Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kolektory rurowe V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
465 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 października 2011 - 07:36

wrzucalem z execiem foty glowic 3.2 i 3.0 tam bylo widac roznice jaka jest.

zaleta kolektorow 3.2 jest to ze nie ma wyjsc na edgara

#202 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2011 - 09:02

Mam u siebie wlozone kolektory od 3.2, pierwsza zaleta to faktycznie brak sytemu dogrzewania katow, a druga, ze na oko wydaja sie delikatnie mniej restrykcyjne od tych z 3.0

Aby reszta wydechu pasowala do wyjscia z tych kolektorow musialem sciac polowe odcinka rurki przy mocowaniu...

Dodany obrazek


Jest szansa, ze mam gdzies jeszcze jeden komplet takich kolektorow...

Głowice tez mam teraz od 3.2, ale one roznia sie z tego co pamietam tylko walkiem wydechodwym, wiec ten pozostawilem od 3.0, aby nie namieszac...


 


#203 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 07 października 2011 - 19:51

Przy okazji składania silnika zrobiłem porównanie korb i tłoków w 3,0 i 3,2.
Ciekawostką jest to, że korby i sworznie są identyczne.
Różnica jest tylko w tłokach:
Dodany obrazek
Oznacza to, że można przekładać wały z silnika do silnika.
Np. 3,2 z wałem od 3,0 zamieni się w odprężone 3,1 (st spr. 1:8,5) - idealne pod turbo
Lub 3,0 z wałem z 3,2 zamieni się w doprężone 3,1 (trzeba lekko stoczyć tłoki od 3,0 żeby się nie spotkały z zaworami (do osiągnięcia np 1:11,5 lub 12)
Ot taka ciekawostka ;)

#204 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 października 2011 - 19:59

no ilku niezla sugestia :) moze sie przydać na przyszłość

#205 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2011 - 23:17

Jest szansa, ze mam gdzies jeszcze jeden komplet takich kolektorow...


A ktoś Ci kiedys.... chyba sa zarezerwowane kolego co :masakra::stop:

#206 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 08 października 2011 - 11:42

pany zaczyna robic sie burdel w temacie;)

#207 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 października 2011 - 11:55

Cza by wydzielić i poprzerzucać cenne info w Dziale tuning "do.. i odprężanie trzylitrówek V6"

#208 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 08 października 2011 - 15:26

Dzisiaj w końcu udało się zrobić kilka fotek przy okazji składania złomu:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Może komuś się to przyda.
P.S Mam nadzieję, że IMMO mnie nie zabije za zaśmiecanie ;)

#209 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 października 2011 - 21:48

Po co wycinać w głowicy, jeśli zostawisz cycka w kolektorze??
Jeśli ciąć to komplet czyli głowicę, kolektor i uszczelkę. :)


Wiadomo, dopalanie spalin usunąć w głowicy, wtedy ma sens dać kolektor od 3,2, chociaż samo dopalanie to usunąłem i na kolektorach od 3,0, dałem korki tak samo do EGR, korek od czegoś i miedzianą podkładkę. Ale i wydech drożniejszy.

A fotki bardzo ciekawe. Głowice są od 3,0 czy 3,2? Bo te "cycki" mają ładnie usunięte? a kolektory od 3,2 dodatkowy jeszcze powiększone i pospawać w tym miejscu trzeba było?

#210 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 października 2011 - 07:28

Wszystko jest z 3,2. Cycki zostały wycięte. W kolektorach wycięty cycek zasłaniający oryginalnie dziurkę dodmuchu w głowicy.
Powstałe dziury zaspawane.
EGR będzie w formie wiszącej (na kablu) ;)

#211 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2011 - 08:46

A nie ma opcji wyłączenia egera techem tak żeby pozbyć się balastu

#212 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 09 października 2011 - 11:27

Jest na forum schemat emulatora. Jak siąde do kompa to podeśle linka.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

#213 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 października 2011 - 12:40

Wszystko jest z 3,2. Cycki zostały wycięte. W kolektorach wycięty cycek zasłaniający oryginalnie dziurkę dodmuchu w głowicy.
Powstałe dziury zaspawane.
EGR będzie w formie wiszącej (na kablu) ;)


Czyli głowice z 3,2 też mają otwory na dopalanie spalin, tylko kolektory mają "zaślepkę" i trzeba ją wyciąć? Jak widzę to są stalowe czy coś i można je potem pospawać bo tych od 3,0 nie bardzo? Dobrze kombinuję?

#214 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 października 2011 - 16:15

Głowice z 3,2 i 3,0 są takie same.
Reszta dokładnie tak jak napisałeś. Są stalowe z jakiegoś dziwnego stopu wysokowęglowego. Ścianki są podwójne 2x0,8mm.

#215 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 09 października 2011 - 19:55

Obiecane linki do emulatora EGR:
1
2

#216 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 października 2011 - 20:09

Obiecane linki do emulatora EGR:
1
2


czy na 100% jestes pewien ze działa? szukam wlasnie alternatywy dla tego bubla i poza twoja opcją nie mam pomyslu

#217 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 10 października 2011 - 16:05

Kolega który to zamieścił twierdzi, że działa. Ja jeszcze nie miałem czasu zająć się dyndającym egr'em (jeść nie woła, ale denerwuje bałagan pod maską).

#218 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 16:13

to cie oswiece. z komputerem z oznaczeniem HU x30xe to nie działa.

#219 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2011 - 16:21

(jeść nie woła, ale denerwuje bałagan pod maską).


Ja mam moj schowany gdzies pod obudowa filtra powietrza ze go nawet nie widac.

#220 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 10 października 2011 - 17:43

A którędy dokładnie idą przewody z ECU do EGR'a? Pytam ponieważ teraz kombinuję gdzie go wywalić tak aby nie przedłużać kabli.