Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówna praca na biegu jałowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 10:11

Czy schodzi z obrotów wolno czy od raz do ustawionej wartosci.. np siedzisz w aucie naciskasz na pedał gazu na biegu jałowym i patrzysz na obrotomierz czy wolno schodzi do ustawionych obrotów czy tez szybko... opisz dokładnie a powiem ci co dolega twojej klusce
Daro

#42 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 lipca 2009 - 10:42

Nagram całość na telefonie i gdzieś to umieszczę, będzie łatwiej to ocenić.

#43 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 10:51

nie potrzeba bo i tak odtwarzane na kompie nie odda tego co w rzeczywistości. na 90% masz zle ustawiony nastawnik i tyle... jest mułowaty bo jest zbyt niska dawka paliwa. A to ze duzo pali to równiez za niska dawka paliwa a co za tym idzie ze komp musi ustawic sobie odpowiednią mieszankę stąd dzikie spalanie... Jak chcesz miec to dobrze zrobione podjedz do mnie bo widze ze jestes z moich okolic to zaradzimy na to
Daro

#44 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 lipca 2009 - 11:01

co do nastawnika to najpierw była dawka ustalona na 3,5 mg na skok i paliło wtedy dziko ponad 20 l /100 teraz jest dawka 10 mg na jałowym i pali około 11 l /100. To są ustawienia z serwisu bosch. Przed regeneracją nastawnika dawka była 3,5 mg a TDS az rwał asfalt jak sie chciało a jak się chciało jezdzic spokojnie to i w 9 l srednio sie zamykałem a teraz przy takich ustawieniach realna jest ponad 25l /100.

#45 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 05 lipca 2009 - 11:03

Daro 81,widze ze sie orientujesz w tych nastawnikach wiec pytanie mam do Ciebie... Moja klucha gdy jest zimna schodzi z obrotow normalnie ale gdy ma juz temperature robocza to schodzenie z obrotow od 1100 obr/min do 650 zajmuje jej czasem naprawde dlugo. Czasem 5 sekund a czasem nawet 15 sekund. Czy to jest zle ustawiony nastawnik? Czytajac inne posty wnioskuje ze mozna nastawnik ustawic samemu ale ja nie moge gdyz nie mam tylko jeden wyslwietlacz ten u gory,dolny jest zaslepiony:( Pytanie brzmi czy uda mi sie jakos ustawic nastawnik bez patrzenia na spalanie na biegu jalowym czy w tej sytuacji tylko mechanik ze sprzetem? Z gory dzieki za odp i pozdrawiam

#46 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 11:11

Jeszcze mi napisz czy ktos tam juz grzebał przy nastawniku?
Daro

#47 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 05 lipca 2009 - 11:15

Jeszcze mi napisz czy ktos tam juz grzebał przy nastawniku?


Auto kupilem pol roku temu czyli od kupna byly takie objawy tych obrotow i nikt przy nastawniku nie grzebal na 100%.A czy poprzedni wlasciciel grzebal to nie mam pojecia. aaa i jeszcze jedno czy ciezkie palenie cieplego silnika teez jest powiazane z nastawnikiem? Bo ten problem tez byl od poczatku.

#48 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 lipca 2009 - 11:19

Daro81 da się tak ustawić moje auto żeby spalanie średnie nie przekraczało 11l / 100 km po miescie przy normalnej jezdzie i zeby bylo tak ze jak chce to auto ma tą dynamike? Bo narazie dojscie do 2000 obr/min (a wtedy wlacza sie turbo i juz jakos idzie) to porazka. Czasem boje sie ruszac z drogi podporzadkowanej w gesty ruch, bo wiem ze nie moge sie zebrac szybko ze skrzyżowania.


PS zauwazylem rowniez ze na bardzo rozgrzanym silniku rozrusznik musi troche pokrecic zanim sie odpali moja kluska. Na srednio cieplym od kopa. Poza tym z pomiarów. Jak sie pierwszy raz rozgrzeje do 92 stopni to dawka jest np 7-8mg potem dopiero jak pojezdze z godzine to dawka sie zmeinia na 10mg.

I jeszcze w dodatku jak sie jeszcze nei rozgrzeje silinik to i tak 3-4 litry to na samo rozgrzanie mi idzie. Mimo ze wtedy przejezdzam max 15km

W dodatku nie wiem czy na orlenie nie chrzcza vervy, bo duzo wiecej paliwa trace jak ją biore. Dlatego biore zwykly ON teraz. Wczesniej bylo tak ze jak wzialem verveON auto duzo lepiej palilo i szybciej sie troche zbieralo. Wszystko sie pochrzanilo po tej regeneracji lub braku umiejetnosci jej zalozenia i ustawienia w serwisie Boscha

#49 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 11:34

Krzysiek 1989 kwestję masz jasną... Masz do nastawienia nastawnik. na zimnym musi palic od sztycha gdyby cięzko odpalał na ciepłym to juz wina słabego cisnienia w pompie.. tak wiec nastaw nastawnik... jesli masz troche smykałki do tego to spróbuj sam a jesli wolisz nie ruszac to dobry mechanik załatwi sprawe ale powtarzam ( DOBRY MECHANIK )

Grzesiek87.. U ciebie problem ten sam z tym ze ty to masz totalnie rozregulowany nastawnik ktos tam dobrze palce wtyklał i ktos z pewnością mało swiadomy tego co robił. tak jak powiedziałem podjedz do mnie bo daleko nie masz i za tak zwaną flache ci to zrobie.. zaden problem jak dla mnie
Daro

#50 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 05 lipca 2009 - 11:42

Daro 81 dzieki za rady. Chcialbym sprobowac ustawic go samemu jednak sie boje zebym nie zrobil jeszcze gorzej bo na wysokie spalanie narzekac nie moge. Sam nie wiem co mam robic nie chce placic pieniedzy mechanikowi ktory prawdopodobnie (znajac zycie) dobrze tego nie ustawi. Sam nie wiem co robic:(

#51 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 05 lipca 2009 - 11:53

krzysiek kolo sieniawy jest gosc ktory jest naprawde dobry i solidny od dizli.Jak chcesz to dam ci namiary.

#52 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 11:55

Zajrzyj na skrzynke wiadomosci napisałem ci co masz zrobic
Daro

#53 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 05 lipca 2009 - 12:18

krzysiek kolo sieniawy jest gosc ktory jest naprawde dobry i solidny od dizli.Jak chcesz to dam ci namiary.


Dzieki Vis za checi.Daro 81 napisal mi krok po kroku jak ustawic ten nastawnik. Jesli bym cos pop.ieprzyl i nie uda mi sie ustawic to poprosze Cie o namiary. Ale dzieki pozdrawiam:)

#54 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 05 lipca 2009 - 12:32

Jak ci sie uda to tez napisz.Powodzenia !!

#55 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2009 - 14:18

powiem szczerze ze to wygląda groznie niz jest w rzeczywistości. Panowie troche serca i odwagi i sie uda wiem to po sobie...
Daro

#56 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 07 lipca 2009 - 15:01

Jak ci sie uda to tez napisz.Powodzenia !!


A wiec mialem napisac jak wyszlo po probie regulacji nastawnika dodam ze ustawialem to calkiem na oko. Dlugie schodzenie z obrotow ustalo, wydaje mi sie ze lepiej sie wkreca w obroty(ale moze mi sie wydaje), no i moze minimalnie mniej kopci. Tylko teraz chce zobaczyc czy spalanie wzrosnie czy zmaleje. to tyle... pozdrawiam

#57 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 15:57

No i gra z pewnoscią moze tak byc ze ci sie lepiej wkręca na obroty.. co do spalania na bank ci spanie.. pozdro
Daro

#58 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 07 lipca 2009 - 20:35

No i gra z pewnoscią moze tak byc ze ci sie lepiej wkręca na obroty.. co do spalania na bank ci spanie.. pozdro


I zapomnialem dodac ze skonczylo sie rowniez szarpanie po zdjeciu nogi z gazu bo taki objaw rowniez wystepowal...Wogole to dzieki Daro za wskazowki. Masz u mnie duze:piwo: No i mam nadzieje ze ze spalaniem bedzie jak mowisz. pozdrawiam:)

#59 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 07 lipca 2009 - 20:37

Strach ma wielkie oczy.

Dokładnie tydzien temu, z drżącym sercem zabierałem sie z kolegą za demontaż i dokumentne czyszczenie nastawnika. i tutaj ciekawostka. Wczesniej autko miało usługę czyszczenia nastawnika w dosyc znanym zakładzie, jednak cała operacja zakończyła się fiaskiem. Autko falowało, gasło na potęgę. Postawiono diagnozę: Serwis Boscha pana czeka.........Jednak po całodziemnej pracy, dmuchaniu i chuchaniu, autko pięknie smiga. Jedyny wydatek, to zestaw nasadek torx (marketowe wydanie) i płyn do czyszcenia urządzeń elektrycznych. Warto było ryzykowac ?( tylko co skoro i tak sprawa opierała sie o serwis) Warto.

#60 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2009 - 21:10

Spoko krzysiek podam ci dane to przelejesz browar na moje konto hehe.. Cieszy mnie fakt ze moje wskazówki cie zmobilizowały i co najwazniejsze ze zrobiłes wszystko jak trzeba.. Tak jak napisałem wczesniej, jezeli wszystko to co piszesz wróciło do normy to i spalanie wróci takze... i co ci jeszcze poradze to od czasu do czasu wlej na pełen zbiornik ze 7-8 setek mixolu ( 100ml na 10L ) poprawi dynamike pracy pompy i wyczysci układ z syfu.... Pozdro
Daro