

pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?
#81
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2011 - 17:07
Robiłem to wiele razy i polecam,
Używam płukanek typu STP, Liqui Moly, Xado.
Jeśli chodzi o oleje to omijam dużym łukiem chłam taki jak Mobil, Castrol.
Zalewam Valvoline, Gulf, Texaco.
#82
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 22:27
ja ku przeciwności temu co się pisze zalałem z 15w40
5w40 a po 5k km 0w40 i omka żyje i ma się dobrze
wystarczy scapegrace do jednej czy drugiej tabeli z porównaniem olejów i sprawdzić wysokość TBN... zresztą mit typu syntetyk myje płucze i wogóle to można sobie w kieszeń włożyć, niektóre oleje w pełni syntetyczne mają TBN równe o ile nie większe niż mineralne oleje...
#83
OFFLINE
Napisany 09 maja 2013 - 16:37
#84
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 20:45
Dojechalem do domu - po drodze pare razy na wolnych obrotach zapalilo sie smarowanie, co jeszcze bardziej utwierdzilo mnie w przekonaniu...panefffffffka papapa.
Dojechalem(300km), pozniej jeszcze zrobilem nia z 5tkm, z zapalajacym sie smarowaniem(choc niezawsze).
Postanowilem zmienic olej - myslalem tez o plukance, ale odpuscilem z braku czasu.
Wybralem 10W40 GM, czyli tani, a rzekomo nienajgorszy olej.
Zalalem do pelna(ale nie pod korek

Nastepnego dnia z samego rana odpalam, a tu zonk, smarowanie gasnie chwile po odpaleniu, chmury z wydechu brak. mysle ehe, to cisza przed burza. Smarowanie juz mi sie nigdy nie zapalilo na wolnych - pomimo ze ma troche za niskie obroty - ok 0,5k/min.
Po 10 tys zmienilem olej na ten sam, rowniez z Knechtem, po 7tkm sprzedalem auto.
Na tym przykladzie, mity apropo zmiany z 15w40 na 10w40 to smierc dla silnika wkladam miedzy bajki. Smiercia jest jezdzenie na 15w40, olej jak zlewalem z cieplego silnika, pomimo ze nie wygladal zle, to byl jak woda....do tego jeszcze filtr Harta. Ehh wszedzie oszczednosci, a pozniej narzekaja ze sie psuje i olej bierze....
#85
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2013 - 20:57
jezeli producent nie napisal, aby go stosowac.
Akurat to co producent zaleca to wiesz...przykład Long Life.
#86
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 08:34
#87
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 13:10

#88
OFFLINE
Napisany 06 listopada 2013 - 20:08
Sprzedajacy powiedzial ze jezdzenie na plukance jest wrecz niewskazane, wiec zrobilem wg instrukcji. 10 min na jalowych, korek w dol, spuscilem olej, wymienilem filtr na Knechta, wlalem 4l GM 10W40, odpalilem zgasilem, poczekalem z 3min dolalem 1l i mam 1/2 stanu. Pozyjemy zobaczymy

#89
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 14:04

#90
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 16:04

Dzis traska 1 tys km i w sumie nie czuje zadnej roznicy, silnik jak byl cichy tak jest, smarowanie gasnie w takim samym tempie, wiec ni gorzej ni lepiej, ale ok

#91
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 16:15
pomimo ze nie wygladal zle, to byl jak woda..
oleje sportowe też są płynne jak woda

#92
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2013 - 18:22

