Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TEMPOMAT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
220 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 czerwca 2008 - 21:21

A- +12V - po naciśnięciu CANCEL 0V
B - 12V po naciśnięciu I
C- 12V po naciśnięciu R
D - 12V - po naciśnięciu sprzęgła 0V
E - masa
F - stałe +12V
G- 0V -po naciśnięciu hamulca 12V
K - opór około 89 KOhm


taka mala poprawka do schematu.
Jesli nie ma czujnika sprzegla to wystarczy z pinu F (czarny kabel) zrobic mostek z pinem D.


Roozga - :piwo: za pomoc :)




 


#82 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 lipca 2008 - 10:22

Witam,

mam pytanko, czytalem forum i mniej wiecej wiem o co biega, ale nadal problem wystepuje :)

Czy jest ktos z Wawy chetny pomoc w uruchomieniu tempomatu w Omedze 2,5V6 98 rok benzyna ktora podobno ma cala instalacje. Wlozylem juz serwomotor na ktorym jest napiecie, manetka ktora zostala podlaczona (moze zle). Dzialaja kierunki swiatla ale tempomat nie :(

Manetke mam dokladnie ta:
http://allegro.pl/it...a_b_vectra.html

czyli z dodatkowa wtyczka

Help me ??
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#83 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2008 - 10:41

Witam,

mam pytanko, czytalem forum i mniej wiecej wiem o co biega, ale nadal problem wystepuje :)

Czy jest ktos z Wawy chetny pomoc w uruchomieniu tempomatu w Omedze 2,5V6 98 rok benzyna ktora podobno ma cala instalacje. Wlozylem juz serwomotor na ktorym jest napiecie, manetka ktora zostala podlaczona (moze zle). Dzialaja kierunki swiatla ale tempomat nie :(

Manetke mam dokladnie ta:
http://allegro.pl/it...a_b_vectra.html

czyli z dodatkowa wtyczka

Help me ??



posprawdzaj napiecia na wtyczce wg schematu wyzej.




 


#84 OFFLINE   Shreader

Shreader

    ani B, ani B FL ;)

  • 218 postów
  • Dołączył: 20-07-2007
  • Skąd: Szamotuły

Napisany 08 lipca 2008 - 12:53

mam pytanko, czytalem forum i mniej wiecej wiem o co biega, ale nadal problem wystepuje :)
Help me ??

Chyba jednak nie dokładnie czytałeś :wink:

posprawdzaj napiecia na wtyczce wg schematu wyzej.


Ja miałem podobny problem, wszystko pozakładałem i popodłanczałem ale nadal nie chciało działać. Problem polegał w braku zasialania przy manetce na przycisku RESET, pomierz miernikiem.
Jeśli masz podobnie jak ja to musisz przeciągnąć dodatkowy przewód od wtyczki serwomotora do przycisku RESET na manetce (piny według schematu).
Wtedy będzie działał, u mnie działa pięknie :mrgreen:
Jak RESET nie będzie działał tempomat równie nie zadziała, ponieważ "sterowniki widzi" jakby był cały czas wciśnięty RESET.
Tyle z mojej strony
Życzę powodzenia

#85 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 08 lipca 2008 - 12:55

mam pytanko, czytalem forum i mniej wiecej wiem o co biega, ale nadal problem wystepuje :)
Help me ??

Chyba jednak nie dokładnie czytałeś :wink:

posprawdzaj napiecia na wtyczce wg schematu wyzej.


Ja miałem podobny problem, wszystko pozakładałem i popodłanczałem ale nadal nie chciało działać. Problem polegał w braku zasialania przy manetce na przycisku RESET, pomierz miernikiem.
Jeśli masz podobnie jak ja to musisz przeciągnąć dodatkowy przewód od wtyczki serwomotora do przycisku RESET na manetce (piny według schematu).
Wtedy będzie działał, u mnie działa pięknie :mrgreen:
Jak RESET nie będzie działał tempomat równie nie zadziała, ponieważ "sterowniki widzi" jakby był cały czas wciśnięty RESET.
Tyle z mojej strony
Życzę powodzenia


O i to jest pomysl i wielka rada, ktora przetestuje :) Dziekowac... Normalnie chyba znow sie zapisze do klubu :)
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#86 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lipca 2008 - 09:46

Ok wszystko jest podlaczone poprawnie, wszystkie przyciski na manetce i stop itp, ale zadnej reakcji.

Przeczytalem w temacie, ze trzeba aktywowac tempomat w software, rozumiem, ze najlepiej do Opla trzeba podjechac i bedzie gucio?
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#87 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2008 - 09:48

Firefox, żadnego tempomatu nie musisz aktywować - bynajmniej pierwsze słysze by w 2,5 trzeba było tak robić

Rozumiem że wszystko przedzwoniłeś zgodnie z tym co beast napisał?? i wartości się zgadzają??



 


#88 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lipca 2008 - 09:53

nie ma tej wartosci podobno, bo nie ja sprawdzalem: K - opór około 89 KOhm
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#89 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2008 - 09:54

Firefox, no to już wiesz gdzie jest problem

Nie masz sygnału z czujnika prędkości (chyba, nie pamiętam gdzie to to się wpinało - muszę zerknąć w schemat, a teraz go nie mam)



 


#90 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lipca 2008 - 10:01

Firefox, no to już wiesz gdzie jest problem

Nie masz sygnału z czujnika prędkości (chyba, nie pamiętam gdzie to to się wpinało - muszę zerknąć w schemat, a teraz go nie mam)



Jak bedzie ktos mial ten schemat to bardzo prosze....
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#91 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lipca 2008 - 12:12

Gosciu ma ten sam problem, tylko zalacznika nie mozna otworzyc:
http://www.motonews....=213631&c=0&f=9

ale to ten sam schemat to podany byl juz :(
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#92 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2008 - 12:47

Gosciu ma ten sam problem, tylko zalacznika nie mozna otworzyc:
http://www.motonews....=213631&c=0&f=9

ale to ten sam schemat to podany byl juz :(


bo tu nie chodzi o zworke na czujniku przy pedale tylko trzeba podac +12 na gniazdo przy serwomotorze na zlaczke od pedalu sprzegla




 


#93 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lipca 2008 - 12:51

Sprawdze to:

Schematu mi sie nie chce rysować, bo taki już jest wśród schematów od Opla Omegi B. Mogę wkleić moje wypociny w któych już kiedyś opisywałem jak to połączyć, podłaczałęm w Astrze F
A tu rozpiska zlacz:
Tempomat posiada zlacze 10 pinowe, 2 rzedy po 5 pinow oznaczone literami od A do K (z pomienieciem litery I ). Litery sa widoczne na zlaczu. Po kolei:
A - manetka, przycisk reset ("O") normalnie zwarty do +12. sluzy do dezaktywacji tempomatu.(odlaczenie od +12 wylacza)
B - manetka, przycisk "I", normalnie rozwarty, do +12 aktywacja tempomatu i zwiekszane predkosci
C - manetka, przycisk "R", normalnie rozwarty, do +12 zmniejszanie predkosci
D - czujnik sprzegla, normalnie zwarty (zwarty przy puszczonym sprzegle) do +12V. U mnie na polaczone na stale. z +12V
E - masa
F - Zasilanie, +12V, max 5A
G - swiatla STOP. ciekawostka: pozostawienie tego przewodu niepodlaczonego powoduje ze tempomat traktuje jakby byl hamulec nacisniety. Tzn aktywny stanem 'wysokim' z wewnetrznym podciaganiem do +. U siebie podlaczyme zaraz przy wlaczniku swiatel stop.
H - linia diagnostyczna. Zostawic niepodlaczone :)
J - polaczenie ze sterownikiem skrzyni automatycznej. pozostawic niepodlaczone przy skrzyni manualnej..

K - czujnik predkosci. Ja podlaczylem do niebiesko - czerwonego w kostce od radia.
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#94 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 lipca 2008 - 13:29

Gosciu ma ten sam problem, tylko zalacznika nie mozna otworzyc:
http://www.motonews....=213631&c=0&f=9

ale to ten sam schemat to podany byl juz :(


bo tu nie chodzi o zworke na czujniku przy pedale tylko trzeba podac +12 na gniazdo przy serwomotorze na zlaczke od pedalu sprzegla


No ale jak ja mam automat to chyba nie mam zlaczki od pedalu sprzegla ??

Wybaccie mi jesli zadaje pytania i prosze o lopatologiczne wyjasnienie
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#95 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2008 - 14:04

Firefox, możliwe że trzeba zrobić mostek na sprzęgło coby się sygnał zgadzał - możesz też spróbować



 


#96 OFFLINE   vibrus

vibrus
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: Gdańsk / Orunia Górna

Napisany 10 lipca 2008 - 14:16

Witam mam pytanko nie czytalem tego wszystkiego bo za duzo tego :)

czy da sie zalozyc tempoman w omedze B V6 ktora nie ma tempomatu i co trzeba zrobic??

czy to jak w oplach jest wszystko polozone cale okablowanie tylko nie podlaczone lub schowana kostaka ??

Pozdrawiam

#97 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2008 - 14:25

vibrus, mam pomysł - poczytaj ten temat - znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania - a jak nie chce czytać tego tematu, bo na przykład nie lubisz czytać, to nawet jeśli napiszę tu ci odpowiedź to i tak jej nie przeczytasz

I mam do Ciebie pytanie - po co my tu rozpisujemy się w tym wątku jak podłączyć tempomat, po co męczymy się i szukamy różnych rozwiązań??

Ja rozumiem że jesteś nowy, ale uszanuj proszę naszą pracę na forum - ten wątek to jest miejsce gdzie i odpowiedź znajdziesz



 


#98 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 lipca 2008 - 16:01

Firefox, możliwe że trzeba zrobić mostek na sprzęgło coby się sygnał zgadzał - możesz też spróbować


Bylem u kolegi zey podlaczyc sie pod Techa i ..

Tech2 nie wykrywal tempomatu, zrbil to dopiero Tech 1 wpisujac rocznik tempomatu chyba 95 albo 96.

Przejechalismy sie, tech pokazywal odczyt z tempomatu, tzn predkosc, km zgadzaly sie mniej wiecej z predkosciomierzem.

Chcielismy podlaczyc sie pod skrzynie biegow, Tech 1 nie wykrywal.
Tech 2 wpisujac 1999 rok wykryl skrzynie, nie ma zadnyc bledow ale w momencie przeskakiwania miedzy biegami od czasu do czasu pokazywal sie komunikat: Usterka.

Czy to moze byc przyczyna wylaczania tempomatu?
Swieca mi sie wszystkie diody, problem z selekcjonerem, ale czy blad ze skrzyni moze automatycznie odlaczac tempomat?
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#99 OFFLINE   Twoy

Twoy
  • 25 postów
  • Dołączył: 25-02-2007
  • Skąd: Norwich UK

Napisany 14 lipca 2008 - 20:18

witam wszystkich!
od dzis jestem szczesliwym posiadaczem tempomatu.
dzieki waszym postom zajeto to 15 min i wszystko dziala.
mieszkam w uk i caly upgrade mojej omsi kosztowal mnie 11Ł :)(koszt przelacznika zespolonego)
pozdrawiam goraco
wielkie dzieki

Twoy

Omega 2.2DTI 2001rok

#100 OFFLINE   OMENATOR

OMENATOR
  • 1 postów
  • Dołączył: 23-06-2006
  • Skąd: Lębork

Napisany 17 sierpnia 2008 - 07:52

Sprawdze to:

G - swiatla STOP. ciekawostka: pozostawienie tego przewodu niepodlaczonego powoduje ze tempomat traktuje jakby byl hamulec nacisniety. Tzn aktywny stanem 'wysokim' z wewnetrznym podciaganiem do +. U siebie podlaczyme zaraz przy wlaczniku swiatel stop.


K - czujnik predkosci. Ja podlaczylem do niebiesko - czerwonego w kostce od radia.



Wyjaśnij dokłanie ten pin G.

Podłączam opisywany w tym temacie tempomat do Omegi A i wogóle nie chce ruszyć. Może sygnał prędkosci jest jakiś inny lub mam ten czujnik stopu skopany.
Stare tempomaty są nie do ruszenia, większość wyzionęła ducha a jeden co amm niby sprawny to nie trzyma gazu płynnie tylko przyspiesza do prędkosci o około 20 km/h większej od tej którą się poruszam i jak już przyspieszy to puszcza gaz całkowicie następnie znowu przyspiesza i tak szarpie w nieskończoność.

Na pinie G ma być 0V, przy wciśniętym stopie ma być 12V i tak mam zrobione. I co dalej z tym zrobić?