Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kolektory rurowe V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
465 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2011 - 07:17

A którędy dokładnie idą przewody z ECU do EGR'a? Pytam ponieważ teraz kombinuję gdzie go wywalić tak aby nie przedłużać kabli.


Idą od ECU po obudowie rozrządu...


Ilku fajnie kombinujesz, tez mialem plany poprzerabiac te glowice i kolektory, ale jakos wene ostatnio stracilem i nie chce mi sie juz zbytnio grzebac :)


 


#222 OFFLINE   apogeum

apogeum
  • 44 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 18 maja 2013 - 18:01

czy coś się dzieje w temacie?

#223 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 18 maja 2013 - 19:40

Witam, u mnie jest silnik 3,2 a osprzęt 3,0 i też mam bałagan pod maską, zwłaszcza ze cewkę mam obok latającego EGR i najlepiej byłoby założyć kolektor od 3,2 a EGR pod filtr powietrza, ale tam na kolektorze nie ma linek od gazu tylko sterowanie elektryczne( o ile sie nie myle) chciałem to przerabiać, nawet kupiłem cewki od 3,2 z boscha maj kostki podpięte na 2 cewki ale okazuje sie ze trzeba jeszcze ecu i inne rzeczy.........

#224 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maja 2013 - 20:06

Witam, u mnie jest silnik 3,2 a osprzęt 3,0 i też mam bałagan pod maską, zwłaszcza ze cewkę mam obok latającego EGR i najlepiej byłoby założyć kolektor od 3,2 a EGR pod filtr powietrza, ale tam na kolektorze nie ma linek od gazu tylko sterowanie elektryczne( o ile sie nie myle) chciałem to przerabiać, nawet kupiłem cewki od 3,2 z boscha maj kostki podpięte na 2 cewki ale okazuje sie ze trzeba jeszcze ecu i inne rzeczy.........


3.2 zostaw na osprzęcie z 3.0

EGR pod filtr a w zasadzie sama elektronika.. do dziury w kolektorze wytnij zaślepkę...
załóż wydechowe z 3.2 i pozbądź się reszty dogrzewania spalin :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#225 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 18 maja 2013 - 20:33

szkoda mi tylko tych cewek z 3,2 bo nie mam coz nimi zrobić, jutro wolne to wezme sie za egr , a cewke i kable to chyba wymienie na nowe i wsadze tak jak w orginale 3,0 i zrobi sie troche miejsca,tylko po co ktoś dolutował 2 wtyczki na cewki z 3,2 ( bo już takie auto kupiłem) jak na 1 cewce odpala a jak zakładam 2 cewki to po dodaniu gazu słabnie.

#226 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maja 2013 - 22:18

Wracając do kolektorów, to można zrobić do V-ki takie żeby silnika nie wyciągać do montażu.

#227 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 maja 2013 - 00:35

Seryjnych nie wyciągniesz nawet:P Wieć raczej się nie da. Albo silnik w góre albo głowice. Po za tym to przy próbie wykręcenia szpilki pękną.

#228 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2013 - 07:31

Seryjnych nie wyciągniesz nawet:P Wieć raczej się nie da. Albo silnik w góre albo głowice. Po za tym to przy próbie wykręcenia szpilki pękną.


Kolego da się wyjąć.
http://forum.omegakl...4738#post984738

#229 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 19 maja 2013 - 08:22

Po za tym to przy próbie wykręcenia szpilki pękną.


mnie w zeszlym tygodniu ani jedna szpilka nawet z glowicy sie nie wykrecila jak zmienialem kolektory na inne. a dlugo nei bylo ruszane. hmm :)

#230 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 maja 2013 - 12:24

Ja miałem tak samo musiałem rozwiercać.

#231 OFFLINE   apogeum

apogeum
  • 44 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 19 maja 2013 - 20:28

no dobrze więc powróćmy do realiów
czy są chętni na kolektory rurowe?
mówię poważnie
wersje dostępne
-stalowe
-z kwasówki
-z EGR
-bez EGR

#232 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2013 - 21:22

ja bym z miłą chęcią rozpatrzył opcję z kwasa ;)

#233 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 maja 2013 - 22:10

jaka kwota? oczywiscie kwas nie zadna stal

kolektory sie robi na silniku zamontowanym na aucie. kolektory mozna wykrecic nie szarpiac silnika ani glowic. Ten kto uwaza inaczej to niech wogole za mechanike sie nie zabiera.

#234 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 20 maja 2013 - 08:05

jak phantom wczesniej, kwas , bez egr.
chetnych pewnie bedzie duzo.

ale jak zarzucisz koszty, to pewnie tylko najwierniejsi zostana :D

bedziesz robil wedlug jakiegos wzoru od oryginalow, czy wszystkie odleglosci jakos samemu wyliczal?

kolega ulter ma flansze gotowe jak cos - o ile jeszcze sa :)

#235 OFFLINE   ekonomiczny

ekonomiczny

    X32XE

  • 70 postów
  • Dołączył: 17-06-2011

Napisany 20 maja 2013 - 10:29

Dokładnie pisz jaka cena :) Chętnie założyłbym takie kolektory

#236 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2013 - 10:58

Wracając do kolektorów, to można zrobić do V-ki takie żeby silnika nie wyciągać do montażu.

Jak uda Ci się tak powyginać rury fi45, żeby wszystko się zmieściło i jeszcze zrobisz to tak że będzie można dojść do wszystkich szpilek bez wyciągania silnika to będziesz mistrzem świata :D

Niemcom się ta sztuka nie udała, do założenia ruraków mantzla trzeba wyciągać silnik bo do kilku szpilek nie ma dojścia z komory silnika ;)

#237 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 maja 2013 - 13:16

Ale masz na myśli montaż tych kolektorów? Bo jak koledzy twierdzą - zdjąć kolektory można nie wyjmując silnika z budy.

#238 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2013 - 13:22

Ale masz na myśli montaż tych kolektorów? Bo jak koledzy twierdzą - zdjąć kolektory można nie wyjmując silnika z budy.

Tak montaż baranów wymaga wyjęcia silnika (lub zdjęcia głowic - ale tego wariantu nie przerabiałem, mi było wygodniej wytargać cały silnik).

#239 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 20 maja 2013 - 13:39

Ale masz na myśli montaż tych kolektorów? Bo jak koledzy twierdzą - zdjąć kolektory można nie wyjmując silnika z budy.


tamtym kolegom chodzilo o wymontowanie kolektorow fabrycznych, nie rurowcow. rurowe maja przeciez zupelnie inny ksztalt :p a zwykle plaskie.

#240 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 20 maja 2013 - 15:59

No i wystraszyliście kolesia ;) Pewnie się już nie pokaże .



Co prawda też bym nabył;)