Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1761 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 stycznia 2016 - 12:40

ja mam b4 i irmiego -35 i wg mnie jest sztywno ale i czuć jakiś komfort na nierównościach

czy przy nowych amorkach jeszcze usiądzie trochę ???



#1762 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2016 - 12:53

czy przy nowych amorkach jeszcze usiądzie trochę ???

Za usiadanie są odpowiedzialne sprężyny, a nie amorki.

 

ja mam b4 i irmiego -35 i wg mnie jest sztywno

U mnie na -50/-40 też jest komfortowo :D


Edytowany przez sypus, 17 stycznia 2016 - 12:55.


#1763 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2016 - 12:56

co Wy wiecie o komforcie  :p



#1764 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2016 - 13:02

 

U mnie na -50/-40 też jest komfortowo :D

 

to jakie Ty masz springi?


 

 

 


Edytowany przez spawek, 17 stycznia 2016 - 13:02.

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#1765 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 stycznia 2016 - 13:05

 

to jakie Ty masz springi?


 

 

 

 

Cięte :D



#1766 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2016 - 13:09

Cięte :D

wcale nie cięte, tylko gumowe :smiech: poza tym

 

komfort to pojęcie względne

:D



#1767 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2016 - 14:01

ja mam b4 i irmiego -35 i wg mnie jest sztywno ale i czuć jakiś komfort na nierównościach
czy przy nowych amorkach jeszcze usiądzie trochę ???

Mialem b4 przy Irmim w V6 i powiem Tobie że są bardzo bujalo budą ( sedan) Do Irmscherow trzeba najlepiej szukać sportowych amorkow .Teraz gdy już takie założyłem zawiecha tak nie pływa,nie dobija felgi do blotnika na nierównościach.Jeżeli masz schowane przednie felgi to nie będziesz miał tego problemu.Mam 8,5J ET 25,17".Z tylu nic się nie dzieje Irmi + amorki MTS od gwintu.Mialem wcześniej zwykle Sachsy i zmieniając na MTS zrobiło się przyjemnie twardo.Porównując Twoja wysokość od ziemi do blotnika przyrownujac ze dł obwodu Twoich opon jest o 23,3 mm mniejsza niż u mnie i mam ciut niżej niż u Ciebie tyle ze mam fałke pod maską i u mnie przód i tył stoi o 0,5 cm wyzej od przodu

#1768 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 stycznia 2016 - 14:13

Rafik88 a może masz możliwość pożyczyć na chwile od kogoś dwie felgi w innym kolorze, szary, srebrny i wtedy zobacz jaki jest efekt obniżenia. Bo na tych felgach co masz to się gubi to obniżenie.

#1769 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 stycznia 2016 - 14:24

irmiego -35
Irmi robił springi -30mm

#1770 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 stycznia 2016 - 14:49

Rafik88 a może masz możliwość pożyczyć na chwile od kogoś dwie felgi w innym kolorze, szary, srebrny i wtedy zobacz jaki jest efekt obniżenia. Bo na tych felgach co masz to się gubi to obniżenie.

mam jeszcze swoje stare alusy takie jak na awatarze 17'' jutro jadę robić geometrie 3D to przerzuce i się zobaczy 


Mialem b4 przy Irmim w V6 i powiem Tobie że są bardzo bujalo budą

u mnie niewiele buja jak naciskam na maskę ciężarem ciała to minimalnie schodzi tylko a ważę ponad 90 kg,a jest najlepszy test na sprawdzenie bujania budą może ?



#1771 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2016 - 15:36

Rafik88 omega to jednak ciężkie auto,na oryginalnym zawieszeniu zachowuje się jak ponton.Dając najtwardsze sprężyny na przod jakimi są springi Irmschera ( twardszy jest tylko gwint ) do tego za słabo tlumiace amortyzatory zaczyna auto robić się trochę niestabilne mimo wszystko.Twarde sprężyny potrzebują odpowiednich amortyzatorów.Obniżając auto trzeba je utwardzic w odpowiedni sposób.Przesiadajac się z amorkow zwykłych na sportowe odkryłem bardzo wielka różnice.Auto stało się bardziej przewidywalne,bujanie które zawsze mnie denerwowalo znikło,stało się takie jak gokart.Pojawił się bardzo sportowy charakter którego mojej omci brakowało

Edytowany przez adiwoj24, 17 stycznia 2016 - 15:40.


#1772 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 stycznia 2016 - 19:46

jak dzisiaj sprawdzałem to naciskając błotnik bardzo mocno to oma siada jakieś 1-1.5 cm i wraca tak powinno być  ???


tu link do obejrzenia jak się ugina amorek



#1773 OFFLINE   szarak

szarak
  • 225 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 stycznia 2016 - 20:09

ja mam b4 i irmiego -35 i wg mnie jest sztywno ale i czuć jakiś komfort na nierównościach
czy przy nowych amorkach jeszcze usiądzie trochę ???
Mialem b4 przy Irmim w V6 i powiem Tobie że są bardzo bujalo budą ( sedan) Do Irmscherow trzeba najlepiej szukać sportowych amorkow .Teraz gdy już takie założyłem zawiecha tak nie pływa,nie dobija felgi do blotnika na nierównościach.Jeżeli masz schowane przednie felgi to nie będziesz miał tego problemu.Mam 8,5J ET 25,17".Z tylu nic się nie dzieje Irmi + amorki MTS od gwintu.Mialem wcześniej zwykle Sachsy i zmieniając na MTS zrobiło się przyjemnie twardo.Porównując Twoja wysokość od ziemi do blotnika przyrownujac ze dł obwodu Twoich opon jest o 23,3 mm mniejsza niż u mnie i mam ciut niżej niż u Ciebie tyle ze mam fałke pod maską i u mnie przód i tył stoi o 0,5 cm wyzej od przodu



Dlatego właśnie zbieram na B6 bo B4 to seria

Edytowany przez szarak, 17 stycznia 2016 - 20:09.


#1774 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2016 - 20:03

Trochę nie zgodzę się z waszymi wypowiedziami, choćby dlatego że jako pasażer jechałem autem u Maro i Kolec i wrażenia były (ale kuźwa sztywno ) Myślę skromnie że stan innych podzespołów zawieszenia ma tutaj duży wpływ.Wytrzepane zawieszenie mam na myśli. U Kolca jazda po 3city była twarda, no a pozatym jeśli chodzi o tor, to sądzę że Omega się do tego nie nadaje. Ja mam Bilsteiny i niebawem montaż Irmscherów. Myślę że stan sprężyn ma również znaczenie, bo powiedzmy sobie szczerze że polskie drogi zepsuje nawet księdza auto :F

#1775 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 stycznia 2016 - 21:31

u mnie wszystko praktycznie nowe oprócz sworzni bo wg mechanika są dobre jeszcze ale tak i tak wymienię je niebawem z drążkami kierowniczymi tylnymi bo tylko one zostały mi bo wymiany z tyłu i będzie wsio  :D 



#1776 OFFLINE   Czarosik

Czarosik
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-07-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2016 - 22:05

Ostatnio założyłem nowe felgi 17 cali i wszystko było by pięknie gdyby nie fakt ze przód stoi strasznie wysoko :( mógł by ktoś doradzić w sprawie zmiany sprężyn ponieważ są 4 rodzaje do 2.0 16v i zastanawia mnie to czy jak założę te najniższe to nie będzie problemu z okręceniem się sprężyny. Amortyzatory seryjne 
rozmiary sprężyn 
-349mm

-368mm

-378mm

-390mm

http://wrzucaj.net/image/lCvoh



#1777 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lutego 2016 - 00:24

Rzeczywiście słabo to wygląda..słuchaj poszukaj sprężyn obciążających np irmschera,eibacha,h&r czy weiteca przystosowanych do Twojego typu silnika.Ważne żeby były od 4 cylindrowego silnika.Nie wazne czy benzyna czy diesel.Zazwyczaj obniżają o 30-35 mm od serii co wystarczy żeby normalnie móc używać auto i nie rozglądać się po drodze czy następna studzienka zbytnio nie wystaje.Z markowych sprężyn będziesz zadowolony nie kupuj jakichś no name czy mało znanych za 300 zł bo prędzej czy później je przeklniesz i wymienisz

Edytowany przez adiwoj24, 06 lutego 2016 - 00:25.


#1778 OFFLINE   vision95

vision95
  • 45 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2016 - 09:32

Rzeczywiście słabo to wygląda..słuchaj poszukaj sprężyn obciążających np irmschera,eibacha,h&r czy weiteca przystosowanych do Twojego typu silnika.Ważne żeby były od 4 cylindrowego silnika.Nie wazne czy benzyna czy diesel.Zazwyczaj obniżają o 30-35 mm od serii co wystarczy żeby normalnie móc używać auto i nie rozglądać się po drodze czy następna studzienka zbytnio nie wystaje.Z markowych sprężyn będziesz zadowolony nie kupuj jakichś no name czy mało znanych za 300 zł bo prędzej czy później je przeklniesz i wymienisz

 

Moja tak samo stoi. Czy wystarczą tylko sprężyny czy amortyzatory też trzeba jakieś sportowe?



#1779 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lutego 2016 - 10:07

Jak kupisz sprężyny do wersji sport, to nie trzeba amortyzatorów

#1780 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2016 - 14:16

a mnie się wydaje,że to wina opon a nie sprężyn.Do 17 lepiej założyć 225/50.Bardziej wypełnią wnękę nadkola

.

 

 

Załączone pliki