Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówna praca na biegu jałowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2008 - 16:24

U mnie tak samo było i też Mi kazali wymienić świece,a okazało się,że było coś z początkową fazą wtrysku.Tylko,że Mi zapalała się kontrolka od kompa.







 


#22 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 29 listopada 2008 - 16:28

U mnie tak samo było i też Mi kazali wymienić świece,a okazało się,że było coś z początkową fazą wtrysku.Tylko,że Mi zapalała się kontrolka od kompa.

no a mi się nic nie zapala, tylko trzęsie troche aż w środku czuć :sad:
a co z tą faza wtrysku ?? co musiałeś naprawiać?

#23 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 29 listopada 2008 - 16:47

moze ktorys wtrysk juz niedomaga

#24 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 29 listopada 2008 - 17:58

moze ktorys wtrysk juz niedomaga


wtryski miałem sprawdzane jakies 4 m-ce temu i podobno wszystkie były perfekt.
a nawet mechanior ostatnio jak własnie zalecił mi zmiane świec powiedział że to napewno nie od wtrysków bo one są bardzo trwałe :razz:
teraz to już nie wiem :?:

#25 OFFLINE   arielekb

arielekb
  • 352 postów
  • Dołączył: 01-11-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 30 listopada 2008 - 00:16

kurna a moze cisnienie na ktoryms cylindrze

#26 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 30 listopada 2008 - 09:13

kurna a moze cisnienie na ktoryms cylindrze


tego ci nie powiem bo ciśnienia nie sprawdzałem, ale to chyba cały czas miałby problem z utrzymaniem stabilnych obrotów a u mnie tylko na zimno takie ,,coś" występuje.(no i wydaje mi się że napewno nie miał by siły?)

#27 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2008 - 17:46

cinek86, mi to też wygląda na wtryski (moze któryś się przycina) lub na pompę paliwa. Myślę, że nim cokolwiek będziesz grzebał mechanicznie kup 3 opakowania STP: 2 do czyszczenia wtrysków i 1 z antyżelem, wlej na pełen bak ON i jedź w trasę ok 200-300km utrzymując obroty w okolicy 3-3,5krpm. Powinno pomóc. Może zasyfiony układ paliwowy i/lub woda w baku lub nędzna ON. Jak rozumiem zapchany filtr paliwa nie wchodzi w grę, bo dbasz o to.

#28 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 30 listopada 2008 - 21:29

mam to samo niestety coraz częściej, występuje na zimnym silniku, a sporadycznie nawet na rozgrzanym, usterka nie do stwierdzeni ana kompie.

#29 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 01 grudnia 2008 - 19:34

cinek86, mi to też wygląda na wtryski (moze któryś się przycina) lub na pompę paliwa. Myślę, że nim cokolwiek będziesz grzebał mechanicznie kup 3 opakowania STP: 2 do czyszczenia wtrysków i 1 z antyżelem, wlej na pełen bak ON i jedź w trasę ok 200-300km utrzymując obroty w okolicy 3-3,5krpm. Powinno pomóc. Może zasyfiony układ paliwowy i/lub woda w baku lub nędzna ON. Jak rozumiem zapchany filtr paliwa nie wchodzi w grę, bo dbasz o to.


też podejrzewam pompę i niedługo się będe za nią brał :roll:
paliwo jest chyba dobre bo zawsze na Orlenie tankuje Verve, filtr paliwa wykluczyłem bo zmieniany 2 tyg temu

#30 OFFLINE   FrozenVodka

FrozenVodka
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-12-2008

Napisany 10 grudnia 2008 - 21:49

Witam szanowne grono;)
Otóż u mnie występuje podobny problem z nierówną pracą na biegu jałowym.Rano gdy silnik jest całkiem zimny,po odpaleniu pracuje idealnie.Niestety po krótkiej chwili,kiedy obroty zaczynają spadać,zaczyna się:(
Również występuje problem z lekkim szarpaniem podczas jazdy.
Byłem także u mechanika,nastawił dawkę na 0.6 l/h,niestety dalej nic.
Zauważyliśmy,że poluzowując na chwilę i zaraz z porotem dokręcając rurkę paliwową od ostatniego wtryskiwacza problem znika.Pojawia się niestety na nowo tuż po ponownym uruchomieniu motoru.Zauważyliśmy również,że po ściągnięciu rurek przelewowych,tryska na przemian z ostatniego i ze sterującego wtryskiwacza.Tyle obserwacji;)
Może ma ktoś was,szanowni koledzy ma jakąś radę?

#31 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 10 grudnia 2008 - 21:50

za duza dawka paliwa, i napewno towarzyszy temu nierowne schodzenie z obrotow tzn do 1200obr schopdzi szybko a od 1200obr/min wolniej, duzo wolniej to oznacza podwyzszona dawke paliwa zreszta 0.0L/h mowi samo za siebie i min. stad takie spalanie.nie rozumiem co ma jedno do drugiego.... 005 to kod wyswietlacza w Twoim przypadku oznacza silnik diesel z manualna skrzynia biegow wiec wszystko ok w tej kwestii ale 0.0L na jalowym to az sie prosi i przesuniecie nastawnika....

troszeczkę się wtrące 016 od jakiego silnika jest ten kod?

#32 OFFLINE   martyman

martyman
  • 22 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Ząbki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 grudnia 2008 - 18:01

Witam ponownie.
Najnowsze wieści są takie, że spróbowałem ustawić samodzielnie nastawnik pompy i poległem. W sprawdzonych poradach jest informacja, że mamy 4 śruby - torx 30 i zwykłą 7. Końcówkę torx 30 mam, ale czwarta śruba, to nie jest zwykła śruba 7. To jest jakieś nie wiadomo co, łeb śruby jest jakby połączeniem sześciokąta z trójkątem. Klucz nasadowy 7 nie wchodzi, a ósemka obraca się luźno na śrubie... Ciekawe gdzie można dostać taki klucz...
Podjechałem do warsztatu, który podobno specjalizuje się w oplach. Poprosiłem o komputerową diagnostykę. Podłączyli tech2, po czym jak się dowiedzieli, że to rocznik 94, to gość wzruszył rękoma i powiedział, że nic nie sprawdzi. W końcu szef mu powiedział, żeby przyniósł starego techa i udało się. Po diagnostyce powiedzieli, że komputer nic nie wykazał, że to pewnie nastawnik jest do regeneracji, bo widać, że było przy nim grzebane. Wytłumaczyłem im, że poprzedni mechanik ustawił mi zbyt dużą dawkę, to powiedzieli, że już się nic w takim razie nie da zrobić, bo nastawnik ustawia się fabrycznie i już się nie dotyka... Powiedzieli też, że dawka paliwa wydaje się być niestabilna, i dzięki temu potwierdzili tezę o uszkodzonym nastawniku.
Szef powiedział, że mogę zostawić na kilka dni i oni wysyłają pompę do regeneracji, a usługa ta ma kosztować nawet 2500-3000 zł? Czy to trochę nie za drogo za regenerację nastawnika?
Tak w ogóle to goście patrzyli na ten silnik, jakby pierwszy raz go na oczy widzieli, jeden oglądał się na drugiego. A poza tym dopiero po dłuższej chwili wspólnego główkowania nad budową tej pompy udało im się zgodnie ustalić, że tam jest "sterownik pompy"... Dodam jeszcze, że na samą omegę patrzyli, jakby ją widzieli drugi lub 3 raz w życiu na oczy. Specjaliści od opli... Na koniec dodali tylko, że do pompy się nie dotkną, bo według nich nie można dotykać nastawnika i że poprzez komputer nic nie zrobią. Tylko zostawić samochód na regenerację pompy i szykować dużą kasę... Skasowali mnie na 80 zł i tyle...
Może mi ktoś powiedzieć co to za klucz do odkręcenia nastawnika?

#33 OFFLINE   FrozenVodka

FrozenVodka
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-12-2008

Napisany 27 grudnia 2008 - 16:49

Witam szanowne grono;)
Otóż u mnie występuje podobny problem z nierówną pracą na biegu jałowym.Rano gdy silnik jest całkiem zimny,po odpaleniu pracuje idealnie.Niestety po krótkiej chwili,kiedy obroty zaczynają spadać,zaczyna się:(
Również występuje problem z lekkim szarpaniem podczas jazdy.
Byłem także u mechanika,nastawił dawkę na 0.6 l/h,niestety dalej nic.
Zauważyliśmy,że poluzowując na chwilę i zaraz z porotem dokręcając rurkę paliwową od ostatniego wtryskiwacza problem znika.Pojawia się niestety na nowo tuż po ponownym uruchomieniu motoru.Zauważyliśmy również,że po ściągnięciu rurek przelewowych,tryska na przemian z ostatniego i ze sterującego wtryskiwacza.Tyle obserwacji;)
Może ma ktoś was,szanowni koledzy ma jakąś radę?


I co,nie pomoże nikt?

#34 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 27 grudnia 2008 - 23:45

co,nie pomoże nikt?


podmień pompe wtryskową (na sprwaną w 100%) a bedziesz sam wiedział :) W tych

silnikach to niemal pewniak jak coś nedomaga a wszytko inne wygląda ok.

#35 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 14 maja 2009 - 21:37

Witam wszystkich,

mam identyczny problem a mam nadzieję, że miałem - sprawdzałem wszystko cały silnik był rozebrany i nic. Jeden specjalista tylko w mojej okolicy powiedział mi na słuch, że to nastawnik pompy mimo ze pompa wtryskowa byla regenerowana w boshu ;] - zapewne komu też tak regenerowali pompe to uszczelnili ją od dolu a góra czyli nastawnik pozostał niezmieniony/nienaprawiony stąd właśnie takie dzwięki takiej pracy co jakiś czas 'wuum wuum'

Koszt nowego takiego nastawnika to około 1500zł

Pozdrawiam:)

PS http://www.moto.alle...37_tdi_tds.html
regeneracja tego

#36 OFFLINE   maiki

maiki
  • 3 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 05 lipca 2009 - 09:15

Panowie to może być tylko sterownik silnika w komputerze,dlatego więcej pali albo nie dopala bo jest za bogata mieszanka i sonda lambda będzie tak ustawiała mieszankę dopóki go nie zmienisz.Dlatego masz te warjacie na biegu jałowym sprawdz sobie sonde lambda nawet na anlizie spalin wykaże ci że coś jest nie tak .Narka

#37 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 10:00

A widziałes kiedys sonde lambde w dieslu ??
Daro

#38 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 lipca 2009 - 10:01

Udało mi się dostać do osoby, która zregenerowała mi nastawnik.
Wszelkie objawy typu rzucanie silnikiem na biegu jałowym, szarpanie na biegach na niskich obrotach - wszystko ustało. Silnik pracuje bardzo równomiernie, tak jak po zakupie w salonie :)

Ale nie byloby zle gdyby nie nastepny problem.
Gdy w serwisie boscha ustawili mi nastawnik na dawke, która była wcześniej ustawiona i która jest zalecana przez producenta, oma zaczela palić jak smok. Za 100 zł vervy ON było mało aby przejechać 100 km po mieście. Narazie przestawiono mi dawke na bardzo mała silnik w zwiazku z tym jest bardzo zamulaly a i tak pali mi tyle jak kiedys gdy mial porzadne osiagi. Proszę o pomoc jeśli ktoś wie co może być nie tak. Pompa byla regenerowana cala w boshu, gora czyli nastawnik też. Weze przeplywowe, filtr paliwa rowniez wymieniane.

#39 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 10:03

A jak ci z obrotów schodzi??
Daro

#40 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 lipca 2009 - 10:07

Co to wg znaczy? WYbacz zajmuje sie programowaniem a nie mechanikom :p
Moj tds to automat w dodatku.