Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka gleba - jaki zawias


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1823 odpowiedzi na ten temat

#1661 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 grudnia 2015 - 10:10

No i spoko

#1662 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 grudnia 2015 - 12:21

na zawieche pójdą bilsteiny b4 przód i tył, do tego czerwone irmschery na przód i niebieskie h&r na tył wszyskto -35mm :p  powinno byc ladnie przy takim zestawie  :D



#1663 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 grudnia 2015 - 13:45

Jak najbardziej. B4 się nie rozleją a i komfortu trochę zostawią. Gratuluje wyboru

#1664 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 grudnia 2015 - 19:50

Jak najbardziej. B4 się nie rozleją a i komfortu trochę zostawią. Gratuluje wyboru

 to zasługa głównie pomocy kolegów z forum którzy potrafili mi doradzić co najlepiej wybrać :p  a do tego dodam jeszcze tuleje poli na wahacze do przodu i na belkę do tyłu 



#1665 OFFLINE   szarak

szarak
  • 225 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 grudnia 2015 - 20:15

Do niższej sprężyny to bilstein b6 jest dedykowany

#1666 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 grudnia 2015 - 20:26

Do niższej sprężyny to bilstein b6 jest dedykowany

czyli  musze kupić b6 a nie b4 tak ?



#1667 OFFLINE   szarak

szarak
  • 225 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 grudnia 2015 - 20:33

Nie koniecznie. b4 to jest odpowiednik fabrycznego amora który przy obniżeniu -3.5 jeszcze powinien dać radę. B6 to amor o skróconym skoku czyli idealny do niskich sprężyn ale cena już taka niska nie jest...

#1668 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 grudnia 2015 - 20:44

hmm zamówiłem bilstein b4 przód i tył mam nadzieje że będzie ok z nimi  ;) na tył chyba też się nadają nie czy trzeba było inne zamówić ???



#1669 OFFLINE   szarak

szarak
  • 225 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 grudnia 2015 - 20:44

Będzie ok ja zbieram na b6

#1670 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 grudnia 2015 - 20:56

ja zbieram na b6

heh sprawdzałem ich cene troche duża jak dla mnie :(  może kiedyś będą w omedze jak pieniadz dopisze 


i przy nowych amorkach z tył najlepiej wymienić tuleje belki tylko czy od razu tuleje z poduszką belki?



#1671 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2015 - 02:03

B4 dadzą radę. Nowe to nowe i będzie różnica na plus. W tyłu najczęściej lecą tuleje tzw prosiaki -reszta jest raczej pancerna, ale jak widać zużycie to warto zrobić za 1 razem.
Wziąłeś sprężyny od 4cyl? Jeżeli tak, sprawdź dobrze przód ile usiadł, bo miska może być nisko :)

#1672 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 grudnia 2015 - 10:35

Wziąłeś sprężyny od 4cyl? Jeżeli tak, sprawdź dobrze przód ile usiadł, bo miska może być nisko

wg infa te springi są odpowiednie do R4 min do 2.2DTI, więc chyba nie powinna, aż tak nisko usiąść.Teraz między nadkolem a oponą jest około 6 cm przestrzeni a między podłozem a progiem około 20 cm.Jak zestaw wstawie to aż tak nie powinna chyba usiąść żeby obawiać się o miskę  :p


Edytowany przez rafik88, 26 grudnia 2015 - 10:50.


#1673 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2015 - 11:07

Pokaż no to info. Jak sięgam pamięcią, jest podział na R4 i V6/diesel. R4 benzynowe chyba sporo lżejsze jest od diesla, nawet 4-cyl.

#1674 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 grudnia 2015 - 11:28

R4 jest jakieś 200 kilo

#1675 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 grudnia 2015 - 11:39

Pokaż no to info. Jak sięgam pamięcią, jest podział na R4 i V6/diesel. R4 benzynowe chyba sporo lżejsze jest od diesla, nawet 4-cyl.

 

tak masz rację jeżeli chodzi o R4 benzyna. 

 

Jest ładny opis min w wikipedii o silnikach w różnych omegach:

  • Benzynowe:
    • R4 2.0i 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) do roku 2000
    • R4 2.2i 16V o mocy 144 KM (kod: Y22XE) w roku 1999-2000
    • R4 2.2i 16V o mocy 144 KM (kod: Z22XE) w latach 2001-2003
    • V6 2.5 24V o mocy 170 KM (kod: X25XE) do roku 2000
    • V6 2.6 24V o mocy 180 KM (kod: Y26SE) w latach 2001-2003
    • V6 3.0 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) do roku 2000
    • V6 3.2 24V o mocy 218 KM (kod: Y32SE) w latach 2001-2003
  • Wysokoprężne:
    • R4 2.0 DTI 16V o mocy 100 KM (kod: X20DTH) do roku 2000
    • R4 2.2 DTI 16V o mocy 120 KM (kod: Y22DTH) w latach 2000-2003
    • R6 2.5 R6 12V TD o mocy 130 KM (kod: X25DT) do roku 2001
    • R6 2.5 24V DTI o mocy 150 KM (kod: Y25DT) w latach 2001-2003 

Edytowany przez rafik88, 26 grudnia 2015 - 11:39.


#1676 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2015 - 12:46

Ale chyba nie łapiesz o czym mówię. Ja wiem ile cylindrów i w jakim układzie mają silniki w Omegach. Ja pisze o podziale dla sprężyn. Tam jest podział na 4-cyl benzynowe i są inne sprężyny, a dla diesla i V6 benzynowych inne. Włożysz od R4 do swojego auta i przód Ci siądzie niżej niż powinien. Może przy nowych sprężynach byłoby nie tak źle, ale używane pewnie będą trochę już uklepane i może być problem.

#1677 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 grudnia 2015 - 20:26

no ok czyli jakie proponujesz dla mnie ? te które wybrałem będę złe tzn auto może siąść niżej niż chciałbym?



#1678 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2015 - 00:32

Takie, które będą miały w opisie, że pasują do diesla i V6. Wszystko jest podane min w tym temacie, tylko trzeba go przeczytać.
Akurat do Omegi nie ma specjalnego kłopotu z ilością wersji sprężyn - raptem 4 rodzaje:
1.sedan
2.kombi
3.benzyna 4-cyl
4.V6 + diesel.
Trzeba wybrać tylko firmę i wysokość sprężyn, ewentualnie polować na okazję.

Edytowany przez premier2, 27 grudnia 2015 - 00:36.


#1679 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 grudnia 2015 - 08:59

Trzeba wybrać tylko firmę i wysokość sprężyn

ja wybrałem wcześniej czerwone irmschery i niebieskie h&r wszystko -35mm, siedziały one u kolegi z forum w kombi i było ok


http://olx.pl/oferta...5-IDdcSul.html#

o te mam zamiar kupić



#1680 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 27 grudnia 2015 - 09:36

Chopie czytasz , czytasz i nie rozumiesz nic :)

Przód spężyny kup dedykowane do silników V6 ( R6 )

a tył możesz kupić od R4