Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Poziom oleju w skrzyni biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   OPAW

OPAW
  • 68 postów
  • Dołączył: 22-12-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 września 2008 - 11:12

Jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów ? Którędy go ewentualnie uzupełnić ?

Podejrzewam, że mam jakiś wyciek ze skrzyni, bo oleju w silnikju nie ubywa, a w okolicy połaczenia silnika i skrzyni widać lekkie wycieki oleju, zreszta cała osłona silnika jest strasznie zapaprana. Poza tym dość diwnie zachowuje się od jakiegoś czasu autko w momencie, jak zdejme nogę z gazu, jest taki moment dziwnego szarpania, ten stan pomiedzy napedzaniem silnikiem, a hamowaniem silnikiem. Nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego, ale tak sobie myślę, że być może w skrzyni jest mało oleju i wyrobiły sie już lekko koła zębate, stąd to szarpanie... Czy ktos miał podobne objawy ?
zawsze chciałem mieć takie coś
własnie po to, by wozić ją

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2008 - 12:33

Jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów ? Którędy go ewentualnie uzupełnić ?

W skrzyni masz srube spustowa i tam tez sie dolewa olej.
Jest w poradach:
http://forum.omegakl...read.php?t=3537

bo oleju w silnikju nie ubywa, a w okolicy połaczenia silnika i skrzyni widać lekkie wycieki oleju

Czesto tam cieknie.

#3 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2008 - 19:56

Czesto tam cieknie.


i co jest tego przyczyna bo umnie w 2.0 16v mam to samo oleju nie znika z silnika tylko ciagle skrzynia mokra..

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2008 - 22:17

i co jest tego przyczyna bo umnie w 2.0 16v mam to samo oleju nie znika z silnika tylko ciagle skrzynia mokra..
_________________

Np:
http://forum.omegakl...ight=kapie olej
http://forum.omegakl...ight=kapie olej

#5 OFFLINE   patric

patric
  • 1 647 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2008 - 09:05

W skrzyni masz srube spustowa i tam tez sie dolewa olej.


Czy w 2,0 16V manual tak samo jest :?:
Szukalem ale tylko automat opisany, chcialem sprawdzic poziom i stan oleju i ewentualnie wymienic. :sad:



 


#6 OFFLINE   magico

magico
  • 70 postów
  • Dołączył: 15-11-2007
  • Skąd: Z nienacka - ChoRzów

Napisany 03 listopada 2008 - 16:17

wlasnie w manualu 2.0 jaki olej ma byc w skrzyni? ten czerwony co do automatów i do wspomagania?

pozdro

#7 OFFLINE   patric

patric
  • 1 647 postów
  • Dołączył: 04-05-2008
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 listopada 2008 - 12:08

magico, moze nie ma nikogo kto ma 2.0 16v :?: :twisted:



 


#8 OFFLINE   MALCZO

MALCZO
  • 14 postów
  • Dołączył: 03-03-2010

Napisany 03 marca 2010 - 11:27

jak przez korek spustowy wlać ok 6litrów oleju??? odkręciłem korek by sprawdzić poziom oleju w skrzyni, na dobrą sprawę nie idzie sprawdzic ilości oleju bez spuszczenia całego oleju do wiaderka. zastanawiam siętylko jak to wlać ponownie przez korek spustowy, który znajduje sie na prawie samym dole skrzyni????

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2010 - 11:42

przecież nie ma korka spustowego... Jest korek wlewu oleju przez który nalewasz olej. Lejesz tak długo aż zacznie się przelewać, odpalasz auto i wachlujesz przez moment wajchą, ustawiasz na P i przy pracującym silniku idziesz dalej wlewać olej - znowu do momentu gdy zacznie się przelewać. potem przejedź się ze 20 km i po lekkim ostygnięciu skrzyni ponownie sprawdzasz przy pracującym silniku poziom - ma sięgać dolnej krawędzi otworu

#10 OFFLINE   MALCZO

MALCZO
  • 14 postów
  • Dołączył: 03-03-2010

Napisany 03 marca 2010 - 13:14

hm, przeszukałem fora i z tego co wiem w x30xe jest w jeden korek w automatycznej skrzyni, który znajduje się po boku miski olejowej skrzyni biegów na prawie samym dole skrzyni. tam też go znalazłem. może nie wiem ,o innym korku?

#11 OFFLINE   Izba_BP

Izba_BP
  • 102 postów
  • Dołączył: 06-01-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 03 marca 2010 - 13:33

hm, przeszukałem fora i z tego co wiem w x30xe jest w jeden korek w automatycznej skrzyni, który znajduje się po boku miski olejowej skrzyni biegów na prawie samym dole skrzyni. tam też go znalazłem. może nie wiem ,o innym korku?


kolego jest tak jak mowisz,i nie ma tam innego korka...jest tylko ten jeden jedyny :D

#12 OFFLINE   MALCZO

MALCZO
  • 14 postów
  • Dołączył: 03-03-2010

Napisany 03 marca 2010 - 13:42

i tu pojawia się problem, gdyż na odpalonym silniku bez względu czy jest na n,r,p leci z tego spustu pod dużym ciśnieniem, nie mam pojęcia jak wlać olej do skrzyni ,wydaje mi się ,że tym korkiem nie da się wlać tyle samo oleju co wyleciało :(

#13 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2010 - 23:05

Możliwe że w skrzyni miałeś wpompowane więcej oleju (jakimś cudem?) niż przewiduje producent.

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2010 - 23:21

zrób zdjęcie tego korka i pokaż dla pewności

#15 OFFLINE   MALCZO

MALCZO
  • 14 postów
  • Dołączył: 03-03-2010

Napisany 03 marca 2010 - 23:22

Możliwe że w skrzyni miałeś wpompowane więcej oleju (jakimś cudem?) niż przewiduje producent.

Auto miało już naprawianą skrzynię,co dokładnie nie wiem bo znalazłem tylko gwarancje na naprawę, którą wykonano poprzedniemu właścicielowi. Pytanie czy za duża ilośc oleju nie zaszkodzi skrzyni. Skrzynia nie szarpie, przeżuca normalnie, problem pojawia się wtedy gdy wrzucam bieg np. z P na D to tył auta idzie do góry, może tak ma być gdyż mam nivomat z tyłu. Gorzej jest gdy np. podczas wyprzedzania skrzynia nagle sie blokuje, obroty idą na max. do "przerywacza" kolejny bieg już nie wskakuje. Miałem nie bezpieczne sytuację przez to. Niedawno ją kupiłem a już tyle problemów :(

zrób zdjęcie tego korka i pokaż dla pewności

Jutro zrobię i pokażę

#16 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2010 - 23:26

Na pewno przez za wysoki poziom oleju mogą się pojawić problemy. Za niskie lub za wys. ciśnienie oleju. Blokujące się zawory i cała masa innych problemów.
Zrzuć miskę, wymień filtr jeśli nie jesteś pewien czy była odpowiednio serwisowana i zalej tam świeży olej Dexron III lub VI (zamienne). Skasuj błędy na kompie jeśli są jakieś, pojeździj trochę po mieście i jeśli się pojawią ponownie problemy jeszcze raz podepnij komputer i zobacz co ją boli. To tyle.

PS. Podnoszenie tyłu auta jest normalnym objawem, spróbuj na rowerze wcisnąć oba hamulce (przedni i tylny) i mocno naciśnij na hamulce ;)

#17 OFFLINE   MALCZO

MALCZO
  • 14 postów
  • Dołączył: 03-03-2010

Napisany 03 marca 2010 - 23:38

Na pewno przez za wysoki poziom oleju mogą się pojawić problemy. Za niskie lub za wys. ciśnienie oleju. Blokujące się zawory i cała masa innych problemów.
Zrzuć miskę, wymień filtr jeśli nie jesteś pewien czy była odpowiednio serwisowana i zalej tam świeży olej Dexron III lub VI (zamienne). Skasuj błędy na kompie jeśli są jakieś, pojeździj trochę po mieście i jeśli się pojawią ponownie problemy jeszcze raz podepnij komputer i zobacz co ją boli. To tyle.

PS. Podnoszenie tyłu auta jest normalnym objawem, spróbuj na rowerze wcisnąć oba hamulce (przedni i tylny) i mocno naciśnij na hamulce ;)

dziękuje za poradę, tak zrobię, błędy są , ale związane z czujnikiem prędkości silnika . Rozumiem ,że oleju mam wlać do krawędzi korka, później odpalić auto, wrzucić na N i dolewać do momentu gdy nie zacznie lecieć nadmiar oleju?

#18 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 marca 2010 - 00:02

Dokładnie i nie dopuszczaj żeby zabrakło oleju w misce.

#19 OFFLINE   MALCZO

MALCZO
  • 14 postów
  • Dołączył: 03-03-2010

Napisany 04 marca 2010 - 00:32

dziękuje raz jeszcze! dam znać jaki jest efekt

#20 OFFLINE   yogofon

yogofon
  • 97 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: Stargard

Napisany 26 kwietnia 2010 - 19:50

Witam koledzy podepne sie pod temat,mam taki problem ze mam za malo oleju w asb,mam fakture ze olej byl zmieniany jakies 10 tys km temu ale nie wiem jaki byl olej i poprzedni wlasciciel tez nie wie,co poradzicie czy mozna uzupelnic dowolnym olejem czy lepiej wymienic znowu na nowy,pozdrawiam