Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

remont silnika pod blokiem i śmierć ecu?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 21 listopada 2008 - 23:11

stary według wartości z forum był niesprawny, kiedyś był naprawiany bo przetarła się izolacja i było zwarcie, teraz jak go zdemontowałem wyglądał jakby przy samym czujniku był złamany, ale nieprawidłowe wartości zdecydowały o zmianie. za nowy dałem 110zł (firma VEMO), nie mieli oryginału więc brałem co było

#22 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2008 - 07:10

...wiec wziąłes byle co ..... niektóre wykonania sterowników bardzo nie lubia podróbek - a własciwie ich parametrów i diagnozują je jako uszkodzone

#23 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 22 listopada 2008 - 14:16

Autko wróciło, mechanicy się poddali. Zmienili świece i czujnik, tym razem dałem 280zł więc już chyba oryginał hehe. Wygrałem skrzynke piwa bo się założyłem, że go odpale, im się nie udało. Rozebrali mi wtyczki, więc sobie na odpalonym silniku pomierzyłem napięcia na wtyczce czujnika wału przy odpiętym czujniku:

1-GND 0V
2-GND 2,5V
3-GND 0V

po podpięciu czujnika wszędzie jest 0V. tak ma być? czy np zasilanie ze sterownika pod obciążeniem siada?


A i mam pytanie chyba do eksperta od immo z tego co czytam forum, więc mam pytanie ;). czytam i doczytałem że immo jest w kompie, a patrząc po allegro to jeszcze taka czaaarna mała "skrzyneczka". Znalałem komp za 100zł w żorach, ale bez tej czarnek puszeczki. Zakładam że padł mi komputer, więc jeśli przełoże sam komp to immo unieruchomi mi autko, czy odczyta coś z mojej czarnej puszeczki, porozmawiają sobie i dojdą do ładu :PP? czy raczej szukać kompa z immo? (jakiś dowcipniś zdarł naklejke, ale autko rok 95 więc raczej simtec 56.1, no i pasuje rozpiska pinów z niego).zgóry dzięki za podpowiedź ;)

#24 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2008 - 15:20

jesli kupujesz muszisz kupic komplet od dawcy, sterownik silnika, immo-czytnik spod kiery oraz czipy z kluczyków - inaczej nie zagada - mozna przeprogramowacale nie takie to proste i koszty duże niestety. Szukaj kompletu.
Z tym zasilaniem na czujnik to coś nie teges - za niskie i nie powinno siadac, ale sprawdz lepiej połaczenie własnie tych przewodów do sterownika - moze byc przerwa w obwodzie i zasilanie siada pod obciązeniem ( nie zasilanie lecz powstaje przerwa w kabelku ) na pewno kumasz o co mi chodzi.

#25 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 22 listopada 2008 - 15:44

Wpiąłem kompa bez zakręconej obudowy, żeby mieć swobodny dostęp do pinów od wewnątrz kompa. Takie samo zachowanie mierząc bezpośrednio na pinach, po podpięciu czujnika nie ma na nich napięcia. Ostateczną próbą będzie zmana całego kompa.

#26 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2008 - 20:36

tzn ze polozone cos w sterowniku - przykra sprawa, sprawdz jeszcze jak wygląda sprawa z zasilaniem czujnika wałków rozrzadu - sproboj podac zasilanie z tego czujnika - gorzej juz na pewno nie bedzie

#27 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 23 listopada 2008 - 19:28

szukam jakiegoś komputerka na allegro, albo na forum, szkoda że nie mam młodszego auta, byłoby łatwiej ;p. jeśli ktoś ma kompa o auta omega b 2.0 16v rok 1995 to nech pisze. jeśli po zmanie kompa będą dalej cyrki, to kupie drugą omege heeheheh. odezwe się jak nabędę kompletny komputerek i go wepne :).pozdrawiam

#28 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2008 - 21:02

kapsell sprostowanie , czujnik walu i wałką rozrzadu są zasilane z tego samego obwobu pin 2 komputera wiec połaczeniw w sposob ktory ci podałem nic nie da, sprawdz jakie masz napiecie na zaciskach w czujniku wałka rozrządu - czy zachowuje sie tak samo, odepnij go na probe ......

#29 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 24 listopada 2008 - 18:32

oki, dziś kupiłem kompa z immo za jedyne 200zł z gwarancją rozruchową 1 tydzień, odpiąłem aku, zamontowałem komplet w 3 minuty iii........... zero reakcji. czytałem błędy, zaczęlo od 19, się zeźliłem i teraz zaczynam wątpić w rozrząd. no chyba że jestem szczęśliwcem i kupiłem taki sam popsuty komp hehhehe. otworzyłem go i sprawdzałem żeby nie było pomyłki, jest z roku 1995 w środku identyko jak mój. A jeśli mam źle poskładany rozrząd to albo jestem pajac, albo w ksiązce oma b sam naprawiam jest za mało łopatologicznie napisane jak składać rozrząd heheh. przeszukam forum w temacie: jak rozłożyć i złożyć rozrząd. mógłbym prosić kogoś np o fotografe rozrządu kiedy na dolnym kole jest ustawiony wcięciem na ten bolec??



dobra, wiem że kombinuje już chyba jak łysy koń pod góre, ale czy jest możliwe że zamieniłem wałki??i czy np w tym wypadku działo by się to co się dzieje, czy usłyszałbym iichrupppppzzzzzzzzzzgrzyt i się rozglądał za nowym silnikiem?

pytanie do moda: jeśli dyskusja zejdzie strikte na rozrząd, to mam zakladać nowy temat w dobrym dziale czy kontynuować tutaj?

#30 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2008 - 19:34

problemem moze byc prawodlowe zalozenie kól na wałku wydechowym i ssącym, na wałku wydexhowym środkowy ustawiamy bolec na ex, na ssacym ustawiamy na in, a pozniej ustawiamy znaki na pion i analogicznie znak EX na wydechowym u góry w pionie , a na ssacym IN u góry w pionie,
Koło pasowe dolne - wcięcie naprzeciwko bolca( spilki) wystajcej z silnika

#31 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 24 listopada 2008 - 21:09

panowie!!!! jak wam powiem co nie gra w mojej furze to padniecie ze śmiechu!dziękuje koledze za instrukcje ustawiania wałków :). właśnie tak postępowałem i to był mój błąd! kiedyś dawno temu jak ktoś zdejmował rozrząd był prawdopodobnie tak nadgorliwy że rozkręcił nawet wałki rorządu!a potem je poskładał. ŹLE!!!!! przypatrując się wałkom widziałem niebieskie znaki na wcięciu przy napisie INTAKE i EXHAUST, oczywiście składałem wdg książki, bo co za ciołek rozkłada wałki?! siedziałem właśnie ze starszym i łopatologicznie bez patrzena na znaki idąc teorią pracy silnika okazało się najpierw, że wałki są na odwrót, a potem, że są jeszcze takie blade niebieskie znaczki na ząbkach i to są znaczki wdg których musze ustawić rozrząd. żenada. a co do serwisu, w którym była oma: czujnik tak na byle był pociągli i już się nadtopiła izolacja, uszkdzoli mi uszczelke pokrywy zaworów, dalsze usterk w toku poszukiwania heheh. jutro dam znać czy po ustawienu według niefabryczkych bochomazów na wałkach oma odpaliła jak młody smok :)


dodam jeszcze że ściągłem z ciekawości głowice żeby sprawdzić cylindry. takie ładne jak je oszlifowałem takie są :). nic o nic nie uederzało

#32 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2008 - 21:24

jak wymieniasz siemeringi walkow to musiz zdjąc koła z wałków

#33 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 24 listopada 2008 - 21:43

oo, kurcze dobrze wiedzieć, a może wiesz czy to jest na wieloklnie symetrycznym i co ile stopni jest klin? choć patrząc na "znaki" muszą być conajmniej 3 co 120 stopni. przyznam, że nie lube bajzlu i może się pokusze też o zmane tych simeringów i przestawienie kół zębatych na właściwe mejsce, żeby ktoś po mnie nie mał takich szopek :)


wytłumacze moje pytanie: jeśli jest wieloklin symetryczny moge liczyć że są wszystkie kliny i wałek siedzi jak teściowa na fotelu. jeśli wieloklin jest niesymetryczny może jakiegoś brakować bo ktoś składał np. pod wpływem i tak mu akurat spasowało ;p, a że jednego brakuje to niech się klient potem martwi.

#34 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2008 - 14:38

nie pamietam ale chyba nie było wieloklinu , ale za to sróbki dokręcone tak ze az płakałem, to było w astrze z silnikiem 1,8 16 V i lat juz troche temu ( tak ze 6-7 lat)ale silnik jest wasciwie taki sam ( tyle ze rozwiercony)

#35 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 25 listopada 2008 - 16:49

już mi ręce opadają. może to starszy przekombinował. zamenił ze sobą same koła zębate, nie wiem, byłem po narzędzia w domu, jego zdaniem dobrze, że przestawił tak że fabryczneoznaczenia są OK. poskładaliśmy próba i to samo :[. aż aku zdechło. no to lina, hol i udało sięodpalić, cały czas w gaźnik wali, kontrolka silnika się pali,za chwile zdycha. następne pare metrów, zaś odpalił z bólem zaś zdechł potem już tylko hol pod dom. zatrzymaliśmy się n a chwile, przekręciłem kluczyk i odpaliło od strzała, kontrolka się ne świeci, na mojej gębie uśmiech :D, za 2 sek kontrolka się zapala a mnie krew zalewa. napsałem do kumpla co też ma ome czy by nie podjechał i nie pozwolił rozkręcić osłony i zdjąć pokrywy zaworów żeby zobaczyć czy moje kołąa zębate są dobrze ustawione. mam MEGA prośbe może ktoś ustawić u sebie rozrząd na znaki i zrobić fotke w jakiej pozycji są wtedy wałki szklanki? jak ktoś ma garaż to jest parenaście minut roboty :),amoże wreszce się coś poprawi. to dlatego że naraze oryginalne instrukcje nie dają rezultatów.

a apropo wieloklinu. wałki wygląda że są uniwersalne na ssanie i wydech, tak samo koła zębate (nie dam głowy uciąć), na wałku jest taki dzyndzel wystający a w kołach wcięcia, więc są 2 pozycje, które przy montarzu ustalają czy wałek jest do ssania czy do wydechu, śróbu poszły całkiem sprawnie bo mam długie ramie klucza, ale dziwi mnie że ktoś był tak leniwy że poprostu narysował sobie nne znaczki, chyba że całe wałki i koła zębate są jakieś szemrane i trzeba ustawić na te bazgroły. starszy pojechał na awarie, jak wróci odmieniamu kółka i ustawiamy na bochomazy.

#36 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 25 listopada 2008 - 18:20

Jak mi się uda to jutro ci podeśle tą fotke tyko busa i paska wypcham z roboty z garagu

#37 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 25 listopada 2008 - 19:14

będę wdzięczny :). to tak: nie da się ustawić na bochomazy, brakuje jakieś 5 ząbków do pionu, aaaaale jak się ustawi tak pi razy drzwi to da się swobodnie obkręcić wałem dookoła. no więc próba odpalenia, przyznam że nawet obiecująca prawie się udało heheh ale potem zaś lipton.a apropos tego zdjątka to by było superaśnie jakbyś wykręcił świece od tłoka najbliżej rozrządu, wetknął tam np dłuugi śróbokręt i ustawił go na najniższy poziom albo najwyższy poziom i wtedy też zrobił zdjęcie. w takiej sytuacji uda mi się dojść co jest poknocone. najważniejsze są zdjęcia wałków, czyli które zawory są otwarte,a które prawie.. itd. z góry dzięki!

#38 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2008 - 20:11

czy wałki sa uniwersalne to nie wiem , ale koła na pewno mozna przekładac swobodnie pamietając o włzeniu na bolec w odpowiednim wycieci ( EX - ex / IN- in ) i pozniej na tych odpowiednich kolach ustawic znaki tez in/ex w pionie u góry i górna czesc gotowa, natomiast dół na nacięcie i po robocie, moim zdaniem ten rozrzad prosciej jest ustawic niz 8 zaw.

#39 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 26 listopada 2008 - 13:24

witam ponownie. podjechał kumpel z omą identyko auto jak moje ale kombi. ustawiłem dolne koło na znaczek, zdjąłem pokrywe rozrządu i ku mojemu zdumieniu znaczki na kółkach są przesunięte o 180 stopniwzględem tego co jest w instrukcji!!!!! czyli nie ustawiają się na górze tylko na dole, no szlag mnie mało nie trafił.zdjąłem pokrywe zaworów żebyzobaczyć jak są wałki ułożone, wykręciłelm świece i sprawdziłem odległość tłoka od powierzchni głowicy, potem u siebie przy ustawionym znaczku. tłoki sąw tym samym miejscu. ustawiłem wałki identycznie jak u kolegi, poskładałem identycznie wszystko, nawet śróby te same, próbuje zapalić i dalej to samo. kręci kręci, czasm lekko odbije mu się w gaźnik, ale zapalić nie chciał, przez chwile tak się pare razy zająknął. to ja już nie wiem, może zapowietrzony układ paliwa?



kuknąłem na błędy. już tylko 19,73,92

#40 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2008 - 15:06

kapsell, te musisz na kompie na bank wykasować