Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Poziom oleju w skrzyni biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwietnia 2010 - 20:00

Wlej dexron III i będzie dobrze. Podczas wymiany i tak nie da się spuścić ze skrzyni całego oleju, więc siłą rzeczy podczas wymiany stary i nowy olej mieszają się

#22 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 26 kwietnia 2010 - 20:18

Ok Doncortino,dzieki a powiedz mi jeszcze czy uzupelniac na odpalonym silniku,pozycja P,przez korek wlewowy ma sie wylewac tak??

#23 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 kwietnia 2010 - 21:48

tak jak piszesz
Na wszelki wypadek wsiądź do auta i przewachluj wajchą na R, D, D + śnieżynka, potrzymaj chwilę w każdej pozycji, wróć na P i sprawdź poziom oleju ponownie

#24 OFFLINE   DragonSlayer

DragonSlayer
  • 26 postów
  • Dołączył: 05-08-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2011 - 10:33

Witam wszystkich. Cieknie mi olej z automatycznej skrzyni(samochód omega 2002r 2,5DTI), i to dość solidnie, ze względu na to że nie wiem ile już ubyło tego oleju auto już się nie nadaje do jazdy.
Na włączonym silniku spiernicza mi dość mocno olej w okolicy łączenia się skrzyni z wałem napędowym tzn na samym końcu. Dodam jeszcze że we mnie wycapowano w prawy błotnik i jestem przekonany że wyciek jest spowodowany od wstrząsu.
Wie ktoś co to mogło tam walnąć?? Nie wiem czy samemu się brać za likwidowanie tego wycieku czy dać do warsztatu, wolał bym sam bo w ten błotnik i Macpherson wydałem już dużo pieniędzy i powoli zaczyna mnie nie stać na ten samochód :(

#25 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 30 września 2011 - 12:45

jeśli jesteś pewny, że to olej ze skrzyni czyli ma odcień czerwieni
i wyciek jest na łączeniu skrzynia-silnik to trzeba ją ściągnąć i obejrzeć
może wystarczy tylko wymienić simmering wałka skrzyni a może po uderzeniu jest coś poważniejszego

#26 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2011 - 13:24

i wyciek jest na łączeniu skrzynia-silnik to trzeba ją ściągnąć i obejrzeć

no właśnie kolega chyba pisze o drugiej stronie skrzyni... bo skrzynia od strony silnika nie ma zadnego simmeringu... bo z silnika czerwony olej to już by było niedobrze..

olej w skrzyni ma kolor czerwony... o ile jest świeży...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#27 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 30 września 2011 - 14:40

no właśnie kolega chyba pisze o drugiej stronie skrzyni... bo skrzynia od strony silnika nie ma zadnego simmeringu... bo z silnika czerwony olej to już by było niedobrze..

olej w skrzyni ma kolor czerwony... o ile jest świeży...


no tak
szybciej odpisałem niż przeczytałem;)
czyli usterka do zrobienia we własnym zakresie i bez dużych kosztów

a jeśli chodzi o simmering-uszczelniacz przedni skrzyni to chciałbym zobaczyć taką skrzynię która go nie ma na wałku

#28 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2011 - 16:49

chciałbym zobaczyć taką skrzynię która go nie ma na wałku

poszukaj sobie zdjęcia ASB omegi to będziesz wiedział o co chodzi...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#29 OFFLINE   DragonSlayer

DragonSlayer
  • 26 postów
  • Dołączył: 05-08-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2011 - 18:13

Koledzy, mam już odpowiedź, nie walnęło mi żadne uszczelnienie, byłem i dalej jestem pewien że to olej ze skrzyni biegów. To że świeży olej w skrzyni biegów powinien być czerwony to wiem, ale rzadko kiedy wylejesz olej o takim kolorze... U mnie był brudny. a co walnęło??? Pękł dekiel na wyjściu ze skrzyni:masakra:(zaznaczam NA WYJŚCIU).
koleś który spawa aluminium powiedział że zaspawa to pęknięcie, tak że jest nadzieja że tańszym kosztem to naprawie, przy okazji wleje świeży olej, sprawdziłem u fachowca który zajmuje się tylko automatycznymi skrzyniami biegów i może być wlany jakikolwiek DEXRON II, tylko nie ten najtańszy;)
Człowiek uczy się całe życie, dużo się dzisiaj nauczyłem :)
Jak ktoś będzie potrzebował pomocy to służę....

#30 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2011 - 18:43

jak już to dexron VI - nie daj sobie wmówić że dexron II wystarczy.
Do aut. skrzyni w omegach z innymi silnikami trzeba lać co najmniej DIII, a Ty masz skrzynię o całą epokę młodszą.

#31 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 30 września 2011 - 21:29

poszukaj sobie zdjęcia ASB omegi to będziesz wiedział o co chodzi...

zdejmowałem, rozbierałem i składałem więc zdjęcia są zbędne
http://www.samko.pl/...rzod-p-449.html
a w linku powyżej to pewnie nie jest simmering i nie znajduję się z przodu tylko w środku skrzyni i nie bezpośrednio na wałku tylko na konwerterze
takie jest twoje rozumowanie??

#32 OFFLINE   DragonSlayer

DragonSlayer
  • 26 postów
  • Dołączył: 05-08-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 października 2011 - 00:44

jak już to dexron VI - nie daj sobie wmówić że dexron II wystarczy.
Do aut. skrzyni w omegach z innymi silnikami trzeba lać co najmniej DIII, a Ty masz skrzynię o całą epokę młodszą.


Wybacz za błąd doncortino, miało być DEXRON III :D

#33 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 października 2011 - 10:37

zdejmowałem, rozbierałem i składałem więc zdjęcia są zbędne
http://www.samko.pl/...rzod-p-449.html
a w linku powyżej to pewnie nie jest simmering i nie znajduję się z przodu tylko w środku skrzyni i nie bezpośrednio na wałku tylko na konwerterze
takie jest twoje rozumowanie??


Taki mechanik od skrzyń automatycznych i nie wie, że z przodu jest uszczelniacz.

#34 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 21 października 2011 - 17:51

a teraz z innej bajki..

nie moge odkrecic korka wlewu oleju w skrzyni R25 :masakra:
ktos ma na to jakis sposob? teoria przewiduje chyba dokrecenie z sila 30Nm, ale ktos chyba dokrecil 10x mocniej...
chce dolac troche oleju do skrzyni, bo mam lekki wyciak, i biegi zaczely wchodzic coraz gorzej..
na rozbiorke narazie nie mam czasu, zeby wszystko pouszczelniac.. pozatym nie wiem, czy skrzynia nie bedzie zmieniana w czasie zimy, albo na wiosne.

glownie chodzi mi tutaj o odkrecenie tej sruby, nie chce jej przekrecic, ani ukrecic, bo wtedy juz bedzie ZONK do potegi:masakra:...

#35 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2011 - 18:09

dobry imbus i odkręcisz... jak nie to śrubę naspawać...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#36 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 21 października 2011 - 18:11

nie mam jak naspawac, skrzynia na aucie przeciez:p
kanalu tez brak, auto stoi na dwoch podjazdach..

myslalem, co by przedluke jakas zrobic do tego imbusa, ale zerwac sruby tez nie chce..

#37 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2011 - 18:19

nie mam jak naspawac,

kanalu tez brak,

ale zerwac sruby tez nie chce..


to zawsze możesz spróbować siłą woli :p
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#38 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 21 października 2011 - 21:23

znowu P. pozwolil wam pomagac ludziom?:D
jutro z rana sprobuje, i bede sie meczyl, az sie uda. musze do tlumikarza jechac, a na skrzyni ze zbyt niskim poziomem oleju mi sie to nie usmiecha:D

#39 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 21 października 2011 - 23:03

Spokojnie, zmieniałem olej w swojej w skrzyni i też był problem. Dobry klucz + przedłużka ~50cm i udało się odkręcić. Niestety nie udało mi się odkręcić tej w moście - ktoś ją obrobił na okrągło, dodatkowo wkręcił na silikon - pozostaje jedynie spawanie :(

#40 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2011 - 08:54

Sipa, weź imbus, delikatnie go puknij młotkiem żeby dobrze wskoczył w śrubę, nałóż nasadkę i szarpnij z wyczuciem. Jak puści to dobrze, jak nie to zostaje Ci tylko naspawanie nakrętki. Ważne jest żeby imbus dobrze siedział w korku bo inaczej go przekręcisz i po zawodach wtedy.

PS, a skrzynie masz dobrze odpowietrzoną i dobry poziom płynu hamulcowego?? Bo wygląda jakby zapowietrzona była ;)