Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto kupic 2.5 tds?????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tomekpl

Tomekpl
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 13 lutego 2009 - 12:29

Mam okazje kupic omege 2.5tds z 1997 r. Jednak wlasciciel twierdzi ze ciezko ja odpalic na zimnym silniku,a jak juz zalapie to do poki nie ostygnie calkiem nie ma problemu.Jakie sa koszty napraw i utrzymania tej wersji omci?????Pomozcie bo nawet nie wiem na co zwracac uwage i jak zdiagnozowac przyczyne nie palenia .:o

#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2009 - 12:40

Pewnie czujnik temperatury lub przekaźnik świec żarowych... Trudno coś więcej powiedzieć, jak reszta pasuje, to podjedź na Techa2 do kumatego warsztatu i niech przeprowadzą pełną dignozę stanu silnika i pompy wtryskowej.

#3 OFFLINE   turiii

turiii
  • 119 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 lutego 2009 - 13:45

świece żarowe, może przekaźnik wstępnego grzania świec, różne powody.

Koszt utrzymania? zależy o co pytasz. Generalnie minusy tego auta to pompa wtryskowa i nastawnik, a regeneracja to droga sprawa (o kupnie nowego nie wspomne).

Mi pali 13 litrów w mieście w automacie, tankuje na BP.
Do tego standardowe wymiany oleju filtrów...

Śmigam omegą 3 miesiące i póki co jestem zadowolony. Mam nadzieje że to sie nie zmieni. Jest duże, wygodne z dobrym jak na moje potrzeby wyposażeniem.

#4 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 lutego 2009 - 14:23

Nie ma silnikow bezawaryjnych! W kazdym cos zawsze padnie.Mam tez ten silnik i jezdze juz ponad rok z padajacym nastawnikiem.Sam silnik prucz tego nastawnika jest OK! mam przejechane w nim 274tys. i oleju nie dolewam od zmiany do zmiany bo trzyma stan.A to co pisze Tomekpl ze na cieplym pali to znaczy ze pompa jest raczej w dobrym stanie.Bo jak by byla zla to na cieplym trzeba troche chechlac by zalapal.Regeneracja od 250 do 500zl. zalezy gdzie i u kogo.A to ze ciezko pali na zimnym to napewno cos ze swiecami. A bledy mozna zczytac na spinacz bez kosztow chyba po to jest to forum by sobie pomagac.http://forum.omegakl...

#5 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 13 lutego 2009 - 14:51

Jedz do warsztatu bo moze cisnienie sie konczy i silnik do wym lub jak pisza koledzy wyzej inne powody. Koszty utrzymania zalezy na jaki egzemplaz trafisz jak wymeczony to moga byc spore

#6 OFFLINE   maryan

maryan
  • 138 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Bielsko Biała

Napisany 13 lutego 2009 - 16:39

a moze paliwo sie cofa, albo pompka wspomagajaca padla... mysle ze warto zaczac od drobnych rzeczy. sprawdz czy wody nie bierze i czy weze nie puchna. Ogolnie silnik bardzo dobry i wdzieczny jak sie o niego dba. jak sie leje dobra rope i wymienia filt paliwa max co 10 tys to pompa tez sie nie ma prawa zuzyc. ja na swojej mam nakrecone juz 407 tys. z czego 320 powiedzmy osobiscie. U pompiarza bylem teraz pierwszy raz przy wyminie "czwartego wtrysku". turbo robilem 120 tys temu. poza tym nic oprocz prac zwiazanych eksploatacja pojazdu. srednie spalanie na poziommie 8,5 - 9,5 max. na trasie max 7. Ktos tu kiedys napisal, ze jak sie dba to sie ma... ale jak jezdzil twoja upatrzona omega dotychczasowy wlasciciel i jego poprzednicy tego nie wie nikt...
pozdr.
--

maryan
`97 2,5 TD
kle, kle, kle

#7 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2009 - 18:19

Powodów morze być "milion pięćset" na temat tego silnika i awaryjności można napisać książkę, a takie "super" okazje pociągają przeważnie za sobą spore koszta, bo nikt mnie tu chyba nie skarci jak napisze, że te silniki nie należą do udanych. Wiem, bo miałem kiedyś ten problem i nastąpiła separacja i potem rozwód z Dieslem

#8 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 lutego 2009 - 20:46

Jeżdżę już takim samochodem prawie dwa lata i raczej nie mam zbyt wielu powodów do narzekania do dziś na utrzymanie (nie licząc paliwa i ubezpieczenia) wydałem jakieś 6000 zł. Czy to dużo sam sobie odpowiedz. Fakt jak już coś się w tym silniku zepsuje to potrafi kosztować. Od samego początku mam problem z pompą tzn. ciężko pali na ciepłym ale mi to nie przeszkadza. Ja jestem zadowolony z tego autka. Jak się nie kupi zajeżdżonego i będzie się dbało to odwdzięczy się niezawodnością. Ale trzeba mieć świadomość że te auta mają już swoje lata.
Co do spalania to moja pali w mieście w granicach 14l/100 km, a w trasie 7-8l/100 (zalezy od stylu jazdy).
A i jeszcze jedno kolego:
NIE MA OMEGI TDS TYLKO TD :mad:
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#9 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2009 - 20:59

NIE MA OMEGI TDS TYLKO TD


Jeden ch... wiadomo o co chodzi ;-)

#10 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 lutego 2009 - 21:54

Na wszystkich forach jest to wałkowane. Ku...wica mnie chyba strzeli. Jest drobna ale istotna różnica w tych silnikach: TURBINA - jej wielkość i mocowanie. Ot co. TDS był w BMW i miał 143 km a w Omie jest TD i ma 130 km i nie do końca jest to ten sam silnik.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#11 OFFLINE   bodzio77

bodzio77
  • 22 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Skąd: Siedlce
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lutego 2009 - 23:06

ja mam Omcię z tym silnikiem prawie dwa lata i zadowolony jestem; na początku była lekka porażka - podziękował " ślizgacz " od łańcuszka rozrządu , było lekkie BUM i .......
remoncik , wymiana popychaczy, szklanek itd. przyniosła efekt pozytwny ( pomimo sporych kosztów) i teraz śmigam i śmigam i śmigam........

#12 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 lutego 2009 - 23:12

Powodów morze być "milion pięćset" na temat tego silnika i awaryjności można napisać książkę, a takie "super" okazje pociągają przeważnie za sobą spore koszta, bo nikt mnie tu chyba nie skarci jak napisze, że te silniki nie należą do udanych. Wiem, bo miałem kiedyś ten problem i nastąpiła separacja i potem rozwód z Dieslem


Poza nastawnikiem co w nich nawala wiecej niz w innych?Ja :nie_wiem:

#13 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2009 - 23:21

Poza nastawnikiem co w nich nawala wiecej niz w innych?Ja


Są tam kosmiczne przebiegi więc łańcuch rozrządu sie wyciąga, pąpa wodna potrafi odmówić posłuszeństwa, głowica potrafi strzelić, turbina, termostat i cała masa. Długo by wymieniać, a co najważniejsze to wszystko to kosztuje i to nie mało

#14 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 lutego 2009 - 23:40

Są tam kosmiczne przebiegi więc łańcuch rozrządu sie wyciąga, pąpa wodna potrafi odmówić posłuszeństwa, głowica potrafi strzelić, turbina, termostat i cała masa. Długo by wymieniać, a co najważniejsze to wszystko to kosztuje i to nie mało


Wedlug mnie to sie nie psuja tylko te ktore nie jezdza.Moj ma 274tys. i tyle ma.Wiadomo rozrzad jest drogi ale wedlug instrukcji wymiana po 500tys. jesli byl dobrze eksploatowany.Pompy wodne siadaja w kazdym,termostat to samo.A co do glowicy to tu na forum nie ma wiecej awari niz w innych.Kazdy silnik mozna przegzac.Moim klekotem zrobilem ponad 30tys. i nie nazekam.Choc nastawnik mi pada.A moze i cos innego wyskoczy.Ogulnie jestem zadowolony nawt po tylu kilosach to sobie zasluzyl na remont.Ma swoje lata Ot Co!

#15 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2009 - 23:44

Moim klekotem zrobilem ponad 30tys. i nie nazekam.Choc nastawnik mi pada.A moze i cos innego wyskoczy.Ogulnie jestem zadowolony nawt po tylu kilosach to sobie zasluzyl na remont.Ma swoje lata Ot Co!


Nastawnik to główna bolączka, ale skoro Ci chodzi to wszystko ok. Mój się sypał i sprzedałem i dlatego jestem do tego sceptycznie nastawiony. Sąsiad też ma klekota i serce mnie boli jak widzę jego auto cały czas na kanale i łapy pod machą :-(

#16 OFFLINE   zbysio

zbysio

    srebrna strzała

  • 225 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2009 - 23:48

A ja Ci kolego odradzam stanowczo zakup Omy z tym silnikiem. Wiem bo miałem i się cieszę, że sprzedałem. Lepiej kup benzynę, żeby diesela objechać to wystarczy Ci 2,0 16V
BIAŁA STRZAŁA

#17 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 lutego 2009 - 23:51

Akurat moze trafilem dobry nie zylowany zadbany silnik bo olej tylko raz dolalem od zmiany do zmiany pol litra.Mial prawo wziac bo sie spieszylem i w niemczech przez 300km nie spadlo mi ponizej 180km\g to kazdy silnik wezmie.Zmiany robie co 7,5tys. i jest OK!

#18 OFFLINE   sanka

sanka
  • 180 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: Opole

Napisany 14 lutego 2009 - 08:02

Ja polecam - jezdze drugi rok i jestem z silnika zadowolony. No i do tego glang jak sie depnie tak powyzej 3.5 tys obr/min:):):)

#19 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 lutego 2009 - 08:24

żeby diesela objechać to wystarczy Ci 2,0 16V


No to może spróbujemy? :zdziwnienie:

#20 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 14 lutego 2009 - 10:38

A ja Ci kolego odradzam stanowczo zakup Omy z tym silnikiem. Wiem bo miałem i się cieszę, że sprzedałem. Lepiej kup benzynę, żeby diesela objechać to wystarczy Ci 2,0 16V



:D , jak bedziesz utrzymywał 5000 obrotów to może sie uda ale przy zwykłej jeździe jednak przewaga klekota,

ja raczej sobie chwalę moją konfiguracje -2,5td +automat chociaż myśle żeby zmienić na 3.0 i jej opisywaną moc