

Kolektory rurowe V6
#201
OFFLINE
Napisany 07 października 2011 - 07:36
zaleta kolektorow 3.2 jest to ze nie ma wyjsc na edgara
#202
OFFLINE
Napisany 07 października 2011 - 09:02
Aby reszta wydechu pasowala do wyjscia z tych kolektorow musialem sciac polowe odcinka rurki przy mocowaniu...

Jest szansa, ze mam gdzies jeszcze jeden komplet takich kolektorow...
Głowice tez mam teraz od 3.2, ale one roznia sie z tego co pamietam tylko walkiem wydechodwym, wiec ten pozostawilem od 3.0, aby nie namieszac...
#203
OFFLINE
Napisany 07 października 2011 - 19:51
Ciekawostką jest to, że korby i sworznie są identyczne.
Różnica jest tylko w tłokach:

Oznacza to, że można przekładać wały z silnika do silnika.
Np. 3,2 z wałem od 3,0 zamieni się w odprężone 3,1 (st spr. 1:8,5) - idealne pod turbo
Lub 3,0 z wałem z 3,2 zamieni się w doprężone 3,1 (trzeba lekko stoczyć tłoki od 3,0 żeby się nie spotkały z zaworami (do osiągnięcia np 1:11,5 lub 12)
Ot taka ciekawostka

#204
OFFLINE
Napisany 07 października 2011 - 19:59

#205
OFFLINE
Napisany 07 października 2011 - 23:17
Jest szansa, ze mam gdzies jeszcze jeden komplet takich kolektorow...
A ktoś Ci kiedys.... chyba sa zarezerwowane kolego co


#206
OFFLINE
#207
OFFLINE
Napisany 08 października 2011 - 11:55
#208
OFFLINE
#209
OFFLINE
Napisany 08 października 2011 - 21:48
Po co wycinać w głowicy, jeśli zostawisz cycka w kolektorze??
Jeśli ciąć to komplet czyli głowicę, kolektor i uszczelkę.
Wiadomo, dopalanie spalin usunąć w głowicy, wtedy ma sens dać kolektor od 3,2, chociaż samo dopalanie to usunąłem i na kolektorach od 3,0, dałem korki tak samo do EGR, korek od czegoś i miedzianą podkładkę. Ale i wydech drożniejszy.
A fotki bardzo ciekawe. Głowice są od 3,0 czy 3,2? Bo te "cycki" mają ładnie usunięte? a kolektory od 3,2 dodatkowy jeszcze powiększone i pospawać w tym miejscu trzeba było?
#210
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 07:28
Powstałe dziury zaspawane.
EGR będzie w formie wiszącej (na kablu)

#211
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 08:46
#212
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 11:27
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
#213
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 12:40
Wszystko jest z 3,2. Cycki zostały wycięte. W kolektorach wycięty cycek zasłaniający oryginalnie dziurkę dodmuchu w głowicy.
Powstałe dziury zaspawane.
EGR będzie w formie wiszącej (na kablu)
Czyli głowice z 3,2 też mają otwory na dopalanie spalin, tylko kolektory mają "zaślepkę" i trzeba ją wyciąć? Jak widzę to są stalowe czy coś i można je potem pospawać bo tych od 3,0 nie bardzo? Dobrze kombinuję?
#214
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 16:15
Reszta dokładnie tak jak napisałeś. Są stalowe z jakiegoś dziwnego stopu wysokowęglowego. Ścianki są podwójne 2x0,8mm.
#215
OFFLINE
#216
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 20:09
czy na 100% jestes pewien ze działa? szukam wlasnie alternatywy dla tego bubla i poza twoja opcją nie mam pomyslu
#217
OFFLINE
Napisany 10 października 2011 - 16:05
#218
OFFLINE
Napisany 10 października 2011 - 16:13
#219
OFFLINE
Napisany 10 października 2011 - 16:21
(jeść nie woła, ale denerwuje bałagan pod maską).
Ja mam moj schowany gdzies pod obudowa filtra powietrza ze go nawet nie widac.
#220
OFFLINE
Napisany 10 października 2011 - 17:43