Poziom oleju w skrzyni biegów
#1 OFFLINE
Napisany 29 września 2008 - 11:12
Podejrzewam, że mam jakiś wyciek ze skrzyni, bo oleju w silnikju nie ubywa, a w okolicy połaczenia silnika i skrzyni widać lekkie wycieki oleju, zreszta cała osłona silnika jest strasznie zapaprana. Poza tym dość diwnie zachowuje się od jakiegoś czasu autko w momencie, jak zdejme nogę z gazu, jest taki moment dziwnego szarpania, ten stan pomiedzy napedzaniem silnikiem, a hamowaniem silnikiem. Nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego, ale tak sobie myślę, że być może w skrzyni jest mało oleju i wyrobiły sie już lekko koła zębate, stąd to szarpanie... Czy ktos miał podobne objawy ?
własnie po to, by wozić ją
#2 OFFLINE
Napisany 29 września 2008 - 12:33
W skrzyni masz srube spustowa i tam tez sie dolewa olej.Jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów ? Którędy go ewentualnie uzupełnić ?
Jest w poradach:
http://forum.omegakl...read.php?t=3537
Czesto tam cieknie.bo oleju w silnikju nie ubywa, a w okolicy połaczenia silnika i skrzyni widać lekkie wycieki oleju
#3 OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 19:56
Czesto tam cieknie.
i co jest tego przyczyna bo umnie w 2.0 16v mam to samo oleju nie znika z silnika tylko ciagle skrzynia mokra..
#4 OFFLINE
Napisany 30 września 2008 - 22:17
Np:i co jest tego przyczyna bo umnie w 2.0 16v mam to samo oleju nie znika z silnika tylko ciagle skrzynia mokra..
_________________
http://forum.omegakl...ight=kapie olej
http://forum.omegakl...ight=kapie olej
#5 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2008 - 09:05
W skrzyni masz srube spustowa i tam tez sie dolewa olej.
Czy w 2,0 16V manual tak samo jest :
Szukalem ale tylko automat opisany, chcialem sprawdzic poziom i stan oleju i ewentualnie wymienic. :sad:
#6 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2008 - 16:17
pozdro
#7 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2008 - 12:08
#8 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 11:27
#9 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 11:42
#10 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 13:14
#11 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 13:33
hm, przeszukałem fora i z tego co wiem w x30xe jest w jeden korek w automatycznej skrzyni, który znajduje się po boku miski olejowej skrzyni biegów na prawie samym dole skrzyni. tam też go znalazłem. może nie wiem ,o innym korku?
kolego jest tak jak mowisz,i nie ma tam innego korka...jest tylko ten jeden jedyny
#12 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 13:42
#13 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 23:05
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 23:22
Auto miało już naprawianą skrzynię,co dokładnie nie wiem bo znalazłem tylko gwarancje na naprawę, którą wykonano poprzedniemu właścicielowi. Pytanie czy za duża ilośc oleju nie zaszkodzi skrzyni. Skrzynia nie szarpie, przeżuca normalnie, problem pojawia się wtedy gdy wrzucam bieg np. z P na D to tył auta idzie do góry, może tak ma być gdyż mam nivomat z tyłu. Gorzej jest gdy np. podczas wyprzedzania skrzynia nagle sie blokuje, obroty idą na max. do "przerywacza" kolejny bieg już nie wskakuje. Miałem nie bezpieczne sytuację przez to. Niedawno ją kupiłem a już tyle problemówMożliwe że w skrzyni miałeś wpompowane więcej oleju (jakimś cudem?) niż przewiduje producent.
Jutro zrobię i pokażęzrób zdjęcie tego korka i pokaż dla pewności
#16 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 23:26
Zrzuć miskę, wymień filtr jeśli nie jesteś pewien czy była odpowiednio serwisowana i zalej tam świeży olej Dexron III lub VI (zamienne). Skasuj błędy na kompie jeśli są jakieś, pojeździj trochę po mieście i jeśli się pojawią ponownie problemy jeszcze raz podepnij komputer i zobacz co ją boli. To tyle.
PS. Podnoszenie tyłu auta jest normalnym objawem, spróbuj na rowerze wcisnąć oba hamulce (przedni i tylny) i mocno naciśnij na hamulce
#17 OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 23:38
dziękuje za poradę, tak zrobię, błędy są , ale związane z czujnikiem prędkości silnika . Rozumiem ,że oleju mam wlać do krawędzi korka, później odpalić auto, wrzucić na N i dolewać do momentu gdy nie zacznie lecieć nadmiar oleju?Na pewno przez za wysoki poziom oleju mogą się pojawić problemy. Za niskie lub za wys. ciśnienie oleju. Blokujące się zawory i cała masa innych problemów.
Zrzuć miskę, wymień filtr jeśli nie jesteś pewien czy była odpowiednio serwisowana i zalej tam świeży olej Dexron III lub VI (zamienne). Skasuj błędy na kompie jeśli są jakieś, pojeździj trochę po mieście i jeśli się pojawią ponownie problemy jeszcze raz podepnij komputer i zobacz co ją boli. To tyle.
PS. Podnoszenie tyłu auta jest normalnym objawem, spróbuj na rowerze wcisnąć oba hamulce (przedni i tylny) i mocno naciśnij na hamulce
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2010 - 19:50