

TEMPOMAT
#41
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2008 - 21:31
1. X20XEV, X25xe oraz X30xe - potrzebny serwomotor, manetka 4 przewody, czujnik hamulca, czujnik sprzęgła
2. X25dt - manetka 2 przewody, czujnik sprzęgła, czujnik hamulca
3. Y22XEV, Z22XEV, X20DTH, Y22DTH oraz Y25DT - manetka 4 przewody, czujnik sprzęgła, czujnik hamulca
4. Y26XE oraz Y32XE - nie mam zielonego pojęcia - jakby ktoś mi powiedział jak zbudowana jest przepustnica to byłoby łatwiej (elektroniczna - patrz ad3 czy mechaniczna - patrz ad1)
Sprostowania
ad1 oraz ad2 czujnik sprzęgła - nie dotyczy automatu, w manualu trzeba zamontować, czujnik hamulca na 99% jeśli występuje w aucie instalacja pod tempomat to czujnik sprzęgła jest właściwy (4 przewodowy) - ten 1 % to przypadki kiedy został wymieniony na inny lub występuje jakaś domorosła przeróbka instalacji
ad3 - w 99% posiadasz czujnik sprzęgła - ten 1% to może się zdarzyć jeśli poprzedni właściciel wymontował go i sprzedał, bądź jakiś inny przypadek losowy, czujnik hamulca jest i do tego właściwy. W niektórych przypadkach należy podjechać na tech2 i włączyć opcję tempomatu, gdyż może być wyłączona (tyczy się również ad2)
ad4 - nie miałem możliwości sprawdzenia tempomatu w tych silnikach, ale uaktualnię dane w przypadku gdy taka okazja się nadarzy, bądź może któryś z użytkowników pomoże
Pozostaje jeszcze nasza słodka 2.0 8V - nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by miała pociągnięta instalacje od tempomatu, ale jeśli takową posiada ktokolwiek to wszystko będzie jak w X20XEV
Zdarza się że niektóre omegi B w różnych silnikach, przede wszystkim wyprodukowane przed 96 rokiem mogą nie mieć instalacji od tempomatu - no cóż, przykro mi ale schemat w dłoń i lecicie instalacje od nowa
Aha co jeśli na powyższej liście nie ma Twojego silnika. Są dwa powody, ale tylko jeden właściwy:
- być może masz Omegę A
- być może się gdzieś pomyliłem i pominąłem, któryś - wybacz ale jestem tylko człowiekiem
Dołożę jeszcze schemat instalacji tempomatu, poszczególne elementy tempomatu oraz poszczególne napięcia na serwomotorze, tak by powstała jedna solidna porada w tym temacie, bo już za dużo razy przewija się to pytanie, czy mogę, czy będzie działało itd. Muszę znaleźć tylko chwilkę czasu (niestety mam sesję)
#42
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2008 - 08:12
Seqent BRC
#43
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2008 - 08:21
Daj mi maila na PW to Ci wieczorem wyśle
#44
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2008 - 08:52
Tempomascior założony

Dostałem przełącznik w stanie rewelacyjnym. Po prostu nówka nie-nieśmigana -takie sprawia wrażenie.
Troche opornie działają na nim przyciski. Może się potem wyrobią..?
Polecam każdemu taka groszową inwestycje...
Swoja drogą to niezły szwindel Opel tutaj zrobił.
Auto za ponad 170t.zł (w nowości) ,a Ci nie wstawiali tempomatu tłumacząc,że to wersja "SPORT" :bad: . Kuźwa, przełacznik wart może z 15zł (ja mam za prawie 90), ale Opelek to se pewno ponad 5 stówek liczył za dołożenie tempomatu w salonie...
Jak sprowadziłem fure to proponowali mi za 400... po znajomości :mrgreen: no ale wiadomo z centrali GM.
#45
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2008 - 08:58

#46
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2008 - 14:45
Dziala jak nalezy :-)
Po nacisnieciu sprzegla lub hamulca tempomat sie wylacza :-) Skrzynia - manual.
Instalacja oryginalna GM bez zadnych przerobek czy dokladek... Sprawdzone x 2 - sasiadowi tez zamontowalismy tempomat w 96 TD sedan CD :-)
#47
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2008 - 14:48
A co jeśli komuś w silniku 2,5 TD 96 sedan CD brakuje czujnika sprzęgła bo był uszkodzony i poprzedni właścicel wymontował i nie powiedział o tym nowemu właścicielowi?
#48
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2008 - 14:50
Pozdrawiam
#49
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 11:37
Seqent BRC
#50
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2008 - 14:24
Co potrzebujesz - no właśnie te 2 kostki - ta w komorze silnika jest zespolona z manetką, stałym plusem, włącznikami sprzęgła i hamulca, oraz czujnikiem prędkości (K ileśtam juz nie pamiętam) ale możesz wziąć go albo z radia, albo z czujnika bodajrze abs - teraz juz nie pamiętam.
Zresztą jeśli jestes w miare obcykany w elektronice to sobie poradzisz - jeśli nie proponuje oddać auto fachowcą, albo zajechać do mnie

#51
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 09:38
1. wciśnięcie "I" nie powoduje żadnej reakcji
2. wciśnięcie "R" powoduje ustawienie prędkości na około 60 km/h bez względu czy trzeba przyśpieszyć czy zwolnić.
3. naciśnięcie hamulca, sprzęgła, "0", "I" powoduje wyłączenie tempomatu

Czy ktoś może wie w czym leży problem? A już się cieszyłem że będę śmigał z tempomatem.

#52
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 09:50
#53
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 10:47

#54
OFFLINE
#55
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 14:56
http://forum.omegakl...p=177258#177258
#56
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 19:20

#57
OFFLINE
Napisany 26 marca 2008 - 19:55
Jaki masz prąd ładowania alternatora?
#58
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 15:29
#59
OFFLINE
Napisany 30 marca 2008 - 15:39
Jeśli chcesz wiedzieć jak wymontować starą manetke i podłączyć nową (co naprawde nie jest skomplikowane) użyj wyszukiwarki wpisując słowo TEPMPOMAT i poszukaj sobie
#60
OFFLINE
Napisany 31 marca 2008 - 22:12
W niektórych przypadkach należy podjechać na tech2 i włączyć opcję tempomatu, gdyż może być wyłączona (tyczy się również ad2)
Witam
Pytanie związane z aktywacją tempomatu po przez tech2. Silnik 2,2 benzyna w gazie Z22XEV, automat. Wymieniłem manetkę, podłączyłem dodatkową wtyczkę, niestety tempomat nie działa. Prawdopodobnie trzeba aktywować software.
Pytanie:
1. Czy jeśli po naciśnięciu hamulca zapala się światło stop, to ten sam czujnik odpowiada za wyłączanie tempomatu.
2. Czy ktoś może już aktywował funkcje tempomatu przez tech 2, jaki to koszt i gdzie to można przeprowadzić ? Autoryzowany serwis ? Gdy tłumaczyłem swojemu mechanikowi to ten upierał się że nie potrafię go włączyć i nie dociera że trzeba go aktywować w softwarze.
3. Abstrahując od tematu, ile średnio kasują za wymianę płynów i filtrów. Mój chce 100 zł za robociznę, całość ok 450 zł. Dużo to czy normalnie