

Nierówna praca na biegu jałowym
#21
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2008 - 16:24
#22
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2008 - 16:28
no a mi się nic nie zapala, tylko trzęsie troche aż w środku czuć :sad:U mnie tak samo było i też Mi kazali wymienić świece,a okazało się,że było coś z początkową fazą wtrysku.Tylko,że Mi zapalała się kontrolka od kompa.
a co z tą faza wtrysku ?? co musiałeś naprawiać?
#23
OFFLINE
#24
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2008 - 17:58
moze ktorys wtrysk juz niedomaga
wtryski miałem sprawdzane jakies 4 m-ce temu i podobno wszystkie były perfekt.
a nawet mechanior ostatnio jak własnie zalecił mi zmiane świec powiedział że to napewno nie od wtrysków bo one są bardzo trwałe :razz:
teraz to już nie wiem

#25
OFFLINE
#26
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 09:13
kurna a moze cisnienie na ktoryms cylindrze
tego ci nie powiem bo ciśnienia nie sprawdzałem, ale to chyba cały czas miałby problem z utrzymaniem stabilnych obrotów a u mnie tylko na zimno takie ,,coś" występuje.(no i wydaje mi się że napewno nie miał by siły?)
#27
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 17:46
#28
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2008 - 21:29
#29
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2008 - 19:34
cinek86, mi to też wygląda na wtryski (moze któryś się przycina) lub na pompę paliwa. Myślę, że nim cokolwiek będziesz grzebał mechanicznie kup 3 opakowania STP: 2 do czyszczenia wtrysków i 1 z antyżelem, wlej na pełen bak ON i jedź w trasę ok 200-300km utrzymując obroty w okolicy 3-3,5krpm. Powinno pomóc. Może zasyfiony układ paliwowy i/lub woda w baku lub nędzna ON. Jak rozumiem zapchany filtr paliwa nie wchodzi w grę, bo dbasz o to.
też podejrzewam pompę i niedługo się będe za nią brał :roll:
paliwo jest chyba dobre bo zawsze na Orlenie tankuje Verve, filtr paliwa wykluczyłem bo zmieniany 2 tyg temu
#30
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2008 - 21:49
Otóż u mnie występuje podobny problem z nierówną pracą na biegu jałowym.Rano gdy silnik jest całkiem zimny,po odpaleniu pracuje idealnie.Niestety po krótkiej chwili,kiedy obroty zaczynają spadać,zaczyna się

Również występuje problem z lekkim szarpaniem podczas jazdy.
Byłem także u mechanika,nastawił dawkę na 0.6 l/h,niestety dalej nic.
Zauważyliśmy,że poluzowując na chwilę i zaraz z porotem dokręcając rurkę paliwową od ostatniego wtryskiwacza problem znika.Pojawia się niestety na nowo tuż po ponownym uruchomieniu motoru.Zauważyliśmy również,że po ściągnięciu rurek przelewowych,tryska na przemian z ostatniego i ze sterującego wtryskiwacza.Tyle obserwacji;)
Może ma ktoś was,szanowni koledzy ma jakąś radę?
#31
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2008 - 21:50
troszeczkę się wtrące 016 od jakiego silnika jest ten kod?za duza dawka paliwa, i napewno towarzyszy temu nierowne schodzenie z obrotow tzn do 1200obr schopdzi szybko a od 1200obr/min wolniej, duzo wolniej to oznacza podwyzszona dawke paliwa zreszta 0.0L/h mowi samo za siebie i min. stad takie spalanie.nie rozumiem co ma jedno do drugiego.... 005 to kod wyswietlacza w Twoim przypadku oznacza silnik diesel z manualna skrzynia biegow wiec wszystko ok w tej kwestii ale 0.0L na jalowym to az sie prosi i przesuniecie nastawnika....
#32
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2008 - 18:01
Najnowsze wieści są takie, że spróbowałem ustawić samodzielnie nastawnik pompy i poległem. W sprawdzonych poradach jest informacja, że mamy 4 śruby - torx 30 i zwykłą 7. Końcówkę torx 30 mam, ale czwarta śruba, to nie jest zwykła śruba 7. To jest jakieś nie wiadomo co, łeb śruby jest jakby połączeniem sześciokąta z trójkątem. Klucz nasadowy 7 nie wchodzi, a ósemka obraca się luźno na śrubie... Ciekawe gdzie można dostać taki klucz...
Podjechałem do warsztatu, który podobno specjalizuje się w oplach. Poprosiłem o komputerową diagnostykę. Podłączyli tech2, po czym jak się dowiedzieli, że to rocznik 94, to gość wzruszył rękoma i powiedział, że nic nie sprawdzi. W końcu szef mu powiedział, żeby przyniósł starego techa i udało się. Po diagnostyce powiedzieli, że komputer nic nie wykazał, że to pewnie nastawnik jest do regeneracji, bo widać, że było przy nim grzebane. Wytłumaczyłem im, że poprzedni mechanik ustawił mi zbyt dużą dawkę, to powiedzieli, że już się nic w takim razie nie da zrobić, bo nastawnik ustawia się fabrycznie i już się nie dotyka... Powiedzieli też, że dawka paliwa wydaje się być niestabilna, i dzięki temu potwierdzili tezę o uszkodzonym nastawniku.
Szef powiedział, że mogę zostawić na kilka dni i oni wysyłają pompę do regeneracji, a usługa ta ma kosztować nawet 2500-3000 zł? Czy to trochę nie za drogo za regenerację nastawnika?
Tak w ogóle to goście patrzyli na ten silnik, jakby pierwszy raz go na oczy widzieli, jeden oglądał się na drugiego. A poza tym dopiero po dłuższej chwili wspólnego główkowania nad budową tej pompy udało im się zgodnie ustalić, że tam jest "sterownik pompy"... Dodam jeszcze, że na samą omegę patrzyli, jakby ją widzieli drugi lub 3 raz w życiu na oczy. Specjaliści od opli... Na koniec dodali tylko, że do pompy się nie dotkną, bo według nich nie można dotykać nastawnika i że poprzez komputer nic nie zrobią. Tylko zostawić samochód na regenerację pompy i szykować dużą kasę... Skasowali mnie na 80 zł i tyle...
Może mi ktoś powiedzieć co to za klucz do odkręcenia nastawnika?
#33
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 16:49
Witam szanowne grono;)
Otóż u mnie występuje podobny problem z nierówną pracą na biegu jałowym.Rano gdy silnik jest całkiem zimny,po odpaleniu pracuje idealnie.Niestety po krótkiej chwili,kiedy obroty zaczynają spadać,zaczyna się
Również występuje problem z lekkim szarpaniem podczas jazdy.
Byłem także u mechanika,nastawił dawkę na 0.6 l/h,niestety dalej nic.
Zauważyliśmy,że poluzowując na chwilę i zaraz z porotem dokręcając rurkę paliwową od ostatniego wtryskiwacza problem znika.Pojawia się niestety na nowo tuż po ponownym uruchomieniu motoru.Zauważyliśmy również,że po ściągnięciu rurek przelewowych,tryska na przemian z ostatniego i ze sterującego wtryskiwacza.Tyle obserwacji;)
Może ma ktoś was,szanowni koledzy ma jakąś radę?
I co,nie pomoże nikt?
#34
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2008 - 23:45
co,nie pomoże nikt?
podmień pompe wtryskową (na sprwaną w 100%) a bedziesz sam wiedział

silnikach to niemal pewniak jak coś nedomaga a wszytko inne wygląda ok.
#35
OFFLINE
Napisany 14 maja 2009 - 21:37
mam identyczny problem a mam nadzieję, że miałem - sprawdzałem wszystko cały silnik był rozebrany i nic. Jeden specjalista tylko w mojej okolicy powiedział mi na słuch, że to nastawnik pompy mimo ze pompa wtryskowa byla regenerowana w boshu ;] - zapewne komu też tak regenerowali pompe to uszczelnili ją od dolu a góra czyli nastawnik pozostał niezmieniony/nienaprawiony stąd właśnie takie dzwięki takiej pracy co jakiś czas 'wuum wuum'
Koszt nowego takiego nastawnika to około 1500zł
Pozdrawiam:)
PS http://www.moto.alle...37_tdi_tds.html
regeneracja tego
#36
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2009 - 09:15
#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2009 - 10:01
Wszelkie objawy typu rzucanie silnikiem na biegu jałowym, szarpanie na biegach na niskich obrotach - wszystko ustało. Silnik pracuje bardzo równomiernie, tak jak po zakupie w salonie

Ale nie byloby zle gdyby nie nastepny problem.
Gdy w serwisie boscha ustawili mi nastawnik na dawke, która była wcześniej ustawiona i która jest zalecana przez producenta, oma zaczela palić jak smok. Za 100 zł vervy ON było mało aby przejechać 100 km po mieście. Narazie przestawiono mi dawke na bardzo mała silnik w zwiazku z tym jest bardzo zamulaly a i tak pali mi tyle jak kiedys gdy mial porzadne osiagi. Proszę o pomoc jeśli ktoś wie co może być nie tak. Pompa byla regenerowana cala w boshu, gora czyli nastawnik też. Weze przeplywowe, filtr paliwa rowniez wymieniane.
#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2009 - 10:07

Moj tds to automat w dodatku.