Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zbyt niskie obroty na biegu jałowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 sierpnia 2012 - 08:39

a ja dalej nie wiem gdzie sa dokładnie weze od odmy w v6 , jak je czyścić itp itd.


:szukaj:

Nawet w sprawdzonych poradach masz jak to zrobić ;)

#42 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 01 sierpnia 2012 - 09:49

czy może ktoś z was zna jakiegoś świetnego mechanika zajmującego się omegami we Wrocławiu albo w okolicach?


Kolega Phantom jest w Omegach bardzo kumaty :)
Jest z Wrocławia. Pisz do niego PW

#43 OFFLINE   AndrewOne

AndrewOne

    Pasjonat

  • 28 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: Rybnik/Przegędza

Napisany 01 sierpnia 2012 - 20:05

AndrewOne a tak z ciekawości to jaki wpływ ma wgięta miska olejowa na obroty silnika?

Poczytałem trochę forum i koledzy podają jako przyczynę podobnych dolegliwości:
*silniczek krokowy
*czujniki temperatury silnika
*i zapchane odmy


Nie wiem jak w innych silnikach ale w XEVie spok jest bardzo blisko miski, przy wgięciu miski smok się przytyka. Po postoju auta i próbie odpalenia olej jest gęsty i silnik ma duże opory, z chwilą nabrania temperatury olej lepiej się rozprowadza i obroty się normują. Ja u siebie mam dość mocno wgiętą i na dniach będę to robił, czekam tylko jak mi się urlop zacznie :p

#44 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 01 sierpnia 2012 - 20:29

Zobacz jak wygląda miska olejowa, jeśli jest wgięta to to może być przyczyną dolegliwości.


ok, wlazłem jakoś pod omcie i sprawdziłem.. miska olejowa jest prościutka jak... no prosta jest:)

#45 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2012 - 20:33

miska olejowa jest prościutka jak... no prosta jest

I w dodatku nie mia nic do zbyt niskich obrotów :D

#46 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 01 sierpnia 2012 - 21:56

AndrewOne a tak z ciekawości to jaki wpływ ma wgięta miska olejowa na obroty silnika?

tak też się zastanawiałem, ale chłopaki piszą, że jednak może mieć jakiś wpływ przy zimnym silniku:)

#47 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 sierpnia 2012 - 14:36

Witam Koledzy. Od pewnego czasu mam taki problem, przy dojechaniu do skrzyżowania, zatrzymaniu sie obroty trzymają sie w granicach 800~900 po czym po kilku sekundach stania spadają do 400-500, jak jade na luzie powolutku, ledwo się tocząć problem nie występuje, dopiero po całkowitym zatrzymaniu auta, występuje to również na gazie, identyczne objawy, błedów żądnych nie ma, poradzcie jak to naprawić :) pozdrawiam!

#48 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 09 sierpnia 2012 - 18:24

Hmmm ostatnio jak byłem pod autkiem, czyli max 2 tygodnie temu wydaje mi się, że wyglądała normalnie, ale nie jestem na 100% pewny. Dzisiaj sprawdzę i dam znać jak wygląda. AndrewOne a tak z ciekawości to jaki wpływ ma wgięta miska olejowa na obroty silnika?

Poczytałem trochę forum i koledzy podają jako przyczynę podobnych dolegliwości:
*silniczek krokowy
*czujniki temperatury silnika
*i zapchane odmy

czy rzeczywiście to mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy jaki ja opisałem? Jeśli tak to w jakiej kolejności je sprawdzać, żeby zacząć od tej najbardziej prawdopodobnej?

I jeszcze jedno pytanie, czy może ktoś z was zna jakiegoś świetnego mechanika zajmującego się omegami we Wrocławiu albo w okolicach?



Dobra, w końcu znalazłem trochę czasu i posprawdzałem kilka spraw...
przyczyną opisanych wcześniej dolegliwości chyba będzie u mnie odma.. jak dokładnie się przyjrzałem widać na niej pęknięcie i mały wyciek oleju. A jak się delikatnie przyciśnie do robi się dość spora dziura... problem w tym że na pierwszy rzut oka tego nie widać bo pęknięcie jest od strony przegrody silnika. Za kilka dni postaram się zabrać za ten temat i napisać czy wymiana na nową pomogła:)

p.s

Poleci ktoś z was jakiś dobry sklep internetowy z oryginalnymi częściami do opla w przystępnej cenie?:)

#49 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2012 - 19:49

Poleci ktoś z was jakiś dobry sklep internetowy z oryginalnymi częściami do opla w przystępnej cenie?:)



Kolega kczech sprzedaje części po dobrych cenach.

#50 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 sierpnia 2012 - 21:08

Witam i ja się podłączę bo mam problem z obrotami a wygląda to tak na zimnym silniku jest ok na ciepłym po przejechani około 10 -20 km tez ok ale jak przejadę z 50 km to już jest problem gaśnie mi przy dojeżdżaniu do skrzyżowania :masakra: ale tylko jak mam włączoną klimatyzację bez klimy jest całkiem nieźle... błędów nie ma jest tak samo na benzynie i na gazie sekwencji silnik to 2.0 16V+ASB gdzie może być problem ?? w sumie to gdzieś słyszałem że jak klimę się włącza to powinny obroty wzrosnać u mnie tak się nie dzieje co to może być ?? dodam że krokowy czyściłem ... i bez zmian ...

#51 OFFLINE   krzysiek1878

krzysiek1878
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-05-2012
  • Skąd: Wrocław, Gaj

Napisany 10 sierpnia 2012 - 20:14

Problemy chyba znalazły rozwiązanie, a mianowicie wymieniłem dzisiaj odmę i jest znaczna różnica. silnik już nie traci obrotów i utrzymuje je w miarę cały czas na poziomie 800-900rpm. Jednak nie jest to moim zdaniem jeszcze do końca to co być powinno, w związku z tym w niedługim czasie wezmę się za wymianę całej ruki tej przykręconej do bloku silnika i sprawdzę jak wygląda bo podobno jeśli jest zapchana olejem/syfem to może powodować podobne objawy jak u mnie.
Jak coś już zrobię napisze o efektach:)

#52 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2012 - 09:55

Witam i ja się podłączę bo mam problem z obrotami a wygląda to tak na zimnym silniku jest ok na ciepłym po przejechani około 10 -20 km tez ok ale jak przejadę z 50 km to już jest problem gaśnie mi przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ale tylko jak mam włączoną klimatyzację bez klimy jest całkiem nieźle... błędów nie ma jest tak samo na benzynie i na gazie sekwencji silnik to 2.0 16V+ASB gdzie może być problem w sumie to gdzieś słyszałem że jak klimę się włącza to powinny obroty wzrosnać u mnie tak się nie dzieje co to może być dodam że krokowy czyściłem ... i bez zmian ...

objawy pasują do czujnika temperatury pow. zasysanego lub temp. dla ECU jak i przepływomierza. przyczyną również mogą być zaśniedziałe klemy masowe na aku jaki i te mocowane do karoserii i silnika. sprawdź ładowanie a następnie wartości czujników na zimnym jak i ciepłym silniku, ale to zrobisz tylko kompem...

#53 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 11 sierpnia 2012 - 19:02

elo ;) No ja tez walcze z obrotami bo caly czas mam tak na poziomie 500-650 i tak sobie pyrka, podskakuje. I już ręcę opadają.
Dzisiaj ssący zrzucony poczyszczone , odma wyczyszczona ( troszke tego tam było ) , świece wymienione na uzywane ale niby sprawne.... ( fajki wszystkie suche , jedynie przy gwincie świece lekko mokre a w jednej fajce dziwny nalot był taki suchy na świecy. Krokowy wymoczony w benzynie , troszke czarnego marasu wyleciało.
Na koniec strach żeby wszystko do kupy złożyc :D ale odpaliło za 1 razem ;_)))
WIELKIE DZIEKI DLA KOLEGI ZOZO który podjechał , podpowiedział ,pogadał i umilił czas :D oraz Benia który odbiera moje tel :D DZIEKI WIELKIE. Na poniedziałek już powinien mi dojść OS więc przeleci się i wrzucę potem na forum bo Wy się bardziej znacie ;)
No i w poniedziałek podmienimy zaś przepływke, krokowy , czujnik temp pow. ( czy coś jeszcze by trzeba podmienic bez większego rozbierania? )

Czy poprzez OS da się wymusić obroty na te 650 ?
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

#54 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 13 sierpnia 2012 - 10:09

ref

#55 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 sierpnia 2012 - 23:07

objawy pasują do czujnika temperatury pow. zasysanego lub temp. dla ECU jak i przepływomierza. przyczyną również mogą być zaśniedziałe klemy masowe na aku jaki i te mocowane do karoserii i silnika. sprawdź ładowanie a następnie wartości czujników na zimnym jak i ciepłym silniku, ale to zrobisz tylko kompem...


klema na 100% odpada i wszystkie masy też wszystkie przeczyściłem osobiście na dodatek dałem dodatkowe na silniki i karoserię poniewaz w aucie mam sprzęt grający wymagający tego ;)

to musze na kompa a więc teraz proźba i pytanie kto posiada takiego kompa i mnie by podłączył w województwie lubelskim najlepiej okolice lublina :) ???

#56 OFFLINE   Azanath

Azanath
  • 25 postów
  • Dołączył: 28-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2015 - 09:10

Witam Koledzy. Od pewnego czasu mam taki problem, przy dojechaniu do skrzyżowania, zatrzymaniu sie obroty trzymają sie w granicach 800~900 po czym po kilku sekundach stania spadają do 400-500, jak jade na luzie powolutku, ledwo się tocząć problem nie występuje, dopiero po całkowitym zatrzymaniu auta, występuje to również na gazie, identyczne objawy, błedów żądnych nie ma, poradzcie jak to naprawić :) pozdrawiam!


Koledzy mam identyczną sytuację. Niestety tu nikt na post kolegi z przed 3 lat nie odpisał, także powielam i proszę o pomoc :)

Powyższy problem nie powoduje żadnych kłopotów z jazdą, tylko trochę denerwuje ^^

#57 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2015 - 10:08

Koledzy mam identyczną sytuację. Niestety tu nikt na post kolegi z przed 3 lat nie odpisał, także powielam i proszę o pomoc :)

Powyższy problem nie powoduje żadnych kłopotów z jazdą, tylko trochę denerwuje ^^


tego próbował?? http://forum.omegakl...read.php?t=9258

#58 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2015 - 12:09

Koledzy mam identyczną sytuację. Niestety tu nikt na post kolegi z przed 3 lat nie odpisał, także powielam i proszę o pomoc :)

Powyższy problem nie powoduje żadnych kłopotów z jazdą, tylko trochę denerwuje ^^


wszystko mechanicznie sprawne w aucie? jeśli tak to podepnij np OS i na zgaszonym silniku zobacz jakie masz ustawione obroty biegu jałowego, ewentualnie podnieś i po kłopocie.