Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

biały dym z wydechu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
101 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   NCMain

NCMain
  • 12 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 kwietnia 2008 - 14:47

witam
odświeżę trochę temat białego dymku ;D
zauważyłem że w mojej omedze 2.0 16V - stan 202tyskm zarówno na gazie jak i benzynie dymi na biało z wydechu, jak temperatura powietrza wynosi poniżej 13C to dymi całkiem sporo (oczywiście na gazie bardziej). końcówka wydechu jest czarna...
1. olej - dolewam około 0,6l / 3tys km - co daje 0,2l / 1000km - czyli chyba nie tak źle.
2. jak przyłożę rękę do wydechu - nie mam na niej żadnych plamek olejo/benzyno podobnych - zapach... jakby olej ale nie jestem tego pewny, muszę poprosić kolegę żeby ocenił.
3. Silnik na benzynie chodzi równiótko - przeszedł test zapalniczki (postawiłem zapalniczkę na silniku i na biegu jałowym i nie przewróciła się ;D
4. płynu chłodniczego nie ubywa
jedyne co ubywa co r134a z klimy... ;D no i paliwa oraz gazu.
Spalanie na benzynie 12-13 litrów - ostatnio głównie w mieście jeżdżę, gazu 13 - w cyklu 60% miasto 40% trasa raczej spokojnie (do 120kmh).
czy mam zacząć się już martwić?

----pozdrawiam
NCMain

#22 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2008 - 15:16

czy mam zacząć się już martwić?


Nie wszystko masz ok a z wydechu leci para wodna.

#23 OFFLINE   NCMain

NCMain
  • 12 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 kwietnia 2008 - 15:21

Witam
to by było fajnie, pierwotnie też tak sobie myślałem że to para wodna, tylko trochę jej dużo..
zrobię zdjęcie i wrzuce
no cóż ale może ten typ tak ma. Zrobiłem porównanie z mondeo kolegi - stały obok siebie (omega i mondeo) - i omega dymiła, mondeo nie (co prawda mondeo 98 przebieg 15 tys mniejszy, ale też 2.0).
no cóż narazie będę obserwował płynu, zapachy itp ;D

pozdrawiam
NCMain :?:

#24 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 10 kwietnia 2008 - 17:46

z uwagi na fakt ze usunięto moj post a nie usunięto kilku bzdur jakie w tym temacie zostały napisane powtarzam:
nie da się jeździć na wodzie!!!!!! i wszelkie opinie typu "była woda w paliwie to mi teraz z tłumika kapie" powinny być przez modów usuwane bo większych bzdur to już się chyba na forum motoryzacyjnym nie da napisać...

tyle ode mnie

#25 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 10 kwietnia 2008 - 18:16

Może UPG :?:

#26 OFFLINE   G.R.Z

G.R.Z
  • 189 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: daleko

Napisany 10 kwietnia 2008 - 18:19

[quote name='"NCMain"']
1. olej - dolewam około 0,6l / 3tys km - co daje 0,2l / 1000km - czyli chyba nie tak źle.

Chyba bardzo zle :shock: !!! Połowe tego powinieneś dolewać. albo jest nieszczelny silnik albo tyle Ci jara oleju

#27 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 10 kwietnia 2008 - 18:51

Sory za OT.

Wpadł mi teraz pomysł do głowy. Czy można sobie zabarwić (oczywiście bez szkody dla silnika) płyn chłodzący?

Np. jakimś tuszem lub jakimś preparatem świecącym w UV.

Wtedy nawet po wyschnięciu płynu (np. na kolektorze) znać było by plame po barwniku!!
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#28 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2008 - 19:16

Sory za OT.

Wpadł mi teraz pomysł do głowy. Czy można sobie zabarwić (oczywiście bez szkody dla silnika) płyn chłodzący?

Np. jakimś tuszem lub jakimś preparatem świecącym w UV.

Wtedy nawet po wyschnięciu płynu (np. na kolektorze) znać było by plame po barwniku!!
_________________

Bez komentarza, prosze sie trzymac tematu i bez wynalazkow.

#29 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2013 - 14:18

Witam dopadł mnie problem a mianowicie po zatankowaniu auta gazem i przejechaniu jakoś 2km i krótkim postoju ok 2min ruszyłem i nagle z rury poszły kłęby białego dymu dość mocno szczególnie przy gazowaniu przejechałem jakiś 1km i obejrzałem auto płyn ok olej ok co może być kurcze przyczyna i czy mogę jeszcze jechać bo muszę wrócić jakieś 10 km do domu po pracy dodam że jeszcze przez chwile było czuć swąd palonej gumy który ustał po chwili:o

#30 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 07 lutego 2013 - 14:43

Albo motor dostał wody,albo wyparowuje z wydechu innej opcji nie ma.

#31 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 07 lutego 2013 - 14:49

Widziałem ostatnio u mnie pod robotą kolesie co podjechał vectrą a za nim były dosłownie kłęby białego dymu. Ale u niego okazało się, że silnik dostał płynu chłodniczego i to strasznie parowało. U siebie musisz sprawdzić czy to jest dym z przepalanego oleju czy para z płynu. Jak się nie mylę dym z oleju będzie zalatywał takim niebieskim kolorkiem. Ogólnie to wygląda na UPG.

#32 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2013 - 15:20

Kurcze jesienią czyściłem odmę było w niej pełno masła jasnego i śmierdzącego czy jest to możliwe że masło dostało się do przepustnicy dodam że przedwczoraj dolewałem oleju to na bagnecie też miałem te masełko

#33 OFFLINE   kaluz

kaluz
  • 44 postów
  • Dołączył: 03-01-2013

Napisany 07 lutego 2013 - 15:40

silnik bierze olej skoro masło sie robi, UPG do wymiany

#34 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2013 - 16:35

silnik bierze olej skoro masło sie robi, UPG do wymiany


brać zawsze trochę brał bo musiałem dolewać ale znowu nie aż tyle i nie kopcił mi

#35 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2013 - 17:22

po zatankowaniu auta gazem

Wyjezdzil ten gaz jednoczesnie obserwujac poziom plynu chlodzacego. Jak plynu nie wychla a gaz sie skonczy to tankowanie gazu na sprawdzonej stacji.


EDIT:

silnik bierze olej skoro masło sie robi, UPG do wymiany

Kolego wez bzdur nie pisz. Maslo sie robi jak sie plyn miesza z olejem a nie dlatego ze silnik bierze olej. I przy zasyfionej odmie oraz krotkich odcinkach w taka pogode jak teraz maslo tez bedzie pod korkiem wlewu oleju i w odmach.

EDIT2:

na bagnecie też miałem te masełko

Tam gdzie jest stan oleju czy pod samym szczytem bagnetu?

#36 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2013 - 17:22

Ile i na jakim przebiegu brał? Z początku myślałem, ze jeśli po zatankowaniu gazu zaczął na biało dymić, bo może gaz był marnej jakości. Ale jeśli mówisz, że miałeś masło w odmie i na bagnecie też bym się zastanawiał nad UPG. Jaki zapach ma ten biały dym?
Aczkolwiek z drugiej strony, jeśli dymi na biało to chyba powinno ubywać płynu, a jeśli ubywało oleju to powinien być w płynie chłodniczym. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

#37 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2013 - 18:13

Masełko było powyżej miarki na bagnecie

#38 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 07 lutego 2013 - 18:13

Albo motor dostał wody,albo wyparowuje z wydechu innej opcji nie ma.


Niestety jesli masz majonez na bagnecie -UPG -:(99%-możesz ściągać czapkę z silnika:(

#39 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2013 - 18:16

Ile i na jakim przebiegu brał? Z początku myślałem, ze jeśli po zatankowaniu gazu zaczął na biało dymić, bo może gaz był marnej jakości. Ale jeśli mówisz, że miałeś masło w odmie i na bagnecie też bym się zastanawiał nad UPG. Jaki zapach ma ten biały dym?
Aczkolwiek z drugiej strony, jeśli dymi na biało to chyba powinno ubywać płynu, a jeśli ubywało oleju to powinien być w płynie chłodniczym. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Zapachu w zasadzie nie było żadnego tylko zaraz po zaistniałej sytuacji jak stanąłem i zgasiłem auto żeby zobaczyć co jak to było czuć jakby guma się paliła taki zapach potem jak pojechałem dalej i na parkingu stanąłem to już nie czułem zapachu gumy a płynu mi nie ubyło nie zauważyłem olej też sprawdzałem i było ok

#40 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2013 - 18:16

Ile i na jakim przebiegu brał? Z początku myślałem, ze jeśli po zatankowaniu gazu zaczął na biało dymić, bo może gaz był marnej jakości. Ale jeśli mówisz, że miałeś masło w odmie i na bagnecie też bym się zastanawiał nad UPG. Jaki zapach ma ten biały dym?
Aczkolwiek z drugiej strony, jeśli dymi na biało to chyba powinno ubywać płynu, a jeśli ubywało oleju to powinien być w płynie chłodniczym. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.


chyba kolega napisał "obejrzałem auto płyn ok olej ok"
raczej pojeździj trochę i obserwuj, bo to może być duża wilgoć i niskie temperatury oraz kiepskie paliwo