Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kolektory rurowe V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
465 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2013 - 16:21

nie trzeba być od razu złośliwym
kolektory są gotowe,
idą na montaż dla kolegi obecnego tutaj na forum
zamontuje i wrzucę fotki bezproblemowo

Czemu nie wrzucisz fotki kolektorów luzem?

#262 OFFLINE   apogeum

apogeum
  • 44 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 21 maja 2013 - 16:25

będą fotki wrzucone także luzem
a martwisz się o coś?
bo widzę że jedynie jakieś aluzje masz

7gsi nie są one wykonane przy użyciu gientarki trzpieniowej
chętnie znalazłbym osobę która mogłaby je przetestować na hamowni
w tej omedze do której są robione niestety nie da się, auto posiada
skrzynie automatyczną

#263 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2013 - 16:34

Mi akurat Twoje kolektory dyndają, przerobiłem ten temat już dawno temu.
Jestem zwyczajnie ciekaw co masz do zaoferowania, bo jak ja próbowałem znaleźć kogoś kto skopiuje baranki na podstawie gotowca którego dawałem do łapy, to przez pół roku nie znalazłem nikogo chętnego. Zawsze kończyło się jakimś aleee... :hmm:

#264 OFFLINE   apogeum

apogeum
  • 44 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 21 maja 2013 - 18:42

ok teraz rozumiem
wiem ile w tym pracy żeby zrobić kolektory rurowe
biorąc pod uwagę miejsce pod maska, szczególnie
od strony kierowcy jest paranoja żeby coś sensownego
wystrugać

#265 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 maja 2013 - 23:09

kolektory są gotowe,
idą na montaż dla kolegi obecnego tutaj na forum
zamontuje i wrzucę fotki bezproblemowo

Hmmm to chyba mowa o mojej omie.

#266 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 maja 2013 - 09:48

Mowa o Twojej, nie Twojej. Bez fotek się nie liczy. Póki co robi się z tego kolejny temat fantazja - chcę zmodzić auto, już mi robią/robię sam cuda wianki, już mam wszystko złożone, cisza.
No. Proponuję aby wszyscy wstrzymali się z pytaniami/komentarzami do momentu pokazania nam tych kolektorów na forum.

Bez urazy do kogokolwiek.

#267 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 maja 2013 - 11:48

Bez fotek się nie liczy. Póki co robi się z tego kolejny temat fantazja

może dla wielu to fantazja, ja je widziałem, dotykałem, nie w śnie tylko na jawie.

zamontuje i wrzucę fotki bezproblemowo



#268 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2013 - 11:54

wrzuć foto jak one wyglądają przed włożeniem jak mozesz.
chodzi o otwory od str. głowicy i ogólnie całe wykonanie bo jak bedize to na aucie to d.. bedize widać.

#269 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 maja 2013 - 14:15

będą fotki wrzucone także luzem

Ja niestety foto nie zrobiłem, jestem teraz w pracy, za kilka dni wrócę to myślę że będą już zamontowane.

#270 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2013 - 20:11

Panowie jeżeli gość ma robić te kolektory i wy chcecie na tym jeździć powinne zostać wykonane z kwasówki o oznaczeniu 316L, a na pewno tego nie zrobi ponieważ dużo taniej jest zakupić najsłabszą kwasówke 304L na której po 2 - 3 latach powypadają dziury. Drugim ważnym elementem w tworzeniu takich kolektorów jest to by było pospawane z przedmuchem argonu co daje 100% przetop co ujednolica materiał spawany od wewnątrz. Miejsca gdzie zostanie położony spaw bez przedmuchu są narażone w bardzo szybkim tempie na powstawanie ubytków.

#271 OFFLINE   apogeum

apogeum
  • 44 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 26 maja 2013 - 12:30

Panowie jeżeli gość ma robić te kolektory i wy chcecie na tym jeździć powinne zostać wykonane z kwasówki o oznaczeniu 316L, a na pewno tego nie zrobi ponieważ dużo taniej jest zakupić najsłabszą kwasówke 304L na której po 2 - 3 latach powypadają dziury. Drugim ważnym elementem w tworzeniu takich kolektorów jest to by było pospawane z przedmuchem argonu co daje 100% przetop co ujednolica materiał spawany od wewnątrz. Miejsca gdzie zostanie położony spaw bez przedmuchu są narażone w bardzo szybkim tempie na powstawanie ubytków.


a jakieś wieksze doświadzczenie niż teoria?

kolektory moga byc i zrobione ze stali (odpowiedniej)
i także określonej grubości i bedzie działać przez lata
więc proszę Cię zejdż na ziemię a nie teorie piszesz
i siejesz zamęt,
odnosnie mojej osoby, nie zamierzam nikogo uszzceśliwiać na siłe
zrobiłem wiele kolektorów do V-ki (FWD) w szczególności, były wykonane ze stali i z kwasówki
jeżdzą już KILKA dobry lat i wszystko jest jak należy

#272 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2013 - 12:45

apogeum, te forum ma taką tradycję, że bez foto się nie liczy ;)
stąd wszyscy uwierzą jak zobaczą ;) wiesz o co chodzi ?

#273 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2013 - 15:28

W motocyklach seryjne kolektory nie są z nierdzewki i jakoś mają wiele lat i latają więc bym tak nie przesadzał z nierdzewnymi i kwasoodpornymi stalami. Przebiegi może mniejsze ale temperatury przeciętnie dużo wyższe bo się w palnik daje ciągle.

http://allegro.pl/li...=gsxr kolektory Z resztą zobaczyć uwierzyć.

Chyba, że wiele lat degradacji i kwasówki tak wyglądają.

#274 OFFLINE   apogeum

apogeum
  • 44 postów
  • Dołączył: 31-01-2012

Napisany 26 maja 2013 - 21:02

rozumiem
fotki bede w swoim czasie

dodatkowo testował bedę także wałeczki sportowe do V-ki
jakby ktoś był chętny to zapraszam

#275 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2013 - 21:06

W motocyklach seryjne kolektory nie są z nierdzewki i jakoś mają wiele lat i latają więc bym tak nie przesadzał z nierdzewnymi i kwasoodpornymi stalami. Przebiegi może mniejsze ale temperatury przeciętnie dużo wyższe bo się w palnik daje ciągle.

http://allegro.pl/li...=gsxr kolektory Z resztą zobaczyć uwierzyć.

Chyba, że wiele lat degradacji i kwasówki tak wyglądają.


popatrz na moje zabawki, może zmienisz zdanie ;)

pierwszy, po 2 latach i przelocie 8tys km
https://picasaweb.go...943116933928098

drugi, po 2 latach i przelocie 6tys km
https://picasaweb.go...945513525679442

tak, wiem, to nie gixer, ale blisko, zwłaszcza stary olejak 1,2 ;)

#276 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2013 - 07:49

I myślisz, że to też nierdzewka tylko tak skorodowała od temperatury?
http://img02.allegro...1/33/3213813395

#277 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2013 - 09:18

I myślisz, że to też nierdzewka tylko tak skorodowała od temperatury?
http://img02.allegro...1/33/3213813395


przykro mi, nie wiem z czego to jest wykonane.

wiem tylko, że teza "W motocyklach seryjne kolektory nie są z nierdzewki" jest co najmniej mocno przesadzona. Nie znam oczywiście każdego przypadku, ale w moich sprzętach kolektor i wydech, o ile nie był z tytanu, to był ze stali szlachetnej. Miałem sporo ponad 20 różnych sprzętów, więc jakaś baza do odniesienia jest.

#278 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 27 maja 2013 - 16:06

rozumiem
fotki bede w swoim czasie

dodatkowo testował bedę także wałeczki sportowe do V-ki
jakby ktoś był chętny to zapraszam


moze podac jakies konkretniejsze info odnosnie walkow ?
czym one beda sie ruznic od walkow A czy G ? wczy walki sa wykonane od podstawy czy przerabiane orgi?
no i oczywiscie cena, bedzie podobna do tych od swiatka??

#279 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2013 - 17:03

No i stało się, od strony kierowcy jest problem z montażem.

#280 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 maja 2013 - 17:19

a jakieś wieksze doświadzczenie niż teoria?

kolektory moga byc i zrobione ze stali (odpowiedniej)
i także określonej grubości i bedzie działać przez lata
więc proszę Cię zejdż na ziemię a nie teorie piszesz
i siejesz zamęt,
odnosnie mojej osoby, nie zamierzam nikogo uszzceśliwiać na siłe
zrobiłem wiele kolektorów do V-ki (FWD) w szczególności, były wykonane ze stali i z kwasówki
jeżdzą już KILKA dobry lat i wszystko jest jak należy



Moim doświadczeniem jest to iż jestem z zawodu spawaczem metody TIG (141 dla przybliżenia) i pracuje w firmie która głównie zajmuje się wszelkimi wyrobami ze stali nierdzewnej na zamówienie. Wykonywaliśmy w firmie na zamówienie prze różne kolektory do pojazdów z nierdzewki które zawsze spawaliśmy z przedmuchem. Stal nierdzewna jest materiałem bardzo elastycznym, gdy dostanie temperatury zaczyna się odkształcać co negatywnie wpływa na spaw który jest położony powierzchownie. Dla tego napisałem żeby było to zrobione jak nalezy z nierdzewki, powinien być przedmuch przy spawaniu, bo czasem zdarza się że ktoś ma robiony taki kolektor przez kogoś i przynosi po paru latach by mu napawać dziury na spawach