Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto kupic 2.5 tds?????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2009 - 10:58

Na wszystkich forach jest to wałkowane. Ku...wica mnie chyba strzeli. Jest drobna ale istotna różnica w tych silnikach: TURBINA - jej wielkość i mocowanie. Ot co. TDS był w BMW i miał 143 km a w Omie jest TD i ma 130 km i nie do końca jest to ten sam silnik.

kolega tak sie ciska a sam niedoinformowany bo TD w omedze ma 131KM a nie 130!!!!! Silnik jak dla mnie rewelka mialem kilka tzw. TDS-ow i z zadnym nie mialem zadnych problemow a nie jezdze malo.... obecnie mam 2.2 DTI i wiem ze juz nie bedzie tak kolorowo... a co do kosztow napraw to staje sie to na obecna chwile nieoplacalne bo mozna tanio caly silnik kupic i bez klopotu, ludzie placa po 4 tys i wiecej za remonty a za tyle calego anglika mozna kupic z tym silnikiem, a co do spalania to zalezy jaka masz noge bo moze w trasie ci lyknac 6 litrow a jak sie postarasz to i 10 wciagnie, ogolnie silnik polecam!!!!!

#22 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lutego 2009 - 11:03

:D , jak bedziesz utrzymywał 5000 obrotów to może sie uda ale przy zwykłej jeździe jednak przewaga klekota,

ja raczej sobie chwalę moją konfiguracje -2,5td +automat chociaż myśle żeby zmienić na 3.0 i jej opisywaną moc


W niemczech jechalem Przez ponad trzysta kilosow tak ze nie spadlo mi ani razu ponizej 180km\h ,i nie byla to omega tylko astra i w benzynie.Podpuszczal mnie ile moj klekot pociagnie po jakichs stu kilosach z tej astry poszlo sporo pary z pod maski i zostala z tylu.A ja jeszcze ciaglem nastepne 200km puzniej juz raz wolniej raz szybciej bo byly ograniczenia.700km przejechalem w4,5godziny.Niewiem czy benzyniak tyle wytrzyma.

#23 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2009 - 11:11

W niemczech jechalem Przez ponad trzysta kilosow tak ze nie spadlo mi ani razu ponizej 180km\h ,i nie byla to omega tylko astra i w benzynie.Podpuszczal mnie ile moj klekot pociagnie po jakichs stu kilosach z tej astry poszlo sporo pary z pod maski i zostala z tylu.A ja jeszcze ciaglem nastepne 200km puzniej juz raz wolniej raz szybciej bo byly ograniczenia.700km przejechalem w4,5godziny.Niewiem czy benzyniak tyle wytrzyma.

rzygac sie chce jak sie czyta te bzdury.... ludzie jakbyscie w swoich benzyniakach mieli takie przebiegi jak maja te diesle ktore mimo tego i tak sie dobrze sprawuja oczywiscie trafiaja sie wyjatki, to w bagaznikach musielibyscie wozic wszystkie czesci.... i cale zestawy kluczy... poza tym ostatnio widzialem jak gosciu skladal silnik od TDS-a.... normalnie szok.... wszystko na sztuke.... jak to ma potem sie nie sypac..... ale tak jak napisalem wczesniej jak padnie cos "grubszego" to lepiej wymienic silnik i nie bawic sie w remonty....

#24 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 lutego 2009 - 11:16

Witam. Od 7 miesięcy posiadam omegę z tym silnikiem i na początku byłem zawiedziony, ale po paru dniach spędzonych przy aucie szybko zmieniłem zdanie gdyż była zaniedbana przez poprzedniego właściciela. Teraz autkiem jeździ sie bardzo przyjemnie, silnik dość elastyczny a awarie nastawnika to juz każdy zna, ale w każdym silniku znajdzie się jakaś częsta usterka. Sam obecnie bardzo polecam.

#25 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 14 lutego 2009 - 21:07

żeby diesela objechać to wystarczy Ci 2,0 16V


zaden argument.. tylko przechwalki szczeniaka

rzygac sie chce jak sie czyta te bzdury....


wiesz, mam takie same odczucia
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#26 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 lutego 2009 - 21:25

kolega tak sie ciska a sam niedoinformowany bo TD w omedze ma 131KM a nie 130!!!!! Silnik jak dla mnie rewelka mialem kilka tzw. TDS-ow i z zadnym nie mialem zadnych problemow a nie jezdze malo.... obecnie mam 2.2 DTI i wiem ze juz nie bedzie tak kolorowo... a co do kosztow napraw to staje sie to na obecna chwile nieoplacalne bo mozna tanio caly silnik kupic i bez klopotu, ludzie placa po 4 tys i wiecej za remonty a za tyle calego anglika mozna kupic z tym silnikiem, a co do spalania to zalezy jaka masz noge bo moze w trasie ci lyknac 6 litrow a jak sie postarasz to i 10 wciagnie, ogolnie silnik polecam!!!!!


No cóż jak się bedziemy liczb czepiać to i może jestem niedoinformowany.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#27 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 lutego 2009 - 21:30

No cóż jak się bedziemy liczb czepiać to i może jestem niedoinformowany.


Jakich liczb te auta mają ponad 10 lat i przebiegi 500 tyś km w górę jak ktoś ma 100 parę tyś to lipa, a wiadomo, że wszystko się zużywa, a naprawy kosztują (znam to z autopsji) kolega Rafi ma rację, że taniej kupić angola. Silnik i kupa gratów zostaje. I nikt mi tu nie powie, że te auta to "IGŁA STAN"

#28 OFFLINE   kielu30

kielu30
  • 18 postów
  • Dołączył: 06-10-2007
  • Skąd: Peterborough

Napisany 15 lutego 2009 - 02:54

Witam.Moja jezdze ponad rok,150 tys.mil przebiegu.Oleju od wymiany do wymiany nie pozera.Zastrzezenia do detali-korozja troszke(normalne),No i ta przekleta rurka co to sie ten kolnierz urywa:mad:pozdro
kielu30

#29 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 lutego 2009 - 12:28

ludzie placa po 4 tys i wiecej za remonty a za tyle calego anglika mozna kupic z tym silnikiem

Czy to aluzja do mnie?? hehe tak wydałem 4 tys. za kapitalny( wsumie to nowy silnik, aktualnie po skończonym okresie docierania:) ) remont bo padła mi pompa wody a jeszcze dojechałem do domu 15km, mój błąd ale teraz nie żałuje kasy. Nie licząc tego remontu to nie dokładałem do omegi nic po za tym co trzeba( płyny eksploatacyjne i filtry przy wymianie) nie wliczając oczywiście xenonów hehe które też ponoszą za sobą koszty:) Ogólnie to POLECAM ten silniczek bo naprawde daje frajde z jazdy, oczywiście jak jest w dobrym stanie:)
Dodany obrazek

#30 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 lutego 2009 - 12:34

remont bo padła mi pompa wody a jeszcze dojechałem do domu 15km

:brawo::brawo: ale człowiek uczy się całe życie i raczej drugi raz już będziesz stał i czekał, aż ktoś Cię zcholuje. Taniej wyjdzie ;-)

#31 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2009 - 18:52

Czy to aluzja do mnie?? hehe tak wydałem 4 tys. za kapitalny( wsumie to nowy silnik, aktualnie po skończonym okresie docierania:) ) remont bo padła mi pompa wody a jeszcze dojechałem do domu 15km, mój błąd ale teraz nie żałuje kasy. Nie licząc tego remontu to nie dokładałem do omegi nic po za tym co trzeba( płyny eksploatacyjne i filtry przy wymianie) nie wliczając oczywiście xenonów hehe które też ponoszą za sobą koszty:) Ogólnie to POLECAM ten silniczek bo naprawde daje frajde z jazdy, oczywiście jak jest w dobrym stanie:)

no co Ty ogolnie tak napisalem bo tyle remont kosztuje... a wlasnie dzis zadzwonil do mnie gosc ze Szczecina bo mu zawor sie urwal i silnik pokiereszowalo i wzial ode mnie kompletny motor z pompami turbina i alternatorem za 2 tys bo mechaniory mnostwo $$$$ zaspiewali za remont i sami mu doradzili drugi silnik kupic, teraz przelozy tylko silnik i smiga dalej a ze swojego jeszcze osprzet pogoni i niewiele naprawa bedzie go kosztowala

#32 OFFLINE   puczy

puczy
  • 8 postów
  • Dołączył: 15-02-2009

Napisany 15 lutego 2009 - 20:38

Kolego. Koszty utrzymania omegi są prawdopodobnie zbliżone do utrzymania lamborgini. Nie kupuj diesla, ja nie już się najadłem dieslem. Mam dość, te samochody więcej stoją niż jeżdżą, nikt nie potrafi zrobić tego samochodu. Nie rób tego błędu to ci kasy w portfelu zostanie trochę. Powiem ci kup sobie najlepiej za te pieniądze bmw 7 model do 94 roku e30 z silnikiem 3 lib 3.5 tylko na benzynie bez gazu od niemca czy coś żeby zadbane. I będziesz jeździł jak prezes. Wszystko zresztą tylko nie omegę 2.5 td.

#33 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 lutego 2009 - 20:45

Kolego. Koszty utrzymania omegi są prawdopodobnie zbliżone do utrzymania lamborgini. Nie kupuj diesla, ja nie już się najadłem dieslem. Mam dość, te samochody więcej stoją niż jeżdżą, nikt nie potrafi zrobić tego samochodu. Nie rób tego błędu to ci kasy w portfelu zostanie trochę. Powiem ci kup sobie najlepiej za te pieniądze bmw 7 model do 94 roku e30 z silnikiem 3 lib 3.5 tylko na benzynie bez gazu od niemca czy coś żeby zadbane. I będziesz jeździł jak prezes. Wszystko zresztą tylko nie omegę 2.5 td.


No to miales pecha ze trafiles na zajezdzony silnik! Bo ja Jestem zadowolony mimo drobnych usterek.A za takie pieniadze co mozna kupic Omege z wypasem Bety nie kupisz.

#34 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2009 - 21:36

Kolego. Koszty utrzymania omegi są prawdopodobnie zbliżone do utrzymania lamborgini. Nie kupuj diesla, ja nie już się najadłem dieslem. Mam dość, te samochody więcej stoją niż jeżdżą, nikt nie potrafi zrobić tego samochodu. Nie rób tego błędu to ci kasy w portfelu zostanie trochę. Powiem ci kup sobie najlepiej za te pieniądze bmw 7 model do 94 roku e30 z silnikiem 3 lib 3.5 tylko na benzynie bez gazu od niemca czy coś żeby zadbane. I będziesz jeździł jak prezes. Wszystko zresztą tylko nie omegę 2.5 td.

7 miesięcy mam to auto i praktycznie go nie tykam poza jazdą... Nadziałeś się...

#35 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 lutego 2009 - 21:43

No to miales pecha ze trafiles na zajezdzony silnik! Bo ja Jestem zadowolony mimo drobnych usterek.A za takie pieniadze co mozna kupic Omege z wypasem Bety nie kupisz.

7 miesięcy mam to auto i praktycznie go nie tykam poza jazdą... Nadziałeś się...


No to miło poczytać, bo ja też miałem kłopoty z TDS-em, ale to już przeszłość.

I dodam, że takich jak wy co fura wam jeździ i się nie sypie bardzo mało jest. Więc powodzonka i radości z jazdy

#36 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 lutego 2009 - 22:19

Sam jestem zaskoczony!Bo jak kupilem kluske to jak kumple uslyszeli jaki silnik to mnie skrzyczeli po co ty to kupiles? Pozbac sie tego jak najszybciej.Wachalem sie,pomyslalem no ale jak mnie dowiozla z niemiec ponad tysiac kilosow to se pomyslalem ze bedzie dobrze.No i jest! W silniku jak narazie tylko olej i filtry.Siada nastawnik ale sie tym nie przejmuje,trzeba bedzie to sie wymieni lub zregeneruje.Omega z DTdo odwaznych nalezy!!!

#37 OFFLINE   KUKI

KUKI
  • 102 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: ok. Zielonej Góry
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 lutego 2009 - 22:26

Mam dość, te samochody więcej stoją niż jeżdżą, nikt nie potrafi zrobić tego samochodu.



Mam 2,5 TD i więcej jeżdżę niż stoję, a mój mechanik twierdzi, że to prosta konstrukcja i nie ma kłopotów z naprawą. Części też tanie, więc nie wiem na co tu narzekać?

#38 OFFLINE   REX

REX
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 lutego 2009 - 23:34

Tak,tak każdy ma tu swoją rację wszystko zależy od tego jak się trafi.Obecną Omę kupiłem w kraju gość sprowadził ją 7 lat temu i jest super obecny przebieg 500 000 z czego sam przejechałem 80 000 w ciągu 10mies.Włożyłem w nią 500zł i śmiga;)

#39 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 lutego 2009 - 23:55

Tak,tak każdy ma tu swoją rację wszystko zależy od tego jak się trafi.Obecną Omę kupiłem w kraju gość sprowadził ją 7 lat temu i jest super obecny przebieg 500 000 z czego sam przejechałem 80 000 w ciągu 10mies.Włożyłem w nią 500zł i śmiga;)


Powinna dostac jakis prezent za te 500!!Pieknie no mojej jeszcze brakuje 225!

#40 OFFLINE   REX

REX
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 lutego 2009 - 00:05

Co do przebiegu znam lepszy przypadek .Znajomy kupił w Niemczech kilka lat wstecz Omę 2,5 td z przeb 300 000 pełen serwis i zrobił nią w ciągu 6 lat jeszcze 400 000 z czego 80% to była jazda z lawetą.Chyba wtedy zaraziłem się tym autkiem:p