Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

biały dym z wydechu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
101 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 lutego 2013 - 18:19

silnik bierze olej skoro masło sie robi, UPG do wymiany


Nie koniecznie, może się nie dogrzewać motor jeśli robi małe przebiegi i z stąd może być też masełko,(moja tak pod korkiem ma) chociaż martwi mnie to że Masz też na bagnecie, obserwuj czy aby na pewno nie ubywa płynu, bo tak jak powiedział robert3012 powinien być płyn w oleju lub na odwrót jeśli to UPG.

Dodany obrazek


#42 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2013 - 18:28

Jeżdżę dosyć mało tak z 15km dziennie także na pewno nie dogrzane co jeszcze zauważyłem ze na łączeniu gumy od filtra a przepustnica zauważyłem mokre od oleju może faktycznie wąż odpowietrzający pokrywę zaworów się przytkał masełkiem a potem przepchną wszystko do przepustnicy

#43 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2013 - 18:53

Zapachu w zasadzie nie było żadnego tylko zaraz po zaistniałej sytuacji jak stanąłem i zgasiłem auto żeby zobaczyć co jak to było czuć jakby guma się paliła

To jednak UPG w ostateczności raczej. Zapach gumy nic by do tego nie miał. Jeśli w spalinach były by opary z płynu, dym miałby specyficzny zapach.
Na pierwszy ogień był obstawił marny gaz. Jak już było z resztą pisane, wyjeździj do końca i zalej na jakiejś sprawdzonej dobrej stacji (Orlen,BP,Shell,Statoil). Obserwuj co się będzie działo po zmianie stacji. Jak nic się nie zmieni możesz zrobić test na CO2 w układzie chłodzenia.

#44 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 lutego 2013 - 19:01

A na Benzynie też tak dymi??

Dodany obrazek


#45 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 lutego 2013 - 19:05

nie straszyć kolegi UPG

jeśli nie ubywa płyn to masło pod korkiem oleju nie ma nic z tym wspólnego. Jeśli jeździ po 7km to silnik może osiągnie z 60-80stopni. masło pod korkiem i w odmie to norma tym bardziej przy takiej pogodzie.

wyjeździł kolego gaz, bo może jest lipny (tym bardziej że po jego zatankowaniu zaczął kopcić ostro) i nie tankuj więcej na tej stacji. Lepiej dopłacić te 5gr/litr i tankować na normalnych stacjach :)

zastanawia mnie dlaczego pojawiło się masło na bagnecie ale obserwuj jeżdżąc stan oleju i płynu. Jeśli nic się tam nie dzieje to nie ma sensu ściągać głowic.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#46 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 07 lutego 2013 - 19:43

A może po prostu się rozgrzał i paruje woda z wydechu co tam zalega?
masło na bagnecie dziwne bo na korku to norma przy krótkich odcinkach i niedogrzanym motorze.
Zawsze można powąchać te spaliny - jeśli nie maja smaku i zapachu to raczej para wodna (inaczej czuć płyn), no i podstawa to obserwować poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. Podejrzewam jednak, że to po prostu wyparowuje woda z wydechu.

jaki hardkor od razu upg - jakie to szybkie diagnozy tu mamy :D - wszystko na spokojnie
(upg to masło w oleju, olej w płynie, znikający płyn lub olej, rosnący poziom oleju itp różnie to jest w zależności gdzie trzaśnie uszczelka).

#47 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2013 - 20:20

jaki hardkor od razu upg - jakie to szybkie diagnozy tu mamy

Bo UPG to jedno z popularniejszych słów na Forum. Nie dość, że krótkie to jeszcze wzbudza taki dreszczyk emocji :D

#48 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 lutego 2013 - 20:31

dreszczyk emocji


W portfelu poszkodowanego :p :p

Dodany obrazek


#49 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2013 - 20:36

A może po prostu się rozgrzał i paruje woda z wydechu co tam zalega?

Ja mam cały nowy wydech i tez nie dogrzewam auta (6km do pracy) i nie kopci mi na biało, owszem trochę robi kłęby, ale mniej więcej w zakresie pracy silnika 30 do 60st. Potem delikatnie jak to przy LPG.


Jak UPG to spokojnie nic strasznego , moja oma zrobiła jakieś 100km na padniętej UPG i wyżłopała do tego ponad 5l wody i dalej jeździ hehehe Z tym że woda nie poszła w olej :)
Co do LPG to też bym sie zastanowił , moj kolega zakłada instalacje i juz ze 3 razy miał przypadek że był problem że auto nie jechało albo że parowało i okazało się że w zbiorniku który założył tydzień temu (lub więcej w innych przypadkach) Było parę litrów wody :(
Zdaża się tak zatankować właśnie.
Ale skoro masz masełko na bagnecie i na biało dymi to ja na 99,9% obstawiam UPG :)

#50 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lutego 2013 - 20:49

bledne przekonanie. jazda z upg jesli jest maly przedmuch moze i nie zabije silnika ale jak woda idzie w cylinder a woda jak wiadomo sie nie spreza to niestety dzieja sie takie rzeczy jak tu wrzucilem na zdjeciach.

http://forum.omegakl...69&postcount=25

radze to szybko sprawdzic nim bedzie trzeba silnika szukac. jesli faktycznie jest to uszczelka i dymi przez plyn to jesli masz sprawny korek to powinno sie robic cisnienie na wezach. zakryj reka zbiorniczek - dodaj gazu - bedziesz czul czy puchna weze i czy robi sie wieksze cisnienie - taki domowy sposob. oczywiscie najlepiej sprawdzic co2 w ukladzie chlodzenia to da 100% pewnosci czy zdechlo uog czy nie. majonezem pod korkiem i na gorze bagnetu sie nie przejmuj jesli olej pod deklem i na dole bagnetu jest czysty. poprostu krotkie odcinki i kiepski olej




 


#51 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 lutego 2013 - 21:10

oczywiscie najlepiej sprawdzic co2 w ukladzie chlodzenia to da 100% pewnosci czy zdechlo uog czy nie.

jeśli jest naprawdę mały przedmuch to co2 może nie wykazać w układzie chłodzenia

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#52 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lutego 2013 - 21:20

jeśli jest naprawdę mały przedmuch to co2 może nie wykazać w układzie chłodzenia


wykaze nawet przy najdrobniejszym uszkodzeniu. bo wlasnie z komory spalania przedostaje sie do ukladu wodnego dwutlenek wegla i czesto na uszczelce nic jeszcze nie widac ale co2 jest.




 


#53 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2013 - 23:00

do domu dojechałem powiem tak jak był zimny to nie dymił za bardzo tak w normie ale jak się rozgrzał to już mocno dosyć jutro sprawdzę dokładnie jaki kolor a co do zapachu to zero nic nie wyczuwałem

#54 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 lutego 2013 - 23:17

do domu dojechałem powiem tak jak był zimny to nie dymił za bardzo tak w normie ale jak się rozgrzał to już mocno dosyć jutro sprawdzę dokładnie jaki kolor a co do zapachu to zero nic nie wyczuwałem


a jak ilość płynu w zbiorniczku ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#55 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lutego 2013 - 23:55

nadal nie sprawdzona reakcja na beni? :masakra:

#56 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2013 - 00:07

kontrolowac stan plynu, i co najwazniejsze, (jak z plynem bedzie ok) to rozgrzac w koncu porzadnie auto.

przy takich dziennych przebiegach to troche wody sie w wydechu znajduje.

a jak sie go porzadnie rozgrzeje to wtedy dopiero pusci pary, do tego lipny LPG i zdziwienie na kierujacym spogladajacym w lusterko.

i nie straszcie UPG jak nie jestescie tego pewni,
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#57 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2013 - 14:36

Problem się rozwiązał tak jak myślałem zapchał się wąż od odmy i cały syf waliło na przepustnice cała zalana mazią jak otworzyłem przepustnice to tam kałuża aż była wyciągnąłem strzykawką zdjąłem pokrywę zaworów wszystko czyszczę i wymieniam olej bo takiego syfu w tamtym roku nie miałem może to przez olej dokładam fotki jak to wyglądało dzięki bardzo za pomoc i zainteresowanie tematem
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek

#58 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2013 - 15:56

może to przez olej

Jaki masz zalany?

#59 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2013 - 16:06

Jaki masz zalany?


Olej silnikowy Lotos 10W40 a na dolewkę miałem jakiś innej firmy

#60 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 lutego 2013 - 16:17

Zalej mobila albo jak chcesz coś lepszego to vavoline maxlife/motul

Dodany obrazek