Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ogromne spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
133 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 27 września 2008 - 09:54

Spalanie gazu nadal na poziomie 19 litrów. załamuje juz ręce. Bylem przed chwilą u innego gaziarza. na kompie od ustawiania gazu zauważyli że benzynie(niewiem jak było na gazie) sonda raz ma napięcie, a czasami stoi na 0 V. i że mieszanka cały czas jest na ubogo. czy może być padnięta? takie spalanie pojawiło sie po ustawianiu gazu. czy gaziarz mógł sknocić sonde? jeśli nie sonda to co innego mógł zepsuć? grzebał wtedy przy mnie i tylko coś pokręcił w parowniku i pod komputerem coś ustawiał. tak czy siak nikt teraz tego nie może poprawić:/

#62 OFFLINE   suckreble

suckreble
  • 4 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: białystok

Napisany 03 października 2008 - 06:14

Kolego proponuję ci zamienić instalacje na porządną sekwencje. U mnie były podobne problemy co u ciebie , już nie miałem sił i pomysłów co się może dziać.Wymieniłem całą elektronikę i reduktor na sekwencyjne i po prostu nie biorę do głowy tankuje gazior i jadę.
Jest całkiem inna dynamika jazdy ,poprawiło się spalanie i przede wszystkim komp benzynowy nie łapie durnowatych błędów(mapa benzyny). Tylko czerpać przyjemność z jazdy.
Suckreble

#63 OFFLINE   wojtas645

wojtas645
  • 11 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Złotów

Napisany 05 października 2008 - 07:47

Witam
kolego andros84 sprawdz kompresje na tłokach, mówisz ze problemy zaczeły sie po regulacji skoro tak to miałes problem przed regulacją . Być może tu jest pies pogrzebany.

#64 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 11 października 2008 - 15:27

Problem zaczął sie jeszcze na starym silniku. I tam rzeczywiście ciśnienie na tłokach było za małe. ale silnik szedł jak burza.potem wymieniłem silnik i nadal takie samo spalanie... Nie mam juz pomysłów co to moze być. Było ok.coś poprzestawiali i jest źle... :evil:

#65 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 13 października 2008 - 19:08

Gazownik łapie sie za głowe. Mówi że to niemożliwe żeby było coś nie tak,bo wszystko wygląda idealnie. Komputerowy sterownik gazu odpada,bo nawet jak był na samej śrubie to też palił tyle. Mówił że także jak był na śrubie i palił dużo to odpada opcja uszkodzonej sondy. Instalacja szczelna,lewego powietrze nie dostaje. Mówi że to wina mojej jazdy. Ok,nie jeżdze oszczędnie,ale napewno nie tak żeby paliła mi 20litrów gazu:/. Wcześniej przy takiej jeździe spaliła 14-15, a teraz ok 20:/. Wiec coś jest nie tak. Ale niestety nikt niewie co... :bad:

#66 OFFLINE   aroslaw504

aroslaw504

    a

  • 2 postów
  • Dołączył: 22-04-2008
  • Skąd: Grodzisk Mały

Napisany 14 października 2008 - 19:47

U mnie po założeniu gazu (sekwencja tomasetto) po jakichś 1000 km padła sonda i spalanie podniosło się o jakieś 4 litry po wymianie wróciło do normy.

#67 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 14 października 2008 - 21:57

No tak,ale jakby sonda padła to po 1.byłby błąd na kompie. a po 2. i na benie by palił więcej.chyba że sie myle

#68 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 października 2008 - 12:09

No tak,ale jakby sonda padła to po 1.byłby błąd na kompie. a po 2. i na benie by palił więcej.chyba że sie myle



mylisz sie. jesli sonda zawiesi sie w ktoryms polozeniu komp moze nie odebrac tego jak blad i nic sie nie bedzie swiecic. faktycznie palic moze wiecej albo mniej -zalezy gdzie stoi cyz na gorze czy na dole. co do spalania na benzynie to malo kto to sprawdza niestety




 


#69 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2008 - 12:59

co do spalania na benzynie to malo kto to sprawdza niestety

Ja sprawdzam regularnie, bo moja instalacja IX generacji coś szwankuje i na benzynie zasuwam :mrgreen:

#70 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 15 października 2008 - 13:11

Dzisiaj w innym warsztacie zmienili mi mikser. Bo na kompie od gazu pokazywała że sonda pracuje na wolnych obrotach,ale juz na wyzszych stała w miejscu. Na 0.2V. zmienił mikser i pokazywało juz ok. Zrobilem mały test na trasie. Zatankowalem do pełna.przejechalem 50km z prędkością 120-170km/h i zalałem do pełna. weszło 6,5litra gazu. czyli chyba juz normalnie. mam nadzieje że tym razem bedzie ok:)

#71 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 26 października 2008 - 17:46

No i problem nie znikł. Po wymianie miksera na mniejszy spalanie rzeczywiście spadło, ale myśle że 13,5 litra gazu w trasie przy w miare delikatnej jeździe to nadal za dużo. po mieście nie sprawdzałem ale jak jeżdze to na butli gazu ubywa szybkoooo. Na dodatek po tej wymianie miksera auto jest bardziej mułowate. Mikser został wymieniony ponieważ na tamtym gdy podłączył kompa od gazu,to pokazywało że sonda pracuje na wolnych obrotach,ale na wyższysz juz stała w miejscu na niskim napięciu. Zmienił mikser, pokręcił coś w parowniku i sonda zaczęła pracować. Ale coś mi sie wydaje że czasem sie przywiesza, bo czasem najczęściej auto jest mułowata(na benie również) a czasem chodzi ładnie. Czy to wina sondy?

#72 OFFLINE   oxydian

oxydian
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-05-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 29 października 2008 - 18:37

A parametry w centralce LPG sa prawidłowo ustawione ? Zobacz taki parametr jak próg sondy, może facet to przeoczył albo do końca nie rozumie co on oznacza, w kazdym razie ustaw próg sondy na 2,35 V (generalnie połowa faktycznego zakresu sondy, ciut w dół - wieksza dynamika, ciut w górę wieksza oszczedność). Jeśli nop ustawisz próg sondy na 5 V to sonda bedzie sie wieszać. Sprawdzałem to na kilka sposobów.

#73 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2008 - 19:25

oxydian - rozjasnij mi umysl o jaki prog sondy chodzi??? nie bardzo wiem o co Ci chodzilo.... gdzie widziales takie ustawienia (jaka centralka) - pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#74 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 29 października 2008 - 22:07

Dobrze Kczech pisze. sprecyzuj dokladniej. a tak na marginesie,to dlaczego sonda mogłaby sie wieszac? czasami mam uczucie jakby auto miala lepszego kopa,a czasami jakby było mułowate. czy to moze być wina zawieszającej sie sondy?
Zresztą,centralke mialem odłaczaną i zamontowaną rurke ze śrubą do regulacji. a wtedy to chyba ustawianie centralki na niewiele sie zdają. Chyba że sie znowu myle:D

#75 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2008 - 08:01

wieszanie sondy oplowskiej ( i nie tylko) w przypadku instalek lpg II gen (a czasem przy sekwencji) spowodowane jest tym ze dana centralka nie wspolpracuje z dana sonda ( i nie chodzi tutaj o jej napiecie ). Czasem wystarczy przepiac instalke z polaczenia szeregowego (takiego jak nakazuje producent instalki - sygnal sondy emulowany) na rownolegle (sygnal sondy rzeczywisty) jednak w takim wypadku moze czuly komp jakim jest simens simtec bardzo glupiec i po pewnym czasie wartosci adaprtacyjne lambdy beda rozjechane. Ty miales odlaczony silnik krokowy a centralka dalej byla wpieta i oglupiala kompa silnika.... Proponuje odpiac kompa gazowego od auta (od sondy) spiac sonde jak w oryginale , pojezdzic kilka dni na benie i wtedy zmierzyc miernikiem co daje sonda , jak pracuje. Jesli sie zawiesza to sonda do wymiany , jesli pracuje ladnie to instalka ponosi wine
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#76 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 01 listopada 2008 - 11:17

Czy przycinająca sie sonda powoduje takie zachowanie jak napisalem? tzn że raz czuć że idzie dobrze,a raz jakby troszke mułowata.

#77 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2008 - 11:43

tak - przycinajaca sie sonda moze wywolywac takie zachowania ale przy uzyciu sruby zamiast krokowego lpg to juz nie ma wplywu bo niezaleznie od wskazan sondy silnik wciaga tyle gazu na ile pozwoli mu otwor regulacyjny sruby na wezu lpg
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#78 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 01 listopada 2008 - 15:47

hmm.mialem juz wstawioną śrube zamiast krokowca i nadal paliła dużo.moze troszke mniej ale nadal za dużo. czyli sonda byłaby dobra w takim razie?

#79 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 04 listopada 2008 - 15:55

Byłem dzisiaj u gazowników. Stwierdzili żebym najpierw uszczelnił kolektor wydechowy,bo mam troche pęknięty. Że to moze być wina tego spalania bo spaliny uciekają i sonda moze dawać zły sygnał. Wiem że to poniekąd prawda,ale czy to powodowało by aż takie spalanie? Nawet jak mialem założoną śrube do regulacji gazu to też paliła dużo. A przy śrubie sonda chyba nie odgrywa większej roli prawda? wiec to chyba nie jest do końca wina tego kolektora. Dobrze myśle?

#80 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 listopada 2008 - 00:28

Byłem dzisiaj u gazowników. Stwierdzili żebym najpierw uszczelnił kolektor wydechowy,bo mam troche pęknięty. Że to moze być wina tego spalania bo spaliny uciekają i sonda moze dawać zły sygnał. Wiem że to poniekąd prawda,ale czy to powodowało by aż takie spalanie? Nawet jak mialem założoną śrube do regulacji gazu to też paliła dużo. A przy śrubie sonda chyba nie odgrywa większej roli prawda? wiec to chyba nie jest do końca wina tego kolektora. Dobrze myśle?



hehe. nie ma to jak odbic pileczke :)