegi Qiub. No i prawda jest taka, ze tego wydechu w ogole nie slychac! (po wlozeniu stozka odezwalaby sie bestia dopiero)
Dodac moge jeszcze, ze ja te duze srodkowe tlumiki zastapilem przelotowymi AWG i co - ano praktycznie zero roznicy! Jakas delikatna roznica jest slyszalna, ale za autem, a nie w srodku...
Teraz mam zamiar zastapic katy przelotowymi tlumikami, i szukam mozliwie najlepszych
o widzisz, nie wiedzialem... teraz pytanie, czy te RM sa lepsze, jesli tak, to czy adekwatnie do roznicy w cenie (AWG 50zl, RM 120zl)
Podejrzewam, że największą zmianę w głośności da ci wymiana ostatniego tłumika.
Miałem kiedyś seicento: wydech bez katalizatora, sam końcowy tłumik (robiony na zamówienie) i było bardzo głośno i fajnie brzmiało. Jak już nie mogłem wytrzymać zrobili mi tylko nowy tłumik końcowy i było dużo ciszej, a osiągi te same.
#14
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2009 - 22:13
Masz racje, wlozylem wlasnie koncowy Irmiego i sie zrobilo jeszcze glosniej, niz na dziurawym WalkerzePodejrzewam, że największą zmianę w głośności da ci wymiana ostatniego tłumika.
Miałem kiedyś seicento: wydech bez katalizatora, sam końcowy tłumik (robiony na zamówienie) i było bardzo głośno i fajnie brzmiało. Jak już nie mogłem wytrzymać zrobili mi tylko nowy tłumik końcowy i było dużo ciszej, a osiągi te same.

Na razie mi sie podoba, ale chyba bedzie mnie meczylo przy dluzszych trasach



#15
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2009 - 23:56
#16
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 09:30
To nówka czy używka?Masz racje, wlozylem wlasnie koncowy Irmiego i sie zrobilo jeszcze glosniej, niz na dziurawym Walkerze
Na razie mi sie podoba, ale chyba bedzie mnie meczylo przy dluzszych trasach
Zdrowy Irmscher/Remus powinien być cichy, wręcz bardzo cichy, niesłyszalny w kabinie, jedynie na zewnątrz słychać mięsiste basowe dudnienie.
#17
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 09:54
Uzywka, tylko ze ja nie mam tlumikow srodkowych...To nówka czy używka?
Zdrowy Irmscher/Remus powinien być cichy, wręcz bardzo cichy, niesłyszalny w kabinie, jedynie na zewnątrz słychać mięsiste basowe dudnienie.

#18
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 12:12
Wyczytałem że wstawiłeś jakieś przelotówki w miejsce seryjnych.Uzywka, tylko ze ja nie mam tlumikow srodkowych...
Tyle że seryjne też są przelotowe, więc nie dziw się że nie odczułeś różnicy

Przyjrzyj się czy przypadkiem nie masz wypatroszonego tego irmschera, skoro jest taki głośny...
PS. w poprzednim aucie trochę bawiłem się wydechem
- zmieniłem środkowe tłumiki na Powerflow, oprócz lepszego samopoczucia z tytułu posiadania fajnego gadżetu żadnych innych efektów nie stwierdziłem

- seryjne katy zastąpiłem tłumikami przelotowymi, efekt - głośniejszy, ostrzejrzy (bardziej pierdzący) dźwięk, gorsza kultura pracy silnika i smrodliwe spaliny. Po tygodniu wstawiłem porządne katy metalowe i było git, ale w stosunku do seryjnych różnicy nie odczułem.
Podsumowując - zabawa z wydechem ma sens jeśli założysz kompletny dedykowany albo policzony pod silnik układ. Koniecznie z kolektorami, straty energii w seryjnych są na tyle duże że kombinowanie rurami i tłumikami na niewiele się zda.
#19
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 13:15
obecne sa mniejsze, chcialem nadac troche charakteru cichemu wydechowi, lecz nic praktycznie sie nie zmieniloWyczytałem że wstawiłeś jakieś przelotówki w miejsce seryjnych.
Tyle że seryjne też są przelotowe, więc nie dziw się że nie odczułeś różnicy

Przyjrzyj się czy przypadkiem nie masz wypatroszonego tego irmschera, skoro jest taki głośny...
a jak to sprawdzic? cieezki jest skubany na pewno

ja mam obawy, ze moje katy sa przypchane po prostu, tez chcialbym cos z nimi zrobic...- seryjne katy zastąpiłem tłumikami przelotowymi, efekt - głośniejszy, ostrzejrzy (bardziej pierdzący) dźwięk, gorsza kultura pracy silnika i smrodliwe spaliny. Po tygodniu wstawiłem porządne katy metalowe i było git, ale w stosunku do seryjnych różnicy nie odczułem.
tak sobie ubzduralem (byc moze nieslusznie), ze skoro glowice sa splanowane po maksie, do tego mantzel i stozek to teraz cos przy wydechu mozna grzebac,Podsumowując - zabawa z wydechem ma sens jeśli założysz kompletny dedykowany albo policzony pod silnik układ. Koniecznie z kolektorami, straty energii w seryjnych są na tyle duże że kombinowanie rurami i tłumikami na niewiele się zda.
wiadomo, wypadaloby zaczac od kolektorow rurowych, obserwuje temat, zobaczymy, czy i jak sie rozwinie...
#20
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2009 - 13:37
Na razie mi sie podoba,
Eryk zapodaj jak to brzmi:D slyszalem tamten a chce uslysze ten a nie wiem kiedy jakiegos spociszona zorganizujemy.