Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

remont silnika pod blokiem i śmierć ecu?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 listopada 2008 - 17:26

Witam, mam nadzieje że trafiłem z tematem to działu :). Posiadam omege 2.0 16V rok 1995 sedan ze zwykym LPG. od jakiegoś czasu zauważałem dziwne objawy typu gaśnięcie przy ruszaniu, na zakrętach, spore spalanie oleju, na zapalonym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju strasznie dmuchało białym dymem. Starszy stwierdził że poszła uszczelka pod głowicą. Że się zraziłem do mechaników sam się podjąłem wymiany. Pod blokiem :). wykręciłem wszystko co musiałem, zdjąłem uszczelke (była nawet w dobrym stanie, ale tylko wizualnie na "oko" kto wie ile było pęknięć). założyłem nową, ale objawy nie ustąpiły, okazało się że nie pali na jeden gar. diagnoza: pierścienie. oczywiście pełen zapału i chęci rozebrania pierwszego silnika w pierwszym aucie rozebrałem silnik z całego osprzętu, zatargałem z ojcem na ogródek, rozkręciłem iiiiiii....... 2 cylinder miał hmmm, nie miał aż 2 pierścieni, połamały się na jakieś 3 milimetrowe kawałki, ale na szczęście zakleszczyły się i nie było uszkodzeń. zmieniłem wszystkie uszczelnienia,zimeringi i wszystko inne co mi sie nie spodobało, przeszliforwałem druiakiem tłoki, oczyściłem z całego nagaru is skamieniałego syfu, pomalowałem i dumnie zabrałem się do składania. przyjechała straż miejska, chciała mnie poczęstować mandatem 500zł bo sąsiadom nie spodobało się że grzebie w aucie ;p. Poskładałem całą fure (jak to przy drobnym remoncie zostało pare śróbeczek), posprawdzałem wszystko, spradziłem błędy spinaczem i łooooooooohoooooo: 16,19,24,71,73,92,93. No, ale kto nie ryzykuje nie zyskuje spróbowałem odpalić ome.cięęęęężka sprawa, wyładowałem aku, podjechał starszy, spieliśmy kabelkami i męczyliśmy. Podczas próby odpalania strasznie strzelała kalpka przeciw wybuchowi gazu, było ciemno, a jak czasem rypło to lepiej niż na nowy rok petardy, ogień i huk, aż tu nagle....... doapaliła! silnik po remoncie bardzo fajnie stabilnie pracuje nie rzuca korkiem nie gaśnie przy ruszaniu ale..... kontrolka silnika oczywiście się pali + przesunięcie zapłonu i ograniczenie mocy, chyba max 4500 obrotów. na drugi dzień po odpiętym aku przez noc sprawdziłem zaś błędy. to samo, więc pojechałem po czujnik położenia wału, moim zdaniem naistotniejszy z tych błędów, zmieniłem, zacząłem się modlić i... i nic. dalej to samo. aku odpięty na godzine nie skasował błędów więc wypiąłem zaś i poczekam dłużej, ale czujnik temperatury powietrza wlotowego jest sprawny bo zgasł błąd. I tu po tym elaboracie moje pytanie. czy jest możliwe że poprostu upaliłem ECU? da się to zdjagnozować? jak ktoś chce mnie odwiedzić i spróbować sił to zapraszam, za pomoc się odwdzięcze :). koło 22 napisze czy skasowały się błędy po zmianie czujnika położenia wału. z góry dziękuje za pomoc :)


16 Czujnik spalania stukowego
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie






uprzedze pytanie. miałem odpięte aku przy remoncie

#2 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 listopada 2008 - 18:35

oczywiście pozapinałes prawidłowo wtyczki?

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2008 - 18:50

Kolego a te błędy masz w trybie present czy not present?? - wiesz że wywaliło ci kilka błędów to nic nie znaczy - najpirw należy wyczyści kompa po operacji zmiany silnika

Czy aby przypadkiem nie wstawiłeś silnika z innego rocznika wraz z osprzętem??



 


#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2008 - 18:58

Roozga, kolega napisał, że wyremontował silnik, a nie zmienił na inny.

#5 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2008 - 19:02

co nie zmienia faktu że błędy po spinaczu mogą być w trybie present lub not present i trzeba sprawdzić czy to nie jakieś pozostałości lub śmieci w ECU - one również trzymają silnik w trybie awaryjnym



 


#6 OFFLINE   rafix2.0

rafix2.0
  • 20 postów
  • Dołączył: 15-11-2008
  • Skąd: tuszyn

Napisany 19 listopada 2008 - 19:03

Roozga,
dzięki za wiadomosc ale przetłumacz z polskiego na nasze :!: :mrgreen: :roll: :yes_yes:

#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2008 - 19:18

hehe - otóż błędy w silniku mamy podzielona na aktywne, w trakcie wykrywania (w szczególności te które występują ale potrzeba dłuższego czasu na sprawdzenie) oraz nieaktywne (występują chwilowo lub wystąpiły w przeszłości i zapisały się w pamięci).

Te nieaktywne (czyli not present) mogą powodować że ECU wciąż jest oszukiwane i traktuje silnik ulgowo (tryb awaryjny i ograniczenie obrotów do 4,5 tys w przypadku silników X20XEV). Dlatego w momencie występowania dużej ilości różnorodnych błędów, nie traktujących o zbyt wysokim lub zbyt niskim napięciu danego czujnika zaleca się wycieczkę na kompa w celu wyresetowania historii błędów ECU i wyselekcjonowania z nich, tych błędów, które są w trybie aktywnym



 


#8 OFFLINE   Rumun

Rumun
  • 19 postów
  • Dołączył: 25-07-2008
  • Skąd: Bytom

Napisany 19 listopada 2008 - 19:26

16 Czujnik spalania stukowego
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie


za dużo tych błędów jak na mechaniczny remont silnika :mrgreen: ... sprawdź dokładnie wszystkie wtyczki , i przedewszystkim przewody masowe silnika !!! nagle tyle rzeczy paść nie mogło :razz:

#9 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 listopada 2008 - 19:51

Wtyczki są napewno dobrze podpięte ponieważ widząc że są 3 takie same (czujnik położenia przepustnicy,spalania stukowego,położenia wału korbowego) zidentyfikowałem je sprawdzając przepływ od gniazdka na czujnik do gniazda komputera :), według tego schemaciku simtec 56.1. z wykształcenia, które jeszcze mam w trakcie jestem elektronikiem i nie podpinam na "chybił trafił". No z tego co pamiętam to masa przykręcana bezpośrednio do silnika była tylko jedna, niedaleko filtra oleju. A silnik był napewno remontowany a nie zmieniany. chyba że ktoś zamienił w nocy ;). A co do błędów, przed remontem czasem był tylko 93

EDIT by Roozga Używaj funkcji Edytuj a nie walisz post pod postem

byłem własnie w autku, sprawdzić wartość rezystancji na czujniku wału. zanim go wsadziłem, ledwo wyciągnięty z pudełka nie miał nic pomiędzy pinami. rozwarcie bo omomierz nawet zera nie pokazał a sprawdzałem na paru zakresach, teraz też jest kompletne zero. trzymam w łapkachten stary, kiedyś był naprawiany bo pasek przetarł izolacje, więc uciąłem poniżej i jest tak:
czerwony-czarny 13 omów
czerwony-żółty 1.3 oma
żółty-czarny 13.4 oma
żółty-masa 0.9 oma
czarny-masa 13.5 oma
czerwony-masa 1.3 oma
masa albo jak kto woli ekran

co zastanawia bo według http://forum.omegakl...ead.php?t=12120 wychodziłoby, że ten co mam w ręce njest uszkodzony, a ten co kupiłem to już chyba jakaś porażka?

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2008 - 20:24

kapsell, ja wciąż obstaje przy swoim - na kompa skasować błędy i wywołać jeszcze raz ale tylko te co są w trybie present - inaczej to raczej wróżenie z fusów i zbędne gadanie - za dużo błędów a za mało danych



 


#11 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 listopada 2008 - 20:43

ok, to jutro pojade na kompa i skasuje. mam nadzieje, że wróce :D. wróciłem właśnie z autka, cały czas te same kody błędów, czyli też zero zmiany w zachowaniu. Mio by było jakby po skasowaniu błędów ruszyło :D:D

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2008 - 20:52

ok, to jutro pojade na kompa i skasuje. mam nadzieje, że wróce :D. wróciłem właśnie z autka, cały czas te same kody błędów, czyli też zero zmiany w zachowaniu. Mio by było jakby po skasowaniu błędów ruszyło :D:D



jezdzic nie zacznie ale bedziesz wiedzial za ktore bledy sie brac. p.s rozrzad dobrze zlozyles ?




 


#13 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 listopada 2008 - 21:01

rozrząd składałem według książki omega b sam naprawiam + doświadcznie ojca i znaczki które już kiedyś ktoś porobił (bo były dobrze, tak jak w książce). jutro nakręce jakiś filmik przy próbie odpalania, może ktoś zauważy coś na co nie zwróciłem uwagi

#14 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 listopada 2008 - 22:59

p.s rozrzad dobrze zlozyles ?


nie chcialem sie wypowiadac bo nie znam dobrze tego silnika ale pierwsze co to tez pomyslalem o rozrzadzie...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#15 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 listopada 2008 - 23:34

a gdyby rozrząd był źle poskładany to auto by w ogóle odpaliło i chodziło stabilnie bez jakichś klekotów i niezidentyfikowanych odgłosów?bo tak właśnie chodzi jak odpali

#16 OFFLINE   Rumun

Rumun
  • 19 postów
  • Dołączył: 25-07-2008
  • Skąd: Bytom

Napisany 19 listopada 2008 - 23:52

No z tego co pamiętam to masa przykręcana bezpośrednio do silnika była tylko jedna, niedaleko filtra oleju.

to sprawdź czy jest napewno Ok , kiedyś miałem przypadek właśnie takich dziwnych wariacji przy uszkodzonym przewodzie masowym silnika.

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2008 - 08:09

kapsell, odpaliłoby, znaczy zależy jak bardzo by był źle poskładany

Np przesunięcie o ząbek i już spalanie stukowe (wywala błąd czujnika spalania stukowego i/lub czujnika obrotów wału i/lub wałka rozrządu)



 


#18 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 20 listopada 2008 - 14:21

ale chyba nie przepływomierza i temp powietrza, według innej listy pisze że błąd 93 to immobilizer ;p, ale sprawa ma się tak: jest w tychach serwis opla razem ze sklepem i się okazało że to jest kolegi kolegi ojca :D, jutro rano mam się tam stawić, zostawiam ją i czekam na werdykt. na samo zczytanie błędów z kompa też trzeba się umawiać. (nawet w aso i nawet wtedy kiedy nie mają klienta co dziwne jest heeh). Postawie ją tam i jak zrobią zdam szczegółowe sprawozdanie (o ile zrobią) z tego co było robione, wymieniane itd. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim przypadkiem :), jak ktoś będzie przejeżdżał to stawiam piwo i taksówke ;) hehe

a apropo masy silnika, spradziłem ją rano przed pracą i działa jak trzeba, dobrze krzykręcona, jest przepływ od masy z aku do silnika, a kabel nie wygląda nigdzie na naderwany. zastanawia mnie jeszcze ten nowy czujnik, który kupiłem co nie ma między żadnymi pinami rezystancji, nie miał świeżo wyciągnięty z pudełka. ale mam paragon i jak co to oddam :)

#19 OFFLINE   kapsell

kapsell
  • 32 postów
  • Dołączył: 17-09-2006
  • Skąd: Tychy

Napisany 21 listopada 2008 - 15:05

Dzwonili z warsztatu, czujnik położenia wału korbowego okazało się, że dostałem nie do tego auta :| (na pudełku pisze omega b, nie ma silnika), ale jak go brałem to mówiłem wszystkie dane. wytłumaczenie błędu z czujnikiem wału: że przy nie zapalonym silniku się pojawia.

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopada 2008 - 15:11

Dzwonili z warsztatu, czujnik położenia wału korbowego okazało się, że dostałem nie do tego auta :| (na pudełku pisze omega b, nie ma silnika), ale jak go brałem to mówiłem wszystkie dane. wytłumaczenie błędu z czujnikiem wału: że przy nie zapalonym silniku się pojawia.



31 ale nie 19. 19 do blad wiec zadne wytlumaczenie. i zapewne jeszcze zamiennik za pare pln. nie prosciej bylo swoj stary przelozyc ?